Skip to main content

Planowanie i rozliczanie czasu pracy z uwzględnieniem projektu zmian przepisów na 2024 oraz wybrane zmiany w prawie pracy w 2024r.

Termin: 12.06.2024 - 13.06.2024
Cena: 1340.00 +VAT
Miejsce: Poznań
Hotel Mercure Poznań Centrum****
Roosevelta 20
Mapa Dojazdu

Masz pytanie – skontaktuj się:

  22 543 16 06
  szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia

Cele i korzyści
Zapoznanie pracodawców i jego pracowników z nowymi uregulowaniami oraz odpowiedź na kluczowe pytania  dzięki, którym pracodawca i jego pracownicy pozyskają wiedzę o wybranym zakresie wprowadzonych w 2024r. zmian w zakresie prawa pracy oraz na temat Dyrektywy o jawności wynagrodzeń.  Państwa członkowskie UE mają 3 lata na wdrożenie przepisów wynikających z dyrektywy – termin upływa 7 czerwca 2026 r.  jednakże  już teraz pracodawcy powinny się zapoznać i  zacząć się przygotowywać   na  wyzwania którym muszą sprostać, aby postępować zgodnie z jej wymogami. 
 
Adresaci
pracodawcy, pracownicy działów kadrowych, wszyscy zainteresowani
 
I dzień – Czas pracy

1. Podstawowe definicje z zakresu czasu pracy
•    czas pracy
•    doba pracownicza
•    tydzień
•    rozkład czasu pracy
•    okres rozliczeniowy
•    odpoczynki
•    przerwy w pracy, z uwzględnieniem zmian od 26.04.2023 r.
•    czterodniowy i 35-godzinny tydzień pracy
•    prawo do bycia offline
2. Wymiar czasu pracy, systemy, rozkłady i okresy rozliczeniowe czasu pracy
•    wymiar czasu pracy w pełnym i niepełnym wymiarze czasu pracy
•    obowiązkowe zapisy dotyczące czasu pracy w umowach o pracę zawieranych na część etatu
•    normy czasu pracy w informacji o dodatkowych warunkach zatrudnienia
•    rodzaje systemów czasu pracy i zasady ich wprowadzania
•    ruchomy i elastyczny czas pracy – nowe rozkłady czasu pracy, zasady wprowadzania i stosowania
3. Praca w godzinach nadliczbowych i w dniach wolnych od pracy
•    definicja godzin nadliczbowych
•    ustalanie godzin nadliczbowych z tytułu przekroczenia normy dobowej i tygodniowej
•    godziny ponadwymiarowe i nadliczbowe niepełnoetatowców
•    rekompensata pracy w godzinach nadliczbowych – czas wolny oraz dni wolne
•    dopuszczalność finansowej rekompensaty za pracę w godzinach nadliczbowych
•    rozliczanie godzin nadliczbowych a okres rozliczeniowy
•    ograniczone nadgodziny
4. Praca w niedziele i święta
•    dopuszczalność pracy w niedziele i święta, z uwzględnieniem zmian wprowadzonych w grudniu 2023 r.
•    rozliczanie pracy w niedziele i święta
•    praca w niedziele i święta a zasada 5-dniowego tygodnia pracy
•    praca w niedziele i święta a godziny nadliczbowe z tytułu przekroczenia normy dobowej i tygodniowej
5. Praca w porze nocnej
•    definicja pory nocnej i zasady jej wprowadzania w zakładzie pracy
•    pracownik pracujący w nocy
•    zakazy w zakresie pracy w porze nocnej
•    pora nocna a nadgodziny
•    rozliczenie finansowe pracy w porze nocnej – dodatki ustawowe i wewnątrzzakładowe
6. Dyżur
•    pojęcie dyżuru
•    dopuszczalność dyżuru
•    dyżur a godziny nadliczbowe
7. Wyjścia prywatne
•    wniosek o wyjście prywatne
•    możliwość i zasady odpracowania wyjścia prywatnego
•    odpracowanie oraz nieodpracowanie wyjścia prywatnego a prawidłowe rozliczenie wynagrodzenia
8. Planowanie i rozliczenie czasu pracy
•    planowanie czasu pracy w różnych systemach czasu pracy i w różnych okresach rozliczeniowych
•    harmonogramy czasu pracy:  zasady sporządzania przy uwzględnieniu obowiązującego nominału,  odpoczynków dobowych i tygodniowych, zasada 5-dniowego tygodnia
•    plan pracy, a rozliczenie czasu faktycznie przepracowanego
•    wpływ zwolnienia lekarskiego na rozliczenie czasu pracy
•    urlop wypoczynkowy, a zmiana grafiku/harmonogramu czasu pracy
•    rozliczenia czasu pracy w przypadku nieprzepracowania przez pracownika pełnego okresu rozliczeniowego
9. Czas pracy a szkolenia, w tym szkolenia bhp, badania lekarskie i podróże służbowe – jak prawidłowo rozliczyć czas pracy pracownika
10. Czas pracy pracowników niepełnosprawnych
11. Dokumentowanie czasu pracy po 1 stycznia 2019 r.
•    Listy obecności i elektroniczna rejestracja pobytu na terenie zakładu pracy, a karta ewidencji czasu pracy
•    Zasady i forma prowadzenia ewidencji czasu pracy – dodatkowe wymogi
•    Przechowywanie dokumentacji z zakresu czasu pracy
12. Konsekwencje naruszania przepisów o czasie pracy dla pracownika i dla pracodawcy
•    Kary porządkowe wymierzane przez pracodawcę dla pracowników nieprzestrzegających przepisów o czasie pracy
•    Obowiązki oraz zakres odpowiedzialności: pracodawcy, kierowników/dowódców zmiany / brygadzistów z tytułu niewłaściwej organizacji i rozliczenia czasu pracy podległych pracowników (odpowiedzialność porządkowa, odpowiedzialność karna)
13. Najczęściej popełniane błędy w zakresie planowani i rozliczania czasu pracy, jak ich uniknąć

II dzień – Prawo pracy

1.    Nowe obowiązki pracodawcy w zakresie organizacji stanowisk pracy wyposażonych w monitory ekranowe
•    Pojęcia określone w rozporządzeniu
•    Wyłączenie stosowania przepisów rozporządzenia
•    Obowiązki pracodawcy
•    Minimalne wymagania BHP i ergonomii na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe
2. Dofinansowanie do soczewek kontaktowych
•    a) Co  zmienia  się  w przepisach  w zakresie  szkieł   kontaktowych?
3. Ustawa o minimalnym wynagrodzeniu – nowe wyłączenia
•    Dodatek za szczególne warunki pracy
4. Korzystne zmiany w emeryturach pomostowych
•    Kto będzie miał prawo do emerytury pomostowej od 2024r.
•    Kiedy prawo do emerytury pomostowej zostanie  zawieszone ?
5. Zmiany w zakresie opłat w postępowaniu sądowym w sprawach pracowniczych
•    Co się zmieniło?
•    Kiedy pracownik będzie musiał wnieść opłatę sądową?
6. Obowiązek dalszego zatrudniania pracownika do czasu prawomocnego zakończenia postępowania sądowego
•    Kiedy sąd orzeka o dalszym zatrudnieniu  pracownika do czasu prawomocnego zakończenia postępowania sądowego?
7) Pracownicy podlegający szczególnej ochronie z dodatkowym zabezpieczeniem
•    kogo dotyczy ?
•    na czym polega?
•    co może zrobić pracodawca?
8) Dyrektywa o jawności wynagrodzeń
•    czego dotyczy nowa dyrektywa unijna?
•    kiedy i co czeka pracodawcę ?




 

Małgorzata Klowan
Absolwentka Wydziału Prawa Uniwersytetu Szczecińskiego (1995-2000), w latach 1998-2000 i 2002-2003 pracowała jako inspektor w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Szczecinie w Wydziale Obsługi Prawnej, były pracownik Państwowej Inspekcji Pracy - Okręgowy Inspektorat Pracy w Szczecinie, w latach 2004-2017 na stanowiskach inspektora pracy, starszego inspektora pracy i starszego inspektora pracy - specjalisty. Od 2004 roku czynny wykładowca i trener szkoleń w zakresie szkoleń z prawa pracy w różnych formach edukacyjnych, adresowanych do różnych grup zawodowych, a także związków zawodowych, m.in. prowadzi kursy specjalistów personalnych i działów kadr i płac, dotyczące czasu pracy i wynagrodzeń, prawo pracy dla menadżerów, kadr zarządzających i pracodawców.
Beata Kozakowska-Burdzińska

radca prawny, wykładowca prawa w szkole wyższej i trener z uprawnieniami pedagogicznymi. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z prawem pracy, czasem pracy i dokumentacją pracowniczą. Jej szkolenia to idealne połączenie praktyki dnia codziennego z najnowszym orzecznictwem.



Cena: 

1340 zł + 23% VAT - za osobę

Istnieje możliwość udziału w wybranym dniu szkolenia.

Cena za udział w 1 dniu szkoleniu: 720 zł +23% VAT



*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

Cena obejmuje:
  • uczestnictwo w szkoleniu
  • materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia - wysłane elektronicznie
  • lunch, serwis kawowy
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Więcej informacji o hotelu:
https://all.accor.com/hotel/3393/index.pl.shtml



Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.





 

Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
12.06.2024 - 13.06.2024 Poznań 4754324 1340.00 +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

Planowanie i rozliczanie czasu pracy z uwzględnieniem projektu zmian przepisów na 2024 oraz wybrane zmiany w prawie pracy w 2024r.

Termin: 12.06.2024 - 13.06.2024
Cena: 1340.00 +VAT
Miejsce: Poznań

Cel szkolenia

Cele i korzyści
Zapoznanie pracodawców i jego pracowników z nowymi uregulowaniami oraz odpowiedź na kluczowe pytania  dzięki, którym pracodawca i jego pracownicy pozyskają wiedzę o wybranym zakresie wprowadzonych w 2024r. zmian w zakresie prawa pracy oraz na temat Dyrektywy o jawności wynagrodzeń.  Państwa członkowskie UE mają 3 lata na wdrożenie przepisów wynikających z dyrektywy – termin upływa 7 czerwca 2026 r.  jednakże  już teraz pracodawcy powinny się zapoznać i  zacząć się przygotowywać   na  wyzwania którym muszą sprostać, aby postępować zgodnie z jej wymogami. 
 
Adresaci
pracodawcy, pracownicy działów kadrowych, wszyscy zainteresowani
 

Program

I dzień – Czas pracy

1. Podstawowe definicje z zakresu czasu pracy
•    czas pracy
•    doba pracownicza
•    tydzień
•    rozkład czasu pracy
•    okres rozliczeniowy
•    odpoczynki
•    przerwy w pracy, z uwzględnieniem zmian od 26.04.2023 r.
•    czterodniowy i 35-godzinny tydzień pracy
•    prawo do bycia offline
2. Wymiar czasu pracy, systemy, rozkłady i okresy rozliczeniowe czasu pracy
•    wymiar czasu pracy w pełnym i niepełnym wymiarze czasu pracy
•    obowiązkowe zapisy dotyczące czasu pracy w umowach o pracę zawieranych na część etatu
•    normy czasu pracy w informacji o dodatkowych warunkach zatrudnienia
•    rodzaje systemów czasu pracy i zasady ich wprowadzania
•    ruchomy i elastyczny czas pracy – nowe rozkłady czasu pracy, zasady wprowadzania i stosowania
3. Praca w godzinach nadliczbowych i w dniach wolnych od pracy
•    definicja godzin nadliczbowych
•    ustalanie godzin nadliczbowych z tytułu przekroczenia normy dobowej i tygodniowej
•    godziny ponadwymiarowe i nadliczbowe niepełnoetatowców
•    rekompensata pracy w godzinach nadliczbowych – czas wolny oraz dni wolne
•    dopuszczalność finansowej rekompensaty za pracę w godzinach nadliczbowych
•    rozliczanie godzin nadliczbowych a okres rozliczeniowy
•    ograniczone nadgodziny
4. Praca w niedziele i święta
•    dopuszczalność pracy w niedziele i święta, z uwzględnieniem zmian wprowadzonych w grudniu 2023 r.
•    rozliczanie pracy w niedziele i święta
•    praca w niedziele i święta a zasada 5-dniowego tygodnia pracy
•    praca w niedziele i święta a godziny nadliczbowe z tytułu przekroczenia normy dobowej i tygodniowej
5. Praca w porze nocnej
•    definicja pory nocnej i zasady jej wprowadzania w zakładzie pracy
•    pracownik pracujący w nocy
•    zakazy w zakresie pracy w porze nocnej
•    pora nocna a nadgodziny
•    rozliczenie finansowe pracy w porze nocnej – dodatki ustawowe i wewnątrzzakładowe
6. Dyżur
•    pojęcie dyżuru
•    dopuszczalność dyżuru
•    dyżur a godziny nadliczbowe
7. Wyjścia prywatne
•    wniosek o wyjście prywatne
•    możliwość i zasady odpracowania wyjścia prywatnego
•    odpracowanie oraz nieodpracowanie wyjścia prywatnego a prawidłowe rozliczenie wynagrodzenia
8. Planowanie i rozliczenie czasu pracy
•    planowanie czasu pracy w różnych systemach czasu pracy i w różnych okresach rozliczeniowych
•    harmonogramy czasu pracy:  zasady sporządzania przy uwzględnieniu obowiązującego nominału,  odpoczynków dobowych i tygodniowych, zasada 5-dniowego tygodnia
•    plan pracy, a rozliczenie czasu faktycznie przepracowanego
•    wpływ zwolnienia lekarskiego na rozliczenie czasu pracy
•    urlop wypoczynkowy, a zmiana grafiku/harmonogramu czasu pracy
•    rozliczenia czasu pracy w przypadku nieprzepracowania przez pracownika pełnego okresu rozliczeniowego
9. Czas pracy a szkolenia, w tym szkolenia bhp, badania lekarskie i podróże służbowe – jak prawidłowo rozliczyć czas pracy pracownika
10. Czas pracy pracowników niepełnosprawnych
11. Dokumentowanie czasu pracy po 1 stycznia 2019 r.
•    Listy obecności i elektroniczna rejestracja pobytu na terenie zakładu pracy, a karta ewidencji czasu pracy
•    Zasady i forma prowadzenia ewidencji czasu pracy – dodatkowe wymogi
•    Przechowywanie dokumentacji z zakresu czasu pracy
12. Konsekwencje naruszania przepisów o czasie pracy dla pracownika i dla pracodawcy
•    Kary porządkowe wymierzane przez pracodawcę dla pracowników nieprzestrzegających przepisów o czasie pracy
•    Obowiązki oraz zakres odpowiedzialności: pracodawcy, kierowników/dowódców zmiany / brygadzistów z tytułu niewłaściwej organizacji i rozliczenia czasu pracy podległych pracowników (odpowiedzialność porządkowa, odpowiedzialność karna)
13. Najczęściej popełniane błędy w zakresie planowani i rozliczania czasu pracy, jak ich uniknąć

II dzień – Prawo pracy

1.    Nowe obowiązki pracodawcy w zakresie organizacji stanowisk pracy wyposażonych w monitory ekranowe
•    Pojęcia określone w rozporządzeniu
•    Wyłączenie stosowania przepisów rozporządzenia
•    Obowiązki pracodawcy
•    Minimalne wymagania BHP i ergonomii na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe
2. Dofinansowanie do soczewek kontaktowych
•    a) Co  zmienia  się  w przepisach  w zakresie  szkieł   kontaktowych?
3. Ustawa o minimalnym wynagrodzeniu – nowe wyłączenia
•    Dodatek za szczególne warunki pracy
4. Korzystne zmiany w emeryturach pomostowych
•    Kto będzie miał prawo do emerytury pomostowej od 2024r.
•    Kiedy prawo do emerytury pomostowej zostanie  zawieszone ?
5. Zmiany w zakresie opłat w postępowaniu sądowym w sprawach pracowniczych
•    Co się zmieniło?
•    Kiedy pracownik będzie musiał wnieść opłatę sądową?
6. Obowiązek dalszego zatrudniania pracownika do czasu prawomocnego zakończenia postępowania sądowego
•    Kiedy sąd orzeka o dalszym zatrudnieniu  pracownika do czasu prawomocnego zakończenia postępowania sądowego?
7) Pracownicy podlegający szczególnej ochronie z dodatkowym zabezpieczeniem
•    kogo dotyczy ?
•    na czym polega?
•    co może zrobić pracodawca?
8) Dyrektywa o jawności wynagrodzeń
•    czego dotyczy nowa dyrektywa unijna?
•    kiedy i co czeka pracodawcę ?




 

Prowadzący

Małgorzata Klowan
Absolwentka Wydziału Prawa Uniwersytetu Szczecińskiego (1995-2000), w latach 1998-2000 i 2002-2003 pracowała jako inspektor w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Szczecinie w Wydziale Obsługi Prawnej, były pracownik Państwowej Inspekcji Pracy - Okręgowy Inspektorat Pracy w Szczecinie, w latach 2004-2017 na stanowiskach inspektora pracy, starszego inspektora pracy i starszego inspektora pracy - specjalisty. Od 2004 roku czynny wykładowca i trener szkoleń w zakresie szkoleń z prawa pracy w różnych formach edukacyjnych, adresowanych do różnych grup zawodowych, a także związków zawodowych, m.in. prowadzi kursy specjalistów personalnych i działów kadr i płac, dotyczące czasu pracy i wynagrodzeń, prawo pracy dla menadżerów, kadr zarządzających i pracodawców.

Beata Kozakowska-Burdzińska

radca prawny, wykładowca prawa w szkole wyższej i trener z uprawnieniami pedagogicznymi. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z prawem pracy, czasem pracy i dokumentacją pracowniczą. Jej szkolenia to idealne połączenie praktyki dnia codziennego z najnowszym orzecznictwem.



Informacje dodatkowe


Cena: 

1340 zł + 23% VAT - za osobę

Istnieje możliwość udziału w wybranym dniu szkolenia.

Cena za udział w 1 dniu szkoleniu: 720 zł +23% VAT



*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

Cena obejmuje:
  • uczestnictwo w szkoleniu
  • materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia - wysłane elektronicznie
  • lunch, serwis kawowy
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Więcej informacji o hotelu:
https://all.accor.com/hotel/3393/index.pl.shtml



Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.