Baza Danych o Odpadach (BDO) - przekazanie odpadów, ewidencja, sprawozdawczość (część teoretyczna i praktyczna)
Termin: 09.01.2025 - 09.01.2025
Cena: 540.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE
Program
Teoria
•Definicje w gospodarce odpadami niezbędne do poprawnego w BDO,
•Zwolnienia z ewidencji odpadów oraz z rejestracji w BDO,
•Ewidencja odpadów – podstawowe zasady,
•Zezwolenie na zbieranie odpadów? – kiedy jest wymagane,
•Obowiązki transportującego odpady,
•Kary administracyjne wynikające z ustawy o odpadach.
Praktyka
•Logowanie do BDO,
•Funkcje systemu BDO,
•Użytkownicy w BDO – nadawanie uprawnień,
•Wnioski rejestrowe i aktualizacyjne w BDO,
•Miejsca prowadzenia działalności (MPD),
•Karta Przekazania Odpadu – omówienie całego procesu przekazywania odpadów od momentu wystawienia KPO, potwierdzenia dla kierowcy, aż do przekazania odpadów do jego odbiorcy,
•Karta Ewidencji Odpadu – uproszczona i pełna, zasady prowadzenia ewidencji.
•Sprawozdania w BDO – zasady, terminy, praktyczne wskazówki dotyczące sporządzania dokumentacji,
•Błędy w BDO – omówienie najczęstszych pomyłek i omówienie metod ich korekty
(m. in. korekty danych w KPO, w KEO itd.),
•Jak ustrzec się ewentualnych błędów?
•Podsumowanie i dyskusja, omówienie przypadków i problemów przedstawionych przez uczestników szkolenia.
Prowadzący
Mateusz PuścianMagister Inżynier ochrony środowiska, audytor Wiodący Systemów Zarządzania Środowiskiem wg ISO 14001:2015. Specjalista w zakresie przepisów prawnych dot. gospodarki emisyjnej i f-gazowej. Pierwsze doświadczenie zbierał w pracy administracyjnej w Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, gdzie przeprowadzał analizy środowiskowe w oprogramowaniu GIS. Autor licznych opracowań dot. pozwoleń na wprowadzenie gazów lub pyłów do powietrza. Prelegent na wielu szkoleniach z zakresu ustawy odpadowej, wodnej, opakowaniowej i f-gazowej. Na co dzień zajmuje się doradztwem prawnym i merytorycznym z zakresu szeroko pojętej ochrony środowiska dla małych, średnich i dużych przedsiębiorstw.
Informacje dodatkowe
Cena: 540 zł +23% VAT - koszt udziału w transmisji on-line jednej osoby.Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach on-line, materiały szkoleniowe przesłane mailowo oraz certyfikat BDO.
Jak to działa?- Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
- Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć
- Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
- Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
- Podczas szkolenia macie Państwo możliwość zadawania pytań na czacie.
*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznychUczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia lub jego odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.Warunki rezygnacji:Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na
2 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.