Powered by Smartsupp
Skip to main content

CENTRALNY REJESTR UMÓW JEDNOSTEK SEKTORA FINANSÓW PUBLICZNYCH

Termin: 09.05.2025 - 09.05.2025
Cena: 540.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE
Internet

Masz pytanie – skontaktuj się:

  22 543 16 06
  szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia

Finanse publiczne to procesy gromadzenia i wydatkowania środków publicznych, których  jawność realizowana będzie poprzez prowadzenie i udostępnianie danych rejestru umów. Celem szkolenia jest podniesienie kwalifikacji w zakresie zasad funkcjonowania nowego rejestru umów w świetle art. 34a i art. 34b ustawy o finansach publicznych oraz nadchodzących zmian wynikających z ustawy zmieniającej ustawę o zmianie ustawy – Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw oraz ustawę o finansach publicznych.
Na szkoleniu omówione zostaną zasady prowadzenia przez Ministra Finansów systemu teleinformatycznego stanowiącego rejestr umów, zasady wprowadzania danych do rejestru przez kierowników jednostek sektora finansów publicznych, zasady i zakres udostępniania danych rejestru umów oraz odpowiedzialność związana m.in. z niewprowadzaniem danych lub podawaniem nieprawdziwych danych w rejestrze umów.

Szkolenie dla wszystkich jednostek sektora finansów publicznych.
  1. Procesy finansów publicznych, jednostki sektora finansów publicznych oraz jawność i przejrzystość finansów publicznych – zmiana zasady jawności gospodarowania środkami publicznymi ustawą z dnia 17 września 2021 roku o zmianie ustawy – Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw.
  2. Ustawa zmieniająca ustawę o zmianie ustawy – Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw oraz ustawę o finansach publicznych i ostateczna wersja centralnego rejestru umów jednostek sektora finansów publicznych (CRU JSFP) na rok 2026.
  3. Podstawa prawna i pojęcie CRU JSFP w świetle art. 34a – 34bb ustawy o finansach publicznych - nowy terminy wejścia w życie CRU zależny od rodzaju jednostek sektora finansów publicznych.
  4. CRU JSFP jako system teleinformatyczny – czy jednostka sektora finansów publicznych powinna tworzyć własny rejestr umów?
  5. Obowiązki kierownika jednostki sektora finansów publicznych w zakresie wprowadzania danych do CRU JSFP i podawania w nim prawdziwych danych – kto ma wprowadzać dane do rejestru umów: kierownik jednostki, księgowość, zamówienia publiczne i jaki jest aktualny termin wprowadzenia danych o umowach do rejestru umów?
  6. Czy CRU JSFP obejmuje tylko umowy wydatkowe, czy też dochodowe? - wartość umów jakie należy wprowadzać do CRU: 500zł brutto, czy 1500zł netto, a może 10000zł netto?
  7. Jakie umowy wprowadza się do rejestru umów obowiązkowo a jakie fakultatywnie – wyjaśnienie. 
  8. Jakich umów nie wprowadza się do rejestru umów – wyłączenie dla umów służb specjalnych, placówek zagranicznych, niektórych zamówień. 
  9. Jakie dane o umowach należy wprowadzić do rejestru umów? – numer umowy, data zawarcia umowy, okres obowiązywania umowy,  oznaczenie stron umowy, określenie ogólnego przedmiotu umowy, wartość umowy, informacje o źródłach i wysokości współfinansowania umowy, status umowy i dzień zakończenia obowiązywania umowy, podstawa prawna nieudostępnienia informacji o umowie, przyczyna dokonania aktualizacji informacji o ile dokonano takiej aktualizacji.
  10. Co to są konta w CRU JSFP i kto je zakłada jednostce, kto wprowadza dane i jak są usuwane informacje.
  11. Przepisy wykonawcze Ministra Finansów do CRU JSFP.
  12. Likwidacja odpowiedzialności karnej za niewprowadzanie danych do rejestru umów, za podawanie nieprawdziwych danych, za nieprowadzenie, nieaktualizowanie, nieudostępnianie danych rejestru umów?
  13. CRU JSFP a zaangażowanie – problem odmienności danych tych samych umów wykazywanych w CRU JSFP i w zaangażowaniu na koncie 998 i 999.
  14. Odpowiedzi na pytania.


Tomasz Wojtania

Doświadczony wykładowca z 20 letnią praktyką, specjalista od trudnych tematów, niezależny konsultant z dziedziny finansów publicznych oraz rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej. W latach 1993-2001 pracownik naukowy Katedry Rachunkowości Instytutu Zarządzania Politechniki Częstochowskiej. Stały współpracownik niektórych firm szkoleniowych. Autor setek publikacji i materiałów szkoleniowych, autor podręcznika "Podstawy rachunkowości budżetowej". Współautor raportu Banku Światowego "Porównanie polskich przepisów rachunkowości sektora publicznego z międzynarodowymi standardami rachunkowości sektora publicznego (MSRSP)". Autor projektu stanowiska dla Komitetu Standardów Rachunkowości w sprawie ujęcia, wyceny i prezentacji prawa wieczystego użytkowania gruntów oraz gruntów oddanych w wieczyste użytkowanie. Jako wykładowca pracował m.in. dla Najwyższej Izby Kontroli, Regionalnych Izb Obrachunkowych, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Ministerstwa Sprawiedliwości, Sądów, Prokuratur, Urzędów Wojewódzkich, Izb i Urzędów Skarbowych, Państwowej Straży Pożarnej, Policji, Wojska, Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Państwowych Inspektoratów Weterynarii, GDDKIA, Urzędów Pracy, Urzędów Gmin i Miast, Starostw Powiatowych, Urzędów Marszałkowskich oraz podległych im jednostek oświaty, pomocy społecznej, geodezji i innych, w tym jednostek pełniących rolę Instytucji oraz beneficjentów środków unijnych. Ponadto pracował dla agencji rządowych: ARIMR, ANR, ARR, ARM i innych jednostek sektora finansów publicznych np.:WFOŚIGW. Pracował również w Programie Partnerstwo dla Samorządu Terytorialnego LGPP oraz w KPRM w zespole Prof. T. Lubińskiej zajmując się tam tematyką budżetu zadaniowego. Przeszkolony w zakresie ochrony informacji niejawnych przez Prokuraturę Okręgową w Warszawie. Współpracownik i działacz Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Konsultant Banku Światowego nr 479364. Wykładowca w Krajowej Szkole Administracji Publicznej im. Lecha Kaczyńskiego.




Cena:  540 zł +23% VAT - koszt udziału w transmisji on-line jednej  osoby.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach on-line, materiały szkoleniowe przesłane mailowo oraz certyfikat BDO.

Jak to działa?
  • Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
  • Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć 
  • Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
  • Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
  • Podczas szkolenia macie Państwo możliwość zadawania pytań na czacie.

*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 2 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
09.05.2025 - 09.05.2025 Transmisja ONLINE 4894825 540.00 +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

CENTRALNY REJESTR UMÓW JEDNOSTEK SEKTORA FINANSÓW PUBLICZNYCH

Termin: 09.05.2025 - 09.05.2025
Cena: 540.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE

Cel szkolenia

Finanse publiczne to procesy gromadzenia i wydatkowania środków publicznych, których  jawność realizowana będzie poprzez prowadzenie i udostępnianie danych rejestru umów. Celem szkolenia jest podniesienie kwalifikacji w zakresie zasad funkcjonowania nowego rejestru umów w świetle art. 34a i art. 34b ustawy o finansach publicznych oraz nadchodzących zmian wynikających z ustawy zmieniającej ustawę o zmianie ustawy – Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw oraz ustawę o finansach publicznych.
Na szkoleniu omówione zostaną zasady prowadzenia przez Ministra Finansów systemu teleinformatycznego stanowiącego rejestr umów, zasady wprowadzania danych do rejestru przez kierowników jednostek sektora finansów publicznych, zasady i zakres udostępniania danych rejestru umów oraz odpowiedzialność związana m.in. z niewprowadzaniem danych lub podawaniem nieprawdziwych danych w rejestrze umów.

Szkolenie dla wszystkich jednostek sektora finansów publicznych.

Program

  1. Procesy finansów publicznych, jednostki sektora finansów publicznych oraz jawność i przejrzystość finansów publicznych – zmiana zasady jawności gospodarowania środkami publicznymi ustawą z dnia 17 września 2021 roku o zmianie ustawy – Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw.
  2. Ustawa zmieniająca ustawę o zmianie ustawy – Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw oraz ustawę o finansach publicznych i ostateczna wersja centralnego rejestru umów jednostek sektora finansów publicznych (CRU JSFP) na rok 2026.
  3. Podstawa prawna i pojęcie CRU JSFP w świetle art. 34a – 34bb ustawy o finansach publicznych - nowy terminy wejścia w życie CRU zależny od rodzaju jednostek sektora finansów publicznych.
  4. CRU JSFP jako system teleinformatyczny – czy jednostka sektora finansów publicznych powinna tworzyć własny rejestr umów?
  5. Obowiązki kierownika jednostki sektora finansów publicznych w zakresie wprowadzania danych do CRU JSFP i podawania w nim prawdziwych danych – kto ma wprowadzać dane do rejestru umów: kierownik jednostki, księgowość, zamówienia publiczne i jaki jest aktualny termin wprowadzenia danych o umowach do rejestru umów?
  6. Czy CRU JSFP obejmuje tylko umowy wydatkowe, czy też dochodowe? - wartość umów jakie należy wprowadzać do CRU: 500zł brutto, czy 1500zł netto, a może 10000zł netto?
  7. Jakie umowy wprowadza się do rejestru umów obowiązkowo a jakie fakultatywnie – wyjaśnienie. 
  8. Jakich umów nie wprowadza się do rejestru umów – wyłączenie dla umów służb specjalnych, placówek zagranicznych, niektórych zamówień. 
  9. Jakie dane o umowach należy wprowadzić do rejestru umów? – numer umowy, data zawarcia umowy, okres obowiązywania umowy,  oznaczenie stron umowy, określenie ogólnego przedmiotu umowy, wartość umowy, informacje o źródłach i wysokości współfinansowania umowy, status umowy i dzień zakończenia obowiązywania umowy, podstawa prawna nieudostępnienia informacji o umowie, przyczyna dokonania aktualizacji informacji o ile dokonano takiej aktualizacji.
  10. Co to są konta w CRU JSFP i kto je zakłada jednostce, kto wprowadza dane i jak są usuwane informacje.
  11. Przepisy wykonawcze Ministra Finansów do CRU JSFP.
  12. Likwidacja odpowiedzialności karnej za niewprowadzanie danych do rejestru umów, za podawanie nieprawdziwych danych, za nieprowadzenie, nieaktualizowanie, nieudostępnianie danych rejestru umów?
  13. CRU JSFP a zaangażowanie – problem odmienności danych tych samych umów wykazywanych w CRU JSFP i w zaangażowaniu na koncie 998 i 999.
  14. Odpowiedzi na pytania.


Prowadzący

Tomasz Wojtania

Doświadczony wykładowca z 20 letnią praktyką, specjalista od trudnych tematów, niezależny konsultant z dziedziny finansów publicznych oraz rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej. W latach 1993-2001 pracownik naukowy Katedry Rachunkowości Instytutu Zarządzania Politechniki Częstochowskiej. Stały współpracownik niektórych firm szkoleniowych. Autor setek publikacji i materiałów szkoleniowych, autor podręcznika "Podstawy rachunkowości budżetowej". Współautor raportu Banku Światowego "Porównanie polskich przepisów rachunkowości sektora publicznego z międzynarodowymi standardami rachunkowości sektora publicznego (MSRSP)". Autor projektu stanowiska dla Komitetu Standardów Rachunkowości w sprawie ujęcia, wyceny i prezentacji prawa wieczystego użytkowania gruntów oraz gruntów oddanych w wieczyste użytkowanie. Jako wykładowca pracował m.in. dla Najwyższej Izby Kontroli, Regionalnych Izb Obrachunkowych, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Ministerstwa Sprawiedliwości, Sądów, Prokuratur, Urzędów Wojewódzkich, Izb i Urzędów Skarbowych, Państwowej Straży Pożarnej, Policji, Wojska, Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Państwowych Inspektoratów Weterynarii, GDDKIA, Urzędów Pracy, Urzędów Gmin i Miast, Starostw Powiatowych, Urzędów Marszałkowskich oraz podległych im jednostek oświaty, pomocy społecznej, geodezji i innych, w tym jednostek pełniących rolę Instytucji oraz beneficjentów środków unijnych. Ponadto pracował dla agencji rządowych: ARIMR, ANR, ARR, ARM i innych jednostek sektora finansów publicznych np.:WFOŚIGW. Pracował również w Programie Partnerstwo dla Samorządu Terytorialnego LGPP oraz w KPRM w zespole Prof. T. Lubińskiej zajmując się tam tematyką budżetu zadaniowego. Przeszkolony w zakresie ochrony informacji niejawnych przez Prokuraturę Okręgową w Warszawie. Współpracownik i działacz Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Konsultant Banku Światowego nr 479364. Wykładowca w Krajowej Szkole Administracji Publicznej im. Lecha Kaczyńskiego.



Informacje dodatkowe



Cena:  540 zł +23% VAT - koszt udziału w transmisji on-line jednej  osoby.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach on-line, materiały szkoleniowe przesłane mailowo oraz certyfikat BDO.

Jak to działa?
  • Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
  • Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć 
  • Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
  • Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
  • Podczas szkolenia macie Państwo możliwość zadawania pytań na czacie.

*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 2 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.