Ogólnopolskie Forum Podatkowe. Najważniejsze wyzwania – Pillar 2, WHT, Podatek minimalny, VAT, KSeF, PoN oraz zrównoważony rozwój i ESG.
Termin: 30.01.2025 - 31.01.2025
Cena: 2290.00 zł 1990 zł
Miejsce: Warszawa
Cel szkolenia
Serdecznie zapraszamy na Ogólnopolskie Forum Podatkowe, które odbędzie się w dniach 30–31 stycznia 2025 roku. Forum odbędzie się w formie hybrydowej, umożliwiając udział zarówno stacjonarnie w Warszawie, jak i online poprzez transmisję na żywo. Dzięki temu mogą Państwo wybrać najbardziej dogodny sposób uczestnictwa.
Na zakończenie pierwszego dnia Forum, po merytorycznej dyskusji zapraszamy Państwa na spektakl
„Petarda” do Teatru Kamienica.Podczas konferencji omówimy kluczowe zagadnienia, takie jak:
- Pillar 2 – globalne minimalne opodatkowanie: co oznacza dla Twojej firmy?
- WHT w praktyce – zawiłości podatku u źródła pod lupą.
- Podatek minimalny – nowe regulacje, nowe strategie.
- VAT i KSeF – zmiany w systemie e-faktur i ich konsekwencje.
- Zrównoważony rozwój i ESG – jak zintegrować nowe wymogi z działalnością Twojej firmy?
- Zmiany w podatku od nieruchomościod 2025 roku - kluczowe zmiany w przepisach.
To wyjątkowa okazja, by poznać najświeższe trendy, rozwiązania i dobre praktyki. W gronie wybitnych ekspertów i praktyków znajdą Państwo inspirację oraz praktyczne wskazówki, które pomogą sprostać wyzwaniom w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu podatkowym.
Spotkanie będzie doskonałą okazją, aby poznać najnowsze regulacje, rozwiać wątpliwości i lepiej przygotować się do wypełnienia obowiązków podatkowych.
Do zobaczenia na Forum!
Program
I dzień - 30.01.2025
10.00 – 12.00 - Pillar 2 - Konrad Gawdzik doradca podatkowy, Tomasz Hopej adwokat- Pillar 2 – czym właściwie jest?
- Kogo obejmą nowe regulacje, a także możliwe zwolnienia podmiotowe
- Metodologia kalkulacji podatku wyrównawczego
- Zasady płatności podatku w różnych scenariuszach
- Bezpieczne przystanie (safe harbours) w ramach podatku wyrównawczego
- Terminy i obowiązki compliance oraz potencjalne sankcje
- Instrumenty przysługujące podatnikom ze strony administracji skarbowej
- Podsumowanie i kluczowe wyzwania oraz przygotowanie się do implementacji nowych przepisów.
12.00 – 12.15 – przerwa, serwis kawowy12.15 – 13.15 – część I WHT - Emilia Wolnowska doradca podatkowy, Igor Durczyński starszy konsultant podatkowy- Opodatkowanie u źródła w kontekście krajowym i międzynarodowym
- Należyta staranność
- Rzeczywisty właściciel
- Mechanizm Pay&Refund
- Certyfikat rezydencji
- Praktyczne aspekty rozliczeń w tym klauzula ubruttawiająca
- Przegląd najnowszych obowiązków dokumentacyjnych w tym omówienie formularzy
13.15 – 14.00 lunch
14.00 – 15.00 – część II - WHT - Emilia Wolnowska doradca podatkowy, Igor Durczyński starszy konsultant podatkowy15.15 – 15.30 przerwa, serwis kawowy15. 30 – 16.30 - Minimalny podatek dochodowy - Michał Górniak doradca podatkowy- Istota i idea (chybiona) regulacji
- Zakres przedmiotowy i podmiotowy
- Metodologia kalkulacji - praktyczne aspekty
- Optymalizacja rozliczenia minimalnego CIT
II dzień 31.01.2025 09.00 – 10.30 KSeF - Nowości wynikające z Ustawy nowelizującej (projekt z 11.2024) - Hubert Grzyb doradca podatkowy, adwokat- Wprowadzenie stopniowego wejścia w życie KSeF.
- Dopuszczenie faktur konsumenckich do KSeF.
- Wprowadzenie wyłączenia z KSeF dla najmniejszych podmiotów.
- Obowiązek zawarcia na fakturze NIP-u nabywcy, kiedy jest on nievatowcem.
- Jak odróżnić kiedy osoba fizyczna kupuje na firmę a kiedy kupuje prywatnie?
- Do kiedy pozostaną faktury uproszczone (paragon z NIP)? Co potem?
- Komu obowiązkowo będzie trzeba udostępniać wizualizacje faktury a komu wystarczy wysłać tylko przez KseF.
- Wprowadzenie trybu off-line na życzenie.
- Odroczenie w czasie obowiązku podania nr KSeF w przelewie, w tym w przelewie MPP.
10.30 – 10.45 przerwa, serwis kawowy10.45 – 12.15 - Zmiany VAT na 2025 - Justyna Zając, doradca podatkowy,radca prawny- Podwyższenie i obniżenie stawek VAT
- Nowe unijne zwolnienie podmiotowe
- Nowe obostrzenia w kasach fiskalnych
- Płatnik przy opakowaniach kaucyjnych
- Krajowe odwrotne obciążenie
- Wpływ pakietu VIDA na polskich przedsiębiorców
- Cel wdrożenia dyrektywy DAC-7
- Omówienie ważnych orzeczeń NSA i TSUE z lat 2023 i 2024
- Najnowsze interpretacje podatkowe
12.15 – 12.30 przerwa, serwis kawowa12.30 – 13.30 - Obowiązki raportowe związane z ESG w świetle nowych przepisów - CEO Responsible Business Solutions - Prezeska ESG Business Forum- Omówienie wymogów wynikających z dyrektywy CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive).
- Jakie dane z zakresu zrównoważonego rozwoju muszą być ujmowane w raportach finansowych
- Harmonizacja standardów raportowania: ESRS (European Sustainability Reporting Standards).
13.30 – 14.15 lunch
14.15 – 15.30 - Zmiany w podatku od nieruchomości na 2025 rok - Samir Kayyali, doradca podatkowy- Nowelizacja ustawy o podatkach i opłatach lokalnych na 2025 rok
- Kluczowe zmiany w przepisach.
- Wpływ nowych regulacji na obowiązki podatników.
- Zasady ustalania stawek podatku od nieruchomości w 2025 roku
- Limity maksymalne i mechanizm ich waloryzacji.
- Nowe zasady różnicowania stawek w zależności od rodzaju nieruchomości.
- Obowiązki właścicieli i użytkowników wieczystych nieruchomości
- Terminy składania deklaracji i zgłoszeń podatkowych.
- Zmiany w procesie aktualizacji danych ewidencyjnych.
- Wpływ zmian na przedsiębiorców
- Nowe zasady opodatkowania nieruchomości wykorzystywanych w działalności gospodarczej.
- Możliwości optymalizacji podatkowej w świetle nowych przepisów.
- Dyskusja i praktyczne przykłady
- Analiza wybranych studiów przypadków.
- Pytania i odpowiedzi uczestników.
Prowadzący
Hubert Grzybadwokat, doradca podatkowy. Założyciel i partner zarządzający kancelarii adwokackiej specjalizującej się w doradztwie podatkowym. Doradza w skomplikowanych projektach dotyczących podatku VAT oraz podatku dochodowego na rzecz polskich oraz zagranicznych podatników. Wspiera firmy i jednostki sektora finansów publicznych przy wdrażaniu KSeF i e-Faktur. Doświadczony wykładowca, głównie w tematyce podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowego. Prowadzi szkolenia m. in. dla pracowników jednostek sektora finansów publicznych, w tym pracowników organów podatkowych, dla doradców podatkowych oraz biegłych rewidentów. Autor publikacji z zakresu podatku VAT oraz podatków dochodowych.
Michał GórniakDoradca podatkowy z 15-letnim doświadczeniem zawodowym współpracujący z Działem Doradztwa Podatkowego BDO
oraz działający jako in-house w spółce notowanej na GPW. Specjalizuje się w podatkach dochodowych oraz ulgach i zachętach podatkowych.
Autor licznych publikacji i komentarzy z zakresu prawa podatkowego, w tym artykułów w „Rzeczpospolitej” oraz „Dzienniku Gazeta Prawna”.
Doświadczenie zawodowe zdobywał, pracując w Biurze Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, spółkach akcyjnych oraz czołowych firmach doradztwa podatkowego. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Emilia WolnowskaPartner w Dziale Doradztwa Podatkowego BDO, doradca podatkowy
Doświadczenie zawodowe zdobyła pracując w renomowanych spółkach audytorskich oraz zajmujących się doradztwem podatkowym, a także jako wewnętrzny specjalista ds. podatkowych w spółce z sektora ropy i gazu. Specjalizuje się przede wszystkim w podatku od wartości dodanej i bierze udział w projektach dotyczących podatku dochodowego od osób prawnych i podatku od czynności cywilnoprawnych, a także w międzynarodowych zobowiązaniach podatkowych. Ma doskonałe umiejętności analityczne i dbałość o szczegóły. Zaangażowana w zapewnianie najlepszej opieki dla Klientów poprzez przejrzystą komunikację. Dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem w zakresie prawa podatkowego poprzez szkolenia i konferencje. Autorka artykułów w polskiej prasie podatkowej, takich jak dziennik "Rzeczpospolita" czy miesięcznik "Rachunkowość".
Doradca podatkowy nr 12575. Uprawnienia do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych (Minister Finansów) 47719/2010. Absolwentka Prawa na UAM Poznań (Prawo), studia podyplomowe Rachunkowość na UE Poznań.
Justyna Zając-Wysocka Radca prawny, doradca podatkowy, doktorantka w Zakładzie Prawa Finansowego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Prezes zarządu w Małopolskim Instytucie Studiów Podatkowych sp. z o.o. Przewodnicząca Małopolskiego Oddziału Krajowej Izby Doradców Podatkowych. Ekspert Polskiej Izby Turystyki i członek Europejskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych i Touroperatorów (ECTAA). Wieloletni współpracownik polskich i międzynarodowych firm doradczych. Jeden z założycieli Stowarzyszenia Doktorantów i Doktorów Prawa Podatkowego z siedzibą w Krakowie. Członek polskiego Oddziału IFA (International Fiscal Association). Uczestnik licznych konferencji naukowych z zakresu prawa podatkowego. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów gospodarczych w zakresie doradztwa prawnopodatkowego oraz obsługi sporów podatkowych. Interesuje się również opodatkowaniem spółek kapitałowych oraz procedurą sądowo administracyjną. Jest autorką licznych publikacji eksperckich z zakresu prawa podatkowego oraz wykładowcą problematyki VAT. Została uznana za jednego z najlepszych doradców podatkowych w zakresie sporów podatkowych (IX Ranking „Dziennika Gazety Prawnej").
Marta WrembelCEO Responsible Business Solutions - Prezeska ESG Business Forum. Przygotowuje strategie zrównoważonego rozwoju, jest odpowiedzialna za prowadzenie i nadzór procesów raportowania niefinansowego dla klientów zewnętrznych. Prowadzi szkolenia z obszaru ESG oraz doradztwo z zakresu tematyki zrównoważonego rozwoju. Od kilkunastu lat wdraża systemy zarządzania jakością w organizacjach.
Posiada doświadczenie w branżach finansowej, FMCG, automotive, poligrafii, badawczo-rozwojowej, usługowej, chemicznych źródeł prądu, budowlanej, meblowej, wojskowej. Wspiera biznes w prawidłowym funkcjonowaniu, optymalizacji i usprawnianiu funkcjonujących systemów zarządzania. Przygotowuje organizacje do audytów klientów, zewnętrznych jednostek certyfikujących. Opiniowała dla Ministerstwa Transportu i Infrastruktury ustawy, normy oraz inne dokumentacje odniesienia. Podejmowała decyzje w odniesieniu do ADR dla chemicznych źródeł prądu na podstawie zarządzenia Ministra Przedsiębiorczości i Technologii. Jest członkinią Polskiego Komitetu Technicznego przy Polskim Komitecie Normalizacyjnym, członkinią grupy roboczej ds. należytej staranności Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, audytorką wiodąca ISO 9001, audytorką BRC, IFS, partnerką biznesowa i opiekunką merytoryczną studiów podyplomowych kierunku Menager ESG w WSB Merito. Była Przedstawicielką Najwyższego Kierownictwa ds. Rządowego Zapewnienia Jakości w Sieci Badawczej Łukasiewicz Instytucie Metali Nieżelaznych, członkinią BEPA (Batteries European Partnership Association).
Tomasz HopejAdwokat, absolwent WPiA Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Doświadczenie zawodowe zdobywał w kancelariach prawnych zajmujących się ogólną praktyką prawną oraz doradztwem podatkowym. Menedżer w Dziale Doradztwa Podatkowego BDO w Krakowie. Oprócz doradztwa dla Klientów BDO prowadzi również szkolenia wewnętrzne m.in. dla Działu Doradztwa Podatkowego oraz Działu Rewizji Finansowej BDO.
Samir Kayyali Doradca podatkowy, agent celny i wykładowca akademicki, który jest pionierem w dziedzinie podatkowych szkoleń online. Jako uznany dydaktyk i praktyk, przeprowadził ponad 800 szkoleń stacjonarnych i jest aktywny w Internecie od 2013 roku. Prowadził szkolenia dla Krajowej Izby Doradców Podatkowych, największych banków w Polsce, firm leasingowych oraz spółek Skarbu Państwa. Organizował również kursy przygotowujące do egzaminu na doradcę podatkowego i wykładał na studiach podyplomowych z prawa podatkowego. Zarządza własną kancelarią doradztwa podatkowego.
Konrad GawdzikPartner w Dziale Doradztwa Podatkowego BDO, Doradca podatkowy z 18-letnim doświadczeniem zawodowym, zdobytym w czołowych firmach doradztwa podatkowego. Absolwent Wydziału Prawa
i Administracji Uniwersytetu Marii Skłodowskiej-Curie w Lublinie oraz kierunku finanse i rachunkowość na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Specjalizuje się w krajowych i międzynarodowych projektach due diligence podatkowego, transakcjach M&A, projektach restrukturyzacyjnych oraz kompleksowym doradztwie podatkowym dla firm z sektora odnawialnych źródeł energii i nieruchomości. Autor wielu publikacji z zakresu prawa podatkowego i aktywny uczestnik szkoleń branżowych.
Igor DurczyńskiStarszy Konsultant Podatkowy w Dziale Doradztwa Podatkowego BDO w poznańskim biurze.
Ma 5-letnie doświadczenie zawodowe, które zdobywał, pracując w poznańskiej firmie doradztwa podatkowego, gdzie realizował projekty z zakresu międzynarodowego prawa podatkowego oraz raportowania schematów podatkowych. Od 2022 roku wspiera klientów BDO w szerokim zakresie spraw podatkowych. Specjalizuje się w podatku dochodowym od osób prawnych, w tym w kwestiach dotyczących podatku u źródła. Autor publikacji w renomowanej prasie podatkowej, m.in. w „Rzeczpospolitej”.
Absolwent Prawa na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Informacje dodatkowe
Koszt uczestnictwa w konferencji*:
1 990 zł+ 23% VAT za jedną osobę - zarejestruj się do 13 stycznia, aby skorzystać z ceny promocyjnej.
Dodatkowo, w ramach promocji każdy uczestnik otrzyma bilet na spektakl ,,Petarda" do Teatru Kamienica.
2 290 zł+ 23% VAT za jedną osobę - cena regularna
Cena udziału w jednym wybranym dniu Forum: 1 150 zł +23% VAT
*Cena bez VAT dla opłacających konferencję w co najmniej 70% ze środków publicznych.
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o pobranie i przesłanie podpisanego oświadczenia.
Konferencja realizowana jest również w formie on-line transmisja na żywo link do konferencji - ONLINE
Prosimy o dokonanie płatności przed konferencją po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule kod.
Cena obejmuje:
- uczestnictwo w konferencji,
- autorskie materiały konferencyjne w wersji elektronicznej przygotowane przez Naszych ekspertów,
- serwis kawowy,
- lunch,
- certyfikat uczestnictwa w wersji elektronicznej.
- bilety na spektakl - ,,PETARDA" w Teatrze Kamienica w dniu 30.01. Czas trwania: 120 minut z przerwą - początek spektaklu 19.30.
Miejsce konferencji: Hotel Novotel , Warszawa, ul. Marszałkowska 94/98 - NOVOTEL WARSZAWA CENTRUMWarunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed konferencją w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na konferencji nie zwalnia z dokonania opłaty.
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu konferencji lub jego odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.