Korekta listy płac – rozliczenia z ZUS i US
Termin: 20.12.2024 - 20.12.2024
Cena: 720.00 +VAT
Miejsce: Warszawa
Cel szkolenia
omówienie korygowania list płac i dokumentacji rozliczeniowej w najczęściej występujących korektach wykonywanych przez pracowników działu płac. Ukazanie wpływu korekt list płac na rozliczenie z pracownikiem (zleceniobiorcą), wysokość podatku dochodowego od osób fizycznych oraz rozliczenia z ZUS składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie
Program
• rozliczenia podatkowe i składkowe przy nadpłacie wynagrodzenia związanego z chorobą pracownika.
• korekta listy płac przy długotrwałej chorobie.
• wpływ zwolnienia lekarskiego ZUS E-ZLA po wypłacie wynagrodzenia – jak skorygować nadpłacone wynagrodzenie z wynagrodzenia chorobowego, zasiłków z ubezpieczenia społecznego
• korekta dokumentów w związku z wypłatą wynagrodzenia chorobowego zamiast zasiłku chorobowego.
• konsekwencje dla płatnika składek ZUS w przypadku błędnego ustalenia podstawy wymiaru zasiłków.
• konsekwencje podwyższenia wynagrodzenia z okresem wstecznym na podstawę wymiaru zasiłków.
• wyliczenia wysokości wynagrodzenia za przepracowaną część miesiąca – jak nie popełnić błędu, konsekwencje błędów,
• decyzja ZUS-u o niepodleganiu ubezpieczeniom społecznym pracownika (byłego pracownika) konsekwencje nie złożenia odwołania – analiza praktyczna
• umowa zlecenia i umowa o dzieło z własnym pracownikiem na rzecz własnego pracodawcy (korekta dokumentów z uwagi na uznanie umowy za wykonywaną na rzecz pracodawcy).
• II rozliczenie podatkowo składkowe w przypadku poprawiania okresu do grudnia 2021 r. i od 1 II 2022 r.
• rozliczanie umów zleceń, w przypadku złożenia błędnego świadczenia przez ubezpieczonego.
• kalkulacja wynagrodzenia zleceniobiorcy, jak ustalić zasady wypłaty wynagrodzenia aby nie ponosić dodatkowych kosztów w sytuacji gdy okaże się, że zleceniobiorca podlega nie tylko ubezpieczeniu zdrowotnemu ale także ubezpieczeniom społecznym,
• jak odzyskać składki od zleceniobiorcy,
• korekta rozliczeń z ZUS spowodowana błędnym opłaceniem składek za zleceniobiorcę.
• jak rozliczyć nadpłatę, niedopłatę składek jak złożyć korektę dokumentów składanych do ZUS
• przekroczenie 30-krotności podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe - obowiązki płatnika i ubezpieczonego
• konsekwencje złożenia błędnego oświadczenia przez ubezpieczonego
• ustalenie kwoty do zwrotu
• konsekwencje uznania umowy o dzieło za umowę zlecenia
• kiedy umowa o dzieło może zostać zakwestionowana
• jakich zapisów unikać przy zawieraniu umowy o dzieło
• jak złożyć korektę dokumentów rozliczeniowych do ZUS-u
• czy można odzyskać składki od ubezpieczonego
• jak odzyskać składki od ubezpieczonego
• korekta rozliczeń po uznaniu umowy o dzieło za zlecenie
• konsekwencje podatkowe i składkowe sfinansowanie składek za ubezpieczonego i byłego ubezpieczonego – nowe stanowisko MF
• zwrot pracodawcy nadpłaconego wynagrodzenia przez pracownika i byłego pracownika
Prowadzący
R.pr. Andrzej Radzisławradca prawny, ekspert w zakresie ubezpieczeń społecznych. Przez wiele lat zatrudniony był w Centrali Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, gdzie m.in. brał udział w opiniowaniu aktów prawnych związanych z ubezpieczeniami oraz analizował wydawane przez ZUS interpretacje w zakresie ich zgodności z obowiązującymi przepisami. Trener z ponad 15 letnim doświadczeniem w przeprowadzaniu szkoleń dla służb kadrowo płacowych oraz kadry zarządzającej z zakresu ubezpieczeń społecznych. Od wielu lat publikuje na łamach Rzeczpospolitej, Gazety Prawnej, czasopism wydawnictwa GOFIN, WIP, BECK.
Informacje dodatkowe
Cena: 720 zł + 23% VAT - za osobę
680 zł +23% VAT - za osobę przy zgłoszeniu dwóch lub więcej osób z firmy*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznychUczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-formaCena obejmuje:- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia - wysłane elektronicznie
- lunch, serwis kawowy
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia lub jego odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.Więcej informacji o hotelu:https://all.accor.com/hotel/3383/index.pl.shtmlWarunki rezygnacji:Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na
7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.