Powered by Smartsupp
Skip to main content

KADRY, PŁACE I UBEZPIECZENIA W 2025 r – KOMPENDIUM ZMIAN

Termin: 20.01.2025 - 20.01.2025
Cena: 720.00 +VAT
Miejsce: Poznań
Hotel Mercure Poznań Centrum****
Roosevelta 20
Mapa Dojazdu

Masz pytanie – skontaktuj się:

  22 543 16 06
  szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia

 omówienie istotnych zmian prawa dotyczących prawa pracy, płac oraz ubezpieczeń społecznych niezbędnych w pracy kadrowego w 2025r.
1.    Wzrost minimalnego wynagrodzenia za pracę i minimalnej stawki godzinowej
a)    zmiany w dodatkach i świadczeniach związanych z zatrudnieniem opartych na minimalnym wynagrodzeniu  za pracę
- dodatku za pracę w porze nocnej,
- wynagrodzenia za czas gotowości do pracy i przestoju,
- kwoty wolnej od potrąceń,
- wysokości wpłat do PPK – wzrost obejmie zarówno składki pracodawcy, jak i pracownika,
- wynagrodzenia za czas choroby,
- odszkodowanie za  mobbing i nierówne traktowanie
-  maksymalna wysokości odprawy w związku ze zwolnieniem
b) planowana zmiana w sposobie ustalania wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę
c) komu nie trzeba zapewniać minimalnej stawki godzinowej
2.    Uprawnienia rodziców wcześniaków
a)    dodatkowy urlop dla rodziców wcześniaków - wymiar
b)    hospitalizacja uprawniająca do wydłużonego urlopu?
c)    wniosek o dodatkowy urlop – termin, forma, treść, załączniki
d)    uprawnienie ojca do dodatkowego urlopu
3.    Zmiany w zasiłkach chorobowych i zwolnieniach L4
a)    zmiany w kompetencjach ZUS do kontroli zaświadczeń o czasowej niezdolności do pracy
b)    utrata prawa do zasiłku chorobowego – nowe zasady
4.    Promocja zatrudnienia pracownika - silwersa
a)    dofinansowanie do zatrudnienia osoby na emeryturze – planowana zmiana
b)    uprawnienia i obowiązki związane z zatrudnieniem silwersa:
- okres wypłaty wynagrodzenia chorobowego
- FP i FGŚP
- ulga dla pracującego emeryta
- ochrona przedemerytalna – najnowsze orzecznictwo
5. Czas pracy  2025 r.
a) Wigilia dniem wolnym od pracy – zmiana w ustawie o dniach wolnych od pracy
b) wymiar czasu pracy w 2025 r.
c) skrócony tydzień pracy – planowane zmiany w kodeksie pracy
6. Umowy cywilnoprawne wliczane do stażu pracy
a) rodzaje umów wliczanych do stażu pracy, dokumentowanie okresu zatrudnienia Czy zmienią się, przewidywany termin wejścia w życie
b) oskładkowanie umów cywilnoprawnych
c) umowy cywilnoprawne – umowy ryzyka
d) planowana zmiana w ustawie o PIP – możliwość przekształcenia umowy cywilnoprawnej w umowę o pracę na  podstawie nakazu inspektora PIP
7.    31.03. 2025 r. – ważność orzeczeń o niepełnosprawności
a) wydłużenie okresu ważności orzeczeń o niepełnosprawności do 31.03.205 r.
b) uprawnienia pracownika z orzeczeniem niepełnosprawności (m.in. kalkulacja wymiaru godzinowego siły wyższej i opieki nad dzieckiem zdrowym, dodatkowe przerwy z wpisem do inf. o warunkach  zatrudnienia)
c) wzrost maksymalnej kwoty  pożyczki na utworzenie stanowiska pracy dla osoby niepełnosprawnej
8. Zmiany w zatrudnieniu terytorialsa i aktywnego rezerwisty
a) ulgi podatkowe dla pracodawcy
b) przegląd uprawnień pracownika i obowiązków pracodawcy zatrudniającego pracownika w czynnej służbie wojskowej
9.    Przejrzystość i równość wynagrodzeń w UE – dyrektywa w sprawie wzmocnienia stosowania zasady równości wynagrodzeń dla kobiet i mężczyzn
a) czym jest luka płacowa i jak się ja oblicza
b) obowiązek sprawozdawczości
c) nowe informacyjne obowiązki pracodawcy
d) działania pracodawcy w oczekiwaniu na implementację dyrektywy
10. Kontrole 2025: PIP, ZUS, US, SG, PUODO
 

Anna Stokłosa
Radca prawny i Dyrektor Departamentu Obsługi i Doradztwa Spraw Pracowniczych w Małopolskim Instytucie Studiów Podatkowych. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz The Catholic University of America w Waszyngtonie, USA. Ukończyła studia doktoranckie na Katedrze Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych UJ oraz uczestniczyła w międzynarodowych konferencjach naukowych. Specjalizuje się w prawie pracy, zagadnieniach kadrowych i ochronie danych osobowych. Prowadzi własną kancelarię prawną i posiada bogate doświadczenie praktyczne w stosowaniu prawa, doradztwie, postępowaniach kontrolnych i sądowych. Jest doświadczonym audytorem kadrowo-płacowym i trenerem.

Cena: 

720 zł + 23% VAT - za osobę

680 zł +23% VAT - za osobę przy zgłoszeniu dwóch lub więcej osób z firmy


*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

Cena obejmuje:
  • uczestnictwo w szkoleniu
  • materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia - wysłane elektronicznie
  • lunch, serwis kawowy
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Więcej informacji o hotelu: Hotel Mercure


Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.




 

Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
20.01.2025 - 20.01.2025 Poznań 4840424 720.00 +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

KADRY, PŁACE I UBEZPIECZENIA W 2025 r – KOMPENDIUM ZMIAN

Termin: 20.01.2025 - 20.01.2025
Cena: 720.00 +VAT
Miejsce: Poznań

Cel szkolenia

 omówienie istotnych zmian prawa dotyczących prawa pracy, płac oraz ubezpieczeń społecznych niezbędnych w pracy kadrowego w 2025r.

Program

1.    Wzrost minimalnego wynagrodzenia za pracę i minimalnej stawki godzinowej
a)    zmiany w dodatkach i świadczeniach związanych z zatrudnieniem opartych na minimalnym wynagrodzeniu  za pracę
- dodatku za pracę w porze nocnej,
- wynagrodzenia za czas gotowości do pracy i przestoju,
- kwoty wolnej od potrąceń,
- wysokości wpłat do PPK – wzrost obejmie zarówno składki pracodawcy, jak i pracownika,
- wynagrodzenia za czas choroby,
- odszkodowanie za  mobbing i nierówne traktowanie
-  maksymalna wysokości odprawy w związku ze zwolnieniem
b) planowana zmiana w sposobie ustalania wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę
c) komu nie trzeba zapewniać minimalnej stawki godzinowej
2.    Uprawnienia rodziców wcześniaków
a)    dodatkowy urlop dla rodziców wcześniaków - wymiar
b)    hospitalizacja uprawniająca do wydłużonego urlopu?
c)    wniosek o dodatkowy urlop – termin, forma, treść, załączniki
d)    uprawnienie ojca do dodatkowego urlopu
3.    Zmiany w zasiłkach chorobowych i zwolnieniach L4
a)    zmiany w kompetencjach ZUS do kontroli zaświadczeń o czasowej niezdolności do pracy
b)    utrata prawa do zasiłku chorobowego – nowe zasady
4.    Promocja zatrudnienia pracownika - silwersa
a)    dofinansowanie do zatrudnienia osoby na emeryturze – planowana zmiana
b)    uprawnienia i obowiązki związane z zatrudnieniem silwersa:
- okres wypłaty wynagrodzenia chorobowego
- FP i FGŚP
- ulga dla pracującego emeryta
- ochrona przedemerytalna – najnowsze orzecznictwo
5. Czas pracy  2025 r.
a) Wigilia dniem wolnym od pracy – zmiana w ustawie o dniach wolnych od pracy
b) wymiar czasu pracy w 2025 r.
c) skrócony tydzień pracy – planowane zmiany w kodeksie pracy
6. Umowy cywilnoprawne wliczane do stażu pracy
a) rodzaje umów wliczanych do stażu pracy, dokumentowanie okresu zatrudnienia Czy zmienią się, przewidywany termin wejścia w życie
b) oskładkowanie umów cywilnoprawnych
c) umowy cywilnoprawne – umowy ryzyka
d) planowana zmiana w ustawie o PIP – możliwość przekształcenia umowy cywilnoprawnej w umowę o pracę na  podstawie nakazu inspektora PIP
7.    31.03. 2025 r. – ważność orzeczeń o niepełnosprawności
a) wydłużenie okresu ważności orzeczeń o niepełnosprawności do 31.03.205 r.
b) uprawnienia pracownika z orzeczeniem niepełnosprawności (m.in. kalkulacja wymiaru godzinowego siły wyższej i opieki nad dzieckiem zdrowym, dodatkowe przerwy z wpisem do inf. o warunkach  zatrudnienia)
c) wzrost maksymalnej kwoty  pożyczki na utworzenie stanowiska pracy dla osoby niepełnosprawnej
8. Zmiany w zatrudnieniu terytorialsa i aktywnego rezerwisty
a) ulgi podatkowe dla pracodawcy
b) przegląd uprawnień pracownika i obowiązków pracodawcy zatrudniającego pracownika w czynnej służbie wojskowej
9.    Przejrzystość i równość wynagrodzeń w UE – dyrektywa w sprawie wzmocnienia stosowania zasady równości wynagrodzeń dla kobiet i mężczyzn
a) czym jest luka płacowa i jak się ja oblicza
b) obowiązek sprawozdawczości
c) nowe informacyjne obowiązki pracodawcy
d) działania pracodawcy w oczekiwaniu na implementację dyrektywy
10. Kontrole 2025: PIP, ZUS, US, SG, PUODO
 

Prowadzący

Anna Stokłosa
Radca prawny i Dyrektor Departamentu Obsługi i Doradztwa Spraw Pracowniczych w Małopolskim Instytucie Studiów Podatkowych. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz The Catholic University of America w Waszyngtonie, USA. Ukończyła studia doktoranckie na Katedrze Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych UJ oraz uczestniczyła w międzynarodowych konferencjach naukowych. Specjalizuje się w prawie pracy, zagadnieniach kadrowych i ochronie danych osobowych. Prowadzi własną kancelarię prawną i posiada bogate doświadczenie praktyczne w stosowaniu prawa, doradztwie, postępowaniach kontrolnych i sądowych. Jest doświadczonym audytorem kadrowo-płacowym i trenerem.

Informacje dodatkowe


Cena: 

720 zł + 23% VAT - za osobę

680 zł +23% VAT - za osobę przy zgłoszeniu dwóch lub więcej osób z firmy


*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

Cena obejmuje:
  • uczestnictwo w szkoleniu
  • materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia - wysłane elektronicznie
  • lunch, serwis kawowy
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Więcej informacji o hotelu: Hotel Mercure


Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.