Powered by Smartsupp
Skip to main content

Obligatoryjne szkolenie dla biegłych rewidentów. Moduł 5. Rachunek przepływów pieniężnych w ujęciu sprawozdawczym

Termin: 30.10.2024 - 30.10.2024
Cena: 399.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE
Internet

Masz pytanie – skontaktuj się:

  22 543 16 06
  szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia

• Omówienie przepisów krajowych i międzynarodowych regulujących przygotowanie rachunku przepływów pieniężnych.
• Zapoznanie uczestników z techniką przygotowywania rachunku przepływów pieniężnych dla celów sprawozdania finansowego.
• Omówienie na praktycznych przykładach elementów RPP w szczególności ze zwróceniem uwagi na korekty wyniku finansowego w metodzie pośredniej.

Zajęcia mają charakter wykładowo - warsztatowy.

1. Wprowadzenie

2. Przepisy regulujące sporządzanie rachunku przepływów pieniężnych

•  Zasady sporządzania rachunku przepływów pieniężnych zgodnie z Krajowym Standardem Rachunkowości nr 1.
•  Zasady sporządzania rachunku przepływów pieniężnych zgodnie z Międzynarodowym Standardem Rachunkowości nr 7.
•  Różnice pomiędzy rachunkami przepływów pieniężnych dla celów MSSF i KRS 1

3. Jednostkowy rachunek przepływów pieniężnych
•  Przygotowanie rachunku przepływów pieniężnych metodą pośrednią i bezpośrednią
•  Studium przypadku przy użyciu arkusza MS Excel usprawniającego przygotowywanie rachunku przepływów pieniężnych na podstawie bilansu oraz rachunku zysków i strat.

4. Skonsolidowany rachunek przepływów pieniężnych
•  Omówienie zagadnień dotyczących przygotowania skonsolidowanego rachunku przepływów pieniężnych
•  Przygotowanie skonsolidowanego rachunku przepływów pieniężnych przy pomocy arkusza MS Excel

5. Rachunek przepływów pieniężnych narzędziem zarządzania płynnością finansową
•  Co można wyczytać z rachunku przepływów pieniężnych?
•  Przegląd i analiza przykładowych rachunków przepływów pieniężnych z rzeczywistych sprawozdań finansowych.

6. Sprawdzian wiadomości

 


 



Grażyna Machula

Pracowała  w BRE Corporate Finance S.A., od 1997 roku do czerwca 2008 r., pełniąc funkcję Dyrektora odpowiedzialnego za rachunkowość. Jest wykładowcą w dziedzinie rachunkowości i rynku kapitałowego, w szczególności na szkoleniach dla maklerów, doradców inwestycyjnych, biegłych rewidentów oraz na studiach podyplomowych w zakresie bankowości inwestycyjnej (Gdańska Akademia Bankowa i London Guidhall Univesity). Otrzymała tytuł wykładowcy roku 2001 z dziedziny finansów przyznawany przez Instytut Rozwoju Biznesu (dawne Centrum Prywatyzacji). Na zlecenie Senatu uczestniczyłam w opiniowaniu ustawy o rachunkowości. Od 1997 roku pracowała dla Banku Rozwoju Exportu BRE S.A. jako doradca prezesa w ramach Departamentu Doradztwa i Finansowania Projektów. W latach 1991-1996 zajmowała stanowisko Głównego Specjalisty w Komisji Papierów Wartościowych w Biurze Finansów i Analiz Ekonomicznych (BFiAE). Uczestniczyła w przygotowywaniu analiz makroekonomicznych, analiz finansowych spółek publicznych, analiz rynku kapitałowego, opracowaniach KPW, w przygotowywaniu regulacji prawnych (Zarządzenia Przewodniczącego KPW) w zakresie rachunkowości i sprawozdawczości obowiązującej na rynku kapitałowym oraz w opracowywaniu formatów sprawozdań finansowych obowiązujących na rynku kapitałowym. W ramach prac w BFiAE KPW brała również udział w procesie dopuszczenia spółek do publicznego obrotu. W latach 1991-1992 pracowała w IX Oddziale PKO BP, gdzie odpowiedzialna była za wdrożenie systemów informatycznych, w tym nadzór nad aplikacjami sieciowymi (NOVELL). W latach 1982-1992 pełniła funkcje od asystenta naukowo-badawczego do głównego specjalisty w Instytucie Organizacji Przemysłu Maszynowego „ORGMASZ”, gdzie zajmowała się projektowaniem, oprogramowywaniem oraz wdrażaniem systemów informatycznych. Prowadziła szkolenia zamknięte m.in. dla następujących podmiotów: Invest Bank, Danske Bank, Nordea, PKO S.A., PKO BP S.A., BPH, WBK, Citibank Handlowy, Fortis Bank, BRE Bank, BGK, BGŻ, Banki Spółdzielcze, Getting Bank, Bankowy Fundusz Gwarancyjny, ING, NBP, Lukas Bank, Mazowiecki Bank Regionalny, Polbank, Bank Pocztowy, Computerland. Softbank,  ASSECO, SKOKI, PZU S.A, Warta S.A, Compensa S.A, ERGO HESTIA, STU, dom inwestycyjny  NAVIGATOR, SKOK Stefczyka, Alma S.A., PGNIG, KOPEX S.A.,  KGHM, PZMOT,  PKN ORLEN, ZASTAL S.A.  PPL S.A., Jastrzębska Spółka Węglowa, Kompania Węglowa. KWK Staszyc, TRAVIPOL S.A, Zakład Wzbogacania Węgla Kamiennego JULIAN, REDAN S.A., HUTMEN S.A.. PZL Swidnik, grupa kapitałowa FIAT, OPEL,  VOLSWAGEN , zespół elektrociepłowni DALKIA S.A ( Poznań, Łódź, Warszawa), Uno-FRESCO- Tradex z. o.o., grupa kapitałowa Manhatan , POLKOMTEL, FOSTERS, ZELMER S.A, Gillete, VOBIS, Zakłady Azotowe Tarnów, Smoczyńscy i Partnerzy, ELEKTROMONTAŻ, Geofizyka Kraków , Poczta Polska, TEXTON, BRIGSTONE, Polska Grupa Energetyczna - Rzeszów, ZT Kruszwica, Towarzystwa Budownictwa Społecznego, Komisja Nadzoru Finansowego, Narodowy Bank Polski, grupa ASSECO, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.




Szkolenie zaprojektowane zostało na 8 godzinz bloku rachunkowość.

INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

Szkolenie będzie przeprowadzone przy pomocy platformy Clickmeeting. Jedynym wymogiem jest stabilne łącze internetowe, nie muszą Państwo nic instalować (szczegóły na temat wymogów systemowych znajdują się pod linkiem: kliknij tutaj). Służymy wsparciem technicznym i możliwością połączenia testowego dla ewentualnego sprawdzenia jakości połączenia. Szkolenie będzie nagrywane, jednak w czasie zajęć nie ma konieczności udostępniania swojego wizerunku.

CENA :

399 zł / ZW*


Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, oraz certyfikat uczestnictwa

szkolenie zwolnione z  podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. a  ustawy o podatku od towarów i usług.
 

PŁATNOŚĆ: Płatności należy dokonać przed rozpoczęciem szkolenia, po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule numer faktury proforma (proforma będzie załączona do wiadomości).


Zajęcia realizowane będą w godz.: 09:00 - 16:00

POGLĄDOWY HARMONOGRAM ZAJĘĆ:

08.30 → rozpoczęcie logowania przez Uczestników
9.00 → wykład część I
☕10.30 → przerwa 15-minutowa
10.45 → wykład część II
☕12.15 → przerwa 30-minutowa
12.45 → wykład część III
☕14.15 → przerwa 15-minutowa
14.30 → wykład część IV i test wyboru
16.00 → zakończenie szkolenia
 


Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
30.10.2024 - 30.10.2024 Transmisja ONLINE 4808624 399.00 +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

Obligatoryjne szkolenie dla biegłych rewidentów. Moduł 5. Rachunek przepływów pieniężnych w ujęciu sprawozdawczym

Termin: 30.10.2024 - 30.10.2024
Cena: 399.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE

Cel szkolenia

• Omówienie przepisów krajowych i międzynarodowych regulujących przygotowanie rachunku przepływów pieniężnych.
• Zapoznanie uczestników z techniką przygotowywania rachunku przepływów pieniężnych dla celów sprawozdania finansowego.
• Omówienie na praktycznych przykładach elementów RPP w szczególności ze zwróceniem uwagi na korekty wyniku finansowego w metodzie pośredniej.

Zajęcia mają charakter wykładowo - warsztatowy.


Program

1. Wprowadzenie

2. Przepisy regulujące sporządzanie rachunku przepływów pieniężnych

•  Zasady sporządzania rachunku przepływów pieniężnych zgodnie z Krajowym Standardem Rachunkowości nr 1.
•  Zasady sporządzania rachunku przepływów pieniężnych zgodnie z Międzynarodowym Standardem Rachunkowości nr 7.
•  Różnice pomiędzy rachunkami przepływów pieniężnych dla celów MSSF i KRS 1

3. Jednostkowy rachunek przepływów pieniężnych
•  Przygotowanie rachunku przepływów pieniężnych metodą pośrednią i bezpośrednią
•  Studium przypadku przy użyciu arkusza MS Excel usprawniającego przygotowywanie rachunku przepływów pieniężnych na podstawie bilansu oraz rachunku zysków i strat.

4. Skonsolidowany rachunek przepływów pieniężnych
•  Omówienie zagadnień dotyczących przygotowania skonsolidowanego rachunku przepływów pieniężnych
•  Przygotowanie skonsolidowanego rachunku przepływów pieniężnych przy pomocy arkusza MS Excel

5. Rachunek przepływów pieniężnych narzędziem zarządzania płynnością finansową
•  Co można wyczytać z rachunku przepływów pieniężnych?
•  Przegląd i analiza przykładowych rachunków przepływów pieniężnych z rzeczywistych sprawozdań finansowych.

6. Sprawdzian wiadomości

 


 



Prowadzący

Grażyna Machula

Pracowała  w BRE Corporate Finance S.A., od 1997 roku do czerwca 2008 r., pełniąc funkcję Dyrektora odpowiedzialnego za rachunkowość. Jest wykładowcą w dziedzinie rachunkowości i rynku kapitałowego, w szczególności na szkoleniach dla maklerów, doradców inwestycyjnych, biegłych rewidentów oraz na studiach podyplomowych w zakresie bankowości inwestycyjnej (Gdańska Akademia Bankowa i London Guidhall Univesity). Otrzymała tytuł wykładowcy roku 2001 z dziedziny finansów przyznawany przez Instytut Rozwoju Biznesu (dawne Centrum Prywatyzacji). Na zlecenie Senatu uczestniczyłam w opiniowaniu ustawy o rachunkowości. Od 1997 roku pracowała dla Banku Rozwoju Exportu BRE S.A. jako doradca prezesa w ramach Departamentu Doradztwa i Finansowania Projektów. W latach 1991-1996 zajmowała stanowisko Głównego Specjalisty w Komisji Papierów Wartościowych w Biurze Finansów i Analiz Ekonomicznych (BFiAE). Uczestniczyła w przygotowywaniu analiz makroekonomicznych, analiz finansowych spółek publicznych, analiz rynku kapitałowego, opracowaniach KPW, w przygotowywaniu regulacji prawnych (Zarządzenia Przewodniczącego KPW) w zakresie rachunkowości i sprawozdawczości obowiązującej na rynku kapitałowym oraz w opracowywaniu formatów sprawozdań finansowych obowiązujących na rynku kapitałowym. W ramach prac w BFiAE KPW brała również udział w procesie dopuszczenia spółek do publicznego obrotu. W latach 1991-1992 pracowała w IX Oddziale PKO BP, gdzie odpowiedzialna była za wdrożenie systemów informatycznych, w tym nadzór nad aplikacjami sieciowymi (NOVELL). W latach 1982-1992 pełniła funkcje od asystenta naukowo-badawczego do głównego specjalisty w Instytucie Organizacji Przemysłu Maszynowego „ORGMASZ”, gdzie zajmowała się projektowaniem, oprogramowywaniem oraz wdrażaniem systemów informatycznych. Prowadziła szkolenia zamknięte m.in. dla następujących podmiotów: Invest Bank, Danske Bank, Nordea, PKO S.A., PKO BP S.A., BPH, WBK, Citibank Handlowy, Fortis Bank, BRE Bank, BGK, BGŻ, Banki Spółdzielcze, Getting Bank, Bankowy Fundusz Gwarancyjny, ING, NBP, Lukas Bank, Mazowiecki Bank Regionalny, Polbank, Bank Pocztowy, Computerland. Softbank,  ASSECO, SKOKI, PZU S.A, Warta S.A, Compensa S.A, ERGO HESTIA, STU, dom inwestycyjny  NAVIGATOR, SKOK Stefczyka, Alma S.A., PGNIG, KOPEX S.A.,  KGHM, PZMOT,  PKN ORLEN, ZASTAL S.A.  PPL S.A., Jastrzębska Spółka Węglowa, Kompania Węglowa. KWK Staszyc, TRAVIPOL S.A, Zakład Wzbogacania Węgla Kamiennego JULIAN, REDAN S.A., HUTMEN S.A.. PZL Swidnik, grupa kapitałowa FIAT, OPEL,  VOLSWAGEN , zespół elektrociepłowni DALKIA S.A ( Poznań, Łódź, Warszawa), Uno-FRESCO- Tradex z. o.o., grupa kapitałowa Manhatan , POLKOMTEL, FOSTERS, ZELMER S.A, Gillete, VOBIS, Zakłady Azotowe Tarnów, Smoczyńscy i Partnerzy, ELEKTROMONTAŻ, Geofizyka Kraków , Poczta Polska, TEXTON, BRIGSTONE, Polska Grupa Energetyczna - Rzeszów, ZT Kruszwica, Towarzystwa Budownictwa Społecznego, Komisja Nadzoru Finansowego, Narodowy Bank Polski, grupa ASSECO, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.



Informacje dodatkowe



Szkolenie zaprojektowane zostało na 8 godzinz bloku rachunkowość.

INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

Szkolenie będzie przeprowadzone przy pomocy platformy Clickmeeting. Jedynym wymogiem jest stabilne łącze internetowe, nie muszą Państwo nic instalować (szczegóły na temat wymogów systemowych znajdują się pod linkiem: kliknij tutaj). Służymy wsparciem technicznym i możliwością połączenia testowego dla ewentualnego sprawdzenia jakości połączenia. Szkolenie będzie nagrywane, jednak w czasie zajęć nie ma konieczności udostępniania swojego wizerunku.

CENA :

399 zł / ZW*


Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, oraz certyfikat uczestnictwa

szkolenie zwolnione z  podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. a  ustawy o podatku od towarów i usług.
 

PŁATNOŚĆ: Płatności należy dokonać przed rozpoczęciem szkolenia, po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule numer faktury proforma (proforma będzie załączona do wiadomości).


Zajęcia realizowane będą w godz.: 09:00 - 16:00

POGLĄDOWY HARMONOGRAM ZAJĘĆ:

08.30 → rozpoczęcie logowania przez Uczestników
9.00 → wykład część I
☕10.30 → przerwa 15-minutowa
10.45 → wykład część II
☕12.15 → przerwa 30-minutowa
12.45 → wykład część III
☕14.15 → przerwa 15-minutowa
14.30 → wykład część IV i test wyboru
16.00 → zakończenie szkolenia