Powered by Smartsupp
Skip to main content

Zaawansowane zagadnienia dotyczące środków trwałych – ujęcie rachunkowe i podatkowe.

Termin: 10.02.2025 - 10.02.2025
Cena: 590.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE
Internet

Masz pytanie – skontaktuj się:

  22 543 16 06
  szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia


Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z kompleksowym procesem kwalifikowania składników majątkowych do środków trwałych zarówno z perspektywy rachunkowości, jak i podatków. Omówione zostaną kryteria wyceny wartości początkowej środków trwałych, zasady dotyczące amortyzacji oraz inne istotne zagadnienia związane z użytkowaniem środków trwałych, takie jak późniejsze nakłady, likwidacja czy umowy leasingowe. Naszym celem jest dostarczenie praktycznej wiedzy, która pozwoli uczestnikom skutecznie zarządzać środkami trwałymi w swoich firmach oraz uniknąć błędów i niejasności w obszarze rachunkowości i podatków.
1. Kryteria kwalifikowania składników majątkowych do środków trwałych  rachunkowo i podatkowo:    
2. Wycena wartości początkowej środków trwałych:

   a) wytworzonych we własnym zakresie
   b) nabytych (nowe i używane) – zakup, aport, darowizna
   c) ujęcie kosztów finansowania zewnętrznego
   d) środki trwałe sfinansowane (w części lub całości) dotacją
   e) inwestycje w obcych środkach trwałych
3. Amortyzacja środków trwałych:
   a) zasady dokonywania odpisów amortyzacyjnych i ich wpływ na optymalizację obciążeń podatkowych
   b) weryfikacja okresów i stawek amortyzacyjnych
   c) indywidualne stawki amortyzacyjne
   d) rozwiązania dla składników o wartości nieprzekraczającej 10 000 zł
   e) wpływ przyjętych rozwiązań w zakresie amortyzacji na podatek odroczony
   f) wyłączenia z amortyzacji podatkowej a wyłączenia odpisów amortyzacyjnych z kosztów uzyskania przychodów
4.  Pozostałe zagadnienia dotyczące użytkowanych środków trwałych:
    a)  późniejsze nakłady – remont czy ulepszenie?
    b) odłączenie lub przyłączenie części składowej bądź peryferyjnej
    c) trwała utrata wartości środków trwałych – szacowanie odpisów
    d) likwidacja środków trwałych oraz inwestycji w obcych środkach trwałych
5. Środki trwałe użytkowane na podstawie umowy leasingowej:
    a) Krajowy Standard Rachunkowości nr 5
    b) leasing finansowy oraz operacyjny w polskim systemie prawnym
    c) opłata wstępna a koszty uzyskania przychodu – wątpliwości interpretacyjne
    d) ujęcie księgowe oraz podatkowe umowy leasingu – na przykładzie





Elżbieta Kida

biegły rewident, doświadczony wykładowca, praktyk, specjalista z rachunkowości finansowej i podatku od towarów i usług. Od 1991 roku prowadzi szkolenia i kursy z zakresu rachunkowości na różnych poziomach zaawansowania. Autor wielu artykułów na temat rachunkowości i podatku VAT. Prowadziła szkolenia zamknięte m.in. dla takich spółek jak: KPMG, Ernst and Young, Bayer, PricewaterhouseCoopers,  TMF Poland, Polpharma, NBP, TP S.A., PKP, Poczta Polska, Deloitte Audyt, Mostostal, Warszawa, Elektrociepłownie Warszawskie, Polkomtel, Accenture, Geovita, Fiat Services Polska, PGE Dystrybucja Łódź.


Cena:  590 zł +23% VAT - koszt udziału w transmisji on-line jednej  osoby.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach on-line, materiały szkoleniowe przesłane mailowo oraz certyfikat BDO.

Jak to działa?
  • Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
  • Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć 
  • Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
  • Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
  • Podczas szkolenia macie Państwo możliwość zadawania pytań na czacie.

*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
10.02.2025 - 10.02.2025 Transmisja ONLINE 4855625 590.00 +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

Zaawansowane zagadnienia dotyczące środków trwałych – ujęcie rachunkowe i podatkowe.

Termin: 10.02.2025 - 10.02.2025
Cena: 590.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE

Cel szkolenia


Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z kompleksowym procesem kwalifikowania składników majątkowych do środków trwałych zarówno z perspektywy rachunkowości, jak i podatków. Omówione zostaną kryteria wyceny wartości początkowej środków trwałych, zasady dotyczące amortyzacji oraz inne istotne zagadnienia związane z użytkowaniem środków trwałych, takie jak późniejsze nakłady, likwidacja czy umowy leasingowe. Naszym celem jest dostarczenie praktycznej wiedzy, która pozwoli uczestnikom skutecznie zarządzać środkami trwałymi w swoich firmach oraz uniknąć błędów i niejasności w obszarze rachunkowości i podatków.

Program

1. Kryteria kwalifikowania składników majątkowych do środków trwałych  rachunkowo i podatkowo:    
2. Wycena wartości początkowej środków trwałych:

   a) wytworzonych we własnym zakresie
   b) nabytych (nowe i używane) – zakup, aport, darowizna
   c) ujęcie kosztów finansowania zewnętrznego
   d) środki trwałe sfinansowane (w części lub całości) dotacją
   e) inwestycje w obcych środkach trwałych
3. Amortyzacja środków trwałych:
   a) zasady dokonywania odpisów amortyzacyjnych i ich wpływ na optymalizację obciążeń podatkowych
   b) weryfikacja okresów i stawek amortyzacyjnych
   c) indywidualne stawki amortyzacyjne
   d) rozwiązania dla składników o wartości nieprzekraczającej 10 000 zł
   e) wpływ przyjętych rozwiązań w zakresie amortyzacji na podatek odroczony
   f) wyłączenia z amortyzacji podatkowej a wyłączenia odpisów amortyzacyjnych z kosztów uzyskania przychodów
4.  Pozostałe zagadnienia dotyczące użytkowanych środków trwałych:
    a)  późniejsze nakłady – remont czy ulepszenie?
    b) odłączenie lub przyłączenie części składowej bądź peryferyjnej
    c) trwała utrata wartości środków trwałych – szacowanie odpisów
    d) likwidacja środków trwałych oraz inwestycji w obcych środkach trwałych
5. Środki trwałe użytkowane na podstawie umowy leasingowej:
    a) Krajowy Standard Rachunkowości nr 5
    b) leasing finansowy oraz operacyjny w polskim systemie prawnym
    c) opłata wstępna a koszty uzyskania przychodu – wątpliwości interpretacyjne
    d) ujęcie księgowe oraz podatkowe umowy leasingu – na przykładzie





Prowadzący

Elżbieta Kida

biegły rewident, doświadczony wykładowca, praktyk, specjalista z rachunkowości finansowej i podatku od towarów i usług. Od 1991 roku prowadzi szkolenia i kursy z zakresu rachunkowości na różnych poziomach zaawansowania. Autor wielu artykułów na temat rachunkowości i podatku VAT. Prowadziła szkolenia zamknięte m.in. dla takich spółek jak: KPMG, Ernst and Young, Bayer, PricewaterhouseCoopers,  TMF Poland, Polpharma, NBP, TP S.A., PKP, Poczta Polska, Deloitte Audyt, Mostostal, Warszawa, Elektrociepłownie Warszawskie, Polkomtel, Accenture, Geovita, Fiat Services Polska, PGE Dystrybucja Łódź.



Informacje dodatkowe

Cena:  590 zł +23% VAT - koszt udziału w transmisji on-line jednej  osoby.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach on-line, materiały szkoleniowe przesłane mailowo oraz certyfikat BDO.

Jak to działa?
  • Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
  • Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć 
  • Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
  • Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
  • Podczas szkolenia macie Państwo możliwość zadawania pytań na czacie.

*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.