Powered by Smartsupp
Skip to main content

Krajowy System e-Faktur (KSeF) – od dobrowolności do obowiązku. Praktyczne aspekty wdrożenia i obsługi systemu.

Termin: 12.05.2025 - 12.05.2025
Cena: 590.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE
Internet

Masz pytanie – skontaktuj się:

  22 543 16 06
  szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia

Wdrażanie Krajowego Systemu e-Faktur weszło w decydującą fazę. Od 1 stycznia 2022 roku obwiązują przepisy dotyczące możliwości korzystania z faktur ustrukturyzowanych w sposób dobrowolny. System ten istotnie zmienia model wystawiania, odbierania, przechowywania i archiwizowania faktur.  Jednocześnie rodzi wiele praktycznych problemów m.in. jak odróżnić konsumenta od przedsiębiorcy.
Prezydent RP podpisał ustawę wprowadzającą obowiązek stosowania e-Faktur od 1 lutego 2026 roku. Od tej daty na podatników zostaną nałożone nowe obowiązki m.in. system ten istotnie zmienia model wystawiania, odbierania, przechowywania i archiwizowania faktur.  Jednocześnie rodzi wiele praktycznych problemów np. jak odróżnić konsumenta od przedsiębiorcy.

Zakres szkolenia obejmie:
✅ Podstawowe informacje o KSeF – funkcjonalności, przechowywanie faktur
✅ Dobrowolne korzystanie z KSeF – prawa i obowiązki podatników
✅ Obowiązkowe stosowanie KSeF od 2026 r. – etapy wdrożenia, obowiązki przedsiębiorców
✅ Dostęp do KSeF – procedury dla osób fizycznych i prawnych
✅ Aplikacje KSeF – obsługa systemu i narzędzia wspomagające
✅ Sytuacje szczególne – awarie systemu, tryb offline, faktury korygujące
✅ Nowe obowiązki i sankcje – konsekwencje niewłaściwego wystawiania faktur

Szkolenie będzie skierowane do księgowych, przedsiębiorców i działów finansowych, aby ułatwić płynne przejście na nowy system fakturowania.
 
1. Cechy KSeF, m.in.:
  • jakie funkcjonalności przewiduje KSeF,
  • jak długo KSeF przechowuje FV,
2. Krajowy System e-Faktura (dobrowolny od 1 stycznia 2022 r.), m.in.:
  • kto może korzystać z dobrowolnego systemu KSeF,
  • czy mogę wyrazić zgodę na odbieranie FV w KSeF, gdy sam ich nie wystawiam,
  • czy mogę wystawiać FV w KSeF, gdy nie mam zgody kontrahentów,
  • kiedy faktury ustrukturyzowane są uznane za odebrane,
  • kiedy faktury korygujące ustrukturyzowane są uznane za wysłane,
  • kiedy faktury korygujące ustrukturyzowane są uznane za odebrane,
  • kiedy musze wystawić fakturę ustrukturyzowaną,
  • jakie nowe elementy muszą zawierać faktury ustrukturyzowane,
  • jakie są zachęty przewidziano dla osób wystawiających faktury ustrukturyzowane.
3. Dostęp do KSeF, m.in.:
  • jak uzyskać dostęp dla osoby fizycznej,
  • jak uzyskać dostęp dla osoby prawnej,
  • w jakich sytuacjach trzeba złożyć zawiadomienie ZAW-FA, aby uzyskać dostęp do KSeF, a w jakich wystarczy nadanie uprawnień w aplikacji webowej.
4. Aplikacje KSeF, m.in.
  • jak wygląda obsługa aplikacji podatnika KSeF,
  • jak wygląda obsługa aplikacji mobilnej KSeF,
5. Krajowy System e-Faktura 1.0. (obowiązkowy od 1 lutego 2026 r.) – I etap:
  • w jakich sytuacjach trzeba będzie wystawiać i przekazywać FV za pośrednictwem KSeF,
  • w jakich sytuacjach trzeba będzie wystawiać FV za pośrednictwem KSeF, a należało je będzie przekazywać FV poza KSeF-em,
  • w jakich sytuacjach nie trzeba będzie wystawiać i przekazywać FV za pośrednictwem KSeF,
  • w jakich sytuacjach nastąpi skrócenie terminu zwrotu VAT,
  • jak zachować się w trakcie awarii KSeF,
  • czym będzie tryb offline.
6. Krajowy System e-Faktura 2.0. (obowiązkowy od 1 lutego 2026 r.) – II etap:
  • jakie zmiany są jeszcze planowane w systemie KSeF,
  • czy będzie można dołączać załączniki do FV w KSeF,
  • w jakich sytuacjach można będzie wystawiać FV za pośrednictwem KSeF,
  • kogo nowe regulacje obejmą w pierwszej kolejności, a kto będzie miał więcej czasu na przygotowanie,
  • kiedy trzeba będzie opatrzyć fakturę ustrukturyzowaną dodatkowym kodem QR,
  • płatności za faktury ustrukturyzowane a konieczność podania numeru faktury ustrukturyzowanej, 
  • co z fakturami wystawianymi przy użyciu kas rejestrujących,
  • jakie sankcje przewidziano za brak lub błędne wystawienie faktur ustrukturyzowanych.


Marcin Szymocha

doradca podatkowy (nr 12870) z wieloletnim doświadczeniem. Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowego Studium Podatków i Prawa Podatkowego na tej samej uczelni. Doświadczenie zdobywał przez ponad 8 lat w jednej z największych kancelarii podatkowych w Polsce – Instytucie Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy Sp. z o.o., gdzie finalnie kierował Oddziałem Śląskim jako Dyrektor. Pełnił również funkcję menedżera ds. wiedzy i procesu w PwC Service Delivery Center (SDC). Obecnie prowadzi własną spółkę doradztwa podatkowego JAKPLACICPODATKI.PL Sp. z o.o. Jest ekspertem Stowarzyszenia Mieszkanicznik w zakresie podatków. Specjalizuje się w opodatkowaniu nieruchomości, CIT Estońskim oraz obsłudze sporów podatkowych.
 
 
Cena:  590 zł +23% VAT - koszt udziału w transmisji on-line jednej osoby.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach on-line, materiały szkoleniowe przesłane mailowo oraz certyfikat BDO.

Jak to działa?
  • Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
  • Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć 
  • Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
  • Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
  • Podczas szkolenia macie Państwo możliwość zadawania pytań na czacie.
*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
12.05.2025 - 12.05.2025 Transmisja ONLINE 4889525 590.00 +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

Krajowy System e-Faktur (KSeF) – od dobrowolności do obowiązku. Praktyczne aspekty wdrożenia i obsługi systemu.

Termin: 12.05.2025 - 12.05.2025
Cena: 590.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE

Cel szkolenia

Wdrażanie Krajowego Systemu e-Faktur weszło w decydującą fazę. Od 1 stycznia 2022 roku obwiązują przepisy dotyczące możliwości korzystania z faktur ustrukturyzowanych w sposób dobrowolny. System ten istotnie zmienia model wystawiania, odbierania, przechowywania i archiwizowania faktur.  Jednocześnie rodzi wiele praktycznych problemów m.in. jak odróżnić konsumenta od przedsiębiorcy.
Prezydent RP podpisał ustawę wprowadzającą obowiązek stosowania e-Faktur od 1 lutego 2026 roku. Od tej daty na podatników zostaną nałożone nowe obowiązki m.in. system ten istotnie zmienia model wystawiania, odbierania, przechowywania i archiwizowania faktur.  Jednocześnie rodzi wiele praktycznych problemów np. jak odróżnić konsumenta od przedsiębiorcy.

Zakres szkolenia obejmie:
✅ Podstawowe informacje o KSeF – funkcjonalności, przechowywanie faktur
✅ Dobrowolne korzystanie z KSeF – prawa i obowiązki podatników
✅ Obowiązkowe stosowanie KSeF od 2026 r. – etapy wdrożenia, obowiązki przedsiębiorców
✅ Dostęp do KSeF – procedury dla osób fizycznych i prawnych
✅ Aplikacje KSeF – obsługa systemu i narzędzia wspomagające
✅ Sytuacje szczególne – awarie systemu, tryb offline, faktury korygujące
✅ Nowe obowiązki i sankcje – konsekwencje niewłaściwego wystawiania faktur

Szkolenie będzie skierowane do księgowych, przedsiębiorców i działów finansowych, aby ułatwić płynne przejście na nowy system fakturowania.
 

Program

1. Cechy KSeF, m.in.:
  • jakie funkcjonalności przewiduje KSeF,
  • jak długo KSeF przechowuje FV,
2. Krajowy System e-Faktura (dobrowolny od 1 stycznia 2022 r.), m.in.:
  • kto może korzystać z dobrowolnego systemu KSeF,
  • czy mogę wyrazić zgodę na odbieranie FV w KSeF, gdy sam ich nie wystawiam,
  • czy mogę wystawiać FV w KSeF, gdy nie mam zgody kontrahentów,
  • kiedy faktury ustrukturyzowane są uznane za odebrane,
  • kiedy faktury korygujące ustrukturyzowane są uznane za wysłane,
  • kiedy faktury korygujące ustrukturyzowane są uznane za odebrane,
  • kiedy musze wystawić fakturę ustrukturyzowaną,
  • jakie nowe elementy muszą zawierać faktury ustrukturyzowane,
  • jakie są zachęty przewidziano dla osób wystawiających faktury ustrukturyzowane.
3. Dostęp do KSeF, m.in.:
  • jak uzyskać dostęp dla osoby fizycznej,
  • jak uzyskać dostęp dla osoby prawnej,
  • w jakich sytuacjach trzeba złożyć zawiadomienie ZAW-FA, aby uzyskać dostęp do KSeF, a w jakich wystarczy nadanie uprawnień w aplikacji webowej.
4. Aplikacje KSeF, m.in.
  • jak wygląda obsługa aplikacji podatnika KSeF,
  • jak wygląda obsługa aplikacji mobilnej KSeF,
5. Krajowy System e-Faktura 1.0. (obowiązkowy od 1 lutego 2026 r.) – I etap:
  • w jakich sytuacjach trzeba będzie wystawiać i przekazywać FV za pośrednictwem KSeF,
  • w jakich sytuacjach trzeba będzie wystawiać FV za pośrednictwem KSeF, a należało je będzie przekazywać FV poza KSeF-em,
  • w jakich sytuacjach nie trzeba będzie wystawiać i przekazywać FV za pośrednictwem KSeF,
  • w jakich sytuacjach nastąpi skrócenie terminu zwrotu VAT,
  • jak zachować się w trakcie awarii KSeF,
  • czym będzie tryb offline.
6. Krajowy System e-Faktura 2.0. (obowiązkowy od 1 lutego 2026 r.) – II etap:
  • jakie zmiany są jeszcze planowane w systemie KSeF,
  • czy będzie można dołączać załączniki do FV w KSeF,
  • w jakich sytuacjach można będzie wystawiać FV za pośrednictwem KSeF,
  • kogo nowe regulacje obejmą w pierwszej kolejności, a kto będzie miał więcej czasu na przygotowanie,
  • kiedy trzeba będzie opatrzyć fakturę ustrukturyzowaną dodatkowym kodem QR,
  • płatności za faktury ustrukturyzowane a konieczność podania numeru faktury ustrukturyzowanej, 
  • co z fakturami wystawianymi przy użyciu kas rejestrujących,
  • jakie sankcje przewidziano za brak lub błędne wystawienie faktur ustrukturyzowanych.


Prowadzący

Marcin Szymocha

doradca podatkowy (nr 12870) z wieloletnim doświadczeniem. Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowego Studium Podatków i Prawa Podatkowego na tej samej uczelni. Doświadczenie zdobywał przez ponad 8 lat w jednej z największych kancelarii podatkowych w Polsce – Instytucie Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy Sp. z o.o., gdzie finalnie kierował Oddziałem Śląskim jako Dyrektor. Pełnił również funkcję menedżera ds. wiedzy i procesu w PwC Service Delivery Center (SDC). Obecnie prowadzi własną spółkę doradztwa podatkowego JAKPLACICPODATKI.PL Sp. z o.o. Jest ekspertem Stowarzyszenia Mieszkanicznik w zakresie podatków. Specjalizuje się w opodatkowaniu nieruchomości, CIT Estońskim oraz obsłudze sporów podatkowych.
 
 

Informacje dodatkowe

Cena:  590 zł +23% VAT - koszt udziału w transmisji on-line jednej osoby.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach on-line, materiały szkoleniowe przesłane mailowo oraz certyfikat BDO.

Jak to działa?
  • Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
  • Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć 
  • Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
  • Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
  • Podczas szkolenia macie Państwo możliwość zadawania pytań na czacie.
*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.