KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA. Czyli jak budować porozumienie i efektywną współpracę?
Termin: 06.02.2025 - 06.02.2025
Cena: 760.00 +VAT
Miejsce: Wrocław
Cel szkolenia
Szkolnie skierowane jest w szczególności do pracowników działów kadrowo-płacowych oraz personalnych, którzy chcą wzmocnić swoje kompetencje w obszarze świadomego budowania klimatu komunikacji i współpracy w relacjach ze współpracownikami i pracownikami swoich firm.
Dzięki szkoleniu Uczestnicy:
• pogłębią świadomość swojego wpływu na budowanie klimatu komunikacji i współpracy w roli nadawcy i odbiorcy komunikatu w relacjach zawodowych (POSTAWA),
• poznają elementy wpływające na budowanie porozumienia i współpracy w relacjach zawodowych (WIEDZA),
• przećwiczą – w roli nadawcy i odbiorcy – sposoby rozmowy sprzyjające porozumieniu (UMIEJĘTNOŚCI).
Program
1. Jakość komunikacji w relacjach zawodowych, czyli od czego zależy klimat komunikacyjny?
• Rola nadawcy i odbiorcy w komunikacji
• 6 wymiarów komunikacji budującej lub niszczącej klimat sprzyjający porozumieniu
2. Obszary uważności w komunikacji i współpracy w pracy
3. Postawa i techniki wspierające naszą rolę jako odbiorców komunikacji:
• Poziomy słuchania
• Przegląd zachowań wspierających porozumienie i efektywną współpracę
4. 5 etapów świadomego wyboru sposobu komunikacji w relacjach z pracownikami firmy i współpracownikami:
• KONTEKST: Specyfika sytuacji oraz kultury organizacyjnej i jej wpływ na pożądany sposób komunikacji
• OCZEKIWANIA: Specyfika roli nadawcy w otoczeniu
• CELE: Umiejętność definicji celów krótko- i długofalowych kontaktu
• WIZERUNEK: Kształtowanie pożądanego wizerunku biznesowego nadawcy
• NARZĘDZIA: 4 strategie komunikacyjne na 4 sytuacje w relacji biznesowej (obszar bez problemu, obszar wsparcia, obszar asertywności i obszar zarządzania konfliktem)
5. Skuteczna komunikacja budująca porozumienie i współpracę w relacjach ze współpracownikami i pracownikami swoich firm – trening na przykładach Uczestników
Metody pracy:
Spotkanie realizowane będzie w formie interaktywnej, w której znaczny nacisk położony zostanie na pracę na doświadczeniach. Uczestnicy będą mieli możliwość przejścia przez cztery etapy: (1) doświadczenie, (2) analizę doświadczenia, (3) poznanie / przypomnienie modelu, który można zastosować oraz (4) przełożenie modelu na praktykę (przećwiczenie lub zaplanowanie działań).
Wykorzystane tu mogą być takie techniki, jak:
• odgrywanie ról (na forum, w podgrupach lub w parach)
• analiza przypadku
• ćwiczenia i dyskusje w podgrupach
• zadania indywidualne (refleksje, ankiety, testy)
• grupowe dyskusje moderowane
• mini – wykłady
PO SZKOLENIU:
Uczestnicy otrzymają Mini-kurs wspierający wdrożenie wzmacnianych kompetencji. Mini-kurs jest materiałem PDF, który obejmuje kilka zadań związanych z tematyką szkolenia, które:
1. pomagają przygotować się do zastosowania konkretnych procesów i narzędzi w sytuacjach realnych,
2. zawierają pytania wspomagające refleksję nad skutecznością zastosowanych procesów i narzędzi oraz wyciągnięcie wniosków doskonalących.
Prowadzący
Magdalena Robak Prawie 20 lat doświadczenia, ok. 17 700 godzin warsztatów, szkoleń i zajęć dla biznesu, administracji i szkół wyższych z zakresu doskonalenia kompetencji menedżerskich, w tym ok. 5 800 godzin zrealizowanych warsztatów rozwoju kompetencji interpersonalnych wspomagających efektywność w miejscu pracy dla menedżerów i pracowników, ok. 7 050 godzin zrealizowanych warsztatów z zakresu doskonalenia kompetencji związanych z budowaniem jakości obsługi Klientów, sprzedażą doradczą i negocjacjami (zewnętrznymi i wewnętrznymi), ok 4 600 godzin warsztatów z zakresu współpracy i efektywności osobistej, oraz ok. 250 godzin warsztatów Clean.
Zrealizowała – jako członek zespołu lub lider projektu – ponad 60 projektów doradczo – rozwojowych.
Od 1997 roku prowadzi projekty doskonalące kompetencje pracowników i ich szefów. Od 2007 roku doradza MMŚP w obszarze doskonalenia polityki personalnej, jakości zarządzania i jakości obsługi Klientów. Od 2011 członek Polskiej Izby Firm Szkoleniowych (PIFS), od 2013 członek International Project Management Association (IPMA, asesor PPEA 2015). Współtwórca oraz certyfikowany użytkownik BlitzGrow - Innowacyjnej metody wdrażania flexicurity w organizacjach. Specjalizacja w ramach szkoleń to: doskonalenie kompetencji menedżerskich i przywódczych (skuteczne realizowanie procesu kierowania w trójkącie Ludzie - Procesy - Wyniki), w tym szkolenia i zajęcia z zakresu podejścia projektowego, rozwój kompetencji pracowników i menedżerów wspomagających efektywność w miejscu pracy (skuteczna komunikacja, rozwiązywanie konfliktów, asertywność, organizacja pracy, współpraca w zespole itp.), wzmacnianie kompetencji związanych ze budowaniem jakości obsługi Klientów, sprzedażą doradczą i negocjacjami.
Informacje dodatkowe
Cena: 760 zł + 23% VAT - za osobę
720 zł +23% VAT - za osobę przy zgłoszeniu dwóch lub więcej osób z firmy*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznychUczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-formaCena obejmuje:- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia - wysłane elektronicznie
- lunch, serwis kawowy
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia lub jego odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.Więcej informacji o hotelu:
https://www.scandichotels.com/scandic-polska/scandic-wroclawWarunki rezygnacji:Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na
7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.