Excel dla zaawansowanych z elementami Visual Basic.
Termin: 21.05.2025 - 22.05.2025
Cena: 1590.00 +VAT
Miejsce: Katowice
Cel szkolenia
Pracując na co dzień z arkuszem kalkulacyjnym Microsoft Excel nie zawsze wykorzystujemy jego ogromne możliwości analityczne, przetwarzania dużej ilości danych, wspomagania podejmowania decyzji, czy automatyzacji rutynowych czynności.
Jeśli nurtują Cię pytania typu: - Jak analizować w Excelu informacje z systemu informatycznego firmy?
- Jak zautomatyzować wiele powtarzających się czynności w arkuszu?
- W czym mogą pomóc tabele i wykresy przestawne?
- Jak scalać i konsolidować dane pochodzące z różnych arkuszy?
- Kiedy warto użyć dodatków Excela, w tym również Solvera?
Excel dla zaawansowanych z elementami Visual Basic przeznaczony jest dla osób intensywnie wykorzystujących arkusz kalkulacyjny, dobrze znających podstawy używania Excela.
Po ukończeniu szkolenia, uczestnicy będą w stanie zastosować nabyte wiadomości do kreatywnej analizy działalności firmy oraz do budowy złożonych modeli, dzięki którym podejmowanie decyzji będzie oparte o rzetelne i dokładne dane. Poznanie zaawansowanych technik korzystania z programu Microsoft Excel uczyni codzienną pracę łatwiejszą i bardziej efektywną. Dodatkowo, dedykowany warsztat pozwala na dostosowanie czasu trwania szkolenia oraz na indywidualną zmianę programu, zgodnie z potrzebami Klienta.
Metody - Kurs prowadzony jest nowoczesnymi, interaktywnymi metodami, z użyciem projektora multimedialnego, przy aktywnym zaangażowaniu uczestników. Wszystkie ćwiczenia prowadzone są na podstawie przykładów zaczerpniętych z praktyki. Zajęcia, pomimo prezentowania złożonej wiedzy merytorycznej, prowadzone są w zrozumiały sposób, zapewniający przyswojenie przekazywanej wiedzy przez każdego uczestnika kursu (niezależnie od dotychczasowych doświadczeń z programem Microsoft Excel).
Każdy uczestnik otrzymuje komplet materiałów elektroniczne ze wszystkimi ćwiczeniami prowadzonymi w ramach kursu oraz przykładowymi arkuszami programu Microsoft Excel.
Program
Program warsztatu obejmuje między innymi następującą tematykę:- Excel kiedyś i dziś – historia rozwoju programu, wersje, różnice i cechy wspólne, Porównanie wersji Excela 2003, 2007, 2010, 2013 do 2016
- Typy plików Excela, konwersje plików
- Optymalna „personalizacja” programu Excel do pracy
- Dane zewnętrzne, typy danych, źródła danych, budowanie kwerend, zapisywanie i edycja kwerend, analiza danych zewnętrznych
- Technologie pobierania danych ze źródeł zewnętrznych (źródła danych Excela, kwerendy baz danych, wykorzystanie modułu MS Query, pobieranie danych w formacie XML)
- Import i analiza danych z plików tekstowych do Excela.
- Narzędzia filtrowania, sortowania, sum pośrednich w analizie danych. Elementy formatowania warunkowego. Sprawdzanie poprawności danych (walidacja danych)
- Tworzenie i modyfikowanie tabel przestawnych w oparciu o różne źródła danych, własne pola obliczeniowe, grupowanie danych, niestandardowe formatowanie danych w tabelach przestawnych
- Stosowanie tabel przestawnych jako narzędzia analizy danych biznesowych
- Zaawansowana analiza danych w tabeli przestawnej, sposoby przedstawiania i analiza danych, pola obliczeniowe, korzystanie z funkcji WEŹDANETABELI, rola fragmentatora w tabeli przestawnej, wykresy przestawne
- Formatowanie warunkowe w tabeli przestawnej
- Prezentacje danych, wykresy, wykresy złożone, wykresy przebiegu w czasie
- Wykorzystanie nazw lokalnych i globalnych ważnych na jednym skoroszycie
- Reguły i zasady postępowania w razie konfliktów między nazwami i innymi elementami dokumentów Excela
- Tworzenie i stosowanie nazw do zakresów znajdujących się na kilku arkuszach
- Nazwy dynamiczne, nazwy krzyżowe i ich wykorzystanie w arkuszach obliczeniowych i wykresach
- Formatowanie warunkowe, warianty zastosowań
- Ochrona arkusza, ochrona skoroszytu, walidacja danych
- Formuły, formuły zagnieżdżone, formuły tablicowe, stałe liczbowe w tablicach
- Funkcje macierzowe, przykłady zastosowań
- Użycie sum warunkowych według różnych kryteriów
- Tabele danych, analiza danych w tabeli
- Funkcje bazodanowe, przykłady zastosowań praktycznych, dobór kryteriów, alternatywa i koniunkcja kryteriów
- Narzędzia inspekcji formuł, szacowanie formuł, sprawdzanie błędów, okno czujki
- Automatyzacja obliczeń za pomocą funkcji budowanych przez użytkownika, korzystanie z nich w innych arkuszach, tworzenie dodatków.
- Optymalizacja rozwiązań złożonych problemów za pomocą dodatku Solver
- Przyspieszenie pracy dzięki szablonom
- Tworzenie formularzy elektronicznych w Excelu, wykorzystywanie w formularzach elementów sterujących (listy, listy rozwijalne, przyciski, pokrętła)
- Wykorzystanie modułu Visual Basic - Narzędzia z paska
- Główne elementy okna edytora VBA
- Podstawowe zasady bezpieczeństwa – poziom zabezpieczeń, komunikaty, ostrzeżenia, makrowirusy
- Zasady tworzenia makr w czasie nagrywania
- Lokalizacja i dostępność makra
- Makra z odwołaniami względnymi (wykonujące czynności od komórki aktywnej) oraz bezwzględnymi ((wykonujące czynności w tych samych komórkach)
- Wykonywanie, przerywanie i śledzenie wykonania programu
- Różne sposoby uruchamiania (przyciski, pasek narzędzi, polecenia w kartach wstążki)
- Dzielenie długich makr na procedury, planowanie nagrywania dla optymalnego odtwarzania makra, testowanie makr
- Wykorzystanie modułu Visual Basic do tworzenia funkcji wykorzystywanych w zaawansowanych obliczeniach, tworzenie dodatków Excela
- Wykorzystanie modułu Microsoft Visual Basic do projektowania zaawansowanych obiektów, budowy własnych aplikacji w Excelu
- Konsolidacje danych, opcje konsolidacji, edycja łączy arkuszy
- Organizacja pracy z programem Excel w sieci komputerowej: jednoczesna praca wielu użytkowników na jednym arkuszu, łączenie arkuszy i skoroszytów za pomocą sieci komputerowej, scalanie danych z wielu arkuszy
- Budowanie modeli wielowariantowych z użyciem scenariuszy
- Graficzna prezentacja danych za pomocą wykresów (wykresy złożone, wykresy prezentujące wiele serii danych, analiza trendu na wykresie, wykresy niestandardowe, wykresy oparte o dane z tabel przestawnych, wykresy przebiegu w czasie), „dynamika wykresu w Excelu”
Prowadzący
Janusz Gach
doświadczony wykładowca, trener. Specjalizuje się między innymi w tematyce zastosowania arkuszy kalkulacyjnych w analizach związanych z potrzebami biznesu. Autor wielu programów szkoleniowych z dziedziny wykorzystania informatyki we wspomaganiu zarządzania nowoczesnym przedsiębiorstwem. Autor kilku podręczników z zakresu pracy w systemach MS Windows, obsłudze arkusza kalkulacyjnego MS Excel, obsłudze edytora MS Word
Informacje dodatkowe
Koszt udziału w szkoleniu - 1 590 zł/os+ 23% VAT - dla osób bez własnego komputera
Koszt udziału w szkolenia - 1 340 zł/os+ 23% VAT - dla osób z własnym komputerem*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznychUczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-formaCena obejmuje:- uczestnictwo w szkoleniu,
- autorskie materiały szkoleniowe oraz certyfikat w wersji elektronicznej,
- lunch, serwis kawowy.
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia lub jego odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.
Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.