Szkolenia dla sygnalistów
Ochrona Sygnalistów
W 2024 roku weszły w życie nowe przepisy wdrażające unijną dyrektywę dotyczącą ochrony sygnalistów. Oznacza to, że osoby zgłaszające naruszenia prawa Unii Europejskiej otrzymują pełne wsparcie i ochronę przed działaniami odwetowymi.
Kim jest sygnalista?
Sygnalistą jest każda osoba, która zgłasza informacje o naruszeniach prawa w organizacji – zarówno publicznej, jak i prywatnej. Może to być:
- pracownik,
- osoba współpracująca na podstawie umowy cywilnoprawnej,
- przedsiębiorca,
- akcjonariusz lub wspólnik,
- członek organu zarządczego,
- stażysta, wolontariusz, praktykant,
- żołnierz lub funkcjonariusz.
Obowiązki pracodawców
Każdy podmiot zatrudniający co najmniej 50 osób jest zobowiązany do wdrożenia wewnętrznych procedur zgłaszania naruszeń i podejmowania działań następczych. Procedury te mają zapewnić poufność i bezpieczeństwo sygnalistów.
Ochrona sygnalistów
Sygnaliści są chronieni od momentu dokonania zgłoszenia lub ujawnienia nieprawidłowości. Nie mogą być wobec nich stosowane żadne działania odwetowe, takie jak:
- zwolnienie z pracy,
- degradacja,
- zastraszanie,
- inne formy dyskryminacji.
Stacjonarne
TYTUŁ I MIEJSCE SZKOLENIA | TERMIN I CENA |
KADRY, PŁACE I UBEZPIECZENIA W 2025 r – KOMPENDIUM ZMIAN Stacjonarne   ![]() | ![]() ![]() |
Kadry i płace 2025/2026. Aktualna interpretacja istotnych przepisów KP oraz naliczanie wynagrodzeń pracowników i zleceniobiorców w 2025 r. Stacjonarne   ![]() | ![]() ![]() |
Online
Doradztwo
Proponujemy Państwu wykonanie usługi w zakresie wdrożenia procedur dotyczących sygnalistów.
Usługa zawiera:
1. Wykonanie audytu wstępnego w zakresie systemu zgłaszania nieprawidłowości wraz z analizą obowiązujących już w podmiocie przepisów i procedur.
2. Wybór odpowiednich kanałów zgłaszania nieprawidłowości właściwie zabezpieczonych i odpornych na wyciek danych, które zapewnią anonimowe i poufne raportowanie nieprawidłowości.
3. Identyfikacja występujących w podmiocie ryzyk i obszarów, które mogą stanowić podstawę do zgłaszania nieprawidłowości.
4. Opracowanie niezbędnej dla podmiotu dokumentacji czyli procedur zgłaszania oraz procedowania zgłoszeń o nieprawidłowościach wraz z wzorami dokumentów w tym zakresie.
5. Przeprowadzenie 1 szkolenia dla pracowników .
Celem dokonania wyceny zapraszamy do kontaktu:
Martyna Potyńska
Key Account Manager
Tel.: +48 22 543 17 91

Wioletta Brzozowska
tel: +48 22 679 45 00
Newsletter BDO
Aktualności
- Przedsiębiorcy mogą rozliczać się kasowo
- Ulgi podatkowe na inwestycje w ESG
- Kilka zmian w podatku CIT i VAT
- Kasa fiskalna przy najmie lokali
- Odbiór nadgodzin
- Przekształcenie to nie rozpoczęcie działalności gospodarczej
- ZUS od zlecenia zawartego z pracownikiem innej firmy
- Trzeba założyć skrzynkę do e-doręczeń
- Delegacja to nie to samo co oddelegowanie
- Kasowy PIT podpisany przez Prezydenta