Powered by Smartsupp
Skip to main content

Prawo Pracy w 2025 roku

Termin: 20.01.2025 - 20.01.2025
Cena: 680.00 +VAT
Miejsce: Gdańsk
Hotel Scandic ****
ul. Podwale Grodzkie 9

Masz pytanie – skontaktuj się:

  22 543 16 06
  szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia

 
Zapraszamy Państwa na szkolenie, które pozwoli lepiej przygotować się do zmian w przepisach prawa pracy i wdrożyć z wyprzedzeniem niezbędne czynności formalnoprawne. Szkolenie ma charakter praktyczny – zostanie Państwu przedstawiona najnowsza dokumentacja z zakresu prawa praca, w tym m.in. rozszerzona informacja o warunkach zatrudnienia.

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z najnowszymi regulacjami i planowanymi zmianami w Kodeksie Pracy
1.    Zaktualizowany katalog danych osobowych w procesach rekrutacyjnych i zatrudnienia -  co zmieni się w 2025 roku?
a)    omówienie danych osobowych, które możemy żądać od kandydata do pracy i samego pracownika w związku z nawiązaniem stosunku pracy;
b)    udostępnianie danych osobowych w celach prowadzonego ZFŚS.
2.    Zmiany w prowadzeniu akt osobowych i dokumentacji pracowniczej
3.    Zmiany w Prawie Pracy – podstawy wdrożenia Dyrektywy work-life balance
4.    Nowy stosunek do urlopów w 2025 roku.
a)    dłuższy urlop rodzicielski
b)    urlop opiekuńczy - 5 dni na opiekę nad dzieckiem lub członkiem rodziny
5.    Zmiany w zasiłkach macierzyńskich
a)    70 % zasiłku macierzyńskiego
6.    Nowe formy zwolnienia z pracy w 2025
a)    zwolnienie z pracy z powodu siły wyższej
7.    Całkiem nowe formy organizacji pracy
a)    elastyczna organizacja pracy
8.    Prowadzenie i przechowywanie dokumentacji pracowniczej w 2025 roku
a) akta osobowe prowadzone w 2025
b) możliwość przechowywania dokumentów w innym porządku niż chronologicznym;
c) poszerzenie wykazu dokumentów przechowywanych w poszczególnych częściach akt osobowych (skierowania na badania, wnioski urlopowe);
d) szczegółowy katalog dokumentacji pracowniczej
e) okres wdrożenia przez pracodawców zmian wynikających z obowiązujących przepisów.
9.    Doręczanie informacji o możliwości odbioru dokumentacji pracowniczej.
10.    Wydawanie kopii dokumentacji pracowniczej
11.    Zmiany przepisów ustaw w związku ze skróceniem okresu przechowywania akt pracowniczych oraz ich elektronizacją w 2025 roku
12.    Nowe obowiązki pracodawców w zakresie Ubezpieczeń Społecznych
13.    Zmiana formy wypłaty wynagrodzenia
14.    Zmiany związane z zatrudnianiem pracowników w 2025 oraz jak się do nich przygotować
a)    nowe zasady zatrudniania na okres próbny
b)    nowe zasady zatrudniania na czas określony
c)    możliwość jednoczesnego zatrudniania na podstawie wielu umów o pracę
d)    nowa treść umowy o pracę – jakie nowe elementy się pojawią?
e)    jakie zmiany powinny pojawić się w treści świadectwa pracy?
f)    zatrudnianie w niepełnym wymiarze- nowe zasady
g)    szkolenia a czas pracy – nowe zasady
h)    wnioski pracownika o zmianę warunków pracy i płacy – kiedy pracownik będzie mógł wystąpić z wnioskiem?
i)    zapewnienie prawa pracownika do równoległego zatrudnienia oraz prawo do złożenia wniosku o bezpieczne warunki pracy
j)    zapewnienie prawa pracownika do nieodpłatnego szkolenia niezbędnego do wykonywania określonego rodzaju pracy lub do wykonywania pracy na określonym stanowisku
k)    w jakich przypadkach będzie niezbędna przyczyna wypowiedzenia umowy o pracę?
l)    czy każde wypowiedzenie będzie trzeba konsultować ze związkiem zawodowym?
m)    możliwość zaskarżenia powodów zwolnienia pracownika do sądu
n)    w jaki sposób pracodawca będzie musiał informować o polityce awansowania pracowników?
o)    jakie zmiany zostaną wprowadzone w przepisach dotyczących dyskryminacji?
p)     jakie wnioski i dokumenty będą mogły być składane elektronicznie?
15.    Ogólne przepisy o rozwiązaniu umowy o pracę – praktyka na rok 2025!!!
a)    Rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem;
b)    Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia.
16.    Świadectwo pracy
a)    terminy na wydanie świadectwa pracy;
b)    żądanie wydania świadectwa pracy przez pracownika;
c)    treść świadectwa pracy.
17.    Zmiany w zakresie pracy zdalnej w 2025 roku
18.    Czas pracy w 2025 roku
a)    systemy czasu pracy - zasady ich stosowania i rozliczania;
b)    ewidencje czasu pracy;
c)    wyjścia służbowe i prywatne;
d)    samowolne opuszczenie miejsca pracy;
e)    delegacje;
f)    urlopy;
g)    elementy praktyczne rozliczania czasu pracy w 2025 roku.
19.    Zmiany w zakresie kontrolowania trzeźwości pracowników – jak praktycznie podejść do tematu w roku 2025?
a)    badanie trzeźwości a kontrola trzeźwości;
b)    kiedy i na jakiej podstawie możemy kontrolować trzeźwość pracowników?
20.    Dokumentacja kadrowa w kontekście obowiązywania rozporządzenia RODO na bazie najnowszych wyjaśnień Urzędu Ochrony Danych Osobowych
21.    Zmiany przepisów dotyczące zakresu obowiązkowej informacji związanej z zatrudnieniem nowych pracowników
a)    treść informacji o warunkach zatrudnienia
b)    termin na przekazanie informacji pracownikom
c)    sposób i forma przekazywania pracownikowi informacji
d)    obowiązujący pracownika dobowy i tygodniowy wymiar czasu pracy
e)    przysługujące pracownikowi przerwy w pracy
f)    przysługujący pracownikowi dobowy i tygodniowy odpoczynek
g)    zasady dotyczące przerw w godzinach nadliczbowych i rekompensata
h)    zasady przechodzenia ze zmiany na zmianę – w przypadku pracy zmianowej
i)    zasady dotyczące przemieszczania się między miejscami wykonywania pracy – w przypadku kilku miejsc wykonywania pracy
j)    składniki wynagrodzenia inne niż określone w umowie o pracę oraz świadczenia pieniężne lub rzeczowe
k)    wymiar przysługującego pracownikowi płatnego urlopu, w szczególności wypoczynkowego oraz procedur jego przyznawania i ustalania
l)    obowiązująca procedura rozwiązywania stosunku pracy – w tym wymogi formalne, długość okresów wypowiedzenia oraz termin odwołania się do sądu pracy
m)    prawo pracownika do szkoleń – ogólne zasady polityki szkoleniowej pracodawcy
n)    układ zbiorowy pracy lub inne porozumienie zbiorowe, którym pracodawca jest objęty
o)    obowiązek poinformowania pracowników o nazwie instytucji, do której wpływają składki  na ubezpieczenia społeczne
p)     obowiązek informowania o każdorazowej zmianie adresu siedziby pracodawcy.
22.    Rozszerzenie informacji o warunkach zatrudnienia w przypadku pracy zdalnej
a)    określenie jednostki organizacyjnej pracodawcy, w której strukturze znajduje się stanowisko pracy pracownika wykonującego pracę zdalną
b)    wskazanie osoby lub organu odpowiedzialnych za współpracę z pracownikiem wykonującym pracę zdalną oraz upoważnionych do przeprowadzenia kontroli w miejscu wykonywania pracy zdalnej.       
23.    Skutki dla pracodawcy nieprzekazania pracownikom informacji o warunkach zatrudnienia – sankcje za nieudzielenie prawidłowych informacji.
24.    Przedstawienie i omówienie przykładowej nowej informacji o warunkach zatrudnienia w zakładzie, w którym funkcjonuje regulamin pracy.
25.    Podsumowanie szkolenia, dyskusja, konsultacje

 

Adriana Głuchowska.
ekspert z wieloletnim doświadczeniem, współpracujący z najlepszymi ośrodkami szkoleniowymi  i doradczymi w Polsce. Niezależny konsultant z dziedziny finansów publicznych oraz prawa pracy. Od lat zajmuje się opracowywaniem i wdrażaniem procedur w instytucjach sektora finansów publicznych w tym wdrażania systemu kontroli zarządczej dla sektora publicznego.
Właściciel firmy zajmującej się doradztwem, weryfikacją i przeglądem stanu dokumentacji prawno-pracowniczej pod kątem zgodności z przepisami prawa powszechnie obowiązującego. Przygotowuje propozycje kompleksowych rozwiązań zmierzające do poprawy funkcjonowania jednostki.  
Jako głos doradczy i ekspert na co dzień rozwiązuje nietypowe problemy z praktyki Przedsiębiorstw i Urzędów. Od 1998 roku przeszkoliła kilkadziesiąt tysięcy osób, przeprowadzając tysiące szkoleń.
Posiadająca wszechstronną wiedzę i doświadczenie z zakresu prawa, rachunkowości, ekonomii oraz ponadto absolwentka studiów podyplomowych Zarządzanie Bezpieczeństwem Informacji, uprawnienia audytora PN-ISO/EIC 27001 – Systemy Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji).

 

Cena: 

680 zł + 23% VAT - za osobę

640 zł +23% VAT - za osobę przy zgłoszeniu dwóch lub więcej osób z firmy


*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

Cena obejmuje:
  • uczestnictwo w szkoleniu
  • materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia - wysłane elektronicznie
  • lunch, serwis kawowy
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Więcej informacji o hotelu: https://www.scandichotels.com/scandic-polska/scandic-gdansk


Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.




 

Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
20.01.2025 - 20.01.2025 Gdańsk 4843224 680.00 +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

Prawo Pracy w 2025 roku

Termin: 20.01.2025 - 20.01.2025
Cena: 680.00 +VAT
Miejsce: Gdańsk

Cel szkolenia

 
Zapraszamy Państwa na szkolenie, które pozwoli lepiej przygotować się do zmian w przepisach prawa pracy i wdrożyć z wyprzedzeniem niezbędne czynności formalnoprawne. Szkolenie ma charakter praktyczny – zostanie Państwu przedstawiona najnowsza dokumentacja z zakresu prawa praca, w tym m.in. rozszerzona informacja o warunkach zatrudnienia.

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z najnowszymi regulacjami i planowanymi zmianami w Kodeksie Pracy

Program

1.    Zaktualizowany katalog danych osobowych w procesach rekrutacyjnych i zatrudnienia -  co zmieni się w 2025 roku?
a)    omówienie danych osobowych, które możemy żądać od kandydata do pracy i samego pracownika w związku z nawiązaniem stosunku pracy;
b)    udostępnianie danych osobowych w celach prowadzonego ZFŚS.
2.    Zmiany w prowadzeniu akt osobowych i dokumentacji pracowniczej
3.    Zmiany w Prawie Pracy – podstawy wdrożenia Dyrektywy work-life balance
4.    Nowy stosunek do urlopów w 2025 roku.
a)    dłuższy urlop rodzicielski
b)    urlop opiekuńczy - 5 dni na opiekę nad dzieckiem lub członkiem rodziny
5.    Zmiany w zasiłkach macierzyńskich
a)    70 % zasiłku macierzyńskiego
6.    Nowe formy zwolnienia z pracy w 2025
a)    zwolnienie z pracy z powodu siły wyższej
7.    Całkiem nowe formy organizacji pracy
a)    elastyczna organizacja pracy
8.    Prowadzenie i przechowywanie dokumentacji pracowniczej w 2025 roku
a) akta osobowe prowadzone w 2025
b) możliwość przechowywania dokumentów w innym porządku niż chronologicznym;
c) poszerzenie wykazu dokumentów przechowywanych w poszczególnych częściach akt osobowych (skierowania na badania, wnioski urlopowe);
d) szczegółowy katalog dokumentacji pracowniczej
e) okres wdrożenia przez pracodawców zmian wynikających z obowiązujących przepisów.
9.    Doręczanie informacji o możliwości odbioru dokumentacji pracowniczej.
10.    Wydawanie kopii dokumentacji pracowniczej
11.    Zmiany przepisów ustaw w związku ze skróceniem okresu przechowywania akt pracowniczych oraz ich elektronizacją w 2025 roku
12.    Nowe obowiązki pracodawców w zakresie Ubezpieczeń Społecznych
13.    Zmiana formy wypłaty wynagrodzenia
14.    Zmiany związane z zatrudnianiem pracowników w 2025 oraz jak się do nich przygotować
a)    nowe zasady zatrudniania na okres próbny
b)    nowe zasady zatrudniania na czas określony
c)    możliwość jednoczesnego zatrudniania na podstawie wielu umów o pracę
d)    nowa treść umowy o pracę – jakie nowe elementy się pojawią?
e)    jakie zmiany powinny pojawić się w treści świadectwa pracy?
f)    zatrudnianie w niepełnym wymiarze- nowe zasady
g)    szkolenia a czas pracy – nowe zasady
h)    wnioski pracownika o zmianę warunków pracy i płacy – kiedy pracownik będzie mógł wystąpić z wnioskiem?
i)    zapewnienie prawa pracownika do równoległego zatrudnienia oraz prawo do złożenia wniosku o bezpieczne warunki pracy
j)    zapewnienie prawa pracownika do nieodpłatnego szkolenia niezbędnego do wykonywania określonego rodzaju pracy lub do wykonywania pracy na określonym stanowisku
k)    w jakich przypadkach będzie niezbędna przyczyna wypowiedzenia umowy o pracę?
l)    czy każde wypowiedzenie będzie trzeba konsultować ze związkiem zawodowym?
m)    możliwość zaskarżenia powodów zwolnienia pracownika do sądu
n)    w jaki sposób pracodawca będzie musiał informować o polityce awansowania pracowników?
o)    jakie zmiany zostaną wprowadzone w przepisach dotyczących dyskryminacji?
p)     jakie wnioski i dokumenty będą mogły być składane elektronicznie?
15.    Ogólne przepisy o rozwiązaniu umowy o pracę – praktyka na rok 2025!!!
a)    Rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem;
b)    Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia.
16.    Świadectwo pracy
a)    terminy na wydanie świadectwa pracy;
b)    żądanie wydania świadectwa pracy przez pracownika;
c)    treść świadectwa pracy.
17.    Zmiany w zakresie pracy zdalnej w 2025 roku
18.    Czas pracy w 2025 roku
a)    systemy czasu pracy - zasady ich stosowania i rozliczania;
b)    ewidencje czasu pracy;
c)    wyjścia służbowe i prywatne;
d)    samowolne opuszczenie miejsca pracy;
e)    delegacje;
f)    urlopy;
g)    elementy praktyczne rozliczania czasu pracy w 2025 roku.
19.    Zmiany w zakresie kontrolowania trzeźwości pracowników – jak praktycznie podejść do tematu w roku 2025?
a)    badanie trzeźwości a kontrola trzeźwości;
b)    kiedy i na jakiej podstawie możemy kontrolować trzeźwość pracowników?
20.    Dokumentacja kadrowa w kontekście obowiązywania rozporządzenia RODO na bazie najnowszych wyjaśnień Urzędu Ochrony Danych Osobowych
21.    Zmiany przepisów dotyczące zakresu obowiązkowej informacji związanej z zatrudnieniem nowych pracowników
a)    treść informacji o warunkach zatrudnienia
b)    termin na przekazanie informacji pracownikom
c)    sposób i forma przekazywania pracownikowi informacji
d)    obowiązujący pracownika dobowy i tygodniowy wymiar czasu pracy
e)    przysługujące pracownikowi przerwy w pracy
f)    przysługujący pracownikowi dobowy i tygodniowy odpoczynek
g)    zasady dotyczące przerw w godzinach nadliczbowych i rekompensata
h)    zasady przechodzenia ze zmiany na zmianę – w przypadku pracy zmianowej
i)    zasady dotyczące przemieszczania się między miejscami wykonywania pracy – w przypadku kilku miejsc wykonywania pracy
j)    składniki wynagrodzenia inne niż określone w umowie o pracę oraz świadczenia pieniężne lub rzeczowe
k)    wymiar przysługującego pracownikowi płatnego urlopu, w szczególności wypoczynkowego oraz procedur jego przyznawania i ustalania
l)    obowiązująca procedura rozwiązywania stosunku pracy – w tym wymogi formalne, długość okresów wypowiedzenia oraz termin odwołania się do sądu pracy
m)    prawo pracownika do szkoleń – ogólne zasady polityki szkoleniowej pracodawcy
n)    układ zbiorowy pracy lub inne porozumienie zbiorowe, którym pracodawca jest objęty
o)    obowiązek poinformowania pracowników o nazwie instytucji, do której wpływają składki  na ubezpieczenia społeczne
p)     obowiązek informowania o każdorazowej zmianie adresu siedziby pracodawcy.
22.    Rozszerzenie informacji o warunkach zatrudnienia w przypadku pracy zdalnej
a)    określenie jednostki organizacyjnej pracodawcy, w której strukturze znajduje się stanowisko pracy pracownika wykonującego pracę zdalną
b)    wskazanie osoby lub organu odpowiedzialnych za współpracę z pracownikiem wykonującym pracę zdalną oraz upoważnionych do przeprowadzenia kontroli w miejscu wykonywania pracy zdalnej.       
23.    Skutki dla pracodawcy nieprzekazania pracownikom informacji o warunkach zatrudnienia – sankcje za nieudzielenie prawidłowych informacji.
24.    Przedstawienie i omówienie przykładowej nowej informacji o warunkach zatrudnienia w zakładzie, w którym funkcjonuje regulamin pracy.
25.    Podsumowanie szkolenia, dyskusja, konsultacje

 

Prowadzący

Adriana Głuchowska.
ekspert z wieloletnim doświadczeniem, współpracujący z najlepszymi ośrodkami szkoleniowymi  i doradczymi w Polsce. Niezależny konsultant z dziedziny finansów publicznych oraz prawa pracy. Od lat zajmuje się opracowywaniem i wdrażaniem procedur w instytucjach sektora finansów publicznych w tym wdrażania systemu kontroli zarządczej dla sektora publicznego.
Właściciel firmy zajmującej się doradztwem, weryfikacją i przeglądem stanu dokumentacji prawno-pracowniczej pod kątem zgodności z przepisami prawa powszechnie obowiązującego. Przygotowuje propozycje kompleksowych rozwiązań zmierzające do poprawy funkcjonowania jednostki.  
Jako głos doradczy i ekspert na co dzień rozwiązuje nietypowe problemy z praktyki Przedsiębiorstw i Urzędów. Od 1998 roku przeszkoliła kilkadziesiąt tysięcy osób, przeprowadzając tysiące szkoleń.
Posiadająca wszechstronną wiedzę i doświadczenie z zakresu prawa, rachunkowości, ekonomii oraz ponadto absolwentka studiów podyplomowych Zarządzanie Bezpieczeństwem Informacji, uprawnienia audytora PN-ISO/EIC 27001 – Systemy Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji).

 

Informacje dodatkowe


Cena: 

680 zł + 23% VAT - za osobę

640 zł +23% VAT - za osobę przy zgłoszeniu dwóch lub więcej osób z firmy


*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

Cena obejmuje:
  • uczestnictwo w szkoleniu
  • materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia - wysłane elektronicznie
  • lunch, serwis kawowy
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Więcej informacji o hotelu: https://www.scandichotels.com/scandic-polska/scandic-gdansk


Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.