Powered by Smartsupp
Skip to main content

Skuteczna rekrutacja pracowników

Termin: 13.02.2025 - 13.02.2025
Cena: 760.00 +VAT
Miejsce: Wrocław
Hotel Scandic ****
ul. Piłsudskiego 50-57

Masz pytanie – skontaktuj się:

  22 543 16 06
  szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia

Główne założenia szkolenia:
  1. Nabycie umiejętności analizowania dokumentów dostarczanych przez kandydatów pod kątem:
    • dopasowania do ustalonego profilu optymalnego kandydata;
    • poziomu dotychczasowych osiągnięć zawodowych kandydata;
  2. Rozwój umiejętności formułowania pytań diagnozujących predyspozycje kandydata do wykonywania obowiązków na danym stanowisku pracy,
  3. Nabycie umiejętności rozpoczynania rozmowy selekcyjnej w sposób sprzyjający otwarciu kandydata i dotarciu do kluczowych informacji o nim,
  4. Rozwój umiejętności zadawania pytań, które pozwolą na sprawdzenie czy kandydat posiada kompetencje potrzebne na określonym stanowisku,
  5. Zrozumienie wpływu sposobu zadawania pytań przy użyciu najnowszych metod, na jakość otrzymywanych informacji
  6. Podniesienie świadomości błędów pojawiających się podczas rozmów oraz sposobów ich unikania,
  7. Udoskonalenie umiejętności oceny kandydata i ustrzeganie się błędów percepcyjnych występujących w ocenie
  8. Rozwój umiejętności w obszarze podejmowania właściwych decyzji odnośnie zatrudnienia kandydata.
1.    WSTĘP DO SZKOLENIA
•    Przedstawienie i wzajemne poznanie trenera i uczestników
•    Prezentacja planu i celów szkolenia
•    Ustalenie zasad związanych z przebiegiem szkolenia

Forma prowadzenia: Prezentacja,

2. PRZYGOTOWANIE DO WYWIADU  
•    Właściwy i ekonomiczny sposób analizowania napływających ofert- CV oraz listów motywacyjnych adekwatnie do wymagań stanowiskowych stawianych przed kandydatem,
•        Elementy istotne w analizie CV, na co należy być wyczulonym: „dziury” w chronologii, skoczkowie, deklaratywne zainteresowania, język, opis zadań w firmach, niesprecyzowane kwalifikacje, cv jak „gadżet” lub brudnopis itd. Elementy, na których należy się skoncentrować.  
•       Pierwsze wrażenie „efekt anielski” i „efekt Golema” – obiektywizm rekrutującego.
•       Efekt halo, naturalne kryteria selekcji rekrutującego.
•       Klasyczne błędy komunikacyjne rekrutującego

Forma prowadzenia: Przykładowe CV, weryfikacja potencjalnych kandydatów, pokazanie miejsc mówiących dużo o kandydacie, znaków zapytania itd


3.WERYFIKACJA HIPOTEZ: TECHNIKI ZADAWANIA PYTAŃ
•    Dlaczego pytam?
•    Podstawowe techniki zadawania pytań.
•    Jaki cel takie środki - określenie celu i dobieranie do niego rodzaju pytań.
•    Kiedy powinno mi się zapalać czerwone światło?
•    Kiedy i jak poszukujemy motywacji kandydata
•    Rodzaje wywiadów i czym jest wywiad behawioralny?
•    Sztuka swobodnej, ale kierowanej rozmowy pytaniami.
•    Jak umiejętnie rozwijać rozmowę w danej dziedzinie?
Drążenie pytaniami

Forma prowadzenia: Uczestnicy dostają przed szkoleniem „książeczkę pytań” , Trener tłumaczy cel zadawanych pytań i analizuje możliwe wypowiedzi

4.    SPRAWDZANIE KLUCZOWYCH KOMPETENCJI: PRZYGOTOWANIE DO DECYZJI
•    Dobre przygotowanie do weryfikacji kluczowych kompetencji - min. i max. Ilość kompetencji poddawanych weryfikacji, określanie czasu na 1 kandydata
•    Sprawdzanie kluczowych kompetencji.
•    Jak wyrażają się kompetencje w zachowaniach codziennego dnia pracy, jakie zadać pytania weryfikujące.
•    Pytania teoretyczne, naprowadzające, behawioralne – wskazanie i doświadczenie istotnych różnic w docieraniu do prawdziwych doświadczeń kandydata
•    Jakość informacji - pogłębianie informacji, drążenie tematu
•    Techniki komunikacyjne - parafraza i jej rodzaje.
•    Interpretacja zachowań- co powinno wzbudzić naszą ostrożność.

Forma prowadzenia: prezentacja

5.    WYBÓR KANDYDATA, SPRAWDZENIE SKUTECZNOŚCI PROCESU  
•    Jak interpretować odpowiedzi kandydata.
•    Analiza sukcesów pomyłek i trudności. Co to jest błąd rekrutacyjny i jego przyczyny.
•    Okres wdrożenia- weryfikacja rekrutacji.

Forma prowadzenia: Prezentacja multimedialna
 

Magdalena Guillet

Wieloletni konsultant zarządzania, coach i trener z dwudziestoletnim doświadczeniem w prowadzeniu projektów doradczych i szkoleniowych.
Z wykształcenia filolog polski i teatrolog. Dyplomowany międzynarodowy trener zarządzania ( roczny kurs w Paryżu Cegos S.A. 2002) oraz mediator w organizacji ( Trop, roczna szkoła mediatorów 2013).

W swojej karierze zawodowej była naukowcem w CNRS w Paryżu, dyrektorem personalnym Carrefour Polska od jego wejścia na rynek polski do 3 tys pracowników, prowadziła francuską firmę pracy czasowej Ecco, rekrutowała oraz doradzała pracownikom w rozwoju ich kariery zawodowej, przez 10 lat była prezesem filii polskiej, międzynarodowej firmy doradczo szkoleniowej Cegos oraz partnerem zarządzającym Cegos SA Francja, gdzie prowadziła międzynarodowe projekty doradcze dotyczące m.in. restrukturyzacji zatrudnienia oraz projekty rekrutacyjne.

W latach 2005 -2009 współzałożyciel, członek zarządu Polskiej Izby Firm Szkoleniowych oraz jej wiceprezes. Kierowała też w ramach PIFS Komisją Jakości Rynku Szkoleń oraz stworzyła Kodeks Dobrych Praktyk branży szkoleniowej.
Prowadzi działania doradcze i szkolenia w obszarze strategii HR, umiejętności kierowniczych i umiejętności osobistych. Zajmuje się szeroko rozumianą tematyką zarządzania wiekiem i różnorodnością w firmach. W psychologii biznesu zajmuje się m.in. zarządzaniem konfliktem w przedsiębiorstwie, motywacją, komunikacją, integracją zespołu i zarządzaniem zmianą.
Prowadziła również zajęcia na MBA HR w Wyższej Szkole Handlu i Prawa im Ryszarda Łazarskiego z zakresu zarządzania zmianą oraz procesów zarządczych, w Wyższej Szkole Pedagogicznej TWP zajęcia z zakresu projektów innowacyjnych, prezentacji i autoprezentacji a także komunikacji werbalnej i niewerbalnej.

 



Cena: 

760 zł + 23% VAT - za osobę

720 zł +23% VAT - za osobę przy zgłoszeniu dwóch lub więcej osób z firmy


*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

Cena obejmuje:
  • uczestnictwo w szkoleniu
  • materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia - wysłane elektronicznie
  • lunch, serwis kawowy
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Więcej informacji o hotelu: Hotel Scandic


Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty

Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
13.02.2025 - 13.02.2025 Wrocław 4844124 760.00 +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

Skuteczna rekrutacja pracowników

Termin: 13.02.2025 - 13.02.2025
Cena: 760.00 +VAT
Miejsce: Wrocław

Cel szkolenia

Główne założenia szkolenia:
  1. Nabycie umiejętności analizowania dokumentów dostarczanych przez kandydatów pod kątem:
    • dopasowania do ustalonego profilu optymalnego kandydata;
    • poziomu dotychczasowych osiągnięć zawodowych kandydata;
  2. Rozwój umiejętności formułowania pytań diagnozujących predyspozycje kandydata do wykonywania obowiązków na danym stanowisku pracy,
  3. Nabycie umiejętności rozpoczynania rozmowy selekcyjnej w sposób sprzyjający otwarciu kandydata i dotarciu do kluczowych informacji o nim,
  4. Rozwój umiejętności zadawania pytań, które pozwolą na sprawdzenie czy kandydat posiada kompetencje potrzebne na określonym stanowisku,
  5. Zrozumienie wpływu sposobu zadawania pytań przy użyciu najnowszych metod, na jakość otrzymywanych informacji
  6. Podniesienie świadomości błędów pojawiających się podczas rozmów oraz sposobów ich unikania,
  7. Udoskonalenie umiejętności oceny kandydata i ustrzeganie się błędów percepcyjnych występujących w ocenie
  8. Rozwój umiejętności w obszarze podejmowania właściwych decyzji odnośnie zatrudnienia kandydata.


Program

1.    WSTĘP DO SZKOLENIA
•    Przedstawienie i wzajemne poznanie trenera i uczestników
•    Prezentacja planu i celów szkolenia
•    Ustalenie zasad związanych z przebiegiem szkolenia

Forma prowadzenia: Prezentacja,

2. PRZYGOTOWANIE DO WYWIADU  
•    Właściwy i ekonomiczny sposób analizowania napływających ofert- CV oraz listów motywacyjnych adekwatnie do wymagań stanowiskowych stawianych przed kandydatem,
•        Elementy istotne w analizie CV, na co należy być wyczulonym: „dziury” w chronologii, skoczkowie, deklaratywne zainteresowania, język, opis zadań w firmach, niesprecyzowane kwalifikacje, cv jak „gadżet” lub brudnopis itd. Elementy, na których należy się skoncentrować.  
•       Pierwsze wrażenie „efekt anielski” i „efekt Golema” – obiektywizm rekrutującego.
•       Efekt halo, naturalne kryteria selekcji rekrutującego.
•       Klasyczne błędy komunikacyjne rekrutującego

Forma prowadzenia: Przykładowe CV, weryfikacja potencjalnych kandydatów, pokazanie miejsc mówiących dużo o kandydacie, znaków zapytania itd


3.WERYFIKACJA HIPOTEZ: TECHNIKI ZADAWANIA PYTAŃ
•    Dlaczego pytam?
•    Podstawowe techniki zadawania pytań.
•    Jaki cel takie środki - określenie celu i dobieranie do niego rodzaju pytań.
•    Kiedy powinno mi się zapalać czerwone światło?
•    Kiedy i jak poszukujemy motywacji kandydata
•    Rodzaje wywiadów i czym jest wywiad behawioralny?
•    Sztuka swobodnej, ale kierowanej rozmowy pytaniami.
•    Jak umiejętnie rozwijać rozmowę w danej dziedzinie?
Drążenie pytaniami

Forma prowadzenia: Uczestnicy dostają przed szkoleniem „książeczkę pytań” , Trener tłumaczy cel zadawanych pytań i analizuje możliwe wypowiedzi

4.    SPRAWDZANIE KLUCZOWYCH KOMPETENCJI: PRZYGOTOWANIE DO DECYZJI
•    Dobre przygotowanie do weryfikacji kluczowych kompetencji - min. i max. Ilość kompetencji poddawanych weryfikacji, określanie czasu na 1 kandydata
•    Sprawdzanie kluczowych kompetencji.
•    Jak wyrażają się kompetencje w zachowaniach codziennego dnia pracy, jakie zadać pytania weryfikujące.
•    Pytania teoretyczne, naprowadzające, behawioralne – wskazanie i doświadczenie istotnych różnic w docieraniu do prawdziwych doświadczeń kandydata
•    Jakość informacji - pogłębianie informacji, drążenie tematu
•    Techniki komunikacyjne - parafraza i jej rodzaje.
•    Interpretacja zachowań- co powinno wzbudzić naszą ostrożność.

Forma prowadzenia: prezentacja

5.    WYBÓR KANDYDATA, SPRAWDZENIE SKUTECZNOŚCI PROCESU  
•    Jak interpretować odpowiedzi kandydata.
•    Analiza sukcesów pomyłek i trudności. Co to jest błąd rekrutacyjny i jego przyczyny.
•    Okres wdrożenia- weryfikacja rekrutacji.

Forma prowadzenia: Prezentacja multimedialna
 

Prowadzący

Magdalena Guillet

Wieloletni konsultant zarządzania, coach i trener z dwudziestoletnim doświadczeniem w prowadzeniu projektów doradczych i szkoleniowych.
Z wykształcenia filolog polski i teatrolog. Dyplomowany międzynarodowy trener zarządzania ( roczny kurs w Paryżu Cegos S.A. 2002) oraz mediator w organizacji ( Trop, roczna szkoła mediatorów 2013).

W swojej karierze zawodowej była naukowcem w CNRS w Paryżu, dyrektorem personalnym Carrefour Polska od jego wejścia na rynek polski do 3 tys pracowników, prowadziła francuską firmę pracy czasowej Ecco, rekrutowała oraz doradzała pracownikom w rozwoju ich kariery zawodowej, przez 10 lat była prezesem filii polskiej, międzynarodowej firmy doradczo szkoleniowej Cegos oraz partnerem zarządzającym Cegos SA Francja, gdzie prowadziła międzynarodowe projekty doradcze dotyczące m.in. restrukturyzacji zatrudnienia oraz projekty rekrutacyjne.

W latach 2005 -2009 współzałożyciel, członek zarządu Polskiej Izby Firm Szkoleniowych oraz jej wiceprezes. Kierowała też w ramach PIFS Komisją Jakości Rynku Szkoleń oraz stworzyła Kodeks Dobrych Praktyk branży szkoleniowej.
Prowadzi działania doradcze i szkolenia w obszarze strategii HR, umiejętności kierowniczych i umiejętności osobistych. Zajmuje się szeroko rozumianą tematyką zarządzania wiekiem i różnorodnością w firmach. W psychologii biznesu zajmuje się m.in. zarządzaniem konfliktem w przedsiębiorstwie, motywacją, komunikacją, integracją zespołu i zarządzaniem zmianą.
Prowadziła również zajęcia na MBA HR w Wyższej Szkole Handlu i Prawa im Ryszarda Łazarskiego z zakresu zarządzania zmianą oraz procesów zarządczych, w Wyższej Szkole Pedagogicznej TWP zajęcia z zakresu projektów innowacyjnych, prezentacji i autoprezentacji a także komunikacji werbalnej i niewerbalnej.

 



Informacje dodatkowe


Cena: 

760 zł + 23% VAT - za osobę

720 zł +23% VAT - za osobę przy zgłoszeniu dwóch lub więcej osób z firmy


*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

Cena obejmuje:
  • uczestnictwo w szkoleniu
  • materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia - wysłane elektronicznie
  • lunch, serwis kawowy
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Więcej informacji o hotelu: Hotel Scandic


Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty