KSeF – nowe regulacje i aktualizacja przepisów. Nowa wersja schemy FA(3). Nadchodzą kluczowe zmiany! Praktyczne szkolenie z wystawiania e-Faktury
Termin: 23.04.2025 - 23.04.2025
Cena: 590.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest zapewnienie uczestnikom kompleksowej wiedzy na temat obowiązków związanych z wdrożeniem faktur ustrukturyzowanych oraz funkcjonowaniem Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).
Szkolenie składa się z trzech części:
Część I – Najnowsze zmiany w przepisach - Omówienie kluczowych nowości wynikających z najnowszego projektu ustawy (listopad 2024). Analiza nowych regulacji i ich wpływu na procesy fakturowania.
Część II – Praktyczne zastosowanie KSeF:✅ Zasady działania Krajowego Systemu e-Faktur
✅ Proces wystawiania i odbierania e-Faktur
✅ Logowanie do systemu i nadawanie uprawnień, w tym ograniczone dostępy dla jednostek wewnętrznych
✅ Prezentacja na żywo: wystawienie e-Faktury i wygenerowanie tokena uwierzytelniającego
Część III – Nowa wersja schemy FA(3):- Szczegółowa analiza nowej wersji schemy FA(3)
- Miejsce danych z tradycyjnych faktur w strukturze e-Faktury
- Praktyczne wskazówki dotyczące wdrażania e-Faktur – na co zwrócić szczególną uwagę
Dla kogo?Szkolenie skierowane jest do dyrektorów, kierowników, menedżerów odpowiedzialnych za wdrożenie KSeF, a także osób wystawiających faktury i księgowych. Udział rekomendowany jest również pracownikom działów handlowych, obsługi klienta, specjalistom IT oraz wszystkim osobom wspierającym firmy w obszarze wdrożenia e-Faktur.
Program
Część 1. Nowości w KSeF:1. Wprowadzenie stopniowego wejścia w życie KSeF.
2. Dopuszczenie faktur konsumenckich do KSeF.
3. Wprowadzenie wyłączenia z KSeF dla najmniejszych podmiotów.
4. Obowiązek zawarcia na fakturze NIP-u nabywcy, kiedy jest on nievatowcem.
5. Jak odróżnić kiedy osoba fizyczna kupuje na firmę a kiedy kupuje prywatnie?
6. Do kiedy pozostaną faktury uproszczone (paragon z NIP)? Co potem?
7. Komu obowiązkowo będzie trzeba udostępniać wizualizacje faktury a komu wystarczy wysłać tylko przez KSeF.
8. Wprowadzenie trybu off-line na życzenie.
9. Odroczenie w czasie obowiązku podania nr KSeF w przelewie, w tym w przelewie MPP.
Część 2. Pozostałe zagadnienia:1. Proces wystawiania i przesyłania e-Faktury do KSeF.
2. Wizualizacja e-Faktury.
3. Kod QR na fakturze. Nowe wytyczne dotyczące kodów QR wynikające z rozporządzenia wykonawczego. Kod QR na fakturach za WDT, eksport towarów i usługi NP.
4. Propozycje usprawnienia obiegu faktur zakupowych.
5. Jak pozyskać uprawnienia dla firmy?
6. Nadawanie dalszych uprawnień. Czym się różni ZAW-FA od pieczęci elektronicznej?
7. Token autoryzacyjny.
8. Czy będzie obowiązywać nowa metoda uwierzytelnienia – klucze prywatno-publiczne.
9. KSeF w biurach rachunkowych.
10. Fakturowanie nabywców i ich jednostek organizacyjnych (odziały, odbiorcy, centralizacja VAT, samofakturowanie).
11. Data wystawienia e-Faktury.
12. Skutki odrzucenia faktur przez KSeF. Czy można dosłać do KSeF poprawione faktury z tymi samymi numerami w dniu następnym?
13. Wysyłka paczek z fakturami. Wysyłka interaktywna. Korzyści i zagrożenia.
14. Data otrzymania e-Faktury.
15. Korzyści ze stosowania e-Faktur.
16. Awaria KSeF i awaria u podatnika. Jak się zachować? Jakie obowiązki?
17. Kody QR na fakturach wystawionych w trakcie awarii.
18. Zmiany do JPK VAT wywołane wprowadzeniem KSeF.
19. Numer KSeF w księgach rachunkowych (JPK_KR).
Część 3. Treść faktury ustrukturyzowanej – nowa schema FA(3):1.Nowości w schemie FA(3):- Wprowadzenie załącznika do faktury.
- Wymóg podania nr NIP jednostki organizacyjnej JST.
- Nowa rola w Podmiot3 – Pracownik.
- Pozostałe zmiany o charakterze technicznym.
2. Jak zabrać się za wdrożenie KSeF w firmie?
3. Mapowanie treści obecnych faktur do wzoru schemy.
4. Problematyka dostępnych rodzajów e-Faktur (VAT, ZAL, ROZ, KOR) a faktyczny sposób wystawiania faktur w firmach.
5. Dane sprzedawcy, nabywcy.
6. Podmioty trzecie na fakturze (odbiorca, płatnik, oddział, dodatkowy nabywca).
7. Nowe wymogi dla daty sprzedaży.
8. Gdzie umieścić dane dodatkowe ze swoich faktur? Rabaty, kody towarów, numery, waga, ilość, oświadczenia, informacje, itp.
9. Oznaczenie dotyczące płatności.
10. Wymogi dla faktur korygujących:
- Sposoby korygowania wierszy.
- Kiedy przez storno? Kiedy przez różnicę?
- Korekta błędnych danych nabywcy.
- Zbiorcze faktury korygujące.
11. Faktury zaliczkowe:- Dane zamówienia na fakturze zaliczkowej.
- Częściowe dostawy po wystawieniu faktury zaliczkowej. Jak to zafakturować w KSeF?
- Faktura rozliczeniowa.
- Korekta do faktury zaliczkowej i rozliczeniowej.
Prowadzący
Hubert Grzyb
adwokat, doradca podatkowy. Założyciel i partner zarządzający kancelarii adwokackiej specjalizującej się w doradztwie podatkowym. Doradza w skomplikowanych projektach dotyczących podatku VAT oraz podatku dochodowego na rzecz polskich oraz zagranicznych podatników. Wspiera firmy i jednostki sektora finansów publicznych przy wdrażaniu KSeF i e-Faktur. Doświadczony wykładowca, głównie w tematyce podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowego. Prowadzi szkolenia m. in. dla pracowników jednostek sektora finansów publicznych, w tym pracowników organów podatkowych, dla doradców podatkowych oraz biegłych rewidentów. Autor publikacji z zakresu podatku VAT oraz podatków dochodowych.
Informacje dodatkowe
590 zł+ 23% VAT - koszt udziału w transmisji on-line jednej osoby
Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach on-line, materiały szkoleniowe przesłane mailowo oraz certyfikat BDO.
Jak to działa?:- Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
- Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć
- Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
- Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
- Podczas szkolenia macie Państwo możliwość zadawania pytań na czacie.
*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznychUczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.
Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia lub jego odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.Warunki rezygnacji:Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.