Powered by Smartsupp
Skip to main content

Podatek VAT 2024 – opodatkowanie opłaty plastikowej, płatności transgraniczne, zmiany w JPK, czasowe obniżenie stawek VAT, skład VAT, przygotowanie do Krajowego Systemu e-Faktur

Termin: 31.10.2024 - 31.10.2024
Cena: 540.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE
Internet

Masz pytanie – skontaktuj się:

  22 543 16 06
  szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia

Rok 2024 przyniósł odroczenie terminu obowiązkowego wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), co jednak nie zwalnia przedsiębiorstw z konieczności dalszych przygotowań do implementacji tego systemu. Jednocześnie pojawiają się nowe niejasności dotyczące stosowania VAT w kontekście tzw. opłaty plastikowej. Wprowadzony został również nowy obowiązek rejestracji odbiorców płatności transgranicznych. Firmy muszą także dostosować się do wcześniejszych zmian legislacyjnych, takich jak modyfikacje w zakresie WIS, wprowadzenie grup VAT oraz zmiany związane z raportowaniem JPK.
1. Dyrektywa SUP – konsekwencje podatkowe opłaty plastikowej.
2. Ewidencja odbiorców płatności transgranicznych.
3. Zmiany w zakresie zwolnień - kasy rejestrujące.
4. Zmiany w WIS.
5. Zmiany w JPK od 1 stycznia 2024 r. 
6. Grupa VAT – nowe przepisy i objaśnienia.
7. VAT in the digital Age 2025-2028 r. – przyszła rewolucja w VAT w obszarze rozliczeń wewnątrzwspólnotowych.
8. Czasowe obniżenie stawek VAT dla produktów spożywczych, gazu ziemnego, energii elektrycznej i innych towarów:

• na jaki czas obniżono stawki VAT? Co jeśli zakup towaru został dokonany wg wyższej stawki VAT?
• jakie towary objęto obniżonymi stawkami VAT: tj. 0%, 5% oraz 8%?
• jakie dodatkowe obowiązki informacyjne nałożono na podmioty korzystające z ww. stawek obniżonych?
9.  Pomoc na rzecz Ukrainy – skutki w VAT, kiedy można zastosować preferencyjne opodatkowanie wg 0% stawki podatku VAT.
10. Skład VAT – konsultacje MF.
11. Pakiet SLIM VAT 3:

• podniesienie progu dla małego podatnika do 2 mln euro rocznie;
• uregulowanie właściwych kursów walut stosowanych do przeliczania podstawy opodatkowania przy korektach in minus oraz in plus;
• przepisy dotyczące WDT;
• zniesienie obowiązku posiadania faktury do odliczenia VAT przy WNT;
• podniesienie z 500 zł do 10 tys. zł progu, który pozwala na przyjęcie, że proporcja odliczenia wynosi 100% (pod warunkiem, że proporcja ta rzeczywiście przekroczyła 98%);
• brak konieczności uwzględniania korekty rocznej podatku naliczonego jeżeli proporcja jest niższa i różni się nieznacznie od proporcji wstępnej;
• dodanie nowej możliwości uwolnienia się od odpowiedzialności solidarnej z tytułu otrzymania płatności na rachunek VAT w przypadku zmiany faktora;
• brak konieczności drukowania raportów fiskalnych i dokumentów niefiskalnych z kas rejestrujących online (w tym wirtualnych);
• obniżenie 20% sankcji VAT do 10% oraz 15% sankcji do 5%;
• wprowadzenie możliwości odstąpienia od wymierzenia sankcji VAT przez organy podatkowe;
• określenie zasad korygowania transakcji rozliczonych w ramach OSS oraz IOSS, gdy na moment jej składania podatnik nie korzysta już z tej procedury;
• umożliwienie przelewania VAT pomiędzy rachunkami VAT członków grupy VAT;
• nowe rodzaje należności publicznoprawnych, które można opłacić środkami z rachunku VAT (np. podatek od sprzedaży detalicznej lub podatek tonażowy);
12. Krajowy System e-faktur (KSeF):
• techniczne aspekty stosowania e-faktur
• pola faktury ustrukturyzowanej (około 300 pozycji!)
• błędy przy wystawianiu e-faktur
• korzyści związane z wejściem w KSeF
13. Konsultacje oraz czas na pytania i odpowiedzi.



Justyna Zając-Wysocka
Radca prawny, doradca podatkowy, doktorantka w Zakładzie Prawa Finansowego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Prezes zarządu w Małopolskim Instytucie Studiów Podatkowych sp. z o.o. Przewodnicząca  Małopolskiego Oddziału Krajowej Izby Doradców Podatkowych. Ekspert Polskiej Izby  Turystyki i członek Europejskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych i  Touroperatorów (ECTAA). Wieloletni współpracownik polskich i międzynarodowych firm  doradczych. Jeden z założycieli Stowarzyszenia Doktorantów i Doktorów Prawa  Podatkowego z siedzibą w Krakowie. Członek polskiego Oddziału IFA (International Fiscal Association). Uczestnik licznych konferencji naukowych z zakresu prawa podatkowego. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów gospodarczych w zakresie doradztwa prawnopodatkowego oraz obsługi sporów podatkowych. Interesuje się również opodatkowaniem spółek kapitałowych oraz procedurą sądowo administracyjną. Jest autorką licznych publikacji eksperckich z zakresu prawa podatkowego oraz wykładowcą problematyki VAT. Została uznana za jednego z najlepszych doradców podatkowych w zakresie sporów podatkowych (IX Ranking „Dziennika Gazety Prawnej").
 

540 zł+ 23% VAT - koszt udziału w transmisji on-line jednej osoby

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach on-line, materiały szkoleniowe przesłane mailowo oraz certyfikat BDO.

Jak to działa?:

  • Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
  • Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć
  • Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
  • Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
  • Podczas szkolenia macie Państwo możliwość zadawania pytań na czacie.

*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.


Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

 


Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
31.10.2024 - 31.10.2024 Transmisja ONLINE 4693923 540.00 +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

Podatek VAT 2024 – opodatkowanie opłaty plastikowej, płatności transgraniczne, zmiany w JPK, czasowe obniżenie stawek VAT, skład VAT, przygotowanie do Krajowego Systemu e-Faktur

Termin: 31.10.2024 - 31.10.2024
Cena: 540.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE

Cel szkolenia

Rok 2024 przyniósł odroczenie terminu obowiązkowego wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), co jednak nie zwalnia przedsiębiorstw z konieczności dalszych przygotowań do implementacji tego systemu. Jednocześnie pojawiają się nowe niejasności dotyczące stosowania VAT w kontekście tzw. opłaty plastikowej. Wprowadzony został również nowy obowiązek rejestracji odbiorców płatności transgranicznych. Firmy muszą także dostosować się do wcześniejszych zmian legislacyjnych, takich jak modyfikacje w zakresie WIS, wprowadzenie grup VAT oraz zmiany związane z raportowaniem JPK.

Program

1. Dyrektywa SUP – konsekwencje podatkowe opłaty plastikowej.
2. Ewidencja odbiorców płatności transgranicznych.
3. Zmiany w zakresie zwolnień - kasy rejestrujące.
4. Zmiany w WIS.
5. Zmiany w JPK od 1 stycznia 2024 r. 
6. Grupa VAT – nowe przepisy i objaśnienia.
7. VAT in the digital Age 2025-2028 r. – przyszła rewolucja w VAT w obszarze rozliczeń wewnątrzwspólnotowych.
8. Czasowe obniżenie stawek VAT dla produktów spożywczych, gazu ziemnego, energii elektrycznej i innych towarów:

• na jaki czas obniżono stawki VAT? Co jeśli zakup towaru został dokonany wg wyższej stawki VAT?
• jakie towary objęto obniżonymi stawkami VAT: tj. 0%, 5% oraz 8%?
• jakie dodatkowe obowiązki informacyjne nałożono na podmioty korzystające z ww. stawek obniżonych?
9.  Pomoc na rzecz Ukrainy – skutki w VAT, kiedy można zastosować preferencyjne opodatkowanie wg 0% stawki podatku VAT.
10. Skład VAT – konsultacje MF.
11. Pakiet SLIM VAT 3:

• podniesienie progu dla małego podatnika do 2 mln euro rocznie;
• uregulowanie właściwych kursów walut stosowanych do przeliczania podstawy opodatkowania przy korektach in minus oraz in plus;
• przepisy dotyczące WDT;
• zniesienie obowiązku posiadania faktury do odliczenia VAT przy WNT;
• podniesienie z 500 zł do 10 tys. zł progu, który pozwala na przyjęcie, że proporcja odliczenia wynosi 100% (pod warunkiem, że proporcja ta rzeczywiście przekroczyła 98%);
• brak konieczności uwzględniania korekty rocznej podatku naliczonego jeżeli proporcja jest niższa i różni się nieznacznie od proporcji wstępnej;
• dodanie nowej możliwości uwolnienia się od odpowiedzialności solidarnej z tytułu otrzymania płatności na rachunek VAT w przypadku zmiany faktora;
• brak konieczności drukowania raportów fiskalnych i dokumentów niefiskalnych z kas rejestrujących online (w tym wirtualnych);
• obniżenie 20% sankcji VAT do 10% oraz 15% sankcji do 5%;
• wprowadzenie możliwości odstąpienia od wymierzenia sankcji VAT przez organy podatkowe;
• określenie zasad korygowania transakcji rozliczonych w ramach OSS oraz IOSS, gdy na moment jej składania podatnik nie korzysta już z tej procedury;
• umożliwienie przelewania VAT pomiędzy rachunkami VAT członków grupy VAT;
• nowe rodzaje należności publicznoprawnych, które można opłacić środkami z rachunku VAT (np. podatek od sprzedaży detalicznej lub podatek tonażowy);
12. Krajowy System e-faktur (KSeF):
• techniczne aspekty stosowania e-faktur
• pola faktury ustrukturyzowanej (około 300 pozycji!)
• błędy przy wystawianiu e-faktur
• korzyści związane z wejściem w KSeF
13. Konsultacje oraz czas na pytania i odpowiedzi.



Prowadzący

Justyna Zając-Wysocka
Radca prawny, doradca podatkowy, doktorantka w Zakładzie Prawa Finansowego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Prezes zarządu w Małopolskim Instytucie Studiów Podatkowych sp. z o.o. Przewodnicząca  Małopolskiego Oddziału Krajowej Izby Doradców Podatkowych. Ekspert Polskiej Izby  Turystyki i członek Europejskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych i  Touroperatorów (ECTAA). Wieloletni współpracownik polskich i międzynarodowych firm  doradczych. Jeden z założycieli Stowarzyszenia Doktorantów i Doktorów Prawa  Podatkowego z siedzibą w Krakowie. Członek polskiego Oddziału IFA (International Fiscal Association). Uczestnik licznych konferencji naukowych z zakresu prawa podatkowego. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów gospodarczych w zakresie doradztwa prawnopodatkowego oraz obsługi sporów podatkowych. Interesuje się również opodatkowaniem spółek kapitałowych oraz procedurą sądowo administracyjną. Jest autorką licznych publikacji eksperckich z zakresu prawa podatkowego oraz wykładowcą problematyki VAT. Została uznana za jednego z najlepszych doradców podatkowych w zakresie sporów podatkowych (IX Ranking „Dziennika Gazety Prawnej").
 

Informacje dodatkowe

540 zł+ 23% VAT - koszt udziału w transmisji on-line jednej osoby

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach on-line, materiały szkoleniowe przesłane mailowo oraz certyfikat BDO.

Jak to działa?:

  • Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
  • Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć
  • Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
  • Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
  • Podczas szkolenia macie Państwo możliwość zadawania pytań na czacie.

*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.


Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.