Powered by Smartsupp
Skip to main content

Środki trwałe dla początkujących - od nabycia lub budowy, poprzez użytkowanie, ulepszenie aż po likwidację z uwzględnieniem regulacji podatku dochodowego CIT.

Termin: 23.01.2025 - 24.01.2025
Cena: 1180.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE
Internet

Masz pytanie – skontaktuj się:

  22 543 16 06
  szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia

Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z podstawowymi informacjami niezbędnymi dla prowadzenia ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych. Omawiane będą przepisy m.in. Ustawy o Rachunkowości, Krajowego Standardu rachunkowości nr 11 „Środki trwałe” oraz Ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

W czasie szkolenia uczestnicy uzyskają m.in. wiedzę jak rozpoznawać, klasyfikować i wyceniać środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne a także jak ustalać  stawki i metody amortyzacji.

Szkolenie skierowane jest do pracowników księgowości, działów finansowych i innych osób którzy rozpoczynają przygotowania do  przejęcia odpowiedzialności za rozliczenia prowadzenie dokumentacji dla potrzeb środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.

W szkoleniu mogą uczestniczyć osoby,  które chcą od podstaw przygotować się do prowadzenia zagadnień związanych ze środkami trwałymi oraz osoby, które  chcą pogłębić i usystematyzować posiadaną wiedzę.

I. Podstawowe regulacje prawne dotyczące środków trwałych:
   1. Ustawa o rachunkowości 
   2. Krajowy Standard Rachunkowości nr 11 „Środki trwałe”
   3. Polityka rachunkowości jednostki
   4. Podatek dochodowy od osób prawnych

II. Podstawowe definicje zawarte w KSR nr 11 i w podatku CIT:
   1. Rzeczowe aktywa trwałe – zakres przedmiotowy
   2. Pozyskanie składnika majątkowego – udokumentowana decyzja
   3. Ponoszone nakłady na składnik majątkowy i zasady ich dokumentowania
 
III. Warunki uznania składnika majątku za środek trwały, w tym zastosowanie kryterium wartościowego dla celów rachunkowych i podatkowych:
    1. Ustawowe warunki zaliczania składników majątkowych do środków trwałych
    2. Co to są niskocenne składniki majątkowe?
    3. Rzeczowe czy niematerialne aktywa trwałe?
    4. Różnice między rachunkowymi zasadami zaliczania składników do środków trwałych a kryteriami podatkowymi
    5. Skutki zmiany decyzji co do sposobu i czasu użytkowania składnika majątkowego  
 
IV. Ustalanie wartości początkowej środka trwałego w budowie:
   1. Ogólne zasady ustalania wartości początkowej
   2. Ustalanie ceny nabycia lub jej odpowiednika na potrzeby ustalenia wartości początkowej środka trwałego, w tym ujawnienie środka trwałego
   3. Ustalenie kosztu wytworzenia na potrzeby wyceny wartości początkowej środka trwałego
   4. Koszty prób i testów przeprowadzanych przed oddaniem środka trwałego do użytkowania
   5. Likwidacja środka trwałego warunkująca budowę nowego obiektu
   6. Różnice kursowe i inne koszty finansowania w wartości początkowej

V. Amortyzacja środków trwałych:
   1. Definicja amortyzacji
   2. Od kiedy naliczać amortyzację bilansową, a kiedy można rozpocząć amortyzować środek trwały dla celów podatkowych?
   3. Podstawa dokonywania odpisów amortyzacyjnych dla celów rachunkowych i podatkowych amortyzacji
   4. Metody amortyzacji
   5. Uproszczenia w amortyzacji dla niskocennych środków trwałych – jakie kryterium wartości przyjąć dla celów rachunkowych, a jakie dla celów podatkowych?
   6. Okresowa weryfikacja stawek amortyzacyjnych 
   7. Zmiany w amortyzacji podatkowej od 1 stycznia 2022 roku
 
VI. Późniejsze nakłady: remont czy ulepszenie środka trwałego?
    1. Na jakiej podstawie dokonać podziału późniejszych nakładów na ulepszeniowe i pozostałe; czy ich wartość ma znaczenie? 
    2. Ujmowanie nakładów na ulepszenie środków trwałych w ewidencji rachunkowej i dla celów podatkowych 
    3. Pozostałe nakłady, w tym remonty
    4. Ulepszenie obcego środka trwałego czy samodzielny środek trwały?

VII. Przeszacowanie środków trwałych dla celów rachunkowych i podatkowych – metody przeszacowania i ujęcie w księgach skutków przeszacowania.
 

VIII. Rozchód środka trwałego:
     1. Sprzedaż środka trwałego lub nieodpłatne przekazanie
     2. Trwałe odłączenie części składowej lub peryferyjnej środka trwałego
     3. Różnica między postawieniem w stan likwidacji a likwidacją środka trwałego
     4. Czy w pełni zamortyzowany środek trwały może być dalej użytkowany?
     5. Likwidacja inwestycji w obcym środku trwałym – w którym momencie ująć rozchód?

IX. Inwentaryzacja środków trwałych i wycena do bilansu.

 



Elżbieta Kida

biegły rewident, doświadczony wykładowca, praktyk, specjalista z rachunkowości finansowej i podatku od towarów i usług. Od 1991 roku prowadzi szkolenia i kursy z zakresu rachunkowości na różnych poziomach zaawansowania. Autor wielu artykułów na temat rachunkowości i podatku VAT. Prowadziła szkolenia zamknięte m.in. dla takich spółek jak: KPMG, Ernst and Young, Bayer, PricewaterhouseCoopers,  TMF Poland, Polpharma, NBP, TP S.A., PKP, Poczta Polska, Deloitte Audyt, Mostostal, Warszawa, Elektrociepłownie Warszawskie, Polkomtel, Accenture, Geovita, Fiat Services Polska, PGE Dystrybucja Łódź.


    1180 zł + 23% VAT - koszt udziału w transmisji on-line jednej osoby - udział w 2 dniach.
  
    590 zł + 23% VAT - za osobę - udział w jednym wybranym dniu.
   

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach on-line, materiały szkoleniowe przesłane mailowo oraz certyfikat BDO.

Jak to działa?:

  • Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
  • Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć
  • Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
  • Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
  • Podczas szkolenia macie Państwo możliwość zadawania pytań na czacie.


*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.


Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

 


Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
23.01.2025 - 24.01.2025 Transmisja ONLINE 4839524 1180.00 +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

Środki trwałe dla początkujących - od nabycia lub budowy, poprzez użytkowanie, ulepszenie aż po likwidację z uwzględnieniem regulacji podatku dochodowego CIT.

Termin: 23.01.2025 - 24.01.2025
Cena: 1180.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE

Cel szkolenia

Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z podstawowymi informacjami niezbędnymi dla prowadzenia ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych. Omawiane będą przepisy m.in. Ustawy o Rachunkowości, Krajowego Standardu rachunkowości nr 11 „Środki trwałe” oraz Ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

W czasie szkolenia uczestnicy uzyskają m.in. wiedzę jak rozpoznawać, klasyfikować i wyceniać środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne a także jak ustalać  stawki i metody amortyzacji.

Szkolenie skierowane jest do pracowników księgowości, działów finansowych i innych osób którzy rozpoczynają przygotowania do  przejęcia odpowiedzialności za rozliczenia prowadzenie dokumentacji dla potrzeb środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.

W szkoleniu mogą uczestniczyć osoby,  które chcą od podstaw przygotować się do prowadzenia zagadnień związanych ze środkami trwałymi oraz osoby, które  chcą pogłębić i usystematyzować posiadaną wiedzę.



Program

I. Podstawowe regulacje prawne dotyczące środków trwałych:
   1. Ustawa o rachunkowości 
   2. Krajowy Standard Rachunkowości nr 11 „Środki trwałe”
   3. Polityka rachunkowości jednostki
   4. Podatek dochodowy od osób prawnych

II. Podstawowe definicje zawarte w KSR nr 11 i w podatku CIT:
   1. Rzeczowe aktywa trwałe – zakres przedmiotowy
   2. Pozyskanie składnika majątkowego – udokumentowana decyzja
   3. Ponoszone nakłady na składnik majątkowy i zasady ich dokumentowania
 
III. Warunki uznania składnika majątku za środek trwały, w tym zastosowanie kryterium wartościowego dla celów rachunkowych i podatkowych:
    1. Ustawowe warunki zaliczania składników majątkowych do środków trwałych
    2. Co to są niskocenne składniki majątkowe?
    3. Rzeczowe czy niematerialne aktywa trwałe?
    4. Różnice między rachunkowymi zasadami zaliczania składników do środków trwałych a kryteriami podatkowymi
    5. Skutki zmiany decyzji co do sposobu i czasu użytkowania składnika majątkowego  
 
IV. Ustalanie wartości początkowej środka trwałego w budowie:
   1. Ogólne zasady ustalania wartości początkowej
   2. Ustalanie ceny nabycia lub jej odpowiednika na potrzeby ustalenia wartości początkowej środka trwałego, w tym ujawnienie środka trwałego
   3. Ustalenie kosztu wytworzenia na potrzeby wyceny wartości początkowej środka trwałego
   4. Koszty prób i testów przeprowadzanych przed oddaniem środka trwałego do użytkowania
   5. Likwidacja środka trwałego warunkująca budowę nowego obiektu
   6. Różnice kursowe i inne koszty finansowania w wartości początkowej

V. Amortyzacja środków trwałych:
   1. Definicja amortyzacji
   2. Od kiedy naliczać amortyzację bilansową, a kiedy można rozpocząć amortyzować środek trwały dla celów podatkowych?
   3. Podstawa dokonywania odpisów amortyzacyjnych dla celów rachunkowych i podatkowych amortyzacji
   4. Metody amortyzacji
   5. Uproszczenia w amortyzacji dla niskocennych środków trwałych – jakie kryterium wartości przyjąć dla celów rachunkowych, a jakie dla celów podatkowych?
   6. Okresowa weryfikacja stawek amortyzacyjnych 
   7. Zmiany w amortyzacji podatkowej od 1 stycznia 2022 roku
 
VI. Późniejsze nakłady: remont czy ulepszenie środka trwałego?
    1. Na jakiej podstawie dokonać podziału późniejszych nakładów na ulepszeniowe i pozostałe; czy ich wartość ma znaczenie? 
    2. Ujmowanie nakładów na ulepszenie środków trwałych w ewidencji rachunkowej i dla celów podatkowych 
    3. Pozostałe nakłady, w tym remonty
    4. Ulepszenie obcego środka trwałego czy samodzielny środek trwały?

VII. Przeszacowanie środków trwałych dla celów rachunkowych i podatkowych – metody przeszacowania i ujęcie w księgach skutków przeszacowania.
 

VIII. Rozchód środka trwałego:
     1. Sprzedaż środka trwałego lub nieodpłatne przekazanie
     2. Trwałe odłączenie części składowej lub peryferyjnej środka trwałego
     3. Różnica między postawieniem w stan likwidacji a likwidacją środka trwałego
     4. Czy w pełni zamortyzowany środek trwały może być dalej użytkowany?
     5. Likwidacja inwestycji w obcym środku trwałym – w którym momencie ująć rozchód?

IX. Inwentaryzacja środków trwałych i wycena do bilansu.

 



Prowadzący

Elżbieta Kida

biegły rewident, doświadczony wykładowca, praktyk, specjalista z rachunkowości finansowej i podatku od towarów i usług. Od 1991 roku prowadzi szkolenia i kursy z zakresu rachunkowości na różnych poziomach zaawansowania. Autor wielu artykułów na temat rachunkowości i podatku VAT. Prowadziła szkolenia zamknięte m.in. dla takich spółek jak: KPMG, Ernst and Young, Bayer, PricewaterhouseCoopers,  TMF Poland, Polpharma, NBP, TP S.A., PKP, Poczta Polska, Deloitte Audyt, Mostostal, Warszawa, Elektrociepłownie Warszawskie, Polkomtel, Accenture, Geovita, Fiat Services Polska, PGE Dystrybucja Łódź.



Informacje dodatkowe

    1180 zł + 23% VAT - koszt udziału w transmisji on-line jednej osoby - udział w 2 dniach.
  
    590 zł + 23% VAT - za osobę - udział w jednym wybranym dniu.
   

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach on-line, materiały szkoleniowe przesłane mailowo oraz certyfikat BDO.

Jak to działa?:

  • Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
  • Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć
  • Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
  • Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
  • Podczas szkolenia macie Państwo możliwość zadawania pytań na czacie.


*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.


Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.