Skip to main content

Coraz więcej kontroli w VAT – przegląd poprawności rozliczania podatku należnego i naliczonego w 2024.

Termin: 25.10.2024 - 25.10.2024
Cena: 540.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE
Internet

Masz pytanie – skontaktuj się:

  22 543 16 06
  szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia

Według danych Ministerstwa Finansów w 2023 r. wzrosła istotnie luka VAT. Nie dziwi zatem, że wzrasta także liczba kontroli. Według danych MF, kontroli celno-skarbowych wszczętych w 2023 r. było ponad 9 tys., podczas gdy w roku poprzednim (2022) takich kontroli było tylko ok. 4 tys. Kontrole celno-skarbowe skierowane są na wykrywanie najcięższych nadużyć, w tym w zakresie VAT.

Szkolenie ma pomóc w weryfikacji, czy firma poprawnie rozlicza VAT w najważniejszych obszarach, które mogą skutkować zaległością podatkową. Idzie o to, by umożliwić uczestnikowi w czasie uczestnictwa w szkoleniu przeanalizowanie czy postępowanie jego firmy jest prawidłowe. Tym samym udział w zajęciach będzie formą działania w obszarze compliance, czyli samodzielnej, wewnętrznej aktywności firmy nakierowanej na wyszukiwanie u siebie działań niezgodnych z przepisami.  

Podczas szkolenia omówione będą zagadnienia poprawnego rozliczania sprzedaży oraz zakupów i podatku naliczonego, z uwzględnieniem tych transakcji i zdarzeń, które szczególnie mogą przyczynić się do powstania nieprawidłowości.
1. Poprawne rozliczanie sprzedaży:
a) Właściwy moment powstania obowiązku podatkowego. 
b) Protokół odbioru jako data wykonania usługi.
c) Faktury zaliczkowe i za częściowe wykonanie usługi.
d) Usługi rozliczane w okresach rozliczeniowych.
e) Refakturowanie.
f) Prawidłowe ustalanie podstawy opodatkowania.
a) Dotacje.
b) Koszty dodatkowe.
c) Kursy walut.
d) Ujęcie korekt.
2. Bezpieczny obrót międzynarodowy:
a) Sprzedaż WDT. Dokumenty. Prawo do zastosowania stawki 0 %..
b) Prawidłowe rozliczanie eksportu towarów.
c) WNT i nabycie na odwrotnym obciążeniu.
d) Transakcje łańcuchowe. Pułapki.
3. Podatek naliczony:
a) Związek zakupów z czynnościami opodatkowanymi.
b) Z których zakupów organy i sądy administracyjne nie pozwalają odliczyć VAT?
c) Zakupy z zagranicy – gdzie czai się ryzyko?
d) Faktury w związane z reklamacjami, wadami, nieprawidłowościami. Czy można odliczyć VAT?
e) Jak dochować należytej staranności i dać się wkręcić w karuzelę VAT?
f) Ograniczenia w prawie do odliczenia VAT.
g) Błędy na fakturach a prawo do odliczenia VAT.
4. Pozostałe (wrażliwe) transakcje:
a) Sprzedaż budynków, lokali i gruntów.
b) Zbycie przedsiębiorstwa i zorganizowanej części przedsiębiorstwa.
c) Transakcje nieodpłatne i barterowe.



Hubert Grzyb

Adwokat, doradca podatkowy, ekspert w zakresie podatku od towarów i usług (VAT). Założyciel i partner zarządzający kancelarii adwokackiej specjalizującej się w doradztwie podatkowym. Doradza w skomplikowanych projektach dotyczących podatku VAT oraz podatku dochodowego na rzecz polskich oraz zagranicznych firm.  Doświadczony wykładowca, głównie w tematyce podatku od towarów i usług. Przeprowadził ponad 500 szkoleń, w tym m. in. dla pracowników jednostek sektora finansów publicznych, w tym pracowników organów podatkowych, dla doradców podatkowych oraz biegłych rewidentów. Autor publikacji z zakresu podatku VAT oraz podatków dochodowych.


540 zł+ 23% VAT - koszt udziału w transmisji on-line jednej osoby 

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach on-line, materiały szkoleniowe przesłane mailowo oraz certyfikat BDO.

Jak to działa?:
  • Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
  • Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć
  • Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
  • Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
  • Podczas szkolenia macie Państwo możliwość zadawania pytań na czacie.
*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
25.10.2024 - 25.10.2024 Transmisja ONLINE 4785124 540.00 +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

Coraz więcej kontroli w VAT – przegląd poprawności rozliczania podatku należnego i naliczonego w 2024.

Termin: 25.10.2024 - 25.10.2024
Cena: 540.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE

Cel szkolenia

Według danych Ministerstwa Finansów w 2023 r. wzrosła istotnie luka VAT. Nie dziwi zatem, że wzrasta także liczba kontroli. Według danych MF, kontroli celno-skarbowych wszczętych w 2023 r. było ponad 9 tys., podczas gdy w roku poprzednim (2022) takich kontroli było tylko ok. 4 tys. Kontrole celno-skarbowe skierowane są na wykrywanie najcięższych nadużyć, w tym w zakresie VAT.

Szkolenie ma pomóc w weryfikacji, czy firma poprawnie rozlicza VAT w najważniejszych obszarach, które mogą skutkować zaległością podatkową. Idzie o to, by umożliwić uczestnikowi w czasie uczestnictwa w szkoleniu przeanalizowanie czy postępowanie jego firmy jest prawidłowe. Tym samym udział w zajęciach będzie formą działania w obszarze compliance, czyli samodzielnej, wewnętrznej aktywności firmy nakierowanej na wyszukiwanie u siebie działań niezgodnych z przepisami.  

Podczas szkolenia omówione będą zagadnienia poprawnego rozliczania sprzedaży oraz zakupów i podatku naliczonego, z uwzględnieniem tych transakcji i zdarzeń, które szczególnie mogą przyczynić się do powstania nieprawidłowości.

Program

1. Poprawne rozliczanie sprzedaży:
a) Właściwy moment powstania obowiązku podatkowego. 
b) Protokół odbioru jako data wykonania usługi.
c) Faktury zaliczkowe i za częściowe wykonanie usługi.
d) Usługi rozliczane w okresach rozliczeniowych.
e) Refakturowanie.
f) Prawidłowe ustalanie podstawy opodatkowania.
a) Dotacje.
b) Koszty dodatkowe.
c) Kursy walut.
d) Ujęcie korekt.
2. Bezpieczny obrót międzynarodowy:
a) Sprzedaż WDT. Dokumenty. Prawo do zastosowania stawki 0 %..
b) Prawidłowe rozliczanie eksportu towarów.
c) WNT i nabycie na odwrotnym obciążeniu.
d) Transakcje łańcuchowe. Pułapki.
3. Podatek naliczony:
a) Związek zakupów z czynnościami opodatkowanymi.
b) Z których zakupów organy i sądy administracyjne nie pozwalają odliczyć VAT?
c) Zakupy z zagranicy – gdzie czai się ryzyko?
d) Faktury w związane z reklamacjami, wadami, nieprawidłowościami. Czy można odliczyć VAT?
e) Jak dochować należytej staranności i dać się wkręcić w karuzelę VAT?
f) Ograniczenia w prawie do odliczenia VAT.
g) Błędy na fakturach a prawo do odliczenia VAT.
4. Pozostałe (wrażliwe) transakcje:
a) Sprzedaż budynków, lokali i gruntów.
b) Zbycie przedsiębiorstwa i zorganizowanej części przedsiębiorstwa.
c) Transakcje nieodpłatne i barterowe.



Prowadzący

Hubert Grzyb

Adwokat, doradca podatkowy, ekspert w zakresie podatku od towarów i usług (VAT). Założyciel i partner zarządzający kancelarii adwokackiej specjalizującej się w doradztwie podatkowym. Doradza w skomplikowanych projektach dotyczących podatku VAT oraz podatku dochodowego na rzecz polskich oraz zagranicznych firm.  Doświadczony wykładowca, głównie w tematyce podatku od towarów i usług. Przeprowadził ponad 500 szkoleń, w tym m. in. dla pracowników jednostek sektora finansów publicznych, w tym pracowników organów podatkowych, dla doradców podatkowych oraz biegłych rewidentów. Autor publikacji z zakresu podatku VAT oraz podatków dochodowych.



Informacje dodatkowe

540 zł+ 23% VAT - koszt udziału w transmisji on-line jednej osoby 

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach on-line, materiały szkoleniowe przesłane mailowo oraz certyfikat BDO.

Jak to działa?:
  • Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
  • Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć
  • Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
  • Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
  • Podczas szkolenia macie Państwo możliwość zadawania pytań na czacie.
*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.