Powered by Smartsupp
Skip to main content

Jak przeprowadzić w firmie system ocen okresowych. Motywowanie przez ocenianie

Termin: 26.11.2024 - 27.11.2024
Cena: 1450.00 +VAT
Miejsce: Wrocław
Hotel Scandic ****
ul. Piłsudskiego 50-57

Masz pytanie – skontaktuj się:

  22 543 16 06
  szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia

 
"Aby osądzać, należy cierpliwie wysłuchać, trzeźwo ocenić fakty, mądrze odpowiedzieć i bezstronnie podjąć decyzję".
Douglas Mc Gregor

DLACZEGO WŁAŚNIE TO SZKOLENIE?
Systemy Ocen Okresowych Pracowników zostały uznane za doskonałe narzędzie pozwalające na badanie poziomu kompetencji pracowników. Dzięki nim uzyskujemy informacje na temat efektywności pracy pracowników, potencjału rozwojowego kadry, ich potrzeb i oczekiwań wobec organizacji. Służą planowaniu zatrudnienia, ustalaniu ruchów kadrowych oraz są pomocne w ustalaniu ścieżek kariery wszystkich pracowników i wysokości wynagrodzeń oraz premii.
Co jednak najważniejsze - udzielone pracownikom informacje zwrotne na temat wykonywanej przez nich pracy - zaspokajają potrzeby psychologiczne pracowników: uznania, szacunku, przynależności do grupy. Prawidłowo przeprowadzone sesje informacji zwrotnej są doskonałym narzędziem motywacji.

W praktyce rozmowy oceniające odbywane po ocenie kompetencji częściej budzą negatywne emocje niż entuzjazm i łatwiej spotkać pracowników zawiedzionych przebiegiem rozmowy oceniającej niż takich, dla których była ona motywująca. Źle przeprowadzona rozmowa jest porażką zarówno menedżera, jak i pracownika. Aby temu zapobiegać należy rozwijać konkretne i praktyczne umiejętności z zakresu:
1.    przygotowania się do rozmowy,
2.    tworzenia atmosfery wzajemnego zaufania i współpracy,
3.    ustalania oceny pracy na bazie rozmowy, a nie narzucania własnych poglądów,
4.    radzenia sobie z obiekcjami i różnicą zdań,
5.    doprowadzania do tego, aby wypracować rozwiązania problemów i plan rozwoju na przyszłość.

JAKI ZATEM MAMY CEL?
1.    Wyposażenie uczestników szkolenia w wiedzę i umiejętności niezbędne do stworzenia w organizacji systemu ocen okresowych
2.    Przekazanie wiedzy na temat przygotowania się przeprowadzenia procesu oceniania
3.    Praktyczne przećwiczenie umiejętności niezbędnych przy tworzeniu systemu oraz przeprowadzaniu rozmowy

DLA KOGO TO SZKOLENIE?
Warsztaty te przeznaczone są dla menedżerów, właścicieli firm, pracowników tych firm, którzy planują stworzyć System Ocen Okresowych Pracowników w firmie.
Warsztaty te przeznaczone są dla menedżerów, którzy planują i odbywają rozmowy ewaluacyjne ze swoimi pracownikami.

DLACZEGO WARTO?
Uczestnicy otrzymają wiedzę na temat budowy i wdrażania Systemów Ocen Okresowych Pracowników w firmie.
Nabędą umiejętności w zakresie:
•    Opisu kryteriów oceny (kompetencji)
•    Budowania arkusza oceny okresowej
•    Konstrukcji regulaminu Systemu Ocen Okresowych Pracowników
•    Prowadzenia rozmów oceniających
•    Poznają główne zasady rządzące oceną okresową,

Uczestnicy nauczą się jak obiektywnie omówić oceniony poziom kompetencji pracownika i nie wpaść w pułapki psychologiczne oceny oraz będą mogli przećwiczyć przeprowadzenie fragmentu rozmowy, co pozwoli na diagnozę swoich mocnych i słabych stron w tej umiejętności.

ILE CZASU BĘDZIE TRWAŁO SZKOLENIE?
2 dni szkoleniowe
Uwaga! Możliwość wzięcia udziału w tylko jednym, wybranym dniu.

 
Dzień 1 Przygotowanie systemu ocen okresowych
 
1. Wstęp
2. Miejsce Systemu Ocen Okresowych Pracowników w polityce personalnej przedsiębiorstwa
3. Opis stanowiska pracy i profil kompetencyjny pracownika jako materiał wyjściowy do konstrukcji SOOP
4. Kryteria oceny
  • Wybór kryteriów oceny – rodzaje grup kompetencyjnych
  • Opis kompetencji – zasady opisu kompetencji
5. Narzędzia oceny
  • Skale – jak je tworzyć i opisywać
  • Wady i zalety wybranych skal
  • Arkusz oceny – jak tworzyć arkusze, zasady
  • Platformy oceny kompetencji na rynku HR
6. Regulamin oceniania w firmie
  • Punkty obowiązkowe w regulaminie
  • Jak stworzyć procedurę odwoławczą
  • Powiązanie regulaminu oceny z regulaminem pracy
7. Etapy przygotowania organizacji do oceniania
 
Dzień 2 Prowadzenie rozmowy oceniającej
 
1. Rozmowa oceniająca jako element Systemu Ocen Okresowych Pracowników
2. Przygotowanie do rozmowy oceniającej
  • Analiza wyników pracy
  • Obserwacja jako podstawa oceniania – jak bazować na faktach i rola nadinterpretacji w uzyskaniu prawidłowego wyniku
  • Jak stosować skalę oceny i przygotować argumentację do rozmowy
  • Czynności przed rozmową
  • Planowanie rozmowy
  • Kolejność odbywania rozmów a psychologiczne pułapki w ocenie
3.Zasady komunikacji podczas rozmowy
  • Zasady udzielania informacji zwrotnych
  • Udzielanie pozytywnej informacji zwrotnej w modelu UF
  • Zasady udzielania negatywnej informacji zwrotnej w modelu FUKO
  • Model TAG w specyficznych sytuacjach
  1. Rozmowa oceniająca
  • Style prowadzenia rozmowy w zależności od stopnia dojrzałości pracownika
  • Etapy rozmowy ewaluacyjnej
  • Ćwiczenie – symulacja rozmów ewaluacyjnych
  1. Pułapki psychologiczne w ocenie – przegląd i techniki radzenia sobie z nimi
  2. Trudne sytuacje podczas rozmowy
 
 
INFORMACJE DODATKOWE
Szkolenie jako „szkolenie otwarte” oparte jest o przykładowe rozwiązania i case study oraz prezentacje wersji szkoleniowych Systemów Ocen Okresowych.
Uwaga! Dwa dni szkoleniowe nie gwarantują budowy gotowego Systemu, a jedynie dają materiał podstawowy oraz wytyczne do jego budowy. Zajęcia pomagają w ustaleniu harmonogramu prac i wskazują na elementy istotne przy budowaniu efektywnego i dopasowanego do realiów firmy Systemu.
 
 

Małgorzata Kamińska
Od 20 lat trener. Obecnie także coach i konsultant w biznesie w obszarze strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi oraz wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku i Gdyni (Katedra Zarządzania). Ekspert w dziedzinie warsztatów rozwojowych dla kadry menedżerskiej. Autorka wielu programów rozwojowych. Praktyk w obszarze zarządzania i wprowadzania zmian w biznesie.
Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego oraz Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Ukończyła także studia podyplomowe „Ocena i rozwój pracowników” w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Sopocie oraz studia podyplomowe “Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi” na WSB w Gdańsku.
Główną specjalizacją jest szeroko pojęte zarządzanie zasobami ludzkimi. Na poziomie organizacji przygotowuje i prowadzi szkolenia z rekrutacji i selekcji, adaptację pracowników, motywacji i rozwoju, oceniania pracy, tworzenia ścieżek karier. Prowadzi zajęcia z menedżerami z zakresu budowania i zarządzania zespołami pracowniczymi, a także warsztaty rozwoju kompetencji osobistych, takich jak komunikacja interpersonalna, asertywność, zarządzanie sobą w czasie, kreatywność, efektywność osobista I wystąpienia publiczne. Przygotowuje i szkoli pracowników obsługi klienta i sprzedaży tworząc programy rozwojowe oparte nie tylko o doświadczenia własne w roli sprzedawcy, ale także w oparciu o wiedzę psychologiczną i trendy rynkowe. Od 2006 roku świadczy usługi doradcze w zakresie strategicznego HR. Wspiera organizacje w tworzeniu i implementacji procesów zarządzania zasobami ludzkimi. Prowadzi szkolenia i warsztaty w tym zakresie. Od 2018 roku trener w metodologii on-line i twórca kursów i szkoleń na odległość.
 

Cena: 

1450 zł + 23% VAT - za osobę

Istnieje możliwość udziału w wybranym dniu szkolenia.

Cena za udział w 1 dniu szkoleniu: 760 zł +23% VAT

 
*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

Cena obejmuje:
  • uczestnictwo w szkoleniu
  • materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia - wysłane elektronicznie
  • lunch, serwis kawowy
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Więcej informacji o hotelu:
https://www.scandichotels.com/scandic-polska/scandic-wroclaw



Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.





 

Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
26.11.2024 - 27.11.2024 Wrocław 4763024 1450.00 +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

Jak przeprowadzić w firmie system ocen okresowych. Motywowanie przez ocenianie

Termin: 26.11.2024 - 27.11.2024
Cena: 1450.00 +VAT
Miejsce: Wrocław

Cel szkolenia

 
"Aby osądzać, należy cierpliwie wysłuchać, trzeźwo ocenić fakty, mądrze odpowiedzieć i bezstronnie podjąć decyzję".
Douglas Mc Gregor

DLACZEGO WŁAŚNIE TO SZKOLENIE?
Systemy Ocen Okresowych Pracowników zostały uznane za doskonałe narzędzie pozwalające na badanie poziomu kompetencji pracowników. Dzięki nim uzyskujemy informacje na temat efektywności pracy pracowników, potencjału rozwojowego kadry, ich potrzeb i oczekiwań wobec organizacji. Służą planowaniu zatrudnienia, ustalaniu ruchów kadrowych oraz są pomocne w ustalaniu ścieżek kariery wszystkich pracowników i wysokości wynagrodzeń oraz premii.
Co jednak najważniejsze - udzielone pracownikom informacje zwrotne na temat wykonywanej przez nich pracy - zaspokajają potrzeby psychologiczne pracowników: uznania, szacunku, przynależności do grupy. Prawidłowo przeprowadzone sesje informacji zwrotnej są doskonałym narzędziem motywacji.

W praktyce rozmowy oceniające odbywane po ocenie kompetencji częściej budzą negatywne emocje niż entuzjazm i łatwiej spotkać pracowników zawiedzionych przebiegiem rozmowy oceniającej niż takich, dla których była ona motywująca. Źle przeprowadzona rozmowa jest porażką zarówno menedżera, jak i pracownika. Aby temu zapobiegać należy rozwijać konkretne i praktyczne umiejętności z zakresu:
1.    przygotowania się do rozmowy,
2.    tworzenia atmosfery wzajemnego zaufania i współpracy,
3.    ustalania oceny pracy na bazie rozmowy, a nie narzucania własnych poglądów,
4.    radzenia sobie z obiekcjami i różnicą zdań,
5.    doprowadzania do tego, aby wypracować rozwiązania problemów i plan rozwoju na przyszłość.

JAKI ZATEM MAMY CEL?
1.    Wyposażenie uczestników szkolenia w wiedzę i umiejętności niezbędne do stworzenia w organizacji systemu ocen okresowych
2.    Przekazanie wiedzy na temat przygotowania się przeprowadzenia procesu oceniania
3.    Praktyczne przećwiczenie umiejętności niezbędnych przy tworzeniu systemu oraz przeprowadzaniu rozmowy

DLA KOGO TO SZKOLENIE?
Warsztaty te przeznaczone są dla menedżerów, właścicieli firm, pracowników tych firm, którzy planują stworzyć System Ocen Okresowych Pracowników w firmie.
Warsztaty te przeznaczone są dla menedżerów, którzy planują i odbywają rozmowy ewaluacyjne ze swoimi pracownikami.

DLACZEGO WARTO?
Uczestnicy otrzymają wiedzę na temat budowy i wdrażania Systemów Ocen Okresowych Pracowników w firmie.
Nabędą umiejętności w zakresie:
•    Opisu kryteriów oceny (kompetencji)
•    Budowania arkusza oceny okresowej
•    Konstrukcji regulaminu Systemu Ocen Okresowych Pracowników
•    Prowadzenia rozmów oceniających
•    Poznają główne zasady rządzące oceną okresową,

Uczestnicy nauczą się jak obiektywnie omówić oceniony poziom kompetencji pracownika i nie wpaść w pułapki psychologiczne oceny oraz będą mogli przećwiczyć przeprowadzenie fragmentu rozmowy, co pozwoli na diagnozę swoich mocnych i słabych stron w tej umiejętności.

ILE CZASU BĘDZIE TRWAŁO SZKOLENIE?
2 dni szkoleniowe
Uwaga! Możliwość wzięcia udziału w tylko jednym, wybranym dniu.

 

Program

Dzień 1 Przygotowanie systemu ocen okresowych
 
1. Wstęp
2. Miejsce Systemu Ocen Okresowych Pracowników w polityce personalnej przedsiębiorstwa
3. Opis stanowiska pracy i profil kompetencyjny pracownika jako materiał wyjściowy do konstrukcji SOOP
4. Kryteria oceny
  • Wybór kryteriów oceny – rodzaje grup kompetencyjnych
  • Opis kompetencji – zasady opisu kompetencji
5. Narzędzia oceny
  • Skale – jak je tworzyć i opisywać
  • Wady i zalety wybranych skal
  • Arkusz oceny – jak tworzyć arkusze, zasady
  • Platformy oceny kompetencji na rynku HR
6. Regulamin oceniania w firmie
  • Punkty obowiązkowe w regulaminie
  • Jak stworzyć procedurę odwoławczą
  • Powiązanie regulaminu oceny z regulaminem pracy
7. Etapy przygotowania organizacji do oceniania
 
Dzień 2 Prowadzenie rozmowy oceniającej
 
1. Rozmowa oceniająca jako element Systemu Ocen Okresowych Pracowników
2. Przygotowanie do rozmowy oceniającej
  • Analiza wyników pracy
  • Obserwacja jako podstawa oceniania – jak bazować na faktach i rola nadinterpretacji w uzyskaniu prawidłowego wyniku
  • Jak stosować skalę oceny i przygotować argumentację do rozmowy
  • Czynności przed rozmową
  • Planowanie rozmowy
  • Kolejność odbywania rozmów a psychologiczne pułapki w ocenie
3.Zasady komunikacji podczas rozmowy
  • Zasady udzielania informacji zwrotnych
  • Udzielanie pozytywnej informacji zwrotnej w modelu UF
  • Zasady udzielania negatywnej informacji zwrotnej w modelu FUKO
  • Model TAG w specyficznych sytuacjach
  1. Rozmowa oceniająca
  • Style prowadzenia rozmowy w zależności od stopnia dojrzałości pracownika
  • Etapy rozmowy ewaluacyjnej
  • Ćwiczenie – symulacja rozmów ewaluacyjnych
  1. Pułapki psychologiczne w ocenie – przegląd i techniki radzenia sobie z nimi
  2. Trudne sytuacje podczas rozmowy
 
 
INFORMACJE DODATKOWE
Szkolenie jako „szkolenie otwarte” oparte jest o przykładowe rozwiązania i case study oraz prezentacje wersji szkoleniowych Systemów Ocen Okresowych.
Uwaga! Dwa dni szkoleniowe nie gwarantują budowy gotowego Systemu, a jedynie dają materiał podstawowy oraz wytyczne do jego budowy. Zajęcia pomagają w ustaleniu harmonogramu prac i wskazują na elementy istotne przy budowaniu efektywnego i dopasowanego do realiów firmy Systemu.
 
 

Prowadzący

Małgorzata Kamińska
Od 20 lat trener. Obecnie także coach i konsultant w biznesie w obszarze strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi oraz wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku i Gdyni (Katedra Zarządzania). Ekspert w dziedzinie warsztatów rozwojowych dla kadry menedżerskiej. Autorka wielu programów rozwojowych. Praktyk w obszarze zarządzania i wprowadzania zmian w biznesie.
Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego oraz Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Ukończyła także studia podyplomowe „Ocena i rozwój pracowników” w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Sopocie oraz studia podyplomowe “Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi” na WSB w Gdańsku.
Główną specjalizacją jest szeroko pojęte zarządzanie zasobami ludzkimi. Na poziomie organizacji przygotowuje i prowadzi szkolenia z rekrutacji i selekcji, adaptację pracowników, motywacji i rozwoju, oceniania pracy, tworzenia ścieżek karier. Prowadzi zajęcia z menedżerami z zakresu budowania i zarządzania zespołami pracowniczymi, a także warsztaty rozwoju kompetencji osobistych, takich jak komunikacja interpersonalna, asertywność, zarządzanie sobą w czasie, kreatywność, efektywność osobista I wystąpienia publiczne. Przygotowuje i szkoli pracowników obsługi klienta i sprzedaży tworząc programy rozwojowe oparte nie tylko o doświadczenia własne w roli sprzedawcy, ale także w oparciu o wiedzę psychologiczną i trendy rynkowe. Od 2006 roku świadczy usługi doradcze w zakresie strategicznego HR. Wspiera organizacje w tworzeniu i implementacji procesów zarządzania zasobami ludzkimi. Prowadzi szkolenia i warsztaty w tym zakresie. Od 2018 roku trener w metodologii on-line i twórca kursów i szkoleń na odległość.
 

Informacje dodatkowe


Cena: 

1450 zł + 23% VAT - za osobę

Istnieje możliwość udziału w wybranym dniu szkolenia.

Cena za udział w 1 dniu szkoleniu: 760 zł +23% VAT

 
*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

Cena obejmuje:
  • uczestnictwo w szkoleniu
  • materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia - wysłane elektronicznie
  • lunch, serwis kawowy
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Więcej informacji o hotelu:
https://www.scandichotels.com/scandic-polska/scandic-wroclaw



Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.