Powered by Smartsupp
Skip to main content

Szkolenia dla sygnalistów

 

Ochrona Sygnalistów

W 2024 roku weszły w życie nowe przepisy wdrażające unijną dyrektywę dotyczącą ochrony sygnalistów. Oznacza to, że osoby zgłaszające naruszenia prawa Unii Europejskiej otrzymują pełne wsparcie i ochronę przed działaniami odwetowymi.

Kim jest sygnalista?

Sygnalistą jest każda osoba, która zgłasza informacje o naruszeniach prawa w organizacji – zarówno publicznej, jak i prywatnej. Może to być:

  • pracownik,
  • osoba współpracująca na podstawie umowy cywilnoprawnej,
  • przedsiębiorca,
  • akcjonariusz lub wspólnik,
  • członek organu zarządczego,
  • stażysta, wolontariusz, praktykant,
  • żołnierz lub funkcjonariusz.

Obowiązki pracodawców

Każdy podmiot zatrudniający co najmniej 50 osób jest zobowiązany do wdrożenia wewnętrznych procedur zgłaszania naruszeń i podejmowania działań następczych. Procedury te mają zapewnić poufność i bezpieczeństwo sygnalistów.

Ochrona sygnalistów

Sygnaliści są chronieni od momentu dokonania zgłoszenia lub ujawnienia nieprawidłowości. Nie mogą być wobec nich stosowane żadne działania odwetowe, takie jak:

  • zwolnienie z pracy,
  • degradacja,
  • zastraszanie,
  • inne formy dyskryminacji.

 

Stacjonarne

TYTUŁ I MIEJSCE SZKOLENIA TERMIN I CENA
KADRY, PŁACE I UBEZPIECZENIA W 2025 r – KOMPENDIUM ZMIAN

Stacjonarne      Olsztyn
  16.04.2025 -         16.04.2025

  720.00 + VAT
Kadry i płace 2025/2026. Aktualna interpretacja istotnych przepisów KP oraz naliczanie wynagrodzeń pracowników i zleceniobiorców w 2025 r.

Stacjonarne      Olsztyn
  15.06.2025 -         17.06.2025

  2690.00 + VAT

 

Proponujemy Państwu wykonanie usługi w zakresie wdrożenia procedur dotyczących sygnalistów. 

 

Usługa zawiera:

1. Wykonanie audytu wstępnego w zakresie systemu zgłaszania nieprawidłowości wraz z analizą obowiązujących już w podmiocie przepisów i procedur. 

2. Wybór odpowiednich kanałów zgłaszania nieprawidłowości właściwie zabezpieczonych i odpornych na wyciek danych, które zapewnią anonimowe i poufne raportowanie nieprawidłowości. 

3. Identyfikacja występujących w podmiocie ryzyk i obszarów, które mogą stanowić podstawę do zgłaszania nieprawidłowości. 

4. Opracowanie niezbędnej dla podmiotu dokumentacji czyli procedur zgłaszania oraz procedowania zgłoszeń o nieprawidłowościach wraz z wzorami dokumentów w tym zakresie. 

5. Przeprowadzenie 1 szkolenia dla pracowników .

 

Celem dokonania wyceny zapraszamy do kontaktu:

Martyna Potyńska
Key Account Manager
Tel.: +48 22 543 17 91
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

Wioletta Brzozowska

Manager szkolenia otwarte
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel: +48 22 679 45 00

Newsletter BDO

Chcesz otrzymywać najnowsze informacje o najnowszych artykułach, aktualnościach i szkoleniach?