Powered by Smartsupp
Skip to main content

Obligatoryjne szkolenie dla biegłych rewidentów. Moduł 3. Najczęściej występujące nieprawidłowości w sprawozdaniach finansowych.

Termin: 24.10.2024 - 24.10.2024
Cena: 399.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE
Internet

Masz pytanie – skontaktuj się:

  22 543 16 06
  szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia

• Usystematyzowanie wiedzy z zakresu rachunkowości.
• Wskazanie koncepcji modyfikacji sprawozdania z badania w związku ze zidentyfikowanymi nieprawidłowościami.
• Omówienie istotnych obszarów, które powinny zostać rozważone przez biegłego rewidenta w trakcie badania sprawozdania finansowego.


Zajęcia mają charakter wykładowo - warsztatowy.
1. Wprowadzenie
• Cel szkolenia
• Zakres szkolenia
• Istotne zmiany w sposobie raportowania danych finansowych przez jednostki:
- rola technologii informatycznych
- kultura organizacyjna
-regulacje i standardy

2.Przyczyny powstawania błędów
• Projektowanie procesu kontroli wewnętrznej w ramach przygotowania sprawozdania finansowego.
• Profesjonalne doradztwo i jego znaczenie dla sprawozdawczości finansowej.
• Monitorowanie zmian zasad rachunkowości.
• Nadużycia.
• Narzędzia wspomagające proces przygotowywania sprawozdania finansowego.

3.Istotne obszary narażone na nieprawidłowości
• Wycena wartości szacunkowych, podejście kierownictwa jednostki do zagadnienia profesjonalnego osądu.
• Utrata wartości aktywów, jako istotny element w ocenie poprawności wyceny należności oraz środków trwałych.
• Transakcje z jednostkami powiązanymi, identyfikacja stron powiązanych oraz zakres ujawnień.
• Rezerwy jako element najczęściej pomijany w sprawozdaniu finansowym.
• Zapasy.
• Rozliczenie przychodów i kosztów z usługi długoterminowej nie tylko dla sprawozdawczości sektora budowlanego.
• Ujawnienia w sprawozdaniu finansowym, kompletność, sposób prezentacji oraz ich istotność dla oceny działalności jednostki przez użytkowników.
• Estetyka sprawozdania finansowego, kiedy forma przedstawienia danych liczbowych staje się nieprawidłowością.
• Zestawienie tabelaryczne pozostałych nieprawidłowości.

4. Ocena zidentyfikowanych nieprawidłowości przez biegłego rewidenta
• Sposób oceny nieprawidłowości przez biegłego rewidenta na podstawie standardu nr 450.
• Wpływ zidentyfikowanych nieprawidłowości na sprawozdanie z badania.
• Przedstawienie przykładowego modelu oceny nieprawidłowości przez biegłego rewidenta uwzględniającego koncepcję istotności wykonawczej.

5. Sprawdzian wiadomości


 



Grażyna Machula

Pracowała  w BRE Corporate Finance S.A., od 1997 roku do czerwca 2008 r., pełniąc funkcję Dyrektora odpowiedzialnego za rachunkowość. Jest wykładowcą w dziedzinie rachunkowości i rynku kapitałowego, w szczególności na szkoleniach dla maklerów, doradców inwestycyjnych, biegłych rewidentów oraz na studiach podyplomowych w zakresie bankowości inwestycyjnej (Gdańska Akademia Bankowa i London Guidhall Univesity). Otrzymała tytuł wykładowcy roku 2001 z dziedziny finansów przyznawany przez Instytut Rozwoju Biznesu (dawne Centrum Prywatyzacji). Na zlecenie Senatu uczestniczyłam w opiniowaniu ustawy o rachunkowości. Od 1997 roku pracowała dla Banku Rozwoju Exportu BRE S.A. jako doradca prezesa w ramach Departamentu Doradztwa i Finansowania Projektów. W latach 1991-1996 zajmowała stanowisko Głównego Specjalisty w Komisji Papierów Wartościowych w Biurze Finansów i Analiz Ekonomicznych (BFiAE). Uczestniczyła w przygotowywaniu analiz makroekonomicznych, analiz finansowych spółek publicznych, analiz rynku kapitałowego, opracowaniach KPW, w przygotowywaniu regulacji prawnych (Zarządzenia Przewodniczącego KPW) w zakresie rachunkowości i sprawozdawczości obowiązującej na rynku kapitałowym oraz w opracowywaniu formatów sprawozdań finansowych obowiązujących na rynku kapitałowym. W ramach prac w BFiAE KPW brała również udział w procesie dopuszczenia spółek do publicznego obrotu. W latach 1991-1992 pracowała w IX Oddziale PKO BP, gdzie odpowiedzialna była za wdrożenie systemów informatycznych, w tym nadzór nad aplikacjami sieciowymi (NOVELL). W latach 1982-1992 pełniła funkcje od asystenta naukowo-badawczego do głównego specjalisty w Instytucie Organizacji Przemysłu Maszynowego „ORGMASZ”, gdzie zajmowała się projektowaniem, oprogramowywaniem oraz wdrażaniem systemów informatycznych. Prowadziła szkolenia zamknięte m.in. dla następujących podmiotów: Invest Bank, Danske Bank, Nordea, PKO S.A., PKO BP S.A., BPH, WBK, Citibank Handlowy, Fortis Bank, BRE Bank, BGK, BGŻ, Banki Spółdzielcze, Getting Bank, Bankowy Fundusz Gwarancyjny, ING, NBP, Lukas Bank, Mazowiecki Bank Regionalny, Polbank, Bank Pocztowy, Computerland. Softbank,  ASSECO, SKOKI, PZU S.A, Warta S.A, Compensa S.A, ERGO HESTIA, STU, dom inwestycyjny  NAVIGATOR, SKOK Stefczyka, Alma S.A., PGNIG, KOPEX S.A.,  KGHM, PZMOT,  PKN ORLEN, ZASTAL S.A.  PPL S.A., Jastrzębska Spółka Węglowa, Kompania Węglowa. KWK Staszyc, TRAVIPOL S.A, Zakład Wzbogacania Węgla Kamiennego JULIAN, REDAN S.A., HUTMEN S.A.. PZL Swidnik, grupa kapitałowa FIAT, OPEL,  VOLSWAGEN , zespół elektrociepłowni DALKIA S.A ( Poznań, Łódź, Warszawa), Uno-FRESCO- Tradex z. o.o., grupa kapitałowa Manhatan , POLKOMTEL, FOSTERS, ZELMER S.A, Gillete, VOBIS, Zakłady Azotowe Tarnów, Smoczyńscy i Partnerzy, ELEKTROMONTAŻ, Geofizyka Kraków , Poczta Polska, TEXTON, BRIGSTONE, Polska Grupa Energetyczna - Rzeszów, ZT Kruszwica, Towarzystwa Budownictwa Społecznego, Komisja Nadzoru Finansowego, Narodowy Bank Polski, grupa ASSECO, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.




Szkolenie zaprojektowane zostało na 8 godzinz bloku rachunkowość.

INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

Szkolenie będzie przeprowadzone przy pomocy platformy Clickmeeting. Jedynym wymogiem jest stabilne łącze internetowe, nie muszą Państwo nic instalować (szczegóły na temat wymogów systemowych znajdują się pod linkiem: kliknij tutaj). Służymy wsparciem technicznym i możliwością połączenia testowego dla ewentualnego sprawdzenia jakości połączenia. Szkolenie będzie nagrywane, jednak w czasie zajęć nie ma konieczności udostępniania swojego wizerunku.

CENA :

399 zł / ZW*


Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, oraz certyfikat uczestnictwa

szkolenie zwolnione z  podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. a  ustawy o podatku od towarów i usług.
 

PŁATNOŚĆ: Płatności należy dokonać przed rozpoczęciem szkolenia, po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule numer faktury proforma (proforma będzie załączona do wiadomości).


Zajęcia realizowane będą w godz.: 09:00 - 16:00

POGLĄDOWY HARMONOGRAM ZAJĘĆ:

08.30 → rozpoczęcie logowania przez Uczestników
9.00 → wykład część I
☕10.30 → przerwa 15-minutowa
10.45 → wykład część II
☕12.15 → przerwa 30-minutowa
12.45 → wykład część III
☕14.15 → przerwa 15-minutowa
14.30 → wykład część IV i test wyboru
16.00 → zakończenie szkolenia
 


Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
24.10.2024 - 24.10.2024 Transmisja ONLINE 4807124 399.00 +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

Obligatoryjne szkolenie dla biegłych rewidentów. Moduł 3. Najczęściej występujące nieprawidłowości w sprawozdaniach finansowych.

Termin: 24.10.2024 - 24.10.2024
Cena: 399.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE

Cel szkolenia

• Usystematyzowanie wiedzy z zakresu rachunkowości.
• Wskazanie koncepcji modyfikacji sprawozdania z badania w związku ze zidentyfikowanymi nieprawidłowościami.
• Omówienie istotnych obszarów, które powinny zostać rozważone przez biegłego rewidenta w trakcie badania sprawozdania finansowego.


Zajęcia mają charakter wykładowo - warsztatowy.


Program

1. Wprowadzenie
• Cel szkolenia
• Zakres szkolenia
• Istotne zmiany w sposobie raportowania danych finansowych przez jednostki:
- rola technologii informatycznych
- kultura organizacyjna
-regulacje i standardy

2.Przyczyny powstawania błędów
• Projektowanie procesu kontroli wewnętrznej w ramach przygotowania sprawozdania finansowego.
• Profesjonalne doradztwo i jego znaczenie dla sprawozdawczości finansowej.
• Monitorowanie zmian zasad rachunkowości.
• Nadużycia.
• Narzędzia wspomagające proces przygotowywania sprawozdania finansowego.

3.Istotne obszary narażone na nieprawidłowości
• Wycena wartości szacunkowych, podejście kierownictwa jednostki do zagadnienia profesjonalnego osądu.
• Utrata wartości aktywów, jako istotny element w ocenie poprawności wyceny należności oraz środków trwałych.
• Transakcje z jednostkami powiązanymi, identyfikacja stron powiązanych oraz zakres ujawnień.
• Rezerwy jako element najczęściej pomijany w sprawozdaniu finansowym.
• Zapasy.
• Rozliczenie przychodów i kosztów z usługi długoterminowej nie tylko dla sprawozdawczości sektora budowlanego.
• Ujawnienia w sprawozdaniu finansowym, kompletność, sposób prezentacji oraz ich istotność dla oceny działalności jednostki przez użytkowników.
• Estetyka sprawozdania finansowego, kiedy forma przedstawienia danych liczbowych staje się nieprawidłowością.
• Zestawienie tabelaryczne pozostałych nieprawidłowości.

4. Ocena zidentyfikowanych nieprawidłowości przez biegłego rewidenta
• Sposób oceny nieprawidłowości przez biegłego rewidenta na podstawie standardu nr 450.
• Wpływ zidentyfikowanych nieprawidłowości na sprawozdanie z badania.
• Przedstawienie przykładowego modelu oceny nieprawidłowości przez biegłego rewidenta uwzględniającego koncepcję istotności wykonawczej.

5. Sprawdzian wiadomości


 



Prowadzący

Grażyna Machula

Pracowała  w BRE Corporate Finance S.A., od 1997 roku do czerwca 2008 r., pełniąc funkcję Dyrektora odpowiedzialnego za rachunkowość. Jest wykładowcą w dziedzinie rachunkowości i rynku kapitałowego, w szczególności na szkoleniach dla maklerów, doradców inwestycyjnych, biegłych rewidentów oraz na studiach podyplomowych w zakresie bankowości inwestycyjnej (Gdańska Akademia Bankowa i London Guidhall Univesity). Otrzymała tytuł wykładowcy roku 2001 z dziedziny finansów przyznawany przez Instytut Rozwoju Biznesu (dawne Centrum Prywatyzacji). Na zlecenie Senatu uczestniczyłam w opiniowaniu ustawy o rachunkowości. Od 1997 roku pracowała dla Banku Rozwoju Exportu BRE S.A. jako doradca prezesa w ramach Departamentu Doradztwa i Finansowania Projektów. W latach 1991-1996 zajmowała stanowisko Głównego Specjalisty w Komisji Papierów Wartościowych w Biurze Finansów i Analiz Ekonomicznych (BFiAE). Uczestniczyła w przygotowywaniu analiz makroekonomicznych, analiz finansowych spółek publicznych, analiz rynku kapitałowego, opracowaniach KPW, w przygotowywaniu regulacji prawnych (Zarządzenia Przewodniczącego KPW) w zakresie rachunkowości i sprawozdawczości obowiązującej na rynku kapitałowym oraz w opracowywaniu formatów sprawozdań finansowych obowiązujących na rynku kapitałowym. W ramach prac w BFiAE KPW brała również udział w procesie dopuszczenia spółek do publicznego obrotu. W latach 1991-1992 pracowała w IX Oddziale PKO BP, gdzie odpowiedzialna była za wdrożenie systemów informatycznych, w tym nadzór nad aplikacjami sieciowymi (NOVELL). W latach 1982-1992 pełniła funkcje od asystenta naukowo-badawczego do głównego specjalisty w Instytucie Organizacji Przemysłu Maszynowego „ORGMASZ”, gdzie zajmowała się projektowaniem, oprogramowywaniem oraz wdrażaniem systemów informatycznych. Prowadziła szkolenia zamknięte m.in. dla następujących podmiotów: Invest Bank, Danske Bank, Nordea, PKO S.A., PKO BP S.A., BPH, WBK, Citibank Handlowy, Fortis Bank, BRE Bank, BGK, BGŻ, Banki Spółdzielcze, Getting Bank, Bankowy Fundusz Gwarancyjny, ING, NBP, Lukas Bank, Mazowiecki Bank Regionalny, Polbank, Bank Pocztowy, Computerland. Softbank,  ASSECO, SKOKI, PZU S.A, Warta S.A, Compensa S.A, ERGO HESTIA, STU, dom inwestycyjny  NAVIGATOR, SKOK Stefczyka, Alma S.A., PGNIG, KOPEX S.A.,  KGHM, PZMOT,  PKN ORLEN, ZASTAL S.A.  PPL S.A., Jastrzębska Spółka Węglowa, Kompania Węglowa. KWK Staszyc, TRAVIPOL S.A, Zakład Wzbogacania Węgla Kamiennego JULIAN, REDAN S.A., HUTMEN S.A.. PZL Swidnik, grupa kapitałowa FIAT, OPEL,  VOLSWAGEN , zespół elektrociepłowni DALKIA S.A ( Poznań, Łódź, Warszawa), Uno-FRESCO- Tradex z. o.o., grupa kapitałowa Manhatan , POLKOMTEL, FOSTERS, ZELMER S.A, Gillete, VOBIS, Zakłady Azotowe Tarnów, Smoczyńscy i Partnerzy, ELEKTROMONTAŻ, Geofizyka Kraków , Poczta Polska, TEXTON, BRIGSTONE, Polska Grupa Energetyczna - Rzeszów, ZT Kruszwica, Towarzystwa Budownictwa Społecznego, Komisja Nadzoru Finansowego, Narodowy Bank Polski, grupa ASSECO, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.



Informacje dodatkowe



Szkolenie zaprojektowane zostało na 8 godzinz bloku rachunkowość.

INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

Szkolenie będzie przeprowadzone przy pomocy platformy Clickmeeting. Jedynym wymogiem jest stabilne łącze internetowe, nie muszą Państwo nic instalować (szczegóły na temat wymogów systemowych znajdują się pod linkiem: kliknij tutaj). Służymy wsparciem technicznym i możliwością połączenia testowego dla ewentualnego sprawdzenia jakości połączenia. Szkolenie będzie nagrywane, jednak w czasie zajęć nie ma konieczności udostępniania swojego wizerunku.

CENA :

399 zł / ZW*


Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, oraz certyfikat uczestnictwa

szkolenie zwolnione z  podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. a  ustawy o podatku od towarów i usług.
 

PŁATNOŚĆ: Płatności należy dokonać przed rozpoczęciem szkolenia, po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule numer faktury proforma (proforma będzie załączona do wiadomości).


Zajęcia realizowane będą w godz.: 09:00 - 16:00

POGLĄDOWY HARMONOGRAM ZAJĘĆ:

08.30 → rozpoczęcie logowania przez Uczestników
9.00 → wykład część I
☕10.30 → przerwa 15-minutowa
10.45 → wykład część II
☕12.15 → przerwa 30-minutowa
12.45 → wykład część III
☕14.15 → przerwa 15-minutowa
14.30 → wykład część IV i test wyboru
16.00 → zakończenie szkolenia