Środki trwałe od podstaw - ujęcie rachunkowe i podatkowe.
Termin: 03.06.2024 - 04.06.2024
Cena: 1080.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE
Internet
Masz pytanie – skontaktuj się:
22 543 16 06
szkolenia@bdo.pl
Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z podstawowymi informacjami niezbędnymi dla prowadzenia ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych. Omawiane będą przepisy m.in. Ustawy o Rachunkowości, Krajowego Standardu rachunkowości nr 11 „Środki trwałe” oraz Ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
W czasie szkolenia uczestnicy uzyskają m.in. wiedzę jak rozpoznawać, klasyfikować i wyceniać środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne a także jak ustalać stawki i metody amortyzacji.
Szkolenie skierowane jest do pracowników księgowości, działów finansowych i innych osób którzy rozpoczynają przygotowania do przejęcia odpowiedzialności za rozliczenia prowadzenie dokumentacji dla potrzeb środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
W szkoleniu mogą uczestniczyć osoby, które chcą od podstaw przygotować się do prowadzenia zagadnień związanych ze środkami trwałymi oraz osoby, które chcą pogłębić i usystematyzować posiadaną wiedzę.
13.05.2024 - Dzień 1 - Zagadnienia początkowe w ujęciu rachunkowym i podatkowym:
1. Regulacje prawne dotyczące środków trwałych: ustawa o rachunkowości oraz ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych
2. Klasyfikacja rodzajowa środków trwałych (KŚT)
3. Kryteria zaliczania składników do środków trwałych w ustawie o rachunkowości
4. Zastosowanie zasady istotności – składniki o mało znaczącej wartości
5. Ujęcie środków trwałych w księdze inwentarzowej
6. Warunki zaliczania składników do środków trwałych w prawie podatkowym
7. Ustalenie prawidłowego symbolu Klasyfikacji Środków Trwałych
8. Obowiązek ujęcia składnika w ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych
9. Różnice między rachunkową a podatkową definicją środków trwałych.
10. Prawidłowe ustalenie wartości początkowej (w tym: odsetki, prowizje, różnice kursowe)
11. Wycena środków trwałych sfinansowanych (w części lub całości) dotacją
12. Okres ekonomicznej użyteczności i wartość rezydualna
13. Metody bilansowej amortyzacji środków trwałych (liniowa, degresywna, zróżnicowanych odpisów)
14 Wykaz stawek amortyzacyjnych i jego znaczenie
15. Ogólne zasady amortyzacji podatkowej
14.05.2024 - Dzień 2 - Zagadnienia zaawansowane w aspekcie rachunkowym i podatkowym:
1. Zastosowanie współczynników podwyższających i zmniejszających
2. Indywidualne stawki amortyzacyjne
3. Uproszczone rozwiązania w zakresie amortyzowania środków trwałych
4. Rozwiązania dla składników o wartości nieprzekraczającej 10 000 zł
5. Weryfikacja okresów i stawek amortyzacyjnych
6. Wyłączenia z amortyzacji rachunkowej oraz podatkowej
7. Wyłączenia odpisów amortyzacyjnych z kosztów uzyskania przychodów
8. Wydatki ulepszeniowe a wydatki odtworzeniowe
9. Odłączenie lub przyłączenie części składowej bądź peryferyjnej
10. Inwestycje w obcych środkach trwałych
11. Przeszacowanie środków trwałych
12. Trwała utrata wartości środków trwałych – szacowanie odpisów
13. Sprzedaż i likwidacja środków trwałych oraz inwestycji w obcych środkach trwałych
14. Inwentaryzacja środków trwałych i rozliczanie różnic inwentaryzacyjnych
15. Wycena do bilansu i prezentacja w sprawozdaniu finansowym
biegły rewident, doświadczony wykładowca, praktyk, specjalista z rachunkowości finansowej i podatku od towarów i usług. Od 1991 roku prowadzi szkolenia i kursy z zakresu rachunkowości na różnych poziomach zaawansowania. Autor wielu artykułów na temat rachunkowości i podatku VAT. Prowadziła szkolenia zamknięte m.in. dla takich spółek jak: KPMG, Ernst and Young, Bayer, PricewaterhouseCoopers, TMF Poland, Polpharma, NBP, TP S.A., PKP, Poczta Polska, Deloitte Audyt, Mostostal, Warszawa, Elektrociepłownie Warszawskie, Polkomtel, Accenture, Geovita, Fiat Services Polska, PGE Dystrybucja Łódź.
Cena* :
1080 zł + 23% VAT - koszt udziału w transmisji on-line jednej osoby - udział w 2 dniach.
540 zł + 23% VAT - za osobę - udział w jednym wybranym dniu.
Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach on-line, materiały szkoleniowe przesłane mailowo oraz certyfikat BDO.
Jak to działa?:
*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.
Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia lub jego odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.
Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail