Powered by Smartsupp
Skip to main content

Obligatoryjne szkolenie dla biegłych rewidentów. Moduł 14. Utrata wartości aktywów w świetle polskiego i międzynarodowego prawa bilansowego

Termin: 11.12.2024 - 12.12.2024
Cena: 599.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE
Internet

Masz pytanie – skontaktuj się:

  22 543 16 06
  szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia

  • Omówienie przepisów krajowych i międzynarodowych regulujących kwestie utraty wartości aktywów trwałych i obrotowych.
  • Zdobycie umiejętności w zakresie przeprowadzania testów na utratę wartości na praktycznych przykładach liczbowych.
  • Przykłady modeli utraty wartości z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego MS Excel.

Zajęcia mają charakter warsztatowo-wykładowy.
1.Wstęp

2. Krajowe i międzynarodowe regulacje w zakresie utraty wartości aktywów.
• Ustawa o rachunkowości
• Krajowy Standard Rachunkowości nr 4.
• Międzynarodowy Standard Rachunkowości nr 2
• Międzynarodowy Standard Rachunkowości nr 36

3. Warunki stosowania i etapy procedury aktualizacji wyceny aktywów.
• Ocena potrzeby przeprowadzania procedury aktualizacji wyceny określonych aktywów wobec utraty przez nie wartości.
• Zidentyfikowanie aktywów wypracowujących korzyści ekonomiczne pojedynczo i ustalenie obiektów oceny utraty wartości.
• Ocena czy nastąpiła utrata wartości i ustalenie w miarę potrzeby odpisu aktualizującego wartość aktywów wypracowujących korzyści ekonomiczne pojedynczo.
• Zidentyfikowanie aktywów wypracowujących korzyści ekonomiczne grupowo i ustalenie obiektów oceny utraty wartości.
• Ocena czy nastąpiła utrata wartości i ustalenie w miarę potrzeby odpisu aktualizującego wartość aktywów wypracowujących korzyści ekonomiczne grupowo

4. Ustalanie odpisu aktualizującego wartość aktywów wypracowujących korzyści ekonomiczne pojedynczo.
• Aktywa wyceniane w wartości rynkowej, godziwej lub metodą praw własności.
• Aktywa wyceniane w kwocie wymaganej zapłaty i w skorygowanej cenie nabycia.
• Aktywa wyceniane w cenie nabycia (zakupu), w koszcie wytworzenia lub w wartości przeszacowanej.

5. Identyfikacja aktywów wypracowujących korzyści ekonomiczne grupowo i ustalanie obiektów oceny utraty wartości.
• Ośrodek wypracowujący korzyści ekonomiczne (środki pieniężne).
• Aktywa wspólne.
• Wartość firmy i ujemna wartość firmy.
• Grupowe obiekty oceny utraty wartości.

6. Ustalanie odpisów aktualizujących dla aktywów wypracowujących korzyści ekonomiczne grupowo.
• Ustalanie wartości handlowej / wartości godziwej minus koszty sprzedaży.
• Ustalanie wartości użytkowej.
• Ustalenie i rozliczenie odpisu aktualizującego wycenę.

7. Pozostałe kwestie
• Odwracanie odpisu aktualizującego w kolejnych okresach sprawozdawczych.
• Szacowanie przepływów pieniężnych netto jeżeli przewidywana jest restrukturyzacja lub nakłady na ulepszenie.
• Utrata wartości firmy w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym.
• Ujawnienia.

8. STUDIUM PRZYPADKU: model utraty wartości przygotowany przy pomocy arkusza kalkulacyjnego
• Projekcja przepływów pieniężnych w oparciu o prognozowane wyniki za okres 5 lat.
• Projekcja danych dotyczących okresu rezydualnego.
• Wykorzystanie danych rynkowych do określenia stopy dyskontowej: współczynnik beta, koszt kapitału własnego oraz długu, struktura finansowania branży, premie i dyskonta.
• Obliczenie wartości użytkowej.
• Analiza wrażliwości

9. Test wiedzy


 



Grażyna Machula

Pracowała  w BRE Corporate Finance S.A., od 1997 roku do czerwca 2008 r., pełniąc funkcję Dyrektora odpowiedzialnego za rachunkowość. Jest wykładowcą w dziedzinie rachunkowości i rynku kapitałowego, w szczególności na szkoleniach dla maklerów, doradców inwestycyjnych, biegłych rewidentów oraz na studiach podyplomowych w zakresie bankowości inwestycyjnej (Gdańska Akademia Bankowa i London Guidhall Univesity). Otrzymała tytuł wykładowcy roku 2001 z dziedziny finansów przyznawany przez Instytut Rozwoju Biznesu (dawne Centrum Prywatyzacji). Na zlecenie Senatu uczestniczyłam w opiniowaniu ustawy o rachunkowości. Od 1997 roku pracowała dla Banku Rozwoju Exportu BRE S.A. jako doradca prezesa w ramach Departamentu Doradztwa i Finansowania Projektów. W latach 1991-1996 zajmowała stanowisko Głównego Specjalisty w Komisji Papierów Wartościowych w Biurze Finansów i Analiz Ekonomicznych (BFiAE). Uczestniczyła w przygotowywaniu analiz makroekonomicznych, analiz finansowych spółek publicznych, analiz rynku kapitałowego, opracowaniach KPW, w przygotowywaniu regulacji prawnych (Zarządzenia Przewodniczącego KPW) w zakresie rachunkowości i sprawozdawczości obowiązującej na rynku kapitałowym oraz w opracowywaniu formatów sprawozdań finansowych obowiązujących na rynku kapitałowym. W ramach prac w BFiAE KPW brała również udział w procesie dopuszczenia spółek do publicznego obrotu. W latach 1991-1992 pracowała w IX Oddziale PKO BP, gdzie odpowiedzialna była za wdrożenie systemów informatycznych, w tym nadzór nad aplikacjami sieciowymi (NOVELL). W latach 1982-1992 pełniła funkcje od asystenta naukowo-badawczego do głównego specjalisty w Instytucie Organizacji Przemysłu Maszynowego „ORGMASZ”, gdzie zajmowała się projektowaniem, oprogramowywaniem oraz wdrażaniem systemów informatycznych. Prowadziła szkolenia zamknięte m.in. dla następujących podmiotów: Invest Bank, Danske Bank, Nordea, PKO S.A., PKO BP S.A., BPH, WBK, Citibank Handlowy, Fortis Bank, BRE Bank, BGK, BGŻ, Banki Spółdzielcze, Getting Bank, Bankowy Fundusz Gwarancyjny, ING, NBP, Lukas Bank, Mazowiecki Bank Regionalny, Polbank, Bank Pocztowy, Computerland. Softbank,  ASSECO, SKOKI, PZU S.A, Warta S.A, Compensa S.A, ERGO HESTIA, STU, dom inwestycyjny  NAVIGATOR, SKOK Stefczyka, Alma S.A., PGNIG, KOPEX S.A.,  KGHM, PZMOT,  PKN ORLEN, ZASTAL S.A.  PPL S.A., Jastrzębska Spółka Węglowa, Kompania Węglowa. KWK Staszyc, TRAVIPOL S.A, Zakład Wzbogacania Węgla Kamiennego JULIAN, REDAN S.A., HUTMEN S.A.. PZL Swidnik, grupa kapitałowa FIAT, OPEL,  VOLSWAGEN , zespół elektrociepłowni DALKIA S.A ( Poznań, Łódź, Warszawa), Uno-FRESCO- Tradex z. o.o., grupa kapitałowa Manhatan , POLKOMTEL, FOSTERS, ZELMER S.A, Gillete, VOBIS, Zakłady Azotowe Tarnów, Smoczyńscy i Partnerzy, ELEKTROMONTAŻ, Geofizyka Kraków , Poczta Polska, TEXTON, BRIGSTONE, Polska Grupa Energetyczna - Rzeszów, ZT Kruszwica, Towarzystwa Budownictwa Społecznego, Komisja Nadzoru Finansowego, Narodowy Bank Polski, grupa ASSECO, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.




Szkolenie zaprojektowane zostało na 16 godzinz bloku rachunkowość.

INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

Szkolenie będzie przeprowadzone przy pomocy platformy Clickmeeting. Jedynym wymogiem jest stabilne łącze internetowe, nie muszą Państwo nic instalować (szczegóły na temat wymogów systemowych znajdują się pod linkiem: kliknij tutaj). Służymy wsparciem technicznym i możliwością połączenia testowego dla ewentualnego sprawdzenia jakości połączenia. Szkolenie będzie nagrywane, jednak w czasie zajęć nie ma konieczności udostępniania swojego wizerunku.

CENA :

599 zł / ZW*


Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, oraz certyfikat uczestnictwa

szkolenie zwolnione z  podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. a  ustawy o podatku od towarów i usług.
 

PŁATNOŚĆ: Płatności należy dokonać przed rozpoczęciem szkolenia, po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule numer faktury proforma (proforma będzie załączona do wiadomości).


Zajęcia realizowane będą w godz.: 09:00 - 16:00

POGLĄDOWY HARMONOGRAM ZAJĘĆ:

08.30 → rozpoczęcie logowania przez Uczestników
9.00 → wykład część I
☕10.30 → przerwa 15-minutowa
10.45 → wykład część II
☕12.15 → przerwa 30-minutowa
12.45 → wykład część III
☕14.15 → przerwa 15-minutowa
14.30 → wykład część IV i test wyboru
16.00 → zakończenie szkolenia
 


Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
11.12.2024 - 12.12.2024 Transmisja ONLINE 4807324 599.00 +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

Obligatoryjne szkolenie dla biegłych rewidentów. Moduł 14. Utrata wartości aktywów w świetle polskiego i międzynarodowego prawa bilansowego

Termin: 11.12.2024 - 12.12.2024
Cena: 599.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE

Cel szkolenia

  • Omówienie przepisów krajowych i międzynarodowych regulujących kwestie utraty wartości aktywów trwałych i obrotowych.
  • Zdobycie umiejętności w zakresie przeprowadzania testów na utratę wartości na praktycznych przykładach liczbowych.
  • Przykłady modeli utraty wartości z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego MS Excel.

Zajęcia mają charakter warsztatowo-wykładowy.


Program

1.Wstęp

2. Krajowe i międzynarodowe regulacje w zakresie utraty wartości aktywów.
• Ustawa o rachunkowości
• Krajowy Standard Rachunkowości nr 4.
• Międzynarodowy Standard Rachunkowości nr 2
• Międzynarodowy Standard Rachunkowości nr 36

3. Warunki stosowania i etapy procedury aktualizacji wyceny aktywów.
• Ocena potrzeby przeprowadzania procedury aktualizacji wyceny określonych aktywów wobec utraty przez nie wartości.
• Zidentyfikowanie aktywów wypracowujących korzyści ekonomiczne pojedynczo i ustalenie obiektów oceny utraty wartości.
• Ocena czy nastąpiła utrata wartości i ustalenie w miarę potrzeby odpisu aktualizującego wartość aktywów wypracowujących korzyści ekonomiczne pojedynczo.
• Zidentyfikowanie aktywów wypracowujących korzyści ekonomiczne grupowo i ustalenie obiektów oceny utraty wartości.
• Ocena czy nastąpiła utrata wartości i ustalenie w miarę potrzeby odpisu aktualizującego wartość aktywów wypracowujących korzyści ekonomiczne grupowo

4. Ustalanie odpisu aktualizującego wartość aktywów wypracowujących korzyści ekonomiczne pojedynczo.
• Aktywa wyceniane w wartości rynkowej, godziwej lub metodą praw własności.
• Aktywa wyceniane w kwocie wymaganej zapłaty i w skorygowanej cenie nabycia.
• Aktywa wyceniane w cenie nabycia (zakupu), w koszcie wytworzenia lub w wartości przeszacowanej.

5. Identyfikacja aktywów wypracowujących korzyści ekonomiczne grupowo i ustalanie obiektów oceny utraty wartości.
• Ośrodek wypracowujący korzyści ekonomiczne (środki pieniężne).
• Aktywa wspólne.
• Wartość firmy i ujemna wartość firmy.
• Grupowe obiekty oceny utraty wartości.

6. Ustalanie odpisów aktualizujących dla aktywów wypracowujących korzyści ekonomiczne grupowo.
• Ustalanie wartości handlowej / wartości godziwej minus koszty sprzedaży.
• Ustalanie wartości użytkowej.
• Ustalenie i rozliczenie odpisu aktualizującego wycenę.

7. Pozostałe kwestie
• Odwracanie odpisu aktualizującego w kolejnych okresach sprawozdawczych.
• Szacowanie przepływów pieniężnych netto jeżeli przewidywana jest restrukturyzacja lub nakłady na ulepszenie.
• Utrata wartości firmy w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym.
• Ujawnienia.

8. STUDIUM PRZYPADKU: model utraty wartości przygotowany przy pomocy arkusza kalkulacyjnego
• Projekcja przepływów pieniężnych w oparciu o prognozowane wyniki za okres 5 lat.
• Projekcja danych dotyczących okresu rezydualnego.
• Wykorzystanie danych rynkowych do określenia stopy dyskontowej: współczynnik beta, koszt kapitału własnego oraz długu, struktura finansowania branży, premie i dyskonta.
• Obliczenie wartości użytkowej.
• Analiza wrażliwości

9. Test wiedzy


 



Prowadzący

Grażyna Machula

Pracowała  w BRE Corporate Finance S.A., od 1997 roku do czerwca 2008 r., pełniąc funkcję Dyrektora odpowiedzialnego za rachunkowość. Jest wykładowcą w dziedzinie rachunkowości i rynku kapitałowego, w szczególności na szkoleniach dla maklerów, doradców inwestycyjnych, biegłych rewidentów oraz na studiach podyplomowych w zakresie bankowości inwestycyjnej (Gdańska Akademia Bankowa i London Guidhall Univesity). Otrzymała tytuł wykładowcy roku 2001 z dziedziny finansów przyznawany przez Instytut Rozwoju Biznesu (dawne Centrum Prywatyzacji). Na zlecenie Senatu uczestniczyłam w opiniowaniu ustawy o rachunkowości. Od 1997 roku pracowała dla Banku Rozwoju Exportu BRE S.A. jako doradca prezesa w ramach Departamentu Doradztwa i Finansowania Projektów. W latach 1991-1996 zajmowała stanowisko Głównego Specjalisty w Komisji Papierów Wartościowych w Biurze Finansów i Analiz Ekonomicznych (BFiAE). Uczestniczyła w przygotowywaniu analiz makroekonomicznych, analiz finansowych spółek publicznych, analiz rynku kapitałowego, opracowaniach KPW, w przygotowywaniu regulacji prawnych (Zarządzenia Przewodniczącego KPW) w zakresie rachunkowości i sprawozdawczości obowiązującej na rynku kapitałowym oraz w opracowywaniu formatów sprawozdań finansowych obowiązujących na rynku kapitałowym. W ramach prac w BFiAE KPW brała również udział w procesie dopuszczenia spółek do publicznego obrotu. W latach 1991-1992 pracowała w IX Oddziale PKO BP, gdzie odpowiedzialna była za wdrożenie systemów informatycznych, w tym nadzór nad aplikacjami sieciowymi (NOVELL). W latach 1982-1992 pełniła funkcje od asystenta naukowo-badawczego do głównego specjalisty w Instytucie Organizacji Przemysłu Maszynowego „ORGMASZ”, gdzie zajmowała się projektowaniem, oprogramowywaniem oraz wdrażaniem systemów informatycznych. Prowadziła szkolenia zamknięte m.in. dla następujących podmiotów: Invest Bank, Danske Bank, Nordea, PKO S.A., PKO BP S.A., BPH, WBK, Citibank Handlowy, Fortis Bank, BRE Bank, BGK, BGŻ, Banki Spółdzielcze, Getting Bank, Bankowy Fundusz Gwarancyjny, ING, NBP, Lukas Bank, Mazowiecki Bank Regionalny, Polbank, Bank Pocztowy, Computerland. Softbank,  ASSECO, SKOKI, PZU S.A, Warta S.A, Compensa S.A, ERGO HESTIA, STU, dom inwestycyjny  NAVIGATOR, SKOK Stefczyka, Alma S.A., PGNIG, KOPEX S.A.,  KGHM, PZMOT,  PKN ORLEN, ZASTAL S.A.  PPL S.A., Jastrzębska Spółka Węglowa, Kompania Węglowa. KWK Staszyc, TRAVIPOL S.A, Zakład Wzbogacania Węgla Kamiennego JULIAN, REDAN S.A., HUTMEN S.A.. PZL Swidnik, grupa kapitałowa FIAT, OPEL,  VOLSWAGEN , zespół elektrociepłowni DALKIA S.A ( Poznań, Łódź, Warszawa), Uno-FRESCO- Tradex z. o.o., grupa kapitałowa Manhatan , POLKOMTEL, FOSTERS, ZELMER S.A, Gillete, VOBIS, Zakłady Azotowe Tarnów, Smoczyńscy i Partnerzy, ELEKTROMONTAŻ, Geofizyka Kraków , Poczta Polska, TEXTON, BRIGSTONE, Polska Grupa Energetyczna - Rzeszów, ZT Kruszwica, Towarzystwa Budownictwa Społecznego, Komisja Nadzoru Finansowego, Narodowy Bank Polski, grupa ASSECO, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.



Informacje dodatkowe



Szkolenie zaprojektowane zostało na 16 godzinz bloku rachunkowość.

INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

Szkolenie będzie przeprowadzone przy pomocy platformy Clickmeeting. Jedynym wymogiem jest stabilne łącze internetowe, nie muszą Państwo nic instalować (szczegóły na temat wymogów systemowych znajdują się pod linkiem: kliknij tutaj). Służymy wsparciem technicznym i możliwością połączenia testowego dla ewentualnego sprawdzenia jakości połączenia. Szkolenie będzie nagrywane, jednak w czasie zajęć nie ma konieczności udostępniania swojego wizerunku.

CENA :

599 zł / ZW*


Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, oraz certyfikat uczestnictwa

szkolenie zwolnione z  podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. a  ustawy o podatku od towarów i usług.
 

PŁATNOŚĆ: Płatności należy dokonać przed rozpoczęciem szkolenia, po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule numer faktury proforma (proforma będzie załączona do wiadomości).


Zajęcia realizowane będą w godz.: 09:00 - 16:00

POGLĄDOWY HARMONOGRAM ZAJĘĆ:

08.30 → rozpoczęcie logowania przez Uczestników
9.00 → wykład część I
☕10.30 → przerwa 15-minutowa
10.45 → wykład część II
☕12.15 → przerwa 30-minutowa
12.45 → wykład część III
☕14.15 → przerwa 15-minutowa
14.30 → wykład część IV i test wyboru
16.00 → zakończenie szkolenia