Powered by Smartsupp
Skip to main content

Nagranie ze szkolenia PIBR 1: Teoria i zasady rachunkowości wraz z kompletem materiałów szkoleniowych

Termin: 14.07.2023 - 30.04.2025
Cena: 1000.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE
Internet

Masz pytanie – skontaktuj się:

  22 543 16 06
  szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia

Szkolenie w formie nagrania pozwoli Państwu o każdym czasie i w wygodny dla siebie sposób, pozyskać wiedzę, niezbędną przed podejściem do pierwszego egzaminu w postępowaniu kwalifikacyjnym na biegłego rewidenta.

Szczegóły na temat egzaminów PIBR: https://www.pibr.org.pl/pl/egzaminy 
 
Nagrane szkolenie obejmuje omówienie wszystkich wskazanych przez PIBR zagadnień, których dotyczyć może egzamin:

1. Przedmiot, zakres i zasady rachunkowości:
Źródła regulacji prawnych kształtujących prawo bilansowe w Polsce.
Rachunkowość, jako element systemu informacyjnego jednostki.
Podstawowe pojęcia i definicje oraz funkcje, zadania i części składowe rachunkowości. 
Istota i znaczenie założeń koncepcyjnych i cech jakościowych sprawozdań finansowych. 
Harmonizacja rachunkowości.
 
2. Bilans, rachunek zysków i strat oraz rachunek przepływów pieniężnych wg ustawy o rachunkowości: 
Bilans. 
Równanie bilansowe - jego znaczenie i wykorzystanie w rachunkowości. 
Kryteria kwalifikacji składników aktywów i zobowiązań.
Zasady wyceny poszczególnych składników na moment początkowego ujęcia oraz na dzień bilansowy. 
Struktura aktywów bilansu jednostek (przedsiębiorstw) prowadzących działalność produkcyjną, usługową 
i handlową. 
Struktura pasywów bilansu jednostek (przedsiębiorstw) prowadzących działalność produkcyjną, usługową 
i handlową. 
Zasady sporządzania bilansu, w tym uproszczonego bilansu dla jednostek małych i mikro
Rachunek zysków i strat. 
Kryteria ujęcia przychodów i kosztów w rachunku zysków i strat. 
Struktura rachunku zysków i strat. 
Zasady sporządzania rachunku zysków i strat w tym uproszczonego rachunku zysków i strat dla jednostek małych i mikro.
Rachunek przepływów pieniężnych. 
Rachunek memoriałowy a rachunek kasowy. 
Podstawowe kategorie przepływów pieniężnych. 
 
3. Zdarzenia gospodarcze (w tym operacje gospodarcze), zasady ich dokumentowania oraz ewidencji: 
Rodzaje zdarzeń gospodarczych i ich wpływ na bilans. 
Dokumentowanie zdarzeń gospodarczych; treść dowodów, korekta błędnie wystawionych dowodów księgowych. 
Kontrola i kwalifikowanie dowodów do ujęcia w księgach rachunkowych. 
Zapisy księgowe, ich treść i struktura. 
Konto jako podstawowe urządzenie służące do ewidencji operacji gospodarczych. 
Zasady ewidencji typowych operacji gospodarczych (bilansowych i wynikowych). 
 
4. Prowadzenie ksiąg rachunkowych, w tym z zastosowaniem technologii informacyjnych i systemów    komputerowych: 
Zakres podmiotowy obowiązku prowadzenia ksiąg rachunkowych. 
Obligatoryjne elementy ksiąg rachunkowych prowadzonych różnymi technikami, w tym z zastosowaniem technologii informacyjnych i systemów komputerowych. 
Kryteria oceny systemów rachunkowości informatycznej. 
Kryteria uznawania ksiąg rachunkowych za prowadzone rzetelnie, bezbłędnie, sprawdzalnie i bieżąco. 
Miejsce prowadzenia i zasady przechowywania ksiąg rachunkowych. 
Odpowiedzialność za prowadzenie ksiąg rachunkowych.
 
5. Inwentaryzacja: 
Zasady, metody, techniki i terminy przeprowadzania inwentaryzacji aktywów i pasywów. 
Ustalanie oraz rozliczanie różnic inwentaryzacyjnych i ich ujęcie w księgach rachunkowych. 
 
6. Elementy organizacji rachunkowości (dokumentacja i stosowanie): 
Wymogi ustawowe odnośnie dokumentacji przyjętych przez jednostkę zasad (polityki) rachunkowości. 
Dokumentacja zasad emisji, obiegu i kontroli dowodów księgowych. 
Dokumentacja zasad, terminów i metod przeprowadzania inwentaryzacji. 
Dokumentacja  organizacji i funkcjonowania kontroli wewnętrznej wspierającej system rachunkowości jednostki.




INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

Koszt uczestnictwa:  1000 zł + 23% VAT

Cena obejmuje: dostęp do nagrania z 6 dni szkolenia organizowanego w lutym 2024 r. oraz pełen komplet materiałów dydaktycznych z tego szkolenia.
 
Aby uzyskać dostęp do nagranego szkolenia, prosimy wypełnić formularz zgłoszeniowy i odesłać go do nas, bądź dokonać zgłoszenia za pośrednictwem strony internetowej.
W kolejnym kroku otrzymają Państwo fakturę proforma, którą należy opłacić i wysłać do nas potwierdzenie dla tej płatności.
Po zweryfikowaniu płatności, otrzymają Państwo mailowo link do filmów i materiałów szkoleniowych.

 


Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
14.07.2023 - 30.04.2025 Transmisja ONLINE 4636523 1000.00 +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

Nagranie ze szkolenia PIBR 1: Teoria i zasady rachunkowości wraz z kompletem materiałów szkoleniowych

Termin: 14.07.2023 - 30.04.2025
Cena: 1000.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE

Cel szkolenia

Szkolenie w formie nagrania pozwoli Państwu o każdym czasie i w wygodny dla siebie sposób, pozyskać wiedzę, niezbędną przed podejściem do pierwszego egzaminu w postępowaniu kwalifikacyjnym na biegłego rewidenta.

Szczegóły na temat egzaminów PIBR: https://www.pibr.org.pl/pl/egzaminy 
 

Program

Nagrane szkolenie obejmuje omówienie wszystkich wskazanych przez PIBR zagadnień, których dotyczyć może egzamin:

1. Przedmiot, zakres i zasady rachunkowości:
Źródła regulacji prawnych kształtujących prawo bilansowe w Polsce.
Rachunkowość, jako element systemu informacyjnego jednostki.
Podstawowe pojęcia i definicje oraz funkcje, zadania i części składowe rachunkowości. 
Istota i znaczenie założeń koncepcyjnych i cech jakościowych sprawozdań finansowych. 
Harmonizacja rachunkowości.
 
2. Bilans, rachunek zysków i strat oraz rachunek przepływów pieniężnych wg ustawy o rachunkowości: 
Bilans. 
Równanie bilansowe - jego znaczenie i wykorzystanie w rachunkowości. 
Kryteria kwalifikacji składników aktywów i zobowiązań.
Zasady wyceny poszczególnych składników na moment początkowego ujęcia oraz na dzień bilansowy. 
Struktura aktywów bilansu jednostek (przedsiębiorstw) prowadzących działalność produkcyjną, usługową 
i handlową. 
Struktura pasywów bilansu jednostek (przedsiębiorstw) prowadzących działalność produkcyjną, usługową 
i handlową. 
Zasady sporządzania bilansu, w tym uproszczonego bilansu dla jednostek małych i mikro
Rachunek zysków i strat. 
Kryteria ujęcia przychodów i kosztów w rachunku zysków i strat. 
Struktura rachunku zysków i strat. 
Zasady sporządzania rachunku zysków i strat w tym uproszczonego rachunku zysków i strat dla jednostek małych i mikro.
Rachunek przepływów pieniężnych. 
Rachunek memoriałowy a rachunek kasowy. 
Podstawowe kategorie przepływów pieniężnych. 
 
3. Zdarzenia gospodarcze (w tym operacje gospodarcze), zasady ich dokumentowania oraz ewidencji: 
Rodzaje zdarzeń gospodarczych i ich wpływ na bilans. 
Dokumentowanie zdarzeń gospodarczych; treść dowodów, korekta błędnie wystawionych dowodów księgowych. 
Kontrola i kwalifikowanie dowodów do ujęcia w księgach rachunkowych. 
Zapisy księgowe, ich treść i struktura. 
Konto jako podstawowe urządzenie służące do ewidencji operacji gospodarczych. 
Zasady ewidencji typowych operacji gospodarczych (bilansowych i wynikowych). 
 
4. Prowadzenie ksiąg rachunkowych, w tym z zastosowaniem technologii informacyjnych i systemów    komputerowych: 
Zakres podmiotowy obowiązku prowadzenia ksiąg rachunkowych. 
Obligatoryjne elementy ksiąg rachunkowych prowadzonych różnymi technikami, w tym z zastosowaniem technologii informacyjnych i systemów komputerowych. 
Kryteria oceny systemów rachunkowości informatycznej. 
Kryteria uznawania ksiąg rachunkowych za prowadzone rzetelnie, bezbłędnie, sprawdzalnie i bieżąco. 
Miejsce prowadzenia i zasady przechowywania ksiąg rachunkowych. 
Odpowiedzialność za prowadzenie ksiąg rachunkowych.
 
5. Inwentaryzacja: 
Zasady, metody, techniki i terminy przeprowadzania inwentaryzacji aktywów i pasywów. 
Ustalanie oraz rozliczanie różnic inwentaryzacyjnych i ich ujęcie w księgach rachunkowych. 
 
6. Elementy organizacji rachunkowości (dokumentacja i stosowanie): 
Wymogi ustawowe odnośnie dokumentacji przyjętych przez jednostkę zasad (polityki) rachunkowości. 
Dokumentacja zasad emisji, obiegu i kontroli dowodów księgowych. 
Dokumentacja zasad, terminów i metod przeprowadzania inwentaryzacji. 
Dokumentacja  organizacji i funkcjonowania kontroli wewnętrznej wspierającej system rachunkowości jednostki.


Informacje dodatkowe



INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

Koszt uczestnictwa:  1000 zł + 23% VAT

Cena obejmuje: dostęp do nagrania z 6 dni szkolenia organizowanego w lutym 2024 r. oraz pełen komplet materiałów dydaktycznych z tego szkolenia.
 
Aby uzyskać dostęp do nagranego szkolenia, prosimy wypełnić formularz zgłoszeniowy i odesłać go do nas, bądź dokonać zgłoszenia za pośrednictwem strony internetowej.
W kolejnym kroku otrzymają Państwo fakturę proforma, którą należy opłacić i wysłać do nas potwierdzenie dla tej płatności.
Po zweryfikowaniu płatności, otrzymają Państwo mailowo link do filmów i materiałów szkoleniowych.