Powered by Smartsupp
Skip to main content

Szkolenia z dofinansowaniem

BDO SOLUTIONS Sp. z o.o. realizuje usługi szkoleniowe oraz doradzcze pod marką: BDO Academy

 

W ramach Bazy Usług Rozwojowych oferujemy Państwu:

 

  • Szkolenia otwarte i zamknięte
  • Kursy
  • Doradztwo

 

w zakresie: rachunkowości , podatków, prawa pracy i umiejętności menadżerskich.

 

Najważniejsze informacje:

 

  • wsparcie jest skierowane wyłącznie do mikro, małych i średnich przedsiębiorców
  • odbiorca wsparcia samodzielnie decyduje o wyborze usługi rozwojowej
  • system umożliwia szybką reakcję na występujące potrzeby odbiorców wsparcia (ścieżka aplikowania o wsparcie oraz rozliczania kosztów usługi jest znacząco uproszczona - bez skomplikowanych formularzy aplikacyjnych)
  • system jest zintegrowany z Bazą Usług Rozwojowych tzn. wybór usług rozwojowych przez przedsiębiorcę następuje wyłącznie spośród ofert zamieszczonych w Bazie
  • poziom refundacji wynosi od 50% do 80%

 

UWAGA! Dofinansowanie nie obejmuje podmiotów z województwa mazowieckiego i pomorskiego

 

Co zrobić, aby uzyskać dofinansowanie?

 

  • Należy zapisać się w Bazie Usług Rozwojowych
  • Wybrać usługę szkoleniową lub doradczą
  • Złożyć wniosek
  • Podpisać umowę z Operatorem

 

Informacje o dofinansowaniu w poszczególnych województwach

 

czytaj więcej



Jak korzystać z BUR - poradnik dla przedsiębiorców

 

czytaj więcej



Aktualna oferta szkoleń BDO Solutions Sp. z o.o. na stronie PARP - Baza Usług Rozwojowych

 

szkolenia BDO

Doradztwo Dotacje Fundusze UE

BDO Academy poza kompleksową ofertą szkoleniowa zajmuje się również skutecznym pozyskiwaniem środków unijnych na realizację inwestycji w przedsiębiorstwach i jednostkach sektora finansów publicznych.

Naszym Klientom oferujemy profesjonalną pomoc w przygotowywaniu i składaniu wniosków o dofinansowanie w ramach funduszy z Unii Europejskiej. Gwarantujemy fachową obsługę, profesjonalizm oraz wysoką jakość świadczonych usług. Współpraca z każdym Klientami ma dla nas zawsze wymiar indywidualny.

Począwszy od 2003 roku konsultanci BDO filia Eurodirect opracowali blisko 1000 projektów. Pozyskane współfinansowanie pochodziło z funduszy przedakcesyjnych takich jak ISPA i PHARE, a następnie z programów operacyjnych dla okresu 2004-2006: ZPORR, SPO WKP, SPO ROL, SPO RZL i SPO Ryby.

W okresie 2007-2013 zrealizowaliśmy ponad pół tysiąca projektów, dla których pozyskaliśmy dofinansowanie z programów krajowych: PO IiŚ, PO IG, PROW, PO KL oraz Regionalnych Programów Operacyjnych.

W okresie programowania finansowego 2014 - 2020 do rozdysponowania wśród Beneficjentów, zarówno publicznych jak i prywatnych przeznaczono środki unijne w wysokości 82,5 mld euro.

Początek roku 2019 to czas nowych możliwości. W styczniu zaczyna się 41 nowych naborów. Dofinansowanie z Funduszy można otrzymać m.in. na: badania i rozwój, tworzenie produktów sieciowych, innowacje społeczne, edukację, ochronę środowiska oraz projekty dotyczące zdrowia i transportu.

Oferta jest bardzo szeroka, więc warto ją śledzić. Propozycja obejmuje łącznie 137 konkursów, w tym: 17 z programów ogólnopolskich, 117 z programów regionalnych i 3 z programów Europejskiej Współpracy Terytorialnej.

Wykorzystaj szansę na rozwój z Funduszami Europejskimi. Poniżej wybrane nabory dla województw.

 

{module 211}

 

Mając na uwadze olbrzymie doświadczenie konsultantów Eurodirect filia BDO zdobyte w toku 15 lat współpracy z samorządami i przedsiębiorstwami z terenu całego kraju zapraszamy do współpracy. Posiadana przez nas wiedza umożliwi znalezienie optymalnych rozwiązań, odpowiednich dla Państwa potrzeb inwestycyjnych. Dowodem uznania wobec wysokiej jakości realizowanych usług, są przyznane liczne referencje.

Szkolenia PIT

 

24 marca 2022 r. Ministerstwo Finansów zaproponowało istotne zmiany w podatku dochodowym od osób fizycznych. Podczas szkoleń uczestnicy zapoznają się ze  zmianami planowanymi od 1 lipca 2022 r., m.in:
- obniżenie stawki PIT z 17 proc. na 12 proc.,

  • zmiany w zakresie składki zdrowotnej
  • rezygnacja z tzw. ulgi dla klasy średniej.


Szkolenia prowadzone są przez praktyków posiadających bogate doświadczenie w obszarze związanym z prawem podatkowym. Nasze warsztaty prowadzimy w formule otwartej oraz jako szkolenia zamknięte w wybranej przez Państwa lokalizacji.
Szkolenia z tej dziedziny mają na celu podniesienie kwalifikacji uczestników w zakresie rozliczania podatku dochodowego od osób fizycznych PIT. Podczas zajęć prelegenci skupiają się na najnowszych zmianach prawnych dotyczących PIT, a także najbardziej aktualnych interpretacjach.

 

Najbliższe szkolenia PIT

Szkolenia Intrastat

Szkolenia Intrastat umożliwiają zapoznanie się z przepisami celnymi i podatkowymi w celu wykorzystania ich do prawidłowego stosowania zasad obrotu towarowego z zagranicą. Szkolenia z zakresu Intrastat pomogą we właściwym sporzadzeniu deklarcji, omawiana będzie charakterystyka samego systemu, zakres informacji objętych deklaracją INTRASTAT oraz w szczególności rodzaje działań objętych obowiązkiem zgłoszenia. Wybrane szkolenia z tej tematyki to również omówienie zasad rozliczenia na gruncie podatku VAT unijnych transakcji towarowych (wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów i wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów), a z drugiej omówienie zasad działania, charakterystyki systemu i zakresu działań objętych deklaracją INTRASTAT.

Najbliższe szkolenia Intrastat:

Stacjonarne

TYTUŁ I MIEJSCE SZKOLENIA TERMIN I CENA
Podatek VAT w obrocie międzynarodowym – praktyczne warsztaty. Transakcje wewnątrzwspólnotowe (WDT/WNT), eksport, import towarów i usług, rozliczenia importu usług, ewidencje i deklaracje VAT (JPK_V7), transakcje łańcuchowe, dokumentowanie za pomocą KSeF.

Stacjonarne      Warszawa
  15.05.2025 -         16.05.2025

  1520.00 + VAT
Podatki 2025 - VAT, CIT, PIT - najnowsze wyzwania podatkowe.

Stacjonarne      Turcja, Kusadasi
  30.05.2025 -         06.06.2025

  7290.00 + VAT
Prawo Celne i Handel Wewnątrzunijny w Praktyce – Kompleksowe Kompendium Wiedzy dla Przedsiębiorców.

Stacjonarne      Katowice
  04.06.2025 -         06.06.2025

  2040.00 + VAT
Nadużycia i oszustwa VAT w transakcjach transgranicznych – dominujące mechanizmy wyłudzeń, w tym w transakcjach wewnątrzwspólnotowych o charakterze „karuzelowym”, z udziałem „znikającego podatnika” oraz w imporcie towarów z wykorzystaniem procedury celnej 4200. Identyfikacja zagrożeń, ocena ryzyka transakcji - stosowanie przez przedsiębiorców metodyki należytej staranności w celu ograniczania ne

Stacjonarne      Gdańsk
  09.06.2025 -         10.06.2025

  1590.00 + VAT

TYTUŁ I MIEJSCE SZKOLENIA TERMIN I CENA
CBAM – Nowe Regulacje w Handlu Międzynarodowym i Obowiązki Importerów. Szkolenie z Mechanizmu Dostosowania Emisji na Granicach (CBAM).

Online     
  13.05.2025 -         13.05.2025

  790.00 + VAT
VAT dla początkujących. Jak działa podatek VAT? Faktury. Kasy rejestrujące. Podstawa opodatkowania i stawki podatku.

Online     
  15.05.2025 -         15.05.2025

  540.00 + VAT
Podatek VAT w obrocie międzynarodowym – praktyczne warsztaty. Transakcje wewnątrzwspólnotowe (WDT/WNT), eksport, import towarów i usług, rozliczenia importu usług, ewidencje i deklaracje VAT (JPK_V7), transakcje łańcuchowe, dokumentowanie za pomocą KSeF.

Online     
  15.05.2025 -         16.05.2025

  1180.00 + VAT
Warunki dostawy INCOTERMS 2020 – praktyczne zastosowanie i minimalizacja ryzyka w transakcjach międzynarodowych.

Online     
  20.05.2025 -         20.05.2025

  590.00 + VAT
Podatek VAT w obrocie międzynarodowym w 2025 roku - trudne przypadki, praktyka, orzecznictwo, najnowsze zmiany, KSeF a sprzedaż zagraniczna.

Online     
  27.05.2025 -         27.05.2025

  590.00 + VAT
Prawo Celne i Handel Wewnątrzunijny w Praktyce – Kompleksowe Kompendium Wiedzy dla Przedsiębiorców.

Online     
  04.06.2025 -         06.06.2025

  1770.00 + VAT
Podatek akcyzowy w 2024/2025 roku – praktyka, orzecznictwo, najnowsze zmiany.

Online     
  11.06.2025 -         11.06.2025

  590.00 + VAT

 

Doradztwo Prawo Pracy i PIT

DORADZTWO Z ZAKRESU PRAWA PRACY

 

Realizujemy profesjonalne usługi doradcze z zakresu prawa pracy nie tylko dla firm i przedsiębiorstw, ale również jednostek organizacyjnych w sferze samorządowej i administracyjnej. Wszystkie projekty realizowane są w oparciu o analizę potrzeb, a te bardziej zaawansowane o kompleksowy audyt organizacji.

Naszym Klientom oferujemy:

Optymalizację czasu pracy i regulacji dotyczących wynagradzania i premiowania pracowników

  • Usługa nakierowana na szeroko pojętą optymalizację procesów związanych z planowaniem, zarządzaniem i rozliczaniem czasu pracy w poszczególnych obszarach funkcjonalnych firmy

Wsparcie w relacjach pracodawcy ze związkami zawodowymi

  • Zapewniamy kompleksową pomoc doradczą w zakresie problematyki dotyczącej relacji pracodawcy ze związkami zawodowymi, radami pracowników lub innymi reprezentacjami pracowniczymi

Pomoc w zatrudnianiu cudzoziemców i delegowaniu pracowników za granicę

  • Świadczymy wsparcie w zakresie legalizacji pobytu i pracy obcokrajowców w Polsce

Zmiany w emeryturach – zasady postępowania, kompletowania dokumentacji i przyznawania świadczeń przez ZUS

  • Zapewniamy kompleksowe wsparcie doradcze obejmujące problematykę dotyczącą obowiązków pracodawcy w zakresie przyznawania emerytur, kompletowania i wypełniania dokumentacji, zasad postępowania przez ZUS i wypłaty świadczeń.

Kompleksowy audyt dokumentacji prawa pracy

  • Oferujemy usługę polegającą na audycie akt osobowych pracowników

Tworzenie kontraktów pracowniczych

  • Świadczymy również usługi w zakresie konstruowania, zawierania i rozwiązywania umów o pracę i umów cywilnoprawnych stosowanych w ramach polityki zatrudniania

Ochronę Danych Osobowych

  • Zapewniamy kompleksowe wsparcie doradcze w zakresie problematyki ochrony danych osobowych kandydatów i pracowników

Usługę audytu i optymalizacji wynagrodzeń

  • Świadczymy pomoc w optymalizacji szeroko pojętych regulacji płacowych

Pracownicze Plany Kapitałowe

  • Oferujemy całościowe doradztwo prawne w zakresie wdrożenia oraz prowadzenia Pracowniczego Planu Kapitałowego (PPK) u przedsiębiorcy

Mobbing i dyskryminacja

  • Zapewniamy kompleksowe wsparcie doradcze w zakresie problematyki związanej z mobbingiem i dyskryminacją

 

AUDYT DOKUMENTACJI PRACOWNICZEJ PO 1 STYCZNIA 2019 R.

Oferujemy Państwu kompleksowy audyt dokumentacji pracowniczej, który będzie miał na celu weryfikację tejże dokumentacji prowadzonej dotychczas, t.j. w oparciu o przepisy obowiązujące do 31.12.2018 r. pod kątem wprowadzania w niej zmian zgodnie z przepisami dotyczącymi prowadzenia i archiwizacji dokumentacji pracowniczej zgodnie z wymogami określonymi w przepisach obowiązujących od 01.01.2019 r.

Usługa zawiera:

  • audyt dokumentacji pracowniczej
  • przedstawienie propozycji rozwiązań w zakresie dostosowania aktualnej dokumentacji pracowniczej do nowego stanu prawnego
  • wzory dokumentów, które będą miały zastosowanie w prawie pracy po 1 stycznia 2019 r.
  • raport obejmujący opis stanu faktycznego prowadzonej dokumentacji wraz ze wskazaniem przepisów, które zostały naruszone (w przypadku stwierdzenia tego) oraz ze wskazaniem rozwiązań możliwych do zastosowania w celu wyeliminowania nieprawidłowości.
  • przygotowanie niezobowiązującej oferty.

 

AUDYT, OPTYMALIZACJA I DORADZTWO W ZAKRESIE PIT

 

Istotą tego rodzaju audytu podatkowego jest sprawdzenie poprawności działania płatnika zgodnie z ustawą PIT. Obejmuje on analizę, wnioski oraz propozycje działań eliminujących ewentualnie wykryte błędy. Oferujemy również doradztwo w zakresie efektywnych sposobów zatrudniania w Polsce cudzoziemców i wyższej kadry kierowniczej.

 

Naszym Klientom oferujemy:

 

Audyt podatkowy płatnika PIT

 

Analiza poniższych obszarów:

1.Przychody-koszty- dochody

  • poprawność w zakresie identyfikacji źródła przychodów (w tym zawieranie właściwych umów)
  • prawidłowość klasyfikowania wydatków pracowniczych w kosztach firmy

2. Pobór zaliczek i podatku zryczałtowanego

  • Opodatkowanie nie-rezydentów uzyskujących dochody w Polsce.
  • Analiza zasad współpracy wewnętrznych struktur firmy obsługujących rozliczenia podatkowe np. dział socjalny - dział podatkowy (zwolnienia podatkowe), dział kadrowy - dział podatkowy (wystawianie informacji podatkowych)

3. Deklaracje, informacje

  • prawidłowość wystawienia deklaracji PIT (w tym ich korekty)

4.Opodatkowanie świadczeń pracowniczych

  • zasadność stosowania zwolnień podatkowych z uwzględnieniem orzecznictwa sądowego oraz interpretacji podatkowych

5. Odliczenia podatkowe

 

Doradztwo

 

1. Legalne sposoby ograniczenia odpowiedzialności za zobowiązania podatkowe w celu zwiększenia bezpieczeństwa finansowego i prawnego osób zajmujących się rozliczeniami podatkowymi w firmie.

  • obniżone odsetki, czynny żal, raty podatkowe

2. Identyfikacja obszarów ryzyka podatkowego

  • zarządzania ryzykiem podatkowym oraz wdrożenie w firmie odpowiednich procedur pozwalających m.in. na zidentyfikowanie a następnie ograniczenie lub wyeliminowanie obszarów ryzyka w sferze rozliczeń podatkowych, wdrożenie rozwiązań podatkowych (pozwalających m.in. na osiągnięcie oszczędności podatkowych).

3. Bieżąca współpraca z doradcami przy rozwiązywaniu powstałych problemów podatkowych (z uwzględnieniem specyfiki danego przedsiębiorstwa)

4. Korekty deklaracji/informacji podatkowych, uniknięcie lub ograniczenie odpowiedzialności karno-skarbowej, zmniejszenie skutków finansowych nieprawidłowych działań

 

Specyficzne rozwiązania dotyczące kadry zarządzającej

 

1. Doradztwo w zakresie aspektów podatkowych związanych z oddelegowaniem cudzoziemców do Polski oraz pracowników do pracy zagranicą (w tym tworzenie polityki oddelegowania i wyrównania podatkowego)

2. Planowanie podatkowe dotyczące efektywnych struktur zatrudnienia wyższej kadry kierowniczej (członkowie zarządu)

3. Plany motywacyjne (w tym plany opcyjne)

4. Analiza możliwości skorzystania z podwyższonych kosztów uzyskania przychodu (50%) z tytułu korzystania z praw autorskich lub rozporządzaniami nimi

5. Doradztwo w zakresie ubezpieczeń społecznych pracowników migrujących w ramach Unii Europejskiej

6. Analiza luk kompetencyjnych kadry kierowniczej i osób planowanych do objęcia tej roli