Dobry start w zamówienia publiczne
Termin: 13.12.2024 - 13.12.2024
Cena: 540.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE
Cel szkolenia
CEL:Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z regulacjami prawa zamówień publicznych, w szczególności ustawą Prawo zamówień publicznych oraz aktami wykonawczymi do tej ustawy, których znajomość jest niezbędna do prawidłowego przeprowadzenia procesu udzielenia zamówienia publicznego.
KORZYŚCI:- Pozyskanie lub poszerzenie przez uczestników szkolenia posiadanej wiedzy z zakresu zamówień publicznych, w tym w zakresie obowiązujących regulacji prawnych, a także aktualnego orzecznictwa i opinii prawnych Urzędu Zamówień Publicznych. Wiedza ta pozwoli uczestnikom szkolenia uniknąć uchybień czy nieprawidłowości w procesie zamówieniowym;
- Nabycie przez uczestników szkolenia praktycznych umiejętności przydatnych w codziennej pracy osób zawodowo zajmujących się zamówieniami publicznymi;
GRUPA DOCELOWA:Szkolenie adresowane jest do osób rozpoczynających pracę w zamówieniach publicznych, w szczególności pracowników komórek odpowiedzialnych za udzielanie zamówień, tj. członków komisji przetargowych, ale także do przedstawicieli obszarów merytorycznych zaangażowanych w proces zamówieniowy.
Program
- Informacje podstawowe:
- akty prawne;
- podstawowe definicje;
- zasady udzielania zamówień publicznych;
- progi stosowania ustawy, kurs euro.
- Czynności przygotowawcze:
- RFI, wstępne konsultacje rynkowe, analiza potrzeb i wymagań;
- zasady sporządzania opisu przedmiotu zamówienia, kody CPV;
- szacowanie wartości zamówienia;
- wybór trybu udzielenia zamówienia;
- powołanie komisji przetargowej, oświadczenia z art. 56 Pzp.
- Specyfikacja Warunków Zamówienia:
- obligatoryjne i fakultatywne elementy SWZ;
- zasady wyjaśniania treści SWZ, sporządzanie dokumentów jednolitych i ich oznaczanie, zmiana ogłoszenia o zamówieniu;
- termin związania ofertą i zasady jego zmiany;
- otwarcie ofert, obowiązki informacyjne.
- Ocena ofert:
- zasady postępowania z ofertami od momentu ich otwarcia;
- weryfikacja podpisów;
- oświadczenia wykonawcy (wiedzy i woli) w ofercie;
- podstawy wykluczenia wykonawcy z postępowania (obligatoryjne, fakultatywne) samooczyszczenie;
- zasady składania ofert przez wykonawców wspólnie ubiegających się
o zamówienie, poleganie na zasobach podmiotów trzecich, podwykonawstwo;
- kryteria oceny ofert i ich wagi,
- omyłki w ofertach (rachunkowa, pisarska, inna) - zasady postępowania;
- odrzucenie oferty a wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu - różnice w zastosowaniu tych instrumentów;
- zakończenie postępowania: udzielenie zamówienia (zawarcie umowy) lub unieważnienie postępowania;
- Umowa w sprawie zamówienia publicznego:
- forma umowy;
- obligatoryjne postanowienia umowy;
- klauzule abuzywne;
- kary umowne - zasady ustanawiania;
- zasady dokonywania zmian w umowie.
- Obowiązki informacyjne po zakończeniu postępowania:
- ogłoszenie o zawarciu umowy;
- ogłoszenie o wykonaniu umowy;
- raport z realizacji zamówienia.
- BHP pracownika jednostki zamówień publicznych:
- predyspozycje charakterologiczne, trening asertywności, „instynkt samozachowawczy” i radzenie sobie ze stresem;
- zasady prowadzenia korespondencji wewnątrz organizacji i zasady utrzymywania kontaktów z wykonawcami;
- współodpowiedzialność członków komisji przetargowej za powodzenie postępowania, harmonogramy działań, podział obowiązków, zasada ograniczonego zaufania;
- czytelność przygotowywanej dokumentacji;
- konsultacje z innymi specjalistami (grupy internetowe);
- odpowiedzialność dyscyplinarna i karna członków komisji przetargowej.
Prowadzący
Ewelina Gawdzik Ewelina Gawdzik
Prawnik z 18-letnim doświadczeniem, praktyk udzielający zamówień publicznych. Posiada doświadczenie w pracy w kontroli zamówień publicznych (UZP), jak i obsłudze zamówień publicznych po stronie zamawiających klasycznych (IPN, Centrum Łukasiewicz) oraz sektorowych (PSG Sp. z o.o.). Ukończyła Seminarium Doktoranckie Nauk Prawnych na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Trener z zakresu zamówień publicznych - prowadziła szkolenia dla zamawiających współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w projekcie „Nowe podejście do zamówień publicznych szkolenia i doradztwo” organizowanym przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości we współpracy
z Urzędem Zamówień Publicznych. Członek Zespołu Roboczego ds. Zamówień publicznych działającego w ramach Rady Przedsiębiorców przy Rzeczniku Małych
i Średnich Przedsiębiorców. Autorka publikacji z zakresu zamówień publicznych w prasie branżowej i naukowej.
Informacje dodatkowe
Cena: 540 zł +23% VAT - koszt udziału w transmisji on-line jednej osoby.Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach on-line, materiały szkoleniowe przesłane mailowo oraz certyfikat BDO.
Jak to działa?- Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
- Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć
- Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
- Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
- Podczas szkolenia macie Państwo możliwość zadawania pytań na czacie.
*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznychUczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia lub jego odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.Warunki rezygnacji:Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na
2 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.