Prawo Pracy w 2025 roku
Termin: 20.01.2025 - 20.01.2025
Cena: 680.00 +VAT
Miejsce: Gdańsk
Cel szkolenia
Zapraszamy Państwa na szkolenie, które pozwoli lepiej przygotować się do zmian w przepisach prawa pracy i wdrożyć z wyprzedzeniem niezbędne czynności formalnoprawne. Szkolenie ma charakter praktyczny – zostanie Państwu przedstawiona najnowsza dokumentacja z zakresu prawa praca, w tym m.in. rozszerzona informacja o warunkach zatrudnienia.
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z najnowszymi regulacjami i planowanymi zmianami w Kodeksie Pracy
Program
1. Zaktualizowany katalog danych osobowych w procesach rekrutacyjnych i zatrudnienia - co zmieni się w 2025 roku?
a) omówienie danych osobowych, które możemy żądać od kandydata do pracy i samego pracownika w związku z nawiązaniem stosunku pracy;
b) udostępnianie danych osobowych w celach prowadzonego ZFŚS.
2. Zmiany w prowadzeniu akt osobowych i dokumentacji pracowniczej
3. Zmiany w Prawie Pracy – podstawy wdrożenia Dyrektywy work-life balance
4. Nowy stosunek do urlopów w 2025 roku.
a) dłuższy urlop rodzicielski
b) urlop opiekuńczy - 5 dni na opiekę nad dzieckiem lub członkiem rodziny
5. Zmiany w zasiłkach macierzyńskich
a) 70 % zasiłku macierzyńskiego
6. Nowe formy zwolnienia z pracy w 2025
a) zwolnienie z pracy z powodu siły wyższej
7. Całkiem nowe formy organizacji pracy
a) elastyczna organizacja pracy
8. Prowadzenie i przechowywanie dokumentacji pracowniczej w 2025 roku
a) akta osobowe prowadzone w 2025
b) możliwość przechowywania dokumentów w innym porządku niż chronologicznym;
c) poszerzenie wykazu dokumentów przechowywanych w poszczególnych częściach akt osobowych (skierowania na badania, wnioski urlopowe);
d) szczegółowy katalog dokumentacji pracowniczej
e) okres wdrożenia przez pracodawców zmian wynikających z obowiązujących przepisów.
9. Doręczanie informacji o możliwości odbioru dokumentacji pracowniczej.
10. Wydawanie kopii dokumentacji pracowniczej
11. Zmiany przepisów ustaw w związku ze skróceniem okresu przechowywania akt pracowniczych oraz ich elektronizacją w 2025 roku
12. Nowe obowiązki pracodawców w zakresie Ubezpieczeń Społecznych
13. Zmiana formy wypłaty wynagrodzenia
14. Zmiany związane z zatrudnianiem pracowników w 2025 oraz jak się do nich przygotować
a) nowe zasady zatrudniania na okres próbny
b) nowe zasady zatrudniania na czas określony
c) możliwość jednoczesnego zatrudniania na podstawie wielu umów o pracę
d) nowa treść umowy o pracę – jakie nowe elementy się pojawią?
e) jakie zmiany powinny pojawić się w treści świadectwa pracy?
f) zatrudnianie w niepełnym wymiarze- nowe zasady
g) szkolenia a czas pracy – nowe zasady
h) wnioski pracownika o zmianę warunków pracy i płacy – kiedy pracownik będzie mógł wystąpić z wnioskiem?
i) zapewnienie prawa pracownika do równoległego zatrudnienia oraz prawo do złożenia wniosku o bezpieczne warunki pracy
j) zapewnienie prawa pracownika do nieodpłatnego szkolenia niezbędnego do wykonywania określonego rodzaju pracy lub do wykonywania pracy na określonym stanowisku
k) w jakich przypadkach będzie niezbędna przyczyna wypowiedzenia umowy o pracę?
l) czy każde wypowiedzenie będzie trzeba konsultować ze związkiem zawodowym?
m) możliwość zaskarżenia powodów zwolnienia pracownika do sądu
n) w jaki sposób pracodawca będzie musiał informować o polityce awansowania pracowników?
o) jakie zmiany zostaną wprowadzone w przepisach dotyczących dyskryminacji?
p) jakie wnioski i dokumenty będą mogły być składane elektronicznie?
15. Ogólne przepisy o rozwiązaniu umowy o pracę – praktyka na rok 2025!!!
a) Rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem;
b) Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia.
16. Świadectwo pracy
a) terminy na wydanie świadectwa pracy;
b) żądanie wydania świadectwa pracy przez pracownika;
c) treść świadectwa pracy.
17. Zmiany w zakresie pracy zdalnej w 2025 roku
18. Czas pracy w 2025 roku
a) systemy czasu pracy - zasady ich stosowania i rozliczania;
b) ewidencje czasu pracy;
c) wyjścia służbowe i prywatne;
d) samowolne opuszczenie miejsca pracy;
e) delegacje;
f) urlopy;
g) elementy praktyczne rozliczania czasu pracy w 2025 roku.
19. Zmiany w zakresie kontrolowania trzeźwości pracowników – jak praktycznie podejść do tematu w roku 2025?
a) badanie trzeźwości a kontrola trzeźwości;
b) kiedy i na jakiej podstawie możemy kontrolować trzeźwość pracowników?
20. Dokumentacja kadrowa w kontekście obowiązywania rozporządzenia RODO na bazie najnowszych wyjaśnień Urzędu Ochrony Danych Osobowych
21. Zmiany przepisów dotyczące zakresu obowiązkowej informacji związanej z zatrudnieniem nowych pracowników
a) treść informacji o warunkach zatrudnienia
b) termin na przekazanie informacji pracownikom
c) sposób i forma przekazywania pracownikowi informacji
d) obowiązujący pracownika dobowy i tygodniowy wymiar czasu pracy
e) przysługujące pracownikowi przerwy w pracy
f) przysługujący pracownikowi dobowy i tygodniowy odpoczynek
g) zasady dotyczące przerw w godzinach nadliczbowych i rekompensata
h) zasady przechodzenia ze zmiany na zmianę – w przypadku pracy zmianowej
i) zasady dotyczące przemieszczania się między miejscami wykonywania pracy – w przypadku kilku miejsc wykonywania pracy
j) składniki wynagrodzenia inne niż określone w umowie o pracę oraz świadczenia pieniężne lub rzeczowe
k) wymiar przysługującego pracownikowi płatnego urlopu, w szczególności wypoczynkowego oraz procedur jego przyznawania i ustalania
l) obowiązująca procedura rozwiązywania stosunku pracy – w tym wymogi formalne, długość okresów wypowiedzenia oraz termin odwołania się do sądu pracy
m) prawo pracownika do szkoleń – ogólne zasady polityki szkoleniowej pracodawcy
n) układ zbiorowy pracy lub inne porozumienie zbiorowe, którym pracodawca jest objęty
o) obowiązek poinformowania pracowników o nazwie instytucji, do której wpływają składki na ubezpieczenia społeczne
p) obowiązek informowania o każdorazowej zmianie adresu siedziby pracodawcy.
22. Rozszerzenie informacji o warunkach zatrudnienia w przypadku pracy zdalnej
a) określenie jednostki organizacyjnej pracodawcy, w której strukturze znajduje się stanowisko pracy pracownika wykonującego pracę zdalną
b) wskazanie osoby lub organu odpowiedzialnych za współpracę z pracownikiem wykonującym pracę zdalną oraz upoważnionych do przeprowadzenia kontroli w miejscu wykonywania pracy zdalnej.
23. Skutki dla pracodawcy nieprzekazania pracownikom informacji o warunkach zatrudnienia – sankcje za nieudzielenie prawidłowych informacji.
24. Przedstawienie i omówienie przykładowej nowej informacji o warunkach zatrudnienia w zakładzie, w którym funkcjonuje regulamin pracy.
25. Podsumowanie szkolenia, dyskusja, konsultacje
Prowadzący
Adriana Głuchowska.ekspert z wieloletnim doświadczeniem, współpracujący z najlepszymi ośrodkami szkoleniowymi i doradczymi w Polsce. Niezależny konsultant z dziedziny finansów publicznych oraz prawa pracy. Od lat zajmuje się opracowywaniem i wdrażaniem procedur w instytucjach sektora finansów publicznych w tym wdrażania systemu kontroli zarządczej dla sektora publicznego.
Właściciel firmy zajmującej się doradztwem, weryfikacją i przeglądem stanu dokumentacji prawno-pracowniczej pod kątem zgodności z przepisami prawa powszechnie obowiązującego. Przygotowuje propozycje kompleksowych rozwiązań zmierzające do poprawy funkcjonowania jednostki.
Jako głos doradczy i ekspert na co dzień rozwiązuje nietypowe problemy z praktyki Przedsiębiorstw i Urzędów. Od 1998 roku przeszkoliła kilkadziesiąt tysięcy osób, przeprowadzając tysiące szkoleń.
Posiadająca wszechstronną wiedzę i doświadczenie z zakresu prawa, rachunkowości, ekonomii oraz ponadto absolwentka studiów podyplomowych Zarządzanie Bezpieczeństwem Informacji, uprawnienia audytora PN-ISO/EIC 27001 – Systemy Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji).
Informacje dodatkowe
Cena: 680 zł + 23% VAT - za osobę
640 zł +23% VAT - za osobę przy zgłoszeniu dwóch lub więcej osób z firmy*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznychUczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-formaCena obejmuje:- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia - wysłane elektronicznie
- lunch, serwis kawowy
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia lub jego odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.Więcej informacji o hotelu: https://www.scandichotels.com/scandic-polska/scandic-gdanskWarunki rezygnacji:Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na
7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.