Powered by Smartsupp
Skip to main content

KSeF - nowy projekt Ustawy. Kolejne zmiany. Następna wersja schemy - FA(3). Rewolucja nadchodzi.

Termin: 10.12.2024 - 10.12.2024
Cena: 760.00 +VAT
Miejsce: Warszawa
Hotel Novotel Warszawa Centrum ****
ul. Marszałkowska 94/98

Masz pytanie – skontaktuj się:

  22 543 16 06
  szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest uzyskanie przez uczestników wiedzy na temat ich obowiązków w zakresie wdrożenia faktur ustrukturyzowanych i KSeF. 

Szkolenie podzielone jest na trzy części:

Podczas pierwszej części omówione nowości wynikające z najnowszego projektu z listopada 2024 r.

W drugiej części zostaną omówione zasady funkcjonowania Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) oraz sposób wystawiania i odbierania e-Faktur. Wykładowca prezentuje na żywo w jaki sposób zalogować się do KSeF oraz w jaki sposób nadawać uprawnień, w tym nowe, zawężone uprawnienia dla jednostek wewnętrznych. Podczas prezentacji następuje także wygenerowanie tokena uwierzytelniającego.

W trzeciej części szkolenia omówiona zostanie szczegółowo najnowsza wersja schemy FA(3). Podczas omawiania schemy uczestniczy będą mogli poznać, w którym miejscu wzoru e-Faktury powinny znaleźć się dane z obecnie wystawianych faktur. W tej części wykładowca na podstawie swojej praktyki omówi jak podejść do wdrażania e-Faktur i na co szczególnie zwrócić uwagę.

Szkolenie jest przeznaczone dla dyrektorów, kierowników, menadżerów odpowiedzialnych za wdrożenie KSeF, jak również dla osób wystawiających faktury oraz księgowych.  Udział w szkoleniu jest mocno rekomendowany pracownikom działów handlowych, obsługi klienta oraz informatykom pracującym w firmach oraz innym osobom wspierającym jednostki w obszarze IT.
Część I. – Nowości wynikające z Ustawy nowelizującej (projekt z 11.2024)

1. Wprowadzenie stopniowego wejścia w życie KSeF.
2. Dopuszczenie faktur konsumenckich do KSeF.
3. Wprowadzenie wyłączenia z KSeF dla najmniejszych podmiotów.
4. Obowiązek zawarcia na fakturze NIP-u nabywcy, kiedy jest on nievatowcem.
5. Jak odróżnić kiedy osoba fizyczna kupuje na firmę a kiedy kupuje prywatnie? 
6. Do kiedy pozostaną faktury uproszczone (paragon z NIP)? Co potem?
7. Komu obowiązkowo będzie trzeba udostępniać wizualizacje faktury a komu wystarczy wysłać tylko przez KseF. 
8. Wprowadzenie trybu off-line na życzenie.
9. Odroczenie w czasie obowiązku podania nr KSeF w przelewie, w tym w przelewie MPP.

Część II - Fakturowanie w KSeF:
1. Proces wystawiania i przesyłania e-Faktury do KSeF. 
2. Wizualizacja e-Faktury.
3. Kod QR na fakturze. Nowe wytyczne dotyczące kodów QR wynikające z rozporządzenia wykonawczego. Kod QR na fakturach za WDT, eksport towarów i usługi NP.
4. Propozycje usprawnienia obiegu faktur zakupowych.
5. Jak pozyskać uprawnienia dla firmy?
6. Nadawanie dalszych uprawnień. Czym się różni ZAW-FA od pieczęci elektronicznej?
7. Token autoryzacyjny.
8. Czy będzie obowiązywać nowa metoda uwierzytelnienia - klucze prywatno-publiczne.
9. KSeF w biurach rachunkowych.
10. Fakturowanie nabywców i ich jednostek organizacyjnych (odziały, odbiorcy, centralizacja VAT, samofakturowanie).
11. Data wystawienia e-Faktury.
12. Skutki odrzucenia faktur przez KSeF. Czy można dosłać do KSeF poprawione faktury z tymi samymi numerami w dniu następnym?
13. Wysyłka paczek z fakturami. Wysyłka interaktywna. Korzyści i zagrożenia.
14. Data otrzymania e-Faktury.
15. Korzyści ze stosowania e-Faktur.
16. Awaria KseF i awaria u podatnika. Jak się zachować? Jakie obowiązki?
17. Kody QR na fakturach wystawionych w trakcie awarii.
18. Zmiany do JPK VAT wywołane wprowadzeniem KSeF.
19. Numer KSeF w księgach rachunkowych (JPK_KR).

Część III. Treść faktury ustrukturyzowanej – nowa schema FA(3):
1. Nowości w schemie FA(3).
a) Wprowadzenie załącznika do faktury.
b) Wymóg podania nr NIP jednostki organizacyjnej JST.
c) Nowa rola w Podmiot3 – Pracownik.
d) Pozostałe zmiany o charakterze technicznym.
2. Jak zabrać się za wdrożenie KSeF w firmie?
3. Mapowanie treści obecnych faktur do wzoru schemy.
4. Problematyka dostępnych rodzajów e-Faktur (VAT, ZAL, ROZ, KOR) a faktyczny sposób wystawiania faktur w firmach.
5. Dane sprzedawcy, nabywcy.

6. Podmioty trzecie na fakturze (odbiorca, płatnik, oddział, dodatkowy nabywca).
7. Nowe wymogi dla daty sprzedaży.
8. Gdzie umieścić dane dodatkowe ze swoich faktur? Rabaty, kody towarów, numery, waga, ilość, oświadczenia, informacje, itp.
9. Oznaczenie dotyczące płatności.
10. Wymogi dla faktur korygujących. 

a) Sposoby korygowania wierszy.
b) Kiedy przez storno? Kiedy przez różnicę?
c) Korekta błędnych danych nabywcy.
d) Zbiorcze faktury korygujące.
11. Faktury zaliczkowe.
a) Dane zamówienia na fakturze zaliczkowej.
b) Częściowe dostawy po wystawieniu faktury zaliczkowej. Jak to zafakturować w KSeF?
c) Faktura rozliczeniowa. 
d) Korekta do faktury zaliczkowej i rozliczeniowej.



Hubert Grzyb

adwokat, doradca podatkowy. Założyciel i partner zarządzający kancelarii adwokackiej specjalizującej się w doradztwie podatkowym. Doradza w skomplikowanych projektach dotyczących podatku VAT oraz podatku dochodowego na rzecz polskich oraz zagranicznych podatników. Wspiera firmy i jednostki sektora finansów publicznych przy wdrażaniu KSeF i e-Faktur. Doświadczony wykładowca, głównie w tematyce podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowego. Prowadzi szkolenia m. in. dla pracowników jednostek sektora finansów publicznych, w tym pracowników organów podatkowych, dla doradców podatkowych oraz biegłych rewidentów. Autor publikacji z zakresu podatku VAT oraz podatków dochodowych.
 


Koszty udziały w szkoleniu:

760 zł + 23% VAT - za osobę

720 zł +23% VAT - za osobę przy zgłoszeniu dwóch lub więcej osób z firmy


*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

Cena obejmuje:
  • uczestnictwo w szkoleniu,
  • materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia - wysłane elektronicznie
  • lunch, serwis kawowy
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
 

Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
10.12.2024 - 10.12.2024 Warszawa 4703124 760.00 +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

KSeF - nowy projekt Ustawy. Kolejne zmiany. Następna wersja schemy - FA(3). Rewolucja nadchodzi.

Termin: 10.12.2024 - 10.12.2024
Cena: 760.00 +VAT
Miejsce: Warszawa

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest uzyskanie przez uczestników wiedzy na temat ich obowiązków w zakresie wdrożenia faktur ustrukturyzowanych i KSeF. 

Szkolenie podzielone jest na trzy części:

Podczas pierwszej części omówione nowości wynikające z najnowszego projektu z listopada 2024 r.

W drugiej części zostaną omówione zasady funkcjonowania Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) oraz sposób wystawiania i odbierania e-Faktur. Wykładowca prezentuje na żywo w jaki sposób zalogować się do KSeF oraz w jaki sposób nadawać uprawnień, w tym nowe, zawężone uprawnienia dla jednostek wewnętrznych. Podczas prezentacji następuje także wygenerowanie tokena uwierzytelniającego.

W trzeciej części szkolenia omówiona zostanie szczegółowo najnowsza wersja schemy FA(3). Podczas omawiania schemy uczestniczy będą mogli poznać, w którym miejscu wzoru e-Faktury powinny znaleźć się dane z obecnie wystawianych faktur. W tej części wykładowca na podstawie swojej praktyki omówi jak podejść do wdrażania e-Faktur i na co szczególnie zwrócić uwagę.

Szkolenie jest przeznaczone dla dyrektorów, kierowników, menadżerów odpowiedzialnych za wdrożenie KSeF, jak również dla osób wystawiających faktury oraz księgowych.  Udział w szkoleniu jest mocno rekomendowany pracownikom działów handlowych, obsługi klienta oraz informatykom pracującym w firmach oraz innym osobom wspierającym jednostki w obszarze IT.

Program

Część I. – Nowości wynikające z Ustawy nowelizującej (projekt z 11.2024)

1. Wprowadzenie stopniowego wejścia w życie KSeF.
2. Dopuszczenie faktur konsumenckich do KSeF.
3. Wprowadzenie wyłączenia z KSeF dla najmniejszych podmiotów.
4. Obowiązek zawarcia na fakturze NIP-u nabywcy, kiedy jest on nievatowcem.
5. Jak odróżnić kiedy osoba fizyczna kupuje na firmę a kiedy kupuje prywatnie? 
6. Do kiedy pozostaną faktury uproszczone (paragon z NIP)? Co potem?
7. Komu obowiązkowo będzie trzeba udostępniać wizualizacje faktury a komu wystarczy wysłać tylko przez KseF. 
8. Wprowadzenie trybu off-line na życzenie.
9. Odroczenie w czasie obowiązku podania nr KSeF w przelewie, w tym w przelewie MPP.

Część II - Fakturowanie w KSeF:
1. Proces wystawiania i przesyłania e-Faktury do KSeF. 
2. Wizualizacja e-Faktury.
3. Kod QR na fakturze. Nowe wytyczne dotyczące kodów QR wynikające z rozporządzenia wykonawczego. Kod QR na fakturach za WDT, eksport towarów i usługi NP.
4. Propozycje usprawnienia obiegu faktur zakupowych.
5. Jak pozyskać uprawnienia dla firmy?
6. Nadawanie dalszych uprawnień. Czym się różni ZAW-FA od pieczęci elektronicznej?
7. Token autoryzacyjny.
8. Czy będzie obowiązywać nowa metoda uwierzytelnienia - klucze prywatno-publiczne.
9. KSeF w biurach rachunkowych.
10. Fakturowanie nabywców i ich jednostek organizacyjnych (odziały, odbiorcy, centralizacja VAT, samofakturowanie).
11. Data wystawienia e-Faktury.
12. Skutki odrzucenia faktur przez KSeF. Czy można dosłać do KSeF poprawione faktury z tymi samymi numerami w dniu następnym?
13. Wysyłka paczek z fakturami. Wysyłka interaktywna. Korzyści i zagrożenia.
14. Data otrzymania e-Faktury.
15. Korzyści ze stosowania e-Faktur.
16. Awaria KseF i awaria u podatnika. Jak się zachować? Jakie obowiązki?
17. Kody QR na fakturach wystawionych w trakcie awarii.
18. Zmiany do JPK VAT wywołane wprowadzeniem KSeF.
19. Numer KSeF w księgach rachunkowych (JPK_KR).

Część III. Treść faktury ustrukturyzowanej – nowa schema FA(3):
1. Nowości w schemie FA(3).
a) Wprowadzenie załącznika do faktury.
b) Wymóg podania nr NIP jednostki organizacyjnej JST.
c) Nowa rola w Podmiot3 – Pracownik.
d) Pozostałe zmiany o charakterze technicznym.
2. Jak zabrać się za wdrożenie KSeF w firmie?
3. Mapowanie treści obecnych faktur do wzoru schemy.
4. Problematyka dostępnych rodzajów e-Faktur (VAT, ZAL, ROZ, KOR) a faktyczny sposób wystawiania faktur w firmach.
5. Dane sprzedawcy, nabywcy.

6. Podmioty trzecie na fakturze (odbiorca, płatnik, oddział, dodatkowy nabywca).
7. Nowe wymogi dla daty sprzedaży.
8. Gdzie umieścić dane dodatkowe ze swoich faktur? Rabaty, kody towarów, numery, waga, ilość, oświadczenia, informacje, itp.
9. Oznaczenie dotyczące płatności.
10. Wymogi dla faktur korygujących. 

a) Sposoby korygowania wierszy.
b) Kiedy przez storno? Kiedy przez różnicę?
c) Korekta błędnych danych nabywcy.
d) Zbiorcze faktury korygujące.
11. Faktury zaliczkowe.
a) Dane zamówienia na fakturze zaliczkowej.
b) Częściowe dostawy po wystawieniu faktury zaliczkowej. Jak to zafakturować w KSeF?
c) Faktura rozliczeniowa. 
d) Korekta do faktury zaliczkowej i rozliczeniowej.



Prowadzący

Hubert Grzyb

adwokat, doradca podatkowy. Założyciel i partner zarządzający kancelarii adwokackiej specjalizującej się w doradztwie podatkowym. Doradza w skomplikowanych projektach dotyczących podatku VAT oraz podatku dochodowego na rzecz polskich oraz zagranicznych podatników. Wspiera firmy i jednostki sektora finansów publicznych przy wdrażaniu KSeF i e-Faktur. Doświadczony wykładowca, głównie w tematyce podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowego. Prowadzi szkolenia m. in. dla pracowników jednostek sektora finansów publicznych, w tym pracowników organów podatkowych, dla doradców podatkowych oraz biegłych rewidentów. Autor publikacji z zakresu podatku VAT oraz podatków dochodowych.
 



Informacje dodatkowe

Koszty udziały w szkoleniu:

760 zł + 23% VAT - za osobę

720 zł +23% VAT - za osobę przy zgłoszeniu dwóch lub więcej osób z firmy


*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

Cena obejmuje:
  • uczestnictwo w szkoleniu,
  • materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia - wysłane elektronicznie
  • lunch, serwis kawowy
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.