Zastosowanie EXCELA w pracy działów kadrowo-płacowych
Termin: 26.11.2024 - 26.11.2024
Cena: 490.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE
Cel szkolenia
Do kogo skierowane szkolenie?• Pracownicy służb kadrowo – płacowych, rachuby i administracji biurowej
• Osoby zajmujące się wyliczeniami list płac,
• Kontrolerzy danych płacowych,
• pracownicy biur rachunkowych.
Udział w zajęciach jest rekomendowany osobom zajmujących się zestawianiem danych kadrowych i wyliczeniami w ramach zadań płacowych.
Wymagania wstępne dla uczestników warsztatów komputerowych z Excela1. wymagana jest podstawowa wiedza z zakresu obsługi arkusza kalkulacyjnego. Sprawdź czy odpowiesz pozytywnie na pytania:
• potrafię zaznaczyć komórki, wiersze i kolumny,
• potrafię skopiować komórki,
• rozumiem proste odwołania do komórek, np. =A5,
• umiem przełączyć się między arkuszami,
• potrafię sumować dane w komórkach,
• umiem zmienić format danych, np. na dane liczbowe, księgowe, procenty.
2. wymagane jest posiadanie komputera (laptopa lub stacjonarnego) z zainstalowanym programem Excel, na którym uczestnik będzie mógł jednocześnie z trenerem wykonywać praktyczne ćwiczenia Czego się nauczą uczestnicy szkolenia• Przygotowywać dane źródłowe do dalszej obróbki w celu sporządzenia raportów kadrowo – płacowych
• Kontrolować poprawność wprowadzanych, raportowanych danych
• Tworzyć i obrabiać dane pod kątem specyfiki tworzonych zestawień kadrowo – płacowych
• Stosować techniki wizualizacji zestawień danych na podstawie tworzonych raportów
• Wykorzystywać narzędzia formatowania warunkowego, prostych tabel przestawnych, sum częściowych przy sporządzaniu raportów kadrowo – płacowych
• Poprawnie stosować funkcje wyszukiwania danych przy tworzeniu zestawień
• Podsumowywać zbiory danych z użyciem funkcji sumujących
Program
1. Wstępne przygotowanie danych kadrowo – płacowych w ExceluPrzygotowanie danych kadrowo – płacowych (obróbka) - sporządzanie zestawień i raportów w Excelu.
• Sprawdzenie poprawności danych z wykorzystaniem funkcji Excela.
• Usuwanie zbędnych znaków z danych wejściowych, w tym usuwanie zbędnych odstępów.
• Rozdzielanie, zastępowanie i łączenie tekstów z wykorzystaniem funkcji.
• Zastosowanie narzędzia „Tekst jako kolumny” w celu pobrania pożądanych danych do obróbki.
• Excel – Formatowanie danych wejściowych.
• Walidacja w Excelu danych komórkowych w oparciu o listy danych.
• Omówienie mechanizmu sprawdzania poprawności wprowadzonych danych – zawężenie zakresu wprowadzania danych, komunikaty ostrzegawcze i podpowiedzi.
• Rozwiązanie problemu danych liczbowych prezentowanych w formacie tekstowym.
• Rozwiązanie problemu nieprawidłowego formatowania dat i czasu w Excelu.
• Rozwiązanie problemu związanego z zaokrąglaniem liczb przy tworzeniu zestawień.
• Fizyczne przesuwanie danych przy tworzeniu zestawień.
• Ułatwienia przy obróbce danych związane ze skrótami klawiaturowymi i podziałem ekranu.
• Usuwanie pustych wierszy (lub niepotrzebnych, powtarzających się nagłówków) z zestawienia danych.
2. Modelowanie danych – prawidłowa obróbka danych do wyliczeń i zestawieńPrzygotowanie danych w Excelu – niektóre zagadnienia związane z dostosowaniem danych do wyliczeń i zestawień.
• Tworzenie w Excelu list na podstawie klucza w postaci danych identyfikacyjnych pracowników (numery ID, Pesele, itp.).
• Wyliczenia danych w oparciu o daty (np. w oparciu o wiek pracowników, rozpoczęcie pracy, itp.).
• Wyliczenia w Excelu dotyczące dat (np. ilość dni urlopu, dni pracy, czas zasiłków, itp.).
• Wyliczenia związane z czasem pracy (np. rozliczanie umów zleceń, wyliczanie wynagrodzeń w oparciu o czas przepracowany, harmonogramy czasu pracy).
• Grupowanie i rozgrupowywanie w Excelu danych w oparciu o wybrane kryteria.
• Sortowanie i filtrowanie zaawansowane danych wejściowych.
• Tworzenie w Excelu zestawień w oparciu o „pofiltrowane” dane – techniki kopiowania i przenoszenia danych.
3. Zastosowanie narzędzia tabel przestawnych i formatowania warunkowego przy tworzeniu raportów kadrowo - płacowych• Wykorzystanie narzędzia tabel przestawnych dla tworzenia raportów i zestawień kadrowo – płacowych
• Użycie narzędzia formatowania warunkowego dla wizualizacji danych przy tworzonych zestawieniach kadrowo - płacowych
4. Zastosowanie funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO( )Zastosowanie funkcji arkusza MS Excel WYSZUKAJ.PIONOWO ( ) w procesie przygotowania i obróbki danych kadrowych.
• Omówienie zastosowania funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO() przy tworzeniu zestawień.
• Pobieranie danych do zestawienia według zadanych kryteriów z tabel zewnętrznych z wykorzystaniem funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO().
• Tworzenie raportów typu podglądu danych przy wykorzystaniu funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO() i pól wyboru.
• Powiązanie funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO() z funkcją JEŻELI.BŁĄD(0 w celu lepszej prezentacji danych.
• Nowa funkcja X.WYSZUKAJ() (dostępna w nowej wersji MS Office) jako alternatywa dla funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO() – prezentacja różnic i możliwości.
5. Formuły wyliczeniowe przydatne przy sporządzaniu rozliczeń płacowychWykorzystanie w Excelu formuł wyliczeniowych przy sporządzaniu rozliczeń płacowych.
• Tworzenie wyliczeń „pod warunkiem” – wykorzystanie funkcji JEŻELI(), WYBIERZ(), ORAZ(), LUB() przy wyliczeniach.
• Tworzenie raportów sumujących „pod warunkiem” – wykorzystanie funkcji SUMA.WARUNKÓW(), SUMA.JEŻELI(), LICZ.JEŻELI() w zestawieniach.
• Wykorzystanie sum częściowych.
• Wykorzystanie mechanizmu analizy symulacji „Szukaj wyników” jako błyskawicznego elementu symulacji danych związanych z płacami.
Prowadzący
Maciej Derwiszprowadzi warsztaty komputerowe związane z obsługą programów: Płatnik, Symfonia i Excel. Ekspert w zakresie rachunkowości finansowej i zarządczej, rachunku kosztów, rozliczania płac i obsługi programów finansowo – księgowych. Posiada ponad 25-lat doświadczenia w pracy oraz w praktyce szkoleniowej. Zajęcia prowadzi w interesujący sposób, jasno i przystępnie przekazuje wiedzę, umiejętnie łączy teorię z praktyką.
Informacje dodatkowe
TRANSMISJA ONLINE :
Transmisję można odbierać z każdego urządzenia mobilnego, co oznacza, że uczestnikiem naszego kursu można być niemal z każdego miejsca na ziemi, wystarczy posiadać chociażby telefon z dostępem do Internetu.
Mamy nadzieję, że formuła ta pozwoli ograniczyć czas oraz koszty transportu uczestnikom mieszkającym w dalszej odległości od miejsc realizacji zajęć stacjonarnych.
Jak to działa?
- Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
- Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa potwierdzenie realizacji szkolenia oraz link do zajęć
- Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
- Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
- Podczas szkolenia macie Państwo możliwość zadawania pytań
Cena: 490 zł + 23% VAT**Cena bez VAT dla opłacających szkolenie
w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.C
ena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach on-line, materiały szkoleniowe oraz certyfikat przesłany w wersji elektronicznej
Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma.*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia lub jego odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.
Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.