Powered by Smartsupp
Skip to main content

Excel dla zaawansowanych z elementami Visual Basic.

Termin: 21.05.2025 - 22.05.2025
Cena: 1590.00 +VAT
Miejsce: Katowice
Hotel Vienna House Easy Angelo Katowice****
Sokolska 24
Mapa Dojazdu

Masz pytanie – skontaktuj się:

  22 543 16 06
  szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia

Pracując na co dzień z arkuszem kalkulacyjnym Microsoft Excel nie zawsze wykorzystujemy jego ogromne możliwości analityczne, przetwarzania dużej ilości danych, wspomagania podejmowania decyzji, czy automatyzacji rutynowych czynności. 

Jeśli nurtują Cię pytania typu: 
  • Jak analizować w Excelu informacje z systemu informatycznego firmy?
  • Jak zautomatyzować wiele powtarzających się czynności w arkuszu?
  • W czym mogą pomóc tabele i wykresy przestawne?
  • Jak scalać i konsolidować dane pochodzące z różnych arkuszy?
  • Kiedy warto użyć dodatków Excela, w tym również Solvera?
Excel dla zaawansowanych z elementami Visual Basic przeznaczony jest dla osób intensywnie wykorzystujących arkusz kalkulacyjny, dobrze znających podstawy używania Excela.

Po ukończeniu szkolenia, uczestnicy będą w stanie zastosować nabyte wiadomości do kreatywnej analizy działalności firmy oraz do budowy złożonych modeli, dzięki którym podejmowanie decyzji będzie oparte o rzetelne i dokładne dane. Poznanie zaawansowanych technik korzystania z programu Microsoft Excel uczyni codzienną pracę łatwiejszą i bardziej efektywną. Dodatkowo, dedykowany warsztat pozwala na dostosowanie czasu trwania szkolenia oraz na indywidualną zmianę programu, zgodnie z potrzebami Klienta.

Metody -  Kurs prowadzony jest nowoczesnymi, interaktywnymi metodami, z użyciem projektora multimedialnego, przy aktywnym zaangażowaniu uczestników. Wszystkie ćwiczenia prowadzone są na podstawie przykładów zaczerpniętych z praktyki. Zajęcia, pomimo prezentowania złożonej wiedzy merytorycznej, prowadzone są w zrozumiały sposób, zapewniający przyswojenie przekazywanej wiedzy przez każdego uczestnika kursu (niezależnie od dotychczasowych doświadczeń z programem Microsoft Excel).

Każdy uczestnik otrzymuje komplet materiałów elektroniczne ze wszystkimi ćwiczeniami prowadzonymi w ramach kursu oraz przykładowymi arkuszami programu Microsoft Excel.
Program warsztatu obejmuje między innymi następującą tematykę:
  • Excel kiedyś i dziś – historia rozwoju programu, wersje, różnice i cechy wspólne, Porównanie wersji Excela 2003, 2007, 2010, 2013 do 2016
  • Typy plików Excela, konwersje plików 
  • Optymalna „personalizacja” programu Excel do pracy
  • Dane zewnętrzne, typy danych, źródła danych, budowanie kwerend, zapisywanie i edycja kwerend, analiza danych zewnętrznych
  • Technologie pobierania danych ze źródeł zewnętrznych (źródła danych Excela, kwerendy baz danych, wykorzystanie modułu MS Query, pobieranie danych w formacie XML)
  • Import i analiza danych  z plików tekstowych do Excela.
  • Narzędzia filtrowania, sortowania, sum pośrednich w analizie danych. Elementy formatowania warunkowego. Sprawdzanie poprawności danych (walidacja danych)
  • Tworzenie i modyfikowanie tabel przestawnych w oparciu o różne źródła danych, własne pola obliczeniowe, grupowanie danych, niestandardowe formatowanie danych w tabelach przestawnych
  • Stosowanie tabel przestawnych jako narzędzia analizy danych biznesowych
  • Zaawansowana analiza danych w tabeli przestawnej, sposoby przedstawiania i analiza danych, pola obliczeniowe, korzystanie  z funkcji WEŹDANETABELI, rola fragmentatora w tabeli przestawnej, wykresy przestawne
  • Formatowanie warunkowe w tabeli przestawnej
  • Prezentacje danych, wykresy, wykresy złożone, wykresy przebiegu w czasie
  • Wykorzystanie nazw lokalnych i globalnych ważnych na jednym skoroszycie
  • Reguły i zasady postępowania w razie konfliktów między nazwami i innymi elementami dokumentów Excela
  • Tworzenie i stosowanie nazw do zakresów znajdujących się na kilku arkuszach
  • Nazwy dynamiczne, nazwy krzyżowe i ich wykorzystanie w arkuszach obliczeniowych i wykresach
  • Formatowanie warunkowe, warianty zastosowań
  • Ochrona arkusza, ochrona skoroszytu, walidacja danych
  • Formuły, formuły zagnieżdżone, formuły tablicowe, stałe liczbowe w tablicach
  • Funkcje macierzowe, przykłady zastosowań
  • Użycie sum warunkowych według różnych kryteriów
  • Tabele danych, analiza danych w tabeli
  • Funkcje bazodanowe, przykłady zastosowań praktycznych, dobór kryteriów, alternatywa i koniunkcja kryteriów
  • Narzędzia inspekcji formuł, szacowanie formuł, sprawdzanie błędów, okno czujki
  • Automatyzacja obliczeń za pomocą funkcji budowanych przez użytkownika, korzystanie z nich w innych arkuszach, tworzenie dodatków.
  • Optymalizacja rozwiązań złożonych problemów za pomocą dodatku Solver
  • Przyspieszenie pracy dzięki szablonom 
  • Tworzenie formularzy elektronicznych w Excelu, wykorzystywanie w formularzach elementów sterujących (listy, listy rozwijalne, przyciski, pokrętła)
  • Wykorzystanie modułu  Visual Basic  -  Narzędzia z paska 
  • Główne elementy okna edytora VBA
  • Podstawowe zasady bezpieczeństwa – poziom zabezpieczeń, komunikaty, ostrzeżenia, makrowirusy
  • Zasady tworzenia makr w czasie nagrywania
  • Lokalizacja i dostępność  makra
  • Makra z odwołaniami względnymi (wykonujące czynności od komórki aktywnej) oraz bezwzględnymi ((wykonujące czynności w tych samych komórkach)
  • Wykonywanie, przerywanie i śledzenie wykonania programu
  • Różne sposoby uruchamiania (przyciski, pasek narzędzi, polecenia w kartach wstążki)
  • Dzielenie długich makr na procedury, planowanie nagrywania dla optymalnego odtwarzania makra, testowanie makr
  • Wykorzystanie modułu Visual Basic do tworzenia funkcji wykorzystywanych w zaawansowanych obliczeniach, tworzenie dodatków Excela
  • Wykorzystanie modułu Microsoft Visual Basic do projektowania zaawansowanych obiektów, budowy własnych aplikacji w Excelu
  • Konsolidacje danych, opcje konsolidacji, edycja łączy arkuszy
  • Organizacja pracy z programem Excel w sieci komputerowej: jednoczesna praca wielu użytkowników na jednym arkuszu, łączenie arkuszy i skoroszytów za pomocą sieci komputerowej, scalanie danych z wielu arkuszy
  • Budowanie modeli wielowariantowych z użyciem scenariuszy
  • Graficzna prezentacja danych za pomocą wykresów (wykresy złożone, wykresy prezentujące wiele serii danych, analiza trendu na wykresie, wykresy niestandardowe, wykresy oparte o dane z tabel przestawnych, wykresy przebiegu w czasie), „dynamika wykresu w Excelu”


Janusz Gach

doświadczony wykładowca, trener. Specjalizuje się między innymi w tematyce zastosowania arkuszy kalkulacyjnych w analizach związanych z potrzebami biznesu. Autor wielu programów szkoleniowych z dziedziny wykorzystania informatyki we wspomaganiu zarządzania nowoczesnym przedsiębiorstwem. Autor kilku podręczników z zakresu pracy w systemach MS Windows, obsłudze arkusza kalkulacyjnego MS Excel, obsłudze edytora MS Word


Koszt udziału w szkoleniu -  1 590 zł/os+ 23% VAT - dla osób bez własnego komputera

Koszt udziału w szkolenia -  1 340 zł/os+ 23% VAT - dla osób  z własnym komputerem

*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

Cena obejmuje:
  • uczestnictwo w szkoleniu,
  • autorskie materiały szkoleniowe oraz certyfikat w wersji elektronicznej,
  • lunch, serwis kawowy.

*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:

Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.


Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
21.05.2025 - 22.05.2025 Katowice 4302721 1590.00 +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

Excel dla zaawansowanych z elementami Visual Basic.

Termin: 21.05.2025 - 22.05.2025
Cena: 1590.00 +VAT
Miejsce: Katowice

Cel szkolenia

Pracując na co dzień z arkuszem kalkulacyjnym Microsoft Excel nie zawsze wykorzystujemy jego ogromne możliwości analityczne, przetwarzania dużej ilości danych, wspomagania podejmowania decyzji, czy automatyzacji rutynowych czynności. 

Jeśli nurtują Cię pytania typu: 
  • Jak analizować w Excelu informacje z systemu informatycznego firmy?
  • Jak zautomatyzować wiele powtarzających się czynności w arkuszu?
  • W czym mogą pomóc tabele i wykresy przestawne?
  • Jak scalać i konsolidować dane pochodzące z różnych arkuszy?
  • Kiedy warto użyć dodatków Excela, w tym również Solvera?
Excel dla zaawansowanych z elementami Visual Basic przeznaczony jest dla osób intensywnie wykorzystujących arkusz kalkulacyjny, dobrze znających podstawy używania Excela.

Po ukończeniu szkolenia, uczestnicy będą w stanie zastosować nabyte wiadomości do kreatywnej analizy działalności firmy oraz do budowy złożonych modeli, dzięki którym podejmowanie decyzji będzie oparte o rzetelne i dokładne dane. Poznanie zaawansowanych technik korzystania z programu Microsoft Excel uczyni codzienną pracę łatwiejszą i bardziej efektywną. Dodatkowo, dedykowany warsztat pozwala na dostosowanie czasu trwania szkolenia oraz na indywidualną zmianę programu, zgodnie z potrzebami Klienta.

Metody -  Kurs prowadzony jest nowoczesnymi, interaktywnymi metodami, z użyciem projektora multimedialnego, przy aktywnym zaangażowaniu uczestników. Wszystkie ćwiczenia prowadzone są na podstawie przykładów zaczerpniętych z praktyki. Zajęcia, pomimo prezentowania złożonej wiedzy merytorycznej, prowadzone są w zrozumiały sposób, zapewniający przyswojenie przekazywanej wiedzy przez każdego uczestnika kursu (niezależnie od dotychczasowych doświadczeń z programem Microsoft Excel).

Każdy uczestnik otrzymuje komplet materiałów elektroniczne ze wszystkimi ćwiczeniami prowadzonymi w ramach kursu oraz przykładowymi arkuszami programu Microsoft Excel.

Program

Program warsztatu obejmuje między innymi następującą tematykę:
  • Excel kiedyś i dziś – historia rozwoju programu, wersje, różnice i cechy wspólne, Porównanie wersji Excela 2003, 2007, 2010, 2013 do 2016
  • Typy plików Excela, konwersje plików 
  • Optymalna „personalizacja” programu Excel do pracy
  • Dane zewnętrzne, typy danych, źródła danych, budowanie kwerend, zapisywanie i edycja kwerend, analiza danych zewnętrznych
  • Technologie pobierania danych ze źródeł zewnętrznych (źródła danych Excela, kwerendy baz danych, wykorzystanie modułu MS Query, pobieranie danych w formacie XML)
  • Import i analiza danych  z plików tekstowych do Excela.
  • Narzędzia filtrowania, sortowania, sum pośrednich w analizie danych. Elementy formatowania warunkowego. Sprawdzanie poprawności danych (walidacja danych)
  • Tworzenie i modyfikowanie tabel przestawnych w oparciu o różne źródła danych, własne pola obliczeniowe, grupowanie danych, niestandardowe formatowanie danych w tabelach przestawnych
  • Stosowanie tabel przestawnych jako narzędzia analizy danych biznesowych
  • Zaawansowana analiza danych w tabeli przestawnej, sposoby przedstawiania i analiza danych, pola obliczeniowe, korzystanie  z funkcji WEŹDANETABELI, rola fragmentatora w tabeli przestawnej, wykresy przestawne
  • Formatowanie warunkowe w tabeli przestawnej
  • Prezentacje danych, wykresy, wykresy złożone, wykresy przebiegu w czasie
  • Wykorzystanie nazw lokalnych i globalnych ważnych na jednym skoroszycie
  • Reguły i zasady postępowania w razie konfliktów między nazwami i innymi elementami dokumentów Excela
  • Tworzenie i stosowanie nazw do zakresów znajdujących się na kilku arkuszach
  • Nazwy dynamiczne, nazwy krzyżowe i ich wykorzystanie w arkuszach obliczeniowych i wykresach
  • Formatowanie warunkowe, warianty zastosowań
  • Ochrona arkusza, ochrona skoroszytu, walidacja danych
  • Formuły, formuły zagnieżdżone, formuły tablicowe, stałe liczbowe w tablicach
  • Funkcje macierzowe, przykłady zastosowań
  • Użycie sum warunkowych według różnych kryteriów
  • Tabele danych, analiza danych w tabeli
  • Funkcje bazodanowe, przykłady zastosowań praktycznych, dobór kryteriów, alternatywa i koniunkcja kryteriów
  • Narzędzia inspekcji formuł, szacowanie formuł, sprawdzanie błędów, okno czujki
  • Automatyzacja obliczeń za pomocą funkcji budowanych przez użytkownika, korzystanie z nich w innych arkuszach, tworzenie dodatków.
  • Optymalizacja rozwiązań złożonych problemów za pomocą dodatku Solver
  • Przyspieszenie pracy dzięki szablonom 
  • Tworzenie formularzy elektronicznych w Excelu, wykorzystywanie w formularzach elementów sterujących (listy, listy rozwijalne, przyciski, pokrętła)
  • Wykorzystanie modułu  Visual Basic  -  Narzędzia z paska 
  • Główne elementy okna edytora VBA
  • Podstawowe zasady bezpieczeństwa – poziom zabezpieczeń, komunikaty, ostrzeżenia, makrowirusy
  • Zasady tworzenia makr w czasie nagrywania
  • Lokalizacja i dostępność  makra
  • Makra z odwołaniami względnymi (wykonujące czynności od komórki aktywnej) oraz bezwzględnymi ((wykonujące czynności w tych samych komórkach)
  • Wykonywanie, przerywanie i śledzenie wykonania programu
  • Różne sposoby uruchamiania (przyciski, pasek narzędzi, polecenia w kartach wstążki)
  • Dzielenie długich makr na procedury, planowanie nagrywania dla optymalnego odtwarzania makra, testowanie makr
  • Wykorzystanie modułu Visual Basic do tworzenia funkcji wykorzystywanych w zaawansowanych obliczeniach, tworzenie dodatków Excela
  • Wykorzystanie modułu Microsoft Visual Basic do projektowania zaawansowanych obiektów, budowy własnych aplikacji w Excelu
  • Konsolidacje danych, opcje konsolidacji, edycja łączy arkuszy
  • Organizacja pracy z programem Excel w sieci komputerowej: jednoczesna praca wielu użytkowników na jednym arkuszu, łączenie arkuszy i skoroszytów za pomocą sieci komputerowej, scalanie danych z wielu arkuszy
  • Budowanie modeli wielowariantowych z użyciem scenariuszy
  • Graficzna prezentacja danych za pomocą wykresów (wykresy złożone, wykresy prezentujące wiele serii danych, analiza trendu na wykresie, wykresy niestandardowe, wykresy oparte o dane z tabel przestawnych, wykresy przebiegu w czasie), „dynamika wykresu w Excelu”


Prowadzący

Janusz Gach

doświadczony wykładowca, trener. Specjalizuje się między innymi w tematyce zastosowania arkuszy kalkulacyjnych w analizach związanych z potrzebami biznesu. Autor wielu programów szkoleniowych z dziedziny wykorzystania informatyki we wspomaganiu zarządzania nowoczesnym przedsiębiorstwem. Autor kilku podręczników z zakresu pracy w systemach MS Windows, obsłudze arkusza kalkulacyjnego MS Excel, obsłudze edytora MS Word



Informacje dodatkowe

Koszt udziału w szkoleniu -  1 590 zł/os+ 23% VAT - dla osób bez własnego komputera

Koszt udziału w szkolenia -  1 340 zł/os+ 23% VAT - dla osób  z własnym komputerem

*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

Cena obejmuje:
  • uczestnictwo w szkoleniu,
  • autorskie materiały szkoleniowe oraz certyfikat w wersji elektronicznej,
  • lunch, serwis kawowy.

*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:

Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.