Powered by Smartsupp
Skip to main content

INWENTARYZACJA ZA ROK 2024

Termin: 02.12.2024 - 02.12.2024
Cena: 540.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE
Internet

Masz pytanie – skontaktuj się:

  22 543 16 06
  szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest przygotowanie pracowników jednostek sektora finansów publicznych do inwentaryzacji za rok 2024. 
Na szkoleniu omówione zostaną zasady przeprowadzania prawidłowej inwentaryzacji w świetle przepisów ustawy o rachunkowości oraz zasady dobrej praktyki wynikające z stanowiska Komitetu Standardów Rachunkowości w sprawie zasad przeprowadzania inwentaryzacji drogą spisu z natury zapasów materiałów, towarów, wyrobów gotowych i półproduktów oraz z Krajowego Standardu Rachunkowości nr 11 „Środki trwałe”, a w zakresie inwentaryzacji rozrachunków wynikające z uchwały nr 9/2019 Komitetu Standardów Rachunkowości z dnia 9 lipca 2019 roku w sprawie przyjęcia stanowiska Komitetu Standardów Rachunkowości w sprawie rozrachunków z kontrahentami. 

Na szkoleniu omówione zostaną także uroszczone metody inwentaryzacji oraz ich zastosowanie w praktyce. Przedstawione zostanie nowe stanowisko MF dot. inwentaryzacji środków trwałych na terenie strzeżonym, które oprócz przeprowadzanego co 4 lata spisu z natury wprowadza coroczną inwentaryzację metodą weryfikacji.

Szkolenie 1-dniowe dla urzędów gmin i miast, starostw powiatowych, urzędów marszałkowskich, centrów usług wspólnych, jednostek obsługiwanych i nie obsługiwanych przez SCUW, wszystkich samorządowych jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych, ministerstw, urzędów wojewódzkich, administracji zespolonej i niezespolonej, sądów i prokuratury, KAS, ZUS, KRUS i wszystkich państwowych jednostek budżetowych, dysponentów państwowych funduszy celowych i innych jednostek sektora finansów publicznych.
  1. Cel i funkcje rocznej inwentaryzacji jako części systemu polityki rachunkowości jednostki sektora finansów publicznych – wymogi ustawowe inwentaryzacji i weryfikacja rozwiązań przyjętych w jednostce.
  2. Dyscyplina finansów publicznych, terminy i formy inwentaryzacji oraz przykładowa dokumentacja inwentaryzacyjna.
  3. Przygotowanie i przeprowadzenie prac inwentaryzacyjnych metodą spisu z natury, metodą uzgadniania sald, metodą weryfikacji – analiza potencjalnych nieprawidłowości. 
  4. Cel i zakres stanowiska Komitetu Standardów Rachunkowości z dnia 20 lipca 2016 roku w sprawie inwentaryzacji drogą spisu z natury zapasów materiałów, towarów, wyrobów gotowych i półproduktów i jego zastosowanie w praktyce i jego zastosowanie w SCUW.
  5. Cel i zakres Krajowego Standardu Rachunkowości nr 11 „Środki trwałe” – specyfika inwentaryzacji środków trwałych w SCUW i w jednostkach obsługiwanych.
  6. Cel i zakres stanowiska Komitetu Standardów Rachunkowości w sprawie rozrachunków z kontrahentami - inwentaryzacja rozrachunków z kontrahentami.
  7. Nowe stanowisko Ministerstwa Finansów dot. inwentaryzacji środków trwałych znajdujących się na terenie strzeżonym, które oprócz przeprowadzanego co 4 lata spisu z natury wprowadza coroczną inwentaryzację metodą weryfikacji – czy brak inwentaryzacji metodą weryfikacji to dyscyplina finansów publicznych?
  8. Rozliczenie inwentaryzacji drogą spisu z natury oraz rozliczenie inwentaryzacji przeprowadzanej pozostałymi metodami – wycena spisu, ustalenie różnic inwentaryzacyjnych, wyjaśnienie i rozliczenie różnic, archiwizacja dokumentów.
  9. Kontrola i weryfikacja przeprowadzonych prac inwentaryzacyjnych metodą spisu z natury, metodą uzgadniania sald, metodą weryfikacji oraz metodami uproszczonymi i nietypowymi w SCUW i w jednostkach obsługiwanych - kompetencje i odpowiedzialność kierownika jednostki obsługującej oraz kierowników jednostek obsługiwanych.
  10. Rozliczenie inwentaryzacji - rola służb finansowo-księgowych w rozliczeniu wyników inwentaryzacji za rok 2024.
  11. Odpowiedzi na pytania.


Tomasz Wojtania

Doświadczony wykładowca z 20 letnią praktyką, specjalista od trudnych tematów, niezależny konsultant z dziedziny finansów publicznych oraz rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej. W latach 1993-2001 pracownik naukowy Katedry Rachunkowości Instytutu Zarządzania Politechniki Częstochowskiej. Stały współpracownik niektórych firm szkoleniowych. Autor setek publikacji i materiałów szkoleniowych, autor podręcznika "Podstawy rachunkowości budżetowej". Współautor raportu Banku Światowego "Porównanie polskich przepisów rachunkowości sektora publicznego z międzynarodowymi standardami rachunkowości sektora publicznego (MSRSP)". Autor projektu stanowiska dla Komitetu Standardów Rachunkowości w sprawie ujęcia, wyceny i prezentacji prawa wieczystego użytkowania gruntów oraz gruntów oddanych w wieczyste użytkowanie. Jako wykładowca pracował m.in. dla Najwyższej Izby Kontroli, Regionalnych Izb Obrachunkowych, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Ministerstwa Sprawiedliwości, Sądów, Prokuratur, Urzędów Wojewódzkich, Izb i Urzędów Skarbowych, Państwowej Straży Pożarnej, Policji, Wojska, Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Państwowych Inspektoratów Weterynarii, GDDKIA, Urzędów Pracy, Urzędów Gmin i Miast, Starostw Powiatowych, Urzędów Marszałkowskich oraz podległych im jednostek oświaty, pomocy społecznej, geodezji i innych, w tym jednostek pełniących rolę Instytucji oraz beneficjentów środków unijnych. Ponadto pracował dla agencji rządowych: ARIMR, ANR, ARR, ARM i innych jednostek sektora finansów publicznych np.:WFOŚIGW. Pracował również w Programie Partnerstwo dla Samorządu Terytorialnego LGPP oraz w KPRM w zespole Prof. T. Lubińskiej zajmując się tam tematyką budżetu zadaniowego. Przeszkolony w zakresie ochrony informacji niejawnych przez Prokuraturę Okręgową w Warszawie. Współpracownik i działacz Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Konsultant Banku Światowego nr 479364. Wykładowca w Krajowej Szkole Administracji Publicznej im. Lecha Kaczyńskiego.




Cena:  540 zł +23% VAT - koszt udziału w transmisji on-line jednej  osoby.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach on-line, materiały szkoleniowe przesłane mailowo oraz certyfikat BDO.

Jak to działa?
  • Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
  • Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć 
  • Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
  • Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
  • Podczas szkolenia macie Państwo możliwość zadawania pytań na czacie.

*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 2 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
02.12.2024 - 02.12.2024 Transmisja ONLINE 4813424 540.00 +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

INWENTARYZACJA ZA ROK 2024

Termin: 02.12.2024 - 02.12.2024
Cena: 540.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest przygotowanie pracowników jednostek sektora finansów publicznych do inwentaryzacji za rok 2024. 
Na szkoleniu omówione zostaną zasady przeprowadzania prawidłowej inwentaryzacji w świetle przepisów ustawy o rachunkowości oraz zasady dobrej praktyki wynikające z stanowiska Komitetu Standardów Rachunkowości w sprawie zasad przeprowadzania inwentaryzacji drogą spisu z natury zapasów materiałów, towarów, wyrobów gotowych i półproduktów oraz z Krajowego Standardu Rachunkowości nr 11 „Środki trwałe”, a w zakresie inwentaryzacji rozrachunków wynikające z uchwały nr 9/2019 Komitetu Standardów Rachunkowości z dnia 9 lipca 2019 roku w sprawie przyjęcia stanowiska Komitetu Standardów Rachunkowości w sprawie rozrachunków z kontrahentami. 

Na szkoleniu omówione zostaną także uroszczone metody inwentaryzacji oraz ich zastosowanie w praktyce. Przedstawione zostanie nowe stanowisko MF dot. inwentaryzacji środków trwałych na terenie strzeżonym, które oprócz przeprowadzanego co 4 lata spisu z natury wprowadza coroczną inwentaryzację metodą weryfikacji.

Szkolenie 1-dniowe dla urzędów gmin i miast, starostw powiatowych, urzędów marszałkowskich, centrów usług wspólnych, jednostek obsługiwanych i nie obsługiwanych przez SCUW, wszystkich samorządowych jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych, ministerstw, urzędów wojewódzkich, administracji zespolonej i niezespolonej, sądów i prokuratury, KAS, ZUS, KRUS i wszystkich państwowych jednostek budżetowych, dysponentów państwowych funduszy celowych i innych jednostek sektora finansów publicznych.

Program

  1. Cel i funkcje rocznej inwentaryzacji jako części systemu polityki rachunkowości jednostki sektora finansów publicznych – wymogi ustawowe inwentaryzacji i weryfikacja rozwiązań przyjętych w jednostce.
  2. Dyscyplina finansów publicznych, terminy i formy inwentaryzacji oraz przykładowa dokumentacja inwentaryzacyjna.
  3. Przygotowanie i przeprowadzenie prac inwentaryzacyjnych metodą spisu z natury, metodą uzgadniania sald, metodą weryfikacji – analiza potencjalnych nieprawidłowości. 
  4. Cel i zakres stanowiska Komitetu Standardów Rachunkowości z dnia 20 lipca 2016 roku w sprawie inwentaryzacji drogą spisu z natury zapasów materiałów, towarów, wyrobów gotowych i półproduktów i jego zastosowanie w praktyce i jego zastosowanie w SCUW.
  5. Cel i zakres Krajowego Standardu Rachunkowości nr 11 „Środki trwałe” – specyfika inwentaryzacji środków trwałych w SCUW i w jednostkach obsługiwanych.
  6. Cel i zakres stanowiska Komitetu Standardów Rachunkowości w sprawie rozrachunków z kontrahentami - inwentaryzacja rozrachunków z kontrahentami.
  7. Nowe stanowisko Ministerstwa Finansów dot. inwentaryzacji środków trwałych znajdujących się na terenie strzeżonym, które oprócz przeprowadzanego co 4 lata spisu z natury wprowadza coroczną inwentaryzację metodą weryfikacji – czy brak inwentaryzacji metodą weryfikacji to dyscyplina finansów publicznych?
  8. Rozliczenie inwentaryzacji drogą spisu z natury oraz rozliczenie inwentaryzacji przeprowadzanej pozostałymi metodami – wycena spisu, ustalenie różnic inwentaryzacyjnych, wyjaśnienie i rozliczenie różnic, archiwizacja dokumentów.
  9. Kontrola i weryfikacja przeprowadzonych prac inwentaryzacyjnych metodą spisu z natury, metodą uzgadniania sald, metodą weryfikacji oraz metodami uproszczonymi i nietypowymi w SCUW i w jednostkach obsługiwanych - kompetencje i odpowiedzialność kierownika jednostki obsługującej oraz kierowników jednostek obsługiwanych.
  10. Rozliczenie inwentaryzacji - rola służb finansowo-księgowych w rozliczeniu wyników inwentaryzacji za rok 2024.
  11. Odpowiedzi na pytania.


Prowadzący

Tomasz Wojtania

Doświadczony wykładowca z 20 letnią praktyką, specjalista od trudnych tematów, niezależny konsultant z dziedziny finansów publicznych oraz rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej. W latach 1993-2001 pracownik naukowy Katedry Rachunkowości Instytutu Zarządzania Politechniki Częstochowskiej. Stały współpracownik niektórych firm szkoleniowych. Autor setek publikacji i materiałów szkoleniowych, autor podręcznika "Podstawy rachunkowości budżetowej". Współautor raportu Banku Światowego "Porównanie polskich przepisów rachunkowości sektora publicznego z międzynarodowymi standardami rachunkowości sektora publicznego (MSRSP)". Autor projektu stanowiska dla Komitetu Standardów Rachunkowości w sprawie ujęcia, wyceny i prezentacji prawa wieczystego użytkowania gruntów oraz gruntów oddanych w wieczyste użytkowanie. Jako wykładowca pracował m.in. dla Najwyższej Izby Kontroli, Regionalnych Izb Obrachunkowych, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Ministerstwa Sprawiedliwości, Sądów, Prokuratur, Urzędów Wojewódzkich, Izb i Urzędów Skarbowych, Państwowej Straży Pożarnej, Policji, Wojska, Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Państwowych Inspektoratów Weterynarii, GDDKIA, Urzędów Pracy, Urzędów Gmin i Miast, Starostw Powiatowych, Urzędów Marszałkowskich oraz podległych im jednostek oświaty, pomocy społecznej, geodezji i innych, w tym jednostek pełniących rolę Instytucji oraz beneficjentów środków unijnych. Ponadto pracował dla agencji rządowych: ARIMR, ANR, ARR, ARM i innych jednostek sektora finansów publicznych np.:WFOŚIGW. Pracował również w Programie Partnerstwo dla Samorządu Terytorialnego LGPP oraz w KPRM w zespole Prof. T. Lubińskiej zajmując się tam tematyką budżetu zadaniowego. Przeszkolony w zakresie ochrony informacji niejawnych przez Prokuraturę Okręgową w Warszawie. Współpracownik i działacz Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Konsultant Banku Światowego nr 479364. Wykładowca w Krajowej Szkole Administracji Publicznej im. Lecha Kaczyńskiego.



Informacje dodatkowe



Cena:  540 zł +23% VAT - koszt udziału w transmisji on-line jednej  osoby.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach on-line, materiały szkoleniowe przesłane mailowo oraz certyfikat BDO.

Jak to działa?
  • Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
  • Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć 
  • Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
  • Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
  • Podczas szkolenia macie Państwo możliwość zadawania pytań na czacie.

*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 2 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.