Powered by Smartsupp
Skip to main content

Warsztaty praktyczne z raportowania schematów podatkowych – analiza przypadków i zmiany obowiązujące od 1 lipca 2024 roku.

Termin: 21.02.2025 - 21.02.2025
Cena: 590.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE
Internet

Masz pytanie – skontaktuj się:

  22 543 16 06
  szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest kompleksowe przygotowanie uczestników do samodzielnego i prawidłowego raportowania schematów podatkowych (MDR). Warsztaty mają na celu przekazanie zarówno teoretycznej, jak i praktycznej wiedzy, umożliwiając uczestnikom zrozumienie przepisów oraz zastosowanie ich w praktyce, krok po kroku. Dzięki szkoleniu uczestnicy będą mogli zdobyć umiejętności niezbędne do skutecznego realizowania obowiązków związanych z raportowaniem MDR.

Cele szkolenia:
  • Przekazanie praktycznej wiedzy dotyczącej raportowania schematów podatkowych.
  • Omówienie przepisów MDR z naciskiem na ich praktyczne zastosowanie.
  • Przygotowanie uczestników do samodzielnego raportowania schematów podatkowych.
  • Ćwiczenie umiejętności na przykładach praktycznych.
  • Umożliwienie wymiany doświadczeń z innymi uczestnikami.
Korzyści z udziału w szkoleniu:
  • Zdobycie kompleksowej wiedzy teoretycznej i praktycznej w zakresie MDR.
  • Możliwość przećwiczenia raportowania na rzeczywistych przykładach.
  • Bezpośredni kontakt z ekspertami – doradcą podatkowym i radcą prawnym – oraz możliwość uzyskania odpowiedzi na indywidualne pytania.
  • Wymiana doświadczeń z innymi uczestnikami szkolenia.
  • Dostęp do bogatych materiałów szkoleniowych wspierających dalszą pracę.
1. Wstęp do raportowania:
a. Podstawy prawne (polskie i unijne) wdrożenia MDR
b. Objaśnienia Ministra Finansów dotyczące przepisów Ordynacji podatkowej w zakresie MDR (w tym zakres ochrony wynikający z objaśnień)
2. Podmioty zobowiązane do raportowania – definicje:
a. Kim jest promotor
b. Kim jest korzystający
c. Kim jest wspomagający
d. Czy przedsiębiorcy zatrudniający lub współpracujący z radcami prawnymi, adwokatami lub doradcami podatkowymi są korzystającymi lub promotorami?
e. członkowie zarządu – w jakich rolach mogą wystąpić i jaką mogą ponosić odpowiedzialność?
f) pracownicy merytoryczni – w jakich rolach mogą wystąpić i jaką mogą ponosić odpowiedzialność?
g) pracownicy księgowości, w tym główny księgowy – w jakich rolach mogą wystąpić i jaką mogą ponosić odpowiedzialność?
3. Definicja schematów podatkowych:
a) rodzaje schematów podatkowych
– Krajowe
– Transgraniczne
– standaryzowane
b. Definicja uzgodnienia
c. Definicja kryterium głównej korzyści podatkowej
d. Definicja kwalifikowanego korzystającego
e. Przykłady okoliczności w działalności przedsiębiorców, które nie powodują obowiązku raportowania:
– bieżące doradztwo podatkowe
– audyty i przeglądy
– szkolenia
- składanie deklaracji podatkowych
- sporządzanie objaśnień podatkowych
4. Terminy i sposób raportowania z uwzględnieniem zmian wynikających z 1 lipca 2023 roku:
a. Terminy raportowania
b. Sposób i forma raportowania
c. Tajemnica zawodowa a obowiązek przekazania informacji
d. zmiany w terminach raportowania z uwagi na COVID-19
e. Zniesienie zawieszenia zgłaszania krajowych schematów podatkowych od dnia 1 lipca 2023 r.
5. Zmiany w raportowaniu schematów podatkowych od 1 lipca 2024 roku:
a. Zmiany wynikają z implementacji dyrektywy Rady (UE) 2021/514 z dnia 22 marca 2021 r. zmieniającej dyrektywę 2011/16/UE w sprawie współpracy administracyjnej w dziedzinie opodatkowania (DAC7), której celem jest udoskonalenie i rozszerzenie obowiązujących przepisów dotyczących zakresu wymiany informacji i współpracy administracyjnej w sprawach podatkowych
b. dodanie art. 86a §1 pkt 6a oraz art. 86da do ustawy dnia 29 sierpnia 1977 r. - Ordynacja podatkowa
6. Raportowanie schematów podatkowych na przykładach krok po kroku:
a) raportowanie schematu podatkowego na przykładzie degresywnej amortyzacji
b) raportowanie schematu podatkowego na przykładzie zbycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa
c) raportowanie schematu podatkowego na przykładzie samozatrudnienia
d) raportowanie schematu podatkowego na przykładzie dywidendy
e) raportowanie schematu podatkowego na przykładzie podatku od nieruchomości
7. Pytania i odpowiedzi.
 
 

Mirella Chomont - Wolak

Radca Prawny, Doradca Podatkowy, były pracownik organów administracji skarbowej, członek zespołu ekspertów do spraw Karnych Skarbowych przy Krajowej Izbie Doradców Podatkowych, autor w serwisie Doradca w biznesie, doświadczona trenerka i autorka szkoleń. Studia ukończyła z wyróżnieniem jako najlepsza absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego w Szczecinie – rocznik 2010. Absolwentka kierunku „Analiza Ekonomiczna i Controlling przedsiębiorstw” na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Katedra Controllingu, Analizy Finansowej i Wyceny.
Obecnie prowadzi prywatną praktykę obejmującą obsługę prawną i podatkową klientów indywidualnych, podmiotów gospodarczych oraz jednostek sektora finansów publicznych. Doświadczenie nabyła w największych kancelariach prawniczych Pomorza Zachodniego oraz firmach audytorsko – księgowych, obsługujących również Urzędy, w tym Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego. Trener z  ponad 1000 h przeprowadzonych szkoleń, specjalizujący się w tematach podatkowych i prawnych.


Cena:  590 zł +23% VAT - koszt udziału w transmisji on-line jednej  osoby.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach on-line, materiały szkoleniowe przesłane mailowo oraz certyfikat BDO.

Jak to działa?
  • Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
  • Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć 
  • Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
  • Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
  • Podczas szkolenia macie Państwo możliwość zadawania pytań na czacie.

*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
21.02.2025 - 21.02.2025 Transmisja ONLINE 4790424 590.00 +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

Warsztaty praktyczne z raportowania schematów podatkowych – analiza przypadków i zmiany obowiązujące od 1 lipca 2024 roku.

Termin: 21.02.2025 - 21.02.2025
Cena: 590.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest kompleksowe przygotowanie uczestników do samodzielnego i prawidłowego raportowania schematów podatkowych (MDR). Warsztaty mają na celu przekazanie zarówno teoretycznej, jak i praktycznej wiedzy, umożliwiając uczestnikom zrozumienie przepisów oraz zastosowanie ich w praktyce, krok po kroku. Dzięki szkoleniu uczestnicy będą mogli zdobyć umiejętności niezbędne do skutecznego realizowania obowiązków związanych z raportowaniem MDR.

Cele szkolenia:
  • Przekazanie praktycznej wiedzy dotyczącej raportowania schematów podatkowych.
  • Omówienie przepisów MDR z naciskiem na ich praktyczne zastosowanie.
  • Przygotowanie uczestników do samodzielnego raportowania schematów podatkowych.
  • Ćwiczenie umiejętności na przykładach praktycznych.
  • Umożliwienie wymiany doświadczeń z innymi uczestnikami.
Korzyści z udziału w szkoleniu:
  • Zdobycie kompleksowej wiedzy teoretycznej i praktycznej w zakresie MDR.
  • Możliwość przećwiczenia raportowania na rzeczywistych przykładach.
  • Bezpośredni kontakt z ekspertami – doradcą podatkowym i radcą prawnym – oraz możliwość uzyskania odpowiedzi na indywidualne pytania.
  • Wymiana doświadczeń z innymi uczestnikami szkolenia.
  • Dostęp do bogatych materiałów szkoleniowych wspierających dalszą pracę.


Program

1. Wstęp do raportowania:
a. Podstawy prawne (polskie i unijne) wdrożenia MDR
b. Objaśnienia Ministra Finansów dotyczące przepisów Ordynacji podatkowej w zakresie MDR (w tym zakres ochrony wynikający z objaśnień)
2. Podmioty zobowiązane do raportowania – definicje:
a. Kim jest promotor
b. Kim jest korzystający
c. Kim jest wspomagający
d. Czy przedsiębiorcy zatrudniający lub współpracujący z radcami prawnymi, adwokatami lub doradcami podatkowymi są korzystającymi lub promotorami?
e. członkowie zarządu – w jakich rolach mogą wystąpić i jaką mogą ponosić odpowiedzialność?
f) pracownicy merytoryczni – w jakich rolach mogą wystąpić i jaką mogą ponosić odpowiedzialność?
g) pracownicy księgowości, w tym główny księgowy – w jakich rolach mogą wystąpić i jaką mogą ponosić odpowiedzialność?
3. Definicja schematów podatkowych:
a) rodzaje schematów podatkowych
– Krajowe
– Transgraniczne
– standaryzowane
b. Definicja uzgodnienia
c. Definicja kryterium głównej korzyści podatkowej
d. Definicja kwalifikowanego korzystającego
e. Przykłady okoliczności w działalności przedsiębiorców, które nie powodują obowiązku raportowania:
– bieżące doradztwo podatkowe
– audyty i przeglądy
– szkolenia
- składanie deklaracji podatkowych
- sporządzanie objaśnień podatkowych
4. Terminy i sposób raportowania z uwzględnieniem zmian wynikających z 1 lipca 2023 roku:
a. Terminy raportowania
b. Sposób i forma raportowania
c. Tajemnica zawodowa a obowiązek przekazania informacji
d. zmiany w terminach raportowania z uwagi na COVID-19
e. Zniesienie zawieszenia zgłaszania krajowych schematów podatkowych od dnia 1 lipca 2023 r.
5. Zmiany w raportowaniu schematów podatkowych od 1 lipca 2024 roku:
a. Zmiany wynikają z implementacji dyrektywy Rady (UE) 2021/514 z dnia 22 marca 2021 r. zmieniającej dyrektywę 2011/16/UE w sprawie współpracy administracyjnej w dziedzinie opodatkowania (DAC7), której celem jest udoskonalenie i rozszerzenie obowiązujących przepisów dotyczących zakresu wymiany informacji i współpracy administracyjnej w sprawach podatkowych
b. dodanie art. 86a §1 pkt 6a oraz art. 86da do ustawy dnia 29 sierpnia 1977 r. - Ordynacja podatkowa
6. Raportowanie schematów podatkowych na przykładach krok po kroku:
a) raportowanie schematu podatkowego na przykładzie degresywnej amortyzacji
b) raportowanie schematu podatkowego na przykładzie zbycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa
c) raportowanie schematu podatkowego na przykładzie samozatrudnienia
d) raportowanie schematu podatkowego na przykładzie dywidendy
e) raportowanie schematu podatkowego na przykładzie podatku od nieruchomości
7. Pytania i odpowiedzi.
 
 

Prowadzący

Mirella Chomont - Wolak

Radca Prawny, Doradca Podatkowy, były pracownik organów administracji skarbowej, członek zespołu ekspertów do spraw Karnych Skarbowych przy Krajowej Izbie Doradców Podatkowych, autor w serwisie Doradca w biznesie, doświadczona trenerka i autorka szkoleń. Studia ukończyła z wyróżnieniem jako najlepsza absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego w Szczecinie – rocznik 2010. Absolwentka kierunku „Analiza Ekonomiczna i Controlling przedsiębiorstw” na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Katedra Controllingu, Analizy Finansowej i Wyceny.
Obecnie prowadzi prywatną praktykę obejmującą obsługę prawną i podatkową klientów indywidualnych, podmiotów gospodarczych oraz jednostek sektora finansów publicznych. Doświadczenie nabyła w największych kancelariach prawniczych Pomorza Zachodniego oraz firmach audytorsko – księgowych, obsługujących również Urzędy, w tym Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego. Trener z  ponad 1000 h przeprowadzonych szkoleń, specjalizujący się w tematach podatkowych i prawnych.



Informacje dodatkowe

Cena:  590 zł +23% VAT - koszt udziału w transmisji on-line jednej  osoby.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach on-line, materiały szkoleniowe przesłane mailowo oraz certyfikat BDO.

Jak to działa?
  • Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
  • Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć 
  • Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
  • Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
  • Podczas szkolenia macie Państwo możliwość zadawania pytań na czacie.

*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.