Powered by Smartsupp
Skip to main content

System INTRASTAT w roku 2025 - zmiana instrukcji wypełniania zgłoszeń INTRASTAT 1.19 (08 lipca 2024 r.). Progi Statystyczne na rok 2025. Rozporządzenie Ministra Finansów z dn.25 listopada 2021 roku w sprawie zgłoszeń INTRASTAT. Nomenklatura Scalona (CN) Taryfa Celna. Formuły INCOTERMS® 2020

Termin: 07.03.2025 - 07.03.2025
Cena: 590.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE
Internet

Masz pytanie – skontaktuj się:

  22 543 16 06
  szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest szczegółowe omówienie zmian w systemie INTRASTAT obowiązujących w 2025 roku, w tym nowych zasad wypełniania zgłoszeń zgodnie z instrukcją INTRASTAT 1.19 oraz aktualnych progów statystycznych. Uczestnicy zdobędą praktyczną wiedzę na temat prawidłowego przygotowywania zgłoszeń, stosowania Nomenklatury Scalonej (CN) oraz interpretacji przepisów zawartych w Rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 25 listopada 2021 roku. Szkolenie wyjaśni także zastosowanie formuł INCOTERMS® 2020 w kontekście zgłoszeń INTRASTAT, co pozwoli uczestnikom uniknąć błędów i zapewnić zgodność z obowiązującymi regulacjami.
1. System INTRASTAT podstawowe informacje: 
• informacje ogólne, zadania statystyki wewnątrzwspólnotowej dotyczącej obrotu towarowego;
• cel i zasady obowiązku sprawozdawczego w zakresie wewnątrzwspólnotowej wymiany towarowej;
• obowiązek sprawozdawczy w przypadku prowadzenia handlu towarami z państwami członkowskimi Unii Europejskiej;
• instrukcja wypełniania i przesyłania zgłoszeń INTRASTAT (wprowadzone zmiany w 2025 roku) oraz zmiany na rok 2026;

2. Ustalanie obowiązku sprawozdawczego, progi statystyczne ogłaszane przez Prezesa GUS: 
• osoby zobowiązane do dokonywania zgłoszeń INTRASTAT;
• przedstawicielstwo;
• wysokość progów statystycznych na rok 2025; 
• wykorzystywanie danych podatkowych z deklaracji VAT do badania poprawności danych przekazanych w deklaracji INTRASTAT (zakres porównywanych danych, przyczyny rozbieżności dostarczanych informacji);

3. Zasady wypełniania deklaracji INTRASTAT.

4. Reguły wprowadzone rozporządzeniem Ministra Finansów w sprawie zgłoszeń INTRASTAT: 

• zasady formalne;
• zasady merytoryczne;
• instrukcja wypełniania deklaracji INTRASTAT;

5. Zmiany w systemie INTRASTAT na rok 2025.

6. Nomenklatura Scalona (CN) Taryfa Celna: 

• zasady klasyfikowania towarów według CN;
• uzupełniające jednostki miary;
• nowe funkcjonalności;

7. Formuły INCOTERMS® 2020: 
• Omówienie wszystkich formuł z pozycji sprzedającego i kupującego

8. Zasady korygowania zgłoszeń INTRASTAT: 
• systemowe badanie poprawności deklarowanych danych;
• korygowanie deklaracji (w przypadku zastąpienia uprzednio dokonanego zgłoszenia INTRASTAT, anulowania pozycji towarowej lub jej dopisania, zmiany poszczególnych danych w pozycjach zgłoszenia INTRASTAT);
• zawieszenie działalności firmy;

9. System upomnień w przypadku niewywiązywania się z obowiązku sprawozdawczego (wezwania, upomnienia, kary finansowe).

10. Konieczność dopełnienia niezbędnych formalności w zakresie działania na portalu www.puesc.gov.pl: 

• wniosek o nadanie uprawnień;
• migracja danych z poprzednich systemów;

11. Część praktyczna, czyli pytania i odpowiedzi, oraz wypełnianie deklaracji INTRASTAT w przypadku m.in.: 
• dokonywania zgłoszenia towarów w wywozie i przywozie (w tym towarów będących przedmiotem uszlachetniania);
• korekty deklaracji (dopisywanie i anulowanie pozycji towarowych, zmiana danych);
• zgłoszenia „zerowego”;
• zwrotów towarów;
• transakcji trójstronnych;
• stosowania uproszczeń;

12. Dyskusja pytania i odpowiedzi.

 

Agent celny
Ekspert w zakresie omawianych zagadnień, od wielu lat zawodowo związany z tematyką przepisów celnych. Doświadczony wykładowca i praktyk. Ceniony w środowisku gospodarczym fachowiec oraz sprawny inicjator wielu innowacyjnych rozwiązań. Wieloletni praktyk w zakresie wypelniania deklaracji Intrastat.

 
Cena:  590 zł +23% VAT - koszt udziału w transmisji on-line jednej  osoby.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach on-line, materiały szkoleniowe przesłane mailowo oraz certyfikat BDO.

Jak to działa?
  • Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
  • Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć 
  • Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
  • Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
  • Podczas szkolenia macie Państwo możliwość zadawania pytań na czacie.
*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
 

Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
07.03.2025 - 07.03.2025 Transmisja ONLINE 4793224 590.00 +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

System INTRASTAT w roku 2025 - zmiana instrukcji wypełniania zgłoszeń INTRASTAT 1.19 (08 lipca 2024 r.). Progi Statystyczne na rok 2025. Rozporządzenie Ministra Finansów z dn.25 listopada 2021 roku w sprawie zgłoszeń INTRASTAT. Nomenklatura Scalona (CN) Taryfa Celna. Formuły INCOTERMS® 2020

Termin: 07.03.2025 - 07.03.2025
Cena: 590.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest szczegółowe omówienie zmian w systemie INTRASTAT obowiązujących w 2025 roku, w tym nowych zasad wypełniania zgłoszeń zgodnie z instrukcją INTRASTAT 1.19 oraz aktualnych progów statystycznych. Uczestnicy zdobędą praktyczną wiedzę na temat prawidłowego przygotowywania zgłoszeń, stosowania Nomenklatury Scalonej (CN) oraz interpretacji przepisów zawartych w Rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 25 listopada 2021 roku. Szkolenie wyjaśni także zastosowanie formuł INCOTERMS® 2020 w kontekście zgłoszeń INTRASTAT, co pozwoli uczestnikom uniknąć błędów i zapewnić zgodność z obowiązującymi regulacjami.

Program

1. System INTRASTAT podstawowe informacje: 
• informacje ogólne, zadania statystyki wewnątrzwspólnotowej dotyczącej obrotu towarowego;
• cel i zasady obowiązku sprawozdawczego w zakresie wewnątrzwspólnotowej wymiany towarowej;
• obowiązek sprawozdawczy w przypadku prowadzenia handlu towarami z państwami członkowskimi Unii Europejskiej;
• instrukcja wypełniania i przesyłania zgłoszeń INTRASTAT (wprowadzone zmiany w 2025 roku) oraz zmiany na rok 2026;

2. Ustalanie obowiązku sprawozdawczego, progi statystyczne ogłaszane przez Prezesa GUS: 
• osoby zobowiązane do dokonywania zgłoszeń INTRASTAT;
• przedstawicielstwo;
• wysokość progów statystycznych na rok 2025; 
• wykorzystywanie danych podatkowych z deklaracji VAT do badania poprawności danych przekazanych w deklaracji INTRASTAT (zakres porównywanych danych, przyczyny rozbieżności dostarczanych informacji);

3. Zasady wypełniania deklaracji INTRASTAT.

4. Reguły wprowadzone rozporządzeniem Ministra Finansów w sprawie zgłoszeń INTRASTAT: 

• zasady formalne;
• zasady merytoryczne;
• instrukcja wypełniania deklaracji INTRASTAT;

5. Zmiany w systemie INTRASTAT na rok 2025.

6. Nomenklatura Scalona (CN) Taryfa Celna: 

• zasady klasyfikowania towarów według CN;
• uzupełniające jednostki miary;
• nowe funkcjonalności;

7. Formuły INCOTERMS® 2020: 
• Omówienie wszystkich formuł z pozycji sprzedającego i kupującego

8. Zasady korygowania zgłoszeń INTRASTAT: 
• systemowe badanie poprawności deklarowanych danych;
• korygowanie deklaracji (w przypadku zastąpienia uprzednio dokonanego zgłoszenia INTRASTAT, anulowania pozycji towarowej lub jej dopisania, zmiany poszczególnych danych w pozycjach zgłoszenia INTRASTAT);
• zawieszenie działalności firmy;

9. System upomnień w przypadku niewywiązywania się z obowiązku sprawozdawczego (wezwania, upomnienia, kary finansowe).

10. Konieczność dopełnienia niezbędnych formalności w zakresie działania na portalu www.puesc.gov.pl: 

• wniosek o nadanie uprawnień;
• migracja danych z poprzednich systemów;

11. Część praktyczna, czyli pytania i odpowiedzi, oraz wypełnianie deklaracji INTRASTAT w przypadku m.in.: 
• dokonywania zgłoszenia towarów w wywozie i przywozie (w tym towarów będących przedmiotem uszlachetniania);
• korekty deklaracji (dopisywanie i anulowanie pozycji towarowych, zmiana danych);
• zgłoszenia „zerowego”;
• zwrotów towarów;
• transakcji trójstronnych;
• stosowania uproszczeń;

12. Dyskusja pytania i odpowiedzi.

 

Prowadzący

Agent celny
Ekspert w zakresie omawianych zagadnień, od wielu lat zawodowo związany z tematyką przepisów celnych. Doświadczony wykładowca i praktyk. Ceniony w środowisku gospodarczym fachowiec oraz sprawny inicjator wielu innowacyjnych rozwiązań. Wieloletni praktyk w zakresie wypelniania deklaracji Intrastat.

 

Informacje dodatkowe

Cena:  590 zł +23% VAT - koszt udziału w transmisji on-line jednej  osoby.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach on-line, materiały szkoleniowe przesłane mailowo oraz certyfikat BDO.

Jak to działa?
  • Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
  • Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć 
  • Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
  • Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
  • Podczas szkolenia macie Państwo możliwość zadawania pytań na czacie.
*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.