Powered by Smartsupp
Skip to main content

Inwentaryzacja. Zasady i techniki przeprowadzania inwentaryzacji. Szkolenie e-learningowe

Termin: Bezterminowo
Cena: 390.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE
Internet

Masz pytanie – skontaktuj się:

  22 543 16 06
  szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest pokazanie i omówienie wszystkich zasad i technik dokonywania inwentaryzacji, z uwzględnieniem wzorów dokumentów i praktycznych wskazówek.
Podczas kursu - bazując na przykładach, omówiony zostanie sposób przeprowadzenia inwentaryzacji krok po kroku.






 

1. Inwentaryzacja
a. Zadania i istota inwentaryzacji
b. Przedmiot inwentaryzacji
c. Zasady inwentaryzacji
d. Metody i formy inwentaryzacji
e. Terminy inwentaryzacji
f. Organizacja i dokumentacja inwentaryzacji
g. Charakterystyka dokumentacji inwentaryzacyjnej
h. Instrukcja inwentaryzacyjna
i. Zarządzenie w sprawie inwentaryzacji
j. Harmonogram inwentaryzacji
k. Skład komisji inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych
l. Zespół spisowy w firmie osoby fizycznej prowadzącej sprzedaż detaliczną
m. Inwentaryzacja bez udziału osoby materialnie odpowiedzialnej
n. Kompetencje organów i osób odpowiedzialnych za przeprowadzenie inwentaryzacji
o. Etapy inwentaryzacji

2. Inwentaryzacja drogą spisu z natury
a. Istota i przedmiot spisu z natury
b. Czynności przygotowawcze do spisu z natury
c. Przeprowadzenie inwentaryzacji droga spisu z natury przez podmiot zewnętrzny
d. Przebieg inwentaryzacji zapasów
e. Przebieg inwentaryzacji środków trwałych
f. Przebieg inwentaryzacji środków pieniężnych i papierów wartościowych
g. Dokumenty związane ze spisem z natury
h. Techniki informatyczne wspomagające spis z natury
i. Kontrola przebiegu spisu z natury
j. Najczęściej popełniane błędy prze sporządzaniu spisu z natury
k. Wycena arkuszy spisowych

3. Ustalenie różnic inwentaryzacyjnych i ich rozliczenie
a. Niedobory i szkody zawinione i niezawinione
b. Nadwyżki inwentaryzacyjne
c. Kompensata niedoborów i nadwyżek
d. Ewidencja księgowa różnic inwentaryzacyjnych
e. Różnice inwentaryzacyjne w prawie podatkowym

4. Potwierdzenie sald
a. Istota i przedmiot inwentaryzacji drogą potwierdzenia sald
b. Inwentaryzacja aktywów drogą potwierdzenia sald
c. Inwentaryzacja środków pieniężnych w banku
d. Inwentaryzacja należności
e. Inwentaryzacja składników będących w posiadaniu innych jednostek

5. Inwentaryzacja w drodze weryfikacji
a. Istota i przedmiot inwentaryzacji drogą weryfikacji
b. Inwentaryzacja wartości niematerialnych i prawnych
c. Inwentaryzacja środków trwałych trudno dostępnych i gruntów, środków trwałych w budowie
d. Inwentaryzacja materiałów i towarów w drodze
e. Inwentaryzacja należności spornych i wątpliwych
f. Inwentaryzacja rozrachunków publicznoprawnych
g. Inwentaryzacja rozliczeń międzyokresowych
h. Inwentaryzacja kapitałów

6. Dokumenty inwentaryzacyjne
 



Gabriela Suski-Borek

Doświadczony wykładowca z wieloletnią praktyką, niezależny konsultant z dziedziny rachunkowości, finansów i analizy finansowej, oraz rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej. Od 1999 roku pracownik naukowy Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu. Stały współpracownik naszej firmy oraz urzędów marszałkowskich, Ministerstwa Gospodarki w zakresie rachunkowości finansowej, finansów, rachunku kosztów, rachunkowości zarządczej, finansów przedsiębiorstw, oceny sytuacji ekonomiczno-finansowej przedsiębiorstw, rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej, prowadzenia działalności gospodarczej, księgowości projektów unijnych, przygotowywania biznes planów w celu pozyskania środków unijnych, zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej, zarządzania finansami w firmie.
Główny księgowy spółki produkcyjnej i usługowej korzystającej z wielu dotacji unijnych, zastępca skarbnika miasta, specjalista do spraw obsługi finansowej projektu, konsultant w Punkcie Konsultacyjnym dla małych i średnich przedsiębiorstw. Autorka artykułów na temat rachunkowości i finansów.




INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
Aby wykupić dostęp do szkolenia, należy wypełnić formularz rejestracji. Po otrzymaniu Państwa zgłoszenia, przekazujemy fakturę proforma w celu uiszczenia opłaty za szkolenie. W odpowiedzi na maila z proformą, prosimy o przesłanie potwierdzenia płatności. Następie uczestnik otrzymuje dostęp do platformy e-learning, na której dostępne jest szkolenie. Dostęp do materiału jest Państwu przekazywany na okres 3 miesięcy.

CENA SZKOLENIA E-LEARNING: 390 zł/os. + 23% VAT

CENA OBEJMUJE:

  •  dostęp do nagranego materiału filmowego
  •  materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej (dostępne na platformie),
  •  certyfikat BDO - na życzenie

 

Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
Bezterminowo Transmisja ONLINE 4783124 Do ustalenia

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

Inwentaryzacja. Zasady i techniki przeprowadzania inwentaryzacji. Szkolenie e-learningowe

Termin: Bezterminowo
Cena: Do ustalenia
Miejsce: Transmisja ONLINE

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest pokazanie i omówienie wszystkich zasad i technik dokonywania inwentaryzacji, z uwzględnieniem wzorów dokumentów i praktycznych wskazówek.
Podczas kursu - bazując na przykładach, omówiony zostanie sposób przeprowadzenia inwentaryzacji krok po kroku.






 

Program

1. Inwentaryzacja
a. Zadania i istota inwentaryzacji
b. Przedmiot inwentaryzacji
c. Zasady inwentaryzacji
d. Metody i formy inwentaryzacji
e. Terminy inwentaryzacji
f. Organizacja i dokumentacja inwentaryzacji
g. Charakterystyka dokumentacji inwentaryzacyjnej
h. Instrukcja inwentaryzacyjna
i. Zarządzenie w sprawie inwentaryzacji
j. Harmonogram inwentaryzacji
k. Skład komisji inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych
l. Zespół spisowy w firmie osoby fizycznej prowadzącej sprzedaż detaliczną
m. Inwentaryzacja bez udziału osoby materialnie odpowiedzialnej
n. Kompetencje organów i osób odpowiedzialnych za przeprowadzenie inwentaryzacji
o. Etapy inwentaryzacji

2. Inwentaryzacja drogą spisu z natury
a. Istota i przedmiot spisu z natury
b. Czynności przygotowawcze do spisu z natury
c. Przeprowadzenie inwentaryzacji droga spisu z natury przez podmiot zewnętrzny
d. Przebieg inwentaryzacji zapasów
e. Przebieg inwentaryzacji środków trwałych
f. Przebieg inwentaryzacji środków pieniężnych i papierów wartościowych
g. Dokumenty związane ze spisem z natury
h. Techniki informatyczne wspomagające spis z natury
i. Kontrola przebiegu spisu z natury
j. Najczęściej popełniane błędy prze sporządzaniu spisu z natury
k. Wycena arkuszy spisowych

3. Ustalenie różnic inwentaryzacyjnych i ich rozliczenie
a. Niedobory i szkody zawinione i niezawinione
b. Nadwyżki inwentaryzacyjne
c. Kompensata niedoborów i nadwyżek
d. Ewidencja księgowa różnic inwentaryzacyjnych
e. Różnice inwentaryzacyjne w prawie podatkowym

4. Potwierdzenie sald
a. Istota i przedmiot inwentaryzacji drogą potwierdzenia sald
b. Inwentaryzacja aktywów drogą potwierdzenia sald
c. Inwentaryzacja środków pieniężnych w banku
d. Inwentaryzacja należności
e. Inwentaryzacja składników będących w posiadaniu innych jednostek

5. Inwentaryzacja w drodze weryfikacji
a. Istota i przedmiot inwentaryzacji drogą weryfikacji
b. Inwentaryzacja wartości niematerialnych i prawnych
c. Inwentaryzacja środków trwałych trudno dostępnych i gruntów, środków trwałych w budowie
d. Inwentaryzacja materiałów i towarów w drodze
e. Inwentaryzacja należności spornych i wątpliwych
f. Inwentaryzacja rozrachunków publicznoprawnych
g. Inwentaryzacja rozliczeń międzyokresowych
h. Inwentaryzacja kapitałów

6. Dokumenty inwentaryzacyjne
 



Prowadzący

Gabriela Suski-Borek

Doświadczony wykładowca z wieloletnią praktyką, niezależny konsultant z dziedziny rachunkowości, finansów i analizy finansowej, oraz rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej. Od 1999 roku pracownik naukowy Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu. Stały współpracownik naszej firmy oraz urzędów marszałkowskich, Ministerstwa Gospodarki w zakresie rachunkowości finansowej, finansów, rachunku kosztów, rachunkowości zarządczej, finansów przedsiębiorstw, oceny sytuacji ekonomiczno-finansowej przedsiębiorstw, rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej, prowadzenia działalności gospodarczej, księgowości projektów unijnych, przygotowywania biznes planów w celu pozyskania środków unijnych, zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej, zarządzania finansami w firmie.
Główny księgowy spółki produkcyjnej i usługowej korzystającej z wielu dotacji unijnych, zastępca skarbnika miasta, specjalista do spraw obsługi finansowej projektu, konsultant w Punkcie Konsultacyjnym dla małych i średnich przedsiębiorstw. Autorka artykułów na temat rachunkowości i finansów.



Informacje dodatkowe



INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
Aby wykupić dostęp do szkolenia, należy wypełnić formularz rejestracji. Po otrzymaniu Państwa zgłoszenia, przekazujemy fakturę proforma w celu uiszczenia opłaty za szkolenie. W odpowiedzi na maila z proformą, prosimy o przesłanie potwierdzenia płatności. Następie uczestnik otrzymuje dostęp do platformy e-learning, na której dostępne jest szkolenie. Dostęp do materiału jest Państwu przekazywany na okres 3 miesięcy.

CENA SZKOLENIA E-LEARNING: 390 zł/os. + 23% VAT

CENA OBEJMUJE:

  •  dostęp do nagranego materiału filmowego
  •  materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej (dostępne na platformie),
  •  certyfikat BDO - na życzenie