Powered by Smartsupp
Skip to main content

Harmonogramy czasu pracy w 2024r. z uwzględnieniem ostatnich zmian w przepisach z zakresu czasu pracy.

Termin: 16.12.2024 - 16.12.2024
Cena: 720.00 +VAT
Miejsce: Kraków
Hyatt Place Krakow****

Masz pytanie – skontaktuj się:

  22 543 16 06
  szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia


 

1.    Ogólne zasady tworzenia harmonogramów czasu pracy
•    W jakich przypadkach pracodawca ma obowiązek tworzyć harmonogramy czasu pracy, a kiedy nie musi tego robić?
•    Kiedy pracodawca ma obowiązek tworzenia harmonogramów czasu pracy w podstawowym i równoważnym systemie czasu pracy, a kiedy nie jest to konieczne?
•    Na jaki okres należy tworzyć harmonogram czasu pracy?
•    Czy harmonogramy mogą być tworzone na okresy krótsze niż okres rozliczeniowy albo miesiąc?
•    W jaki sposób należy podawać harmonogramy do wiadomości pracowników?
•    Jak należy poinformować pracownika na L4 lun UW o obowiązującym go harmonogramie na kolejny okres?
•    Z jakim wyprzedzeniem należy podawać harmonogramy czasu pracy do wiadomości pracowników oraz jak to formalnie zrobić?
•    Kiedy i w jakich okolicznościach można zmieniać harmonogramy czasu pracy?
•    Jakie zasady i ograniczenia obowiązują przy zmianie harmonogramów czasu pracy?
•    Jak technicznie dokonywać zmiany harmonogramu czasu pracy i który harmonogram zachowywać do kontroli PIP?
•    Czy należy regulować okoliczności uzasadniające zmianę harmonogramu czasu pracy w regulaminie pracy?
•    Czy można zmieniać harmonogram czasu pracy na wniosek pracownika?
•    Czy można zmienić harmonogram czasu pracy pracownika, który przebywa na zwolnieniu lekarskim lub na urlopie wypoczynkowym?
•    Przez jaki okres oraz w jakiej formie należy przechowywać harmonogramy czasu pracy?
2.    Czas pracy – pojęcie i jego konsekwencje w tworzeniu harmonogramu czasu pracy
•    Czym jest czas pracy i jakie są jego konsekwencje w planowaniu harmonogramu czasu pracy?
•    Dlaczego w definiowaniu czasu pracy kluczowy jest harmonogram czasu pracy?
•    Czy w harmonogramie należy przewidzieć czas na przygotowanie się do pracy, przebranie się w ubranie służbowe lub przejęcie lub przekazanie zmiany?
•    Jak planować w harmonogramie przerwy w pracy w zależności od potrzeb i możliwości pracodawcy?
•    Jaki wpływ na planowanie harmonogramu ma fakt, że pracownica korzysta z przerw na karmienie?
•    Jaki wpływ na harmonogram czasu pracy ma fakt, że pracownik będzie odbywał podróż służbową, będzie brał udział w szkoleniu lub będzie wykonywał profilaktyczne badania lekarskie?
•    Czy fakt, że w jednym miesiącu pracownik pracował inaczej niż miał zaplanowane w harmonogramie (pracował w nadgodzinach) ma wpływ na planowanie harmonogramu na kolejny miesiąc tego samego okresu rozliczeniowego – często popełniane błędy?    
•    Jaki moment stanowi rozpoczęcie i zakończenie pracy w przypadku podpisywania listy obecności oraz w przypadku odbicia karty magnetycznej na czytniku RCP oraz jaki ma to wpływ na harmonogram czasu pracy?
3.    Okresy pracy w harmonogramie czasu pracy – ograniczenia przepisów i ich praktyczne konsekwencje
•    Ile minimalnie i maksymalnie godzin pracownik może mieć zaplanowane do przepracowania w dniu pracy w zależności od stosowanego systemu czasu pracy.
•    Ile minimalnie i maksymalnie godzin pracownik może mieć zaplanowane do przepracowania w tygodniu?
•    Czy pracownik może mieć zaplanowane więcej niż 40 godzin pracy w tygodniu – jakie obowiązują w tym zakresie zasady?
•    Czy pracownik może mieć zaplanowane więcej niż 48 godzin pracy w tygodniu – ciekawe przypadki?
•    Czym jest zasada przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy i jaki ma wpływ na planowanie pracy w poszczególnych tygodniach i okresach rozliczeniowych w różnych systemach czasu pracy?
•    Ile minimalnie i maksymalnie godzin pracownik może mieć zaplanowane do przepracowania w miesiącu – w zależności od systemu czasu pracy i długości okresu rozliczeniowego?
•    Ile minimalnie i maksymalnie godzin pracownik może mieć zaplanowane do przepracowania w okresie rozliczeniowym?
•    Jaki wpływ na planowanie pracy ma pojęcie wymiaru czasu pracy?
•    Jaki wpływ na wymiar czasu pracy mają święta przypadające różnych dniach okresu rozliczeniowego?
•    Kiedy święto nie obniża wymiaru czasu pracy pracownika?
•    Jak należy ustalić harmonogram czasu pracy pracownika, którego umowa o pracę rozwiąże się w trakcie trwania miesiąca lub w trakcie okresu rozliczeniowego?
•    Jak należy zaplanować harmonogram czasu pracy pracownika, o którym pracodawca w momencie tworzenia harmonogramu wie, że pracownik w okresie objętym harmonogramem będzie na urlopie wypoczynkowym albo na zwolnieniu lekarskim?
4.    Systemy czasu pracy i okresy rozliczeniowe oraz ich wpływ na tworzenie harmonogramu czasu pracy
•    Czym charakteryzuje się system podstawowy, równoważny, zadaniowy oraz pozostałe systemy czasu pracy i jaki mają wpływ na tworzenie harmonogramów czasu pracy?
•    Jaki wpływ na planowanie harmonogramów czasu pracy ma długość okresu rozliczeniowego i dlaczego w takim dużym stopniu determinuje możliwość kształtowania czasu pracy?
•    W jakich okolicznościach warto skorzystać z dłuższego niż miesięczny okresu rozliczeniowego i co dzięki temu uzyskamy w kontekście tworzenia harmonogramów czasu pracy – możliwości i pułapki?
5.    Doba pracownicza i odpoczynek dobowy w harmonogramie czasu pracy
•    Czym jest doba pracownicza i jaki ma wpływ na planowanie pracy w harmonogramie czasu pracy?
•    Czym jest naruszenie doby pracowniczej i co zrobić, żeby go uniknąć – jakie zapisy wprowadzić do przepisów wewnątrzzakładowych lub jaką dokumentację w zakresie czasu pracy stworzyć w tym zakresie?
•    Dlaczego nie wolno jest planować pracy z naruszeniem doby pracowniczej, ale co zrobić, aby móc tak planować pracę?
•    Czym jest odpoczynek dobowy i dlaczego nie zawsze oznacza wyłącznie 11 godzin?
•    Jaki wpływ ma doba pracownicza na odpoczynek dobowy i co to oznacza w kontekście tworzenia harmonogramu czasu pracy?
•    Jak pojęcie doby pracowniczej wpływa na możliwość polecenia pracownikom pracy poza harmonogramem czasu pracy?
6.    Tydzień pracy w harmonogramie czasu pracy
•    Dlaczego tydzień pracy często mylony jest z tygodniem kalendarzowym i jakie poważne konsekwencje to rodzi w kontekście tworzenia harmonogramów czasu pracy?
•    Do czego służy tydzień pracy i dlaczego w przypadku tworzenia harmonogramów czasu pracy niektórych pracowników to pojęcie nie ma żadnego znaczenia, a u innych rodzi bardzo poważne konsekwencje i problemy?
•    W jaki sposób tydzień pracy powoduje, że pracownicy mogą mieć zaplanowane w harmonogramie kilkanaście dni pracy z rzędu?
•    Jak ustalić prawidłowo odpoczynek tygodniowy i ile godzin on powinien trwać w zależności od organizacji pracy?
•    Kiedy odpoczynek tygodniowy może być skracany w ramach tworzonego harmonogramu czasu pracy?
7.    Dni wolne od pracy planowane w harmonogramie czasu pracy
•    Czym jest dzień wolny i jaki ma wpływ na planie czasu pracy w poszczególnych systemach i organizacjach czasu pracy?
•    Czy każdy dzień świąteczny ma wpływ na wymiar czasu pracy pracownika?
•    Dlaczego nie wszystkim pracownikom należy się dodatkowy dzień wolny za święto sobotnie?
•    Dlaczego w rozkładach i harmonogramach czasu pracy trzeba oznaczać dni wolne od pracy wraz z podaniem tytułów z jakich one przysługują i jak to prawidłowo robić?
•    Jaka jest minimalna liczba dni wolnych od pracy, które trzeba zaplanować pracownikowi w harmonogramie czasu pracy?
•    Dlaczego nie każdy dzień dolny w harmonogramie może być uznany za dzień wolny w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy?
•    Czym jest dzień wolny harmonogramowo, dzień wolny z tytułu zasady przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy oraz dzień wolny z tytułu niedzieli i święta oraz jak prawidłowo należy oznaczać je w harmonogramie czasu pracy?
8.    Przerwy w pracy i ich wpływ na harmonogramowanie czasu pracy
•    Jaki wpływ na harmonogram czasu pracy mają przerwy w pracy?
•    Czy pracodawca może narzucić czas wykorzystywania przerw w pracy?
•    Czy pracownicy, którzy mają prawo do więcej niż jednej przerwy w pracy w ciągu dnia mogą te przerwy kumulować i wykorzystywać łącznie?
•    Jaki wpływ na harmonogram ma przerwa na karmienie?  
9.    Praca w porze nocnej w harmonogramie czasu pracy
•    Czym jest pora nocnej i jak dostosować ją do organizacji pracy danej firmy?
•    Kim jest pracownik „pracujący w nocy”?
•    Czy w zakładzie pracy może obowiązywać więcej niż jedna pora nocna?
•    Jak prawidłowo planować pracę porze nocnej?
•    Jakim pracownikom nie można planować pracy w porze nocnej i z jakimi konsekwencjami się to wiąże w kontekście planowania harmonogramu czasu pracy?
10.    Praca w godzinach nadliczbowych – jej powstawanie w zależności od zaplanowanej pracy w harmonogramie czasu pracy
•    Jaki wpływ na nadgodziny ma stworzony harmonogram czasu pracy?
•    Czym są godziny nadliczbowe w poszczególnych systemach czasu pracy i dlaczego uzależnione
•    są one przede wszystkim od zaplanowanego w harmonogramie czasu pracy?
•    Dlaczego nie każda praca poza harmonogramem jest pracą nadliczbową?
•    Jak określić nadgodziny dobowe i jak ustalić za nie rekompensatę w zależności od harmonogramu czasu pracy?
•    Jak określić nadgodziny tygodniowe i jak ustalić za nie rekompensatę?
•    Kiedy i w jakich momentach płacić za nadgodziny w zależności od systemu i okresu rozliczeniowego?
•    Jak udzielać czasu wolnego za nadgodziny – różne przypadki i możliwości?
•    Jakie są najczęściej popełniane błędy i wykroczenia przy udzielaniu czasu wolnego za nadgodziny i jak ich unikać oraz jaki wpływ ma to na harmonogram czasu pracy?
•    W jakich przypadkach nie opłaca się udzielać pracownikowi czasu wolnego za nadgodziny, ponieważ jest on droższy niż wynagrodzenie i dodatki?
•    Dlaczego wniosek pracownika o wolne za nadgodziny musi być złożony w miesiącu, w którym wystąpiły nadgodziny, a nie do końca okresu rozliczeniowego?
•    Czy wolnego na wniosek pracownika można udzielić w innym okresie rozliczeniowym?
•    Jakie są konsekwencje zwolnienia lekarskiego przypadającego w terminie, w którym pracownik miał odebrać wolne za nadgodziny?
•    Czym są nadgodziny pomiędzy dobami pracowniczymi i jak za nie płacić – zaskakujące niuanse pracy nadliczbowej w zależności od stworzonego harmonogramu?
11.    Praca w dniu wolnym wynikającym z zasady przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy jako konsekwencja stworzonego harmonogramu czasu pracy
•    Jaki wpływ na planowanie harmonogramu czasu pracy mają soboty?
•    Jak prawidłowo zaplanować w harmonogramie dzień wolny w związku z pracującą sobotą?
•    Dlaczego praca w sobotę najczęściej nie stanowi pracy nadliczbowej?
•    Dlaczego praca w sobotę nie zawsze musi być zrekompensowana dniem wolnym, ale zawsze musi być zrównoważona dniem wolnym w grafiku?
•    Kiedy praca w sobotę stanowi nadgodziny i co się za nie pracownikowi należy?
•    Jak zrekompensować pracę w dniu wolnym wynikającym z zasady przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy – dopuszczalne formy i zaskakujące wykroczenia?
•    Jak postąpić w sytuacji, gdy pracownik nie chce wolnego za sobotę, aby nie popełnić wykroczenia?
•    Czy wolnego za pracę w sobotę można udzielić przed tą sobotą?
•    Czy wolnego za sobotę na wniosek pracownika można udzielić po zakończeniu okresu rozliczeniowego?
•    Dlaczego nie powinno się oddawać wolnego za sobotę w innym miesiącu tego samego okresu rozliczeniowego – zaskakujące konsekwencje zwiększające znacznie koszty pracodawcy?
12.    Praca w niedziele i święta planowana w harmonogramie i przypadająca poza nim
•    Kiedy można planować pracę w niedziele i święta i od czego to zależy?
•    Czym jest niedziela i święto w harmonogramie czasu pracy?
•    Czy wolne za niedzielę lub święto może być zaplanowane w harmonogramie przed tą niedzielę lub świętem albo w innym miesiącu okresu rozliczeniowego?
•    Dlaczego niedziela nie ma nic wspólnego z dobą pracowniczą i jakie to rodzi konsekwencje w kontekście planowania harmonogramu czasu pracy?
•    Czy za planowaną w niedzielę pracę należy się dodatkowa rekompensata?
•    Dlaczego najczęściej praca w niedziele i święta nie stanowi pracy w nadgodzinach i jakie to ma konsekwencje?
•    Jak prawidłowo zrekompensować dodatkową pracę w niedziele lub święto i dlaczego jest to łatwiejsze niż rekompensowanie pracy w sobotę?
•    Czy pracodawca może narzucić pracownikowi termin wolnego za niedzielę czy musi ten termin uzgodnić z pracownikiem?
•    Dlaczego nie powinno się oddawać wolnego za niedzielę i święto w innym miesiącu – zaskakujące konsekwencje zwiększające znacznie koszty pracodawcy?
13.    Szczególne grupy pracownicze, a ograniczenia w planowaniu dla nich harmonogramów czasu pracy
•    Pracownicy rodzice – pracownice w ciąży oraz pracownicy wychowujący dziecko w wieku do lat 4 lub 8 – jakie są ograniczenia w planowaniu ich harmonogramów czasu pracy?
•    Pracownicy niepełnoetatowi – jak fakt wykonywania pracy w niepełnym wymiarze wpływa na planowanie pracy w dobie, tygodniu, miesiącu i okresie rozliczeniowym?
•    Pracownicy z orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności – kiedy i jakim modyfikacjom muszą podlegać ich harmonogramy w zależności o d stopnia niepełnosprawności oraz zajmowanego stanowiska?
14.    Ewidencjonowanie czasu pracy - zbiór dokumentów dotyczących czasu pracy
•    Czym jest ewidencja czasu pracy i dlaczego tonie to samo co lista obecności ani wydruk z RCP?
•    W jakich przypadkach ewidencja może być zastąpiona listą obecności?
•    Jakie dokumenty oprócz ewidencji czasu pracy pracodawca musi przechowywać i przez jaki czas?
•    Czym jest dokumentacja z zakresu czasu pracy i co musi obejmować – zaskakujące obowiązki, o których pracodawca często nie wiedzą?

 

Monika Wacikowska

Doświadczony prawnik specjalizujący się w zagadnieniach związanych z prawem pracy, w tym w szczególności czasem pracy oraz wynagrodzeniami, wspólnik firmy doradczej, były pracownik Departamentu Prawnego Głównego Inspektoratu Pracy - ogólnopolski koordynator kontroli dotyczących czasu pracy prowadzonych przez Państwową Inspekcję Pracy. Szkoleniowiec z dużym doświadczeniem prowadzący zarówno szkolenia otwarte jak i zamknięte przygotowywane dla firm mających problemy z elastycznym kształtowaniem i rozliczaniem czasu pracy oraz naliczaniem i wypłatą wynagrodzeń. Jest autorem książki "Płace w orzecznictwie Sądu Najwyższego'' oraz licznych publikacji z zakresu prawa pracy. Jest również konsultantem i autorem Portalu Kadrowego zajmującego się doradztwem w zakresie prawa pracy.



Cena: 

720 zł + 23% VAT - za osobę

680 zł +23% VAT - za osobę przy zgłoszeniu dwóch lub więcej osób z firmy


*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

Cena obejmuje:
  • uczestnictwo w szkoleniu
  • materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia - wysłane elektronicznie
  • lunch, serwis kawowy
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Więcej informacji o hotelu: https://www.hyatt.com/en-US/hotel/poland/hyatt-place-krakow/krkzk


Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.




 

Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
16.12.2024 - 16.12.2024 Kraków 4824424 720.00 +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

Harmonogramy czasu pracy w 2024r. z uwzględnieniem ostatnich zmian w przepisach z zakresu czasu pracy.

Termin: 16.12.2024 - 16.12.2024
Cena: 720.00 +VAT
Miejsce: Kraków

Cel szkolenia


 

Program


1.    Ogólne zasady tworzenia harmonogramów czasu pracy
•    W jakich przypadkach pracodawca ma obowiązek tworzyć harmonogramy czasu pracy, a kiedy nie musi tego robić?
•    Kiedy pracodawca ma obowiązek tworzenia harmonogramów czasu pracy w podstawowym i równoważnym systemie czasu pracy, a kiedy nie jest to konieczne?
•    Na jaki okres należy tworzyć harmonogram czasu pracy?
•    Czy harmonogramy mogą być tworzone na okresy krótsze niż okres rozliczeniowy albo miesiąc?
•    W jaki sposób należy podawać harmonogramy do wiadomości pracowników?
•    Jak należy poinformować pracownika na L4 lun UW o obowiązującym go harmonogramie na kolejny okres?
•    Z jakim wyprzedzeniem należy podawać harmonogramy czasu pracy do wiadomości pracowników oraz jak to formalnie zrobić?
•    Kiedy i w jakich okolicznościach można zmieniać harmonogramy czasu pracy?
•    Jakie zasady i ograniczenia obowiązują przy zmianie harmonogramów czasu pracy?
•    Jak technicznie dokonywać zmiany harmonogramu czasu pracy i który harmonogram zachowywać do kontroli PIP?
•    Czy należy regulować okoliczności uzasadniające zmianę harmonogramu czasu pracy w regulaminie pracy?
•    Czy można zmieniać harmonogram czasu pracy na wniosek pracownika?
•    Czy można zmienić harmonogram czasu pracy pracownika, który przebywa na zwolnieniu lekarskim lub na urlopie wypoczynkowym?
•    Przez jaki okres oraz w jakiej formie należy przechowywać harmonogramy czasu pracy?
2.    Czas pracy – pojęcie i jego konsekwencje w tworzeniu harmonogramu czasu pracy
•    Czym jest czas pracy i jakie są jego konsekwencje w planowaniu harmonogramu czasu pracy?
•    Dlaczego w definiowaniu czasu pracy kluczowy jest harmonogram czasu pracy?
•    Czy w harmonogramie należy przewidzieć czas na przygotowanie się do pracy, przebranie się w ubranie służbowe lub przejęcie lub przekazanie zmiany?
•    Jak planować w harmonogramie przerwy w pracy w zależności od potrzeb i możliwości pracodawcy?
•    Jaki wpływ na planowanie harmonogramu ma fakt, że pracownica korzysta z przerw na karmienie?
•    Jaki wpływ na harmonogram czasu pracy ma fakt, że pracownik będzie odbywał podróż służbową, będzie brał udział w szkoleniu lub będzie wykonywał profilaktyczne badania lekarskie?
•    Czy fakt, że w jednym miesiącu pracownik pracował inaczej niż miał zaplanowane w harmonogramie (pracował w nadgodzinach) ma wpływ na planowanie harmonogramu na kolejny miesiąc tego samego okresu rozliczeniowego – często popełniane błędy?    
•    Jaki moment stanowi rozpoczęcie i zakończenie pracy w przypadku podpisywania listy obecności oraz w przypadku odbicia karty magnetycznej na czytniku RCP oraz jaki ma to wpływ na harmonogram czasu pracy?
3.    Okresy pracy w harmonogramie czasu pracy – ograniczenia przepisów i ich praktyczne konsekwencje
•    Ile minimalnie i maksymalnie godzin pracownik może mieć zaplanowane do przepracowania w dniu pracy w zależności od stosowanego systemu czasu pracy.
•    Ile minimalnie i maksymalnie godzin pracownik może mieć zaplanowane do przepracowania w tygodniu?
•    Czy pracownik może mieć zaplanowane więcej niż 40 godzin pracy w tygodniu – jakie obowiązują w tym zakresie zasady?
•    Czy pracownik może mieć zaplanowane więcej niż 48 godzin pracy w tygodniu – ciekawe przypadki?
•    Czym jest zasada przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy i jaki ma wpływ na planowanie pracy w poszczególnych tygodniach i okresach rozliczeniowych w różnych systemach czasu pracy?
•    Ile minimalnie i maksymalnie godzin pracownik może mieć zaplanowane do przepracowania w miesiącu – w zależności od systemu czasu pracy i długości okresu rozliczeniowego?
•    Ile minimalnie i maksymalnie godzin pracownik może mieć zaplanowane do przepracowania w okresie rozliczeniowym?
•    Jaki wpływ na planowanie pracy ma pojęcie wymiaru czasu pracy?
•    Jaki wpływ na wymiar czasu pracy mają święta przypadające różnych dniach okresu rozliczeniowego?
•    Kiedy święto nie obniża wymiaru czasu pracy pracownika?
•    Jak należy ustalić harmonogram czasu pracy pracownika, którego umowa o pracę rozwiąże się w trakcie trwania miesiąca lub w trakcie okresu rozliczeniowego?
•    Jak należy zaplanować harmonogram czasu pracy pracownika, o którym pracodawca w momencie tworzenia harmonogramu wie, że pracownik w okresie objętym harmonogramem będzie na urlopie wypoczynkowym albo na zwolnieniu lekarskim?
4.    Systemy czasu pracy i okresy rozliczeniowe oraz ich wpływ na tworzenie harmonogramu czasu pracy
•    Czym charakteryzuje się system podstawowy, równoważny, zadaniowy oraz pozostałe systemy czasu pracy i jaki mają wpływ na tworzenie harmonogramów czasu pracy?
•    Jaki wpływ na planowanie harmonogramów czasu pracy ma długość okresu rozliczeniowego i dlaczego w takim dużym stopniu determinuje możliwość kształtowania czasu pracy?
•    W jakich okolicznościach warto skorzystać z dłuższego niż miesięczny okresu rozliczeniowego i co dzięki temu uzyskamy w kontekście tworzenia harmonogramów czasu pracy – możliwości i pułapki?
5.    Doba pracownicza i odpoczynek dobowy w harmonogramie czasu pracy
•    Czym jest doba pracownicza i jaki ma wpływ na planowanie pracy w harmonogramie czasu pracy?
•    Czym jest naruszenie doby pracowniczej i co zrobić, żeby go uniknąć – jakie zapisy wprowadzić do przepisów wewnątrzzakładowych lub jaką dokumentację w zakresie czasu pracy stworzyć w tym zakresie?
•    Dlaczego nie wolno jest planować pracy z naruszeniem doby pracowniczej, ale co zrobić, aby móc tak planować pracę?
•    Czym jest odpoczynek dobowy i dlaczego nie zawsze oznacza wyłącznie 11 godzin?
•    Jaki wpływ ma doba pracownicza na odpoczynek dobowy i co to oznacza w kontekście tworzenia harmonogramu czasu pracy?
•    Jak pojęcie doby pracowniczej wpływa na możliwość polecenia pracownikom pracy poza harmonogramem czasu pracy?
6.    Tydzień pracy w harmonogramie czasu pracy
•    Dlaczego tydzień pracy często mylony jest z tygodniem kalendarzowym i jakie poważne konsekwencje to rodzi w kontekście tworzenia harmonogramów czasu pracy?
•    Do czego służy tydzień pracy i dlaczego w przypadku tworzenia harmonogramów czasu pracy niektórych pracowników to pojęcie nie ma żadnego znaczenia, a u innych rodzi bardzo poważne konsekwencje i problemy?
•    W jaki sposób tydzień pracy powoduje, że pracownicy mogą mieć zaplanowane w harmonogramie kilkanaście dni pracy z rzędu?
•    Jak ustalić prawidłowo odpoczynek tygodniowy i ile godzin on powinien trwać w zależności od organizacji pracy?
•    Kiedy odpoczynek tygodniowy może być skracany w ramach tworzonego harmonogramu czasu pracy?
7.    Dni wolne od pracy planowane w harmonogramie czasu pracy
•    Czym jest dzień wolny i jaki ma wpływ na planie czasu pracy w poszczególnych systemach i organizacjach czasu pracy?
•    Czy każdy dzień świąteczny ma wpływ na wymiar czasu pracy pracownika?
•    Dlaczego nie wszystkim pracownikom należy się dodatkowy dzień wolny za święto sobotnie?
•    Dlaczego w rozkładach i harmonogramach czasu pracy trzeba oznaczać dni wolne od pracy wraz z podaniem tytułów z jakich one przysługują i jak to prawidłowo robić?
•    Jaka jest minimalna liczba dni wolnych od pracy, które trzeba zaplanować pracownikowi w harmonogramie czasu pracy?
•    Dlaczego nie każdy dzień dolny w harmonogramie może być uznany za dzień wolny w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy?
•    Czym jest dzień wolny harmonogramowo, dzień wolny z tytułu zasady przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy oraz dzień wolny z tytułu niedzieli i święta oraz jak prawidłowo należy oznaczać je w harmonogramie czasu pracy?
8.    Przerwy w pracy i ich wpływ na harmonogramowanie czasu pracy
•    Jaki wpływ na harmonogram czasu pracy mają przerwy w pracy?
•    Czy pracodawca może narzucić czas wykorzystywania przerw w pracy?
•    Czy pracownicy, którzy mają prawo do więcej niż jednej przerwy w pracy w ciągu dnia mogą te przerwy kumulować i wykorzystywać łącznie?
•    Jaki wpływ na harmonogram ma przerwa na karmienie?  
9.    Praca w porze nocnej w harmonogramie czasu pracy
•    Czym jest pora nocnej i jak dostosować ją do organizacji pracy danej firmy?
•    Kim jest pracownik „pracujący w nocy”?
•    Czy w zakładzie pracy może obowiązywać więcej niż jedna pora nocna?
•    Jak prawidłowo planować pracę porze nocnej?
•    Jakim pracownikom nie można planować pracy w porze nocnej i z jakimi konsekwencjami się to wiąże w kontekście planowania harmonogramu czasu pracy?
10.    Praca w godzinach nadliczbowych – jej powstawanie w zależności od zaplanowanej pracy w harmonogramie czasu pracy
•    Jaki wpływ na nadgodziny ma stworzony harmonogram czasu pracy?
•    Czym są godziny nadliczbowe w poszczególnych systemach czasu pracy i dlaczego uzależnione
•    są one przede wszystkim od zaplanowanego w harmonogramie czasu pracy?
•    Dlaczego nie każda praca poza harmonogramem jest pracą nadliczbową?
•    Jak określić nadgodziny dobowe i jak ustalić za nie rekompensatę w zależności od harmonogramu czasu pracy?
•    Jak określić nadgodziny tygodniowe i jak ustalić za nie rekompensatę?
•    Kiedy i w jakich momentach płacić za nadgodziny w zależności od systemu i okresu rozliczeniowego?
•    Jak udzielać czasu wolnego za nadgodziny – różne przypadki i możliwości?
•    Jakie są najczęściej popełniane błędy i wykroczenia przy udzielaniu czasu wolnego za nadgodziny i jak ich unikać oraz jaki wpływ ma to na harmonogram czasu pracy?
•    W jakich przypadkach nie opłaca się udzielać pracownikowi czasu wolnego za nadgodziny, ponieważ jest on droższy niż wynagrodzenie i dodatki?
•    Dlaczego wniosek pracownika o wolne za nadgodziny musi być złożony w miesiącu, w którym wystąpiły nadgodziny, a nie do końca okresu rozliczeniowego?
•    Czy wolnego na wniosek pracownika można udzielić w innym okresie rozliczeniowym?
•    Jakie są konsekwencje zwolnienia lekarskiego przypadającego w terminie, w którym pracownik miał odebrać wolne za nadgodziny?
•    Czym są nadgodziny pomiędzy dobami pracowniczymi i jak za nie płacić – zaskakujące niuanse pracy nadliczbowej w zależności od stworzonego harmonogramu?
11.    Praca w dniu wolnym wynikającym z zasady przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy jako konsekwencja stworzonego harmonogramu czasu pracy
•    Jaki wpływ na planowanie harmonogramu czasu pracy mają soboty?
•    Jak prawidłowo zaplanować w harmonogramie dzień wolny w związku z pracującą sobotą?
•    Dlaczego praca w sobotę najczęściej nie stanowi pracy nadliczbowej?
•    Dlaczego praca w sobotę nie zawsze musi być zrekompensowana dniem wolnym, ale zawsze musi być zrównoważona dniem wolnym w grafiku?
•    Kiedy praca w sobotę stanowi nadgodziny i co się za nie pracownikowi należy?
•    Jak zrekompensować pracę w dniu wolnym wynikającym z zasady przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy – dopuszczalne formy i zaskakujące wykroczenia?
•    Jak postąpić w sytuacji, gdy pracownik nie chce wolnego za sobotę, aby nie popełnić wykroczenia?
•    Czy wolnego za pracę w sobotę można udzielić przed tą sobotą?
•    Czy wolnego za sobotę na wniosek pracownika można udzielić po zakończeniu okresu rozliczeniowego?
•    Dlaczego nie powinno się oddawać wolnego za sobotę w innym miesiącu tego samego okresu rozliczeniowego – zaskakujące konsekwencje zwiększające znacznie koszty pracodawcy?
12.    Praca w niedziele i święta planowana w harmonogramie i przypadająca poza nim
•    Kiedy można planować pracę w niedziele i święta i od czego to zależy?
•    Czym jest niedziela i święto w harmonogramie czasu pracy?
•    Czy wolne za niedzielę lub święto może być zaplanowane w harmonogramie przed tą niedzielę lub świętem albo w innym miesiącu okresu rozliczeniowego?
•    Dlaczego niedziela nie ma nic wspólnego z dobą pracowniczą i jakie to rodzi konsekwencje w kontekście planowania harmonogramu czasu pracy?
•    Czy za planowaną w niedzielę pracę należy się dodatkowa rekompensata?
•    Dlaczego najczęściej praca w niedziele i święta nie stanowi pracy w nadgodzinach i jakie to ma konsekwencje?
•    Jak prawidłowo zrekompensować dodatkową pracę w niedziele lub święto i dlaczego jest to łatwiejsze niż rekompensowanie pracy w sobotę?
•    Czy pracodawca może narzucić pracownikowi termin wolnego za niedzielę czy musi ten termin uzgodnić z pracownikiem?
•    Dlaczego nie powinno się oddawać wolnego za niedzielę i święto w innym miesiącu – zaskakujące konsekwencje zwiększające znacznie koszty pracodawcy?
13.    Szczególne grupy pracownicze, a ograniczenia w planowaniu dla nich harmonogramów czasu pracy
•    Pracownicy rodzice – pracownice w ciąży oraz pracownicy wychowujący dziecko w wieku do lat 4 lub 8 – jakie są ograniczenia w planowaniu ich harmonogramów czasu pracy?
•    Pracownicy niepełnoetatowi – jak fakt wykonywania pracy w niepełnym wymiarze wpływa na planowanie pracy w dobie, tygodniu, miesiącu i okresie rozliczeniowym?
•    Pracownicy z orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności – kiedy i jakim modyfikacjom muszą podlegać ich harmonogramy w zależności o d stopnia niepełnosprawności oraz zajmowanego stanowiska?
14.    Ewidencjonowanie czasu pracy - zbiór dokumentów dotyczących czasu pracy
•    Czym jest ewidencja czasu pracy i dlaczego tonie to samo co lista obecności ani wydruk z RCP?
•    W jakich przypadkach ewidencja może być zastąpiona listą obecności?
•    Jakie dokumenty oprócz ewidencji czasu pracy pracodawca musi przechowywać i przez jaki czas?
•    Czym jest dokumentacja z zakresu czasu pracy i co musi obejmować – zaskakujące obowiązki, o których pracodawca często nie wiedzą?

 

Prowadzący

Monika Wacikowska

Doświadczony prawnik specjalizujący się w zagadnieniach związanych z prawem pracy, w tym w szczególności czasem pracy oraz wynagrodzeniami, wspólnik firmy doradczej, były pracownik Departamentu Prawnego Głównego Inspektoratu Pracy - ogólnopolski koordynator kontroli dotyczących czasu pracy prowadzonych przez Państwową Inspekcję Pracy. Szkoleniowiec z dużym doświadczeniem prowadzący zarówno szkolenia otwarte jak i zamknięte przygotowywane dla firm mających problemy z elastycznym kształtowaniem i rozliczaniem czasu pracy oraz naliczaniem i wypłatą wynagrodzeń. Jest autorem książki "Płace w orzecznictwie Sądu Najwyższego'' oraz licznych publikacji z zakresu prawa pracy. Jest również konsultantem i autorem Portalu Kadrowego zajmującego się doradztwem w zakresie prawa pracy.



Informacje dodatkowe


Cena: 

720 zł + 23% VAT - za osobę

680 zł +23% VAT - za osobę przy zgłoszeniu dwóch lub więcej osób z firmy


*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

Cena obejmuje:
  • uczestnictwo w szkoleniu
  • materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia - wysłane elektronicznie
  • lunch, serwis kawowy
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Więcej informacji o hotelu: https://www.hyatt.com/en-US/hotel/poland/hyatt-place-krakow/krkzk


Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.