Powered by Smartsupp
Skip to main content

PLANOWANIE BUDŻETOWE ORAZ ZASADY RACHUNKOWOŚCI BUDŻETOWEJ JEDNOSTEK SEKTORA FINANSÓW PUBLICZNYCH, W TYM PAŃSTWOWYCH FUNDUSZY CELOWYCH PO ZMIANACH USTAWY O FINANSACH PUBLICZNYCH

Termin: 12.11.2024 - 12.11.2024
Cena: 540.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE
Internet

Masz pytanie – skontaktuj się:

  22 543 16 06
  szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest podniesienie kwalifikacji osób zajmujących się finansami, budżetem, księgowością i sprawozdawczością jednostek sektora finansów publicznych, w tym jednostek obsługujących dysponenta państwowego funduszu celowego w zakresie obowiązujących w roku 2024 zasad planowania budżetowego i zasad rachunkowości jako jednostki sektora finansów publicznych, w tym zasad ustalania wyniku finansowego oraz zasad rozliczania dotacji budżetowych.
Opublikowana w Dzienniku Ustaw z 22 lipca 2024 roku pod pozycją 1089 ustawa z dnia 28 czerwca 2024 roku o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw, a także przepisy prawa unijnego bezpośrednio wpływają na zasady planowania budżetowego i politykę rachunkowości jednostek sektora finansów publicznych.
Uchylone przepisy art. 31 i nowe przepisy w art. 30 ustawy o finansach publicznych wprowadzają obligatoryjne pozycje planu finansowego, dając jednak możliwość jego rozszerzenia o plan w układzie kasowym, a także o inne pozycje. 

Na szkoleniu omówione zostaną zasady sporządzania planu finansowego w układzie kasowym i w układzie memoriału stosownie do obowiązującego druku PF-OSPR i odpowiednio druku PFC. Omówione zostaną zasady ujmowania dotacji w planie finansowym i w księgowości na koncie 800, 840, 760/740 (720, 700), a także ich prawidłowe rozliczanie w celu prawidłowego ustalenia wyniku finansowego. Okazuje się bowiem, iż znaczna część jednostek sektora finansów publicznych z osobowością prawną wszystkie otrzymane dotacje ujmuje na koncie 740 (760), czym przyczynia się go wykazania „kreatywnego” wyniku finansowego za dany rok, gdyż finansowane głównie z dotacji nie powinny prezentować zysku w świetle zasad normujących rachunkowość budżetową. 

Wiele jednostek błędnie stosuje konto 853 oraz błędnie wyodrębnia księgi państwowych funduszy celowych zapominając o zmianach w ustawie o rachunkowości, które nie uznają za podmiot rachunkowości państwowe fundusze celowe. 
Plan finansowy jednostki sektora finansów publicznych z osobowością prawną i plan finansowych państwowego funduszu celowego nie powinien być jedynie planem „czwórkowo-siódemkowym” („853”), lecz planem „kasowo-memoriałowym” zgodnie z przepisami znowelizowanej ustawy o finansach publicznych i tzw. notą budżetową oraz ustawą budżetową. 

Szkolenie dla: wszystkich jednostek sektora finansów publicznych z osobowością prawną, w tym dla ZUS i KRUS oraz dla dysponentów i organów obsługujących państwowe fundusze celowe.
  1. Zasady finansów publicznych, zasady rachunkowości i polityka rachunkowości na rok 2024 jednostki sektora finansów publicznych - zasada kasowa i zasada memoriału a zasada współmierności oraz ich zastosowanie w praktyce w roku 2024/2025
  2. Ustawa z dnia 28 czerwca 2024 roku o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw i przepisy prawa unijnego oraz ich wpływ na gospodarkę finansową w roku 2025.
  3. Zasady gospodarki budżetowej agencji wykonawczych po zmianach ustawy o finansach publicznych – obligatoryjne pozycje planu finansowego.
  4. Zasady gospodarki budżetowej instytucji gospodarki budżetowej po zmianach ustawy o finansach publicznych – obligatoryjne pozycje planu finansowego.
  5. Zasady gospodarki budżetowej państwowych funduszy celowych po zmianach ustawy o finansach publicznych – obligatoryjne pozycje planu finansowego.
  6. Zasady gospodarki budżetowej państwowych i samorządowych osób prawnych tworzonych na podstawie odrębnych ustaw po zmianach ustawy o finansach publicznych – obligatoryjne pozycje planu finansowego.
  7. Problem szczególny dot. ZUS i KRUS oraz innych państwowych i samorządowych osób prawnych, o których mowa w art. 9 pkt 8 i 14 ustawy o finansach publicznych – obligatoryjne pozycje planu finansowego.
  8. Zmiany art. 122 i art. 123 ustawy o finansach publicznych i sposób prezentacji planów finansowych w ustawie budżetowej na rok 2025.
  9. Zasady techniki prawodawczej i wynikający z nich problem zarządzeń wprowadzających plany finansowe jednostki sektora finansów publicznych na rok 2024 po uchyleniu art. 31 ustawy o finansach publicznych.
  10. Plan finansowy jednostki sektora finansów publicznych i jego związek z prawidłowo prowadzoną rachunkowością jednostki – wykaz kont księgowych, które powinny być uwzględnione w procedurze budżetowej.
  11. Druk PF-OSPR i druk PFC oraz ich odpowiednie zastosowanie w planowaniu budżetowym – plan finansowy w układzie memoriałowym, plan finansowy w układzie kasowym, dane uzupełniające, informacje nt. nakładów na aktywa trwałe / środków na wydatki majątkowe, dane statystyczne.
  12. Dotacje a płatności i zasady ich rozliczania – dotacje z budżetu państwa i płatności z budżetu środków europejskich, dotacje z budżetu jednostki samorządu terytorialnego oraz dotacje z państwowych funduszy celowych i środki pozyskiwane z państwowych funduszy celowych.
  13. Dotacje celowe na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji, dotacje celowe na realizację wskazanych zadań i programów, dotacje podmiotowe na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji a płatności oraz dotacje z państwowych funduszy celowych i środki pozyskiwane z państwowych funduszy celowych i ich ujęcie jako przychodów ujmowanych odpowiednio na koncie 800, 840, 760 (740/720/700) i 853.
  14. Specyfika gospodarowania środami BGK, w tym m.in. funduszu przeciwdziałania Covid-19 i Funduszu Pomocy Ukrainie niebędących ani dotacją ani subwencją.
  15. Typowe naruszenia art.127ust.2 pkt 3 ustawy o finansach publicznych przez dysponentów państwowych funduszy celowych na przykładzie błędów planów finansowych PFRON, Funduszu Pracy, Funduszu Solidarnościowego.
  16. Aktywa trwałe i aktywa obrotowe a wydatki bieżące i wydatki majątkowe – problem z finansowaniem tzw. niskocennych środków trwałych (amortyzowanych jednorazowo) z dotacji podmiotowej.
  17. Kasowe dochody i wydatki budżetowe jednostek sektora finansów publicznych – definicja, dochody i wydatki bieżące a dochody i wydatki majątkowe majątkowe, zasady wyceny i zasady księgowania kasowo zrealizowanych dochodów i wydatków, w tym z uwzględnieniem podatku VAT, rozliczanie kasowo zrealizowanych dochodów i wydatków w ramach planu kasowego. 
  18. Przychody i koszty księgowe jednostek sektora finansów publicznych oraz ich grupowanie – definicja, zasady wyceny i zasady księgowania, zasady ustalania i zasady księgowania przychodów i kosztów działalności operacyjnej podstawowej, działalności operacyjnej pozostałej, w tym działalności nadzwyczajnej, działalności finansowej i ich powiązanie z wynikiem finansowym oraz podatkiem CIT, rozliczanie osiągniętych przychodów i kosztów w ramach planu memoriałowego.
  19. Rozliczenia międzyokresowe przychodów i kosztów – rozliczenia międzyokresowe przychodów oraz czynne i bierne rozliczenia międzyokresowe kosztów, rezerwy.
  20. Koszty i przychody odnoszone bezpośrednio na fundusz – zakres zastosowania konta 800 w zakresie niepodlegających amortyzacji planowej i jednorazowej  aktywów trwałych sfinansowanych z dotacji lub otrzymanych nieodpłatnie oraz przychody i koszty odnoszone na konto 853. 
  21. Dotacje budżetowe i środki pozabudżetowe z funduszu przeciwdziałania Covid-19 i Funduszu Pomocy w księgowości – kiedy konto 800, kiedy 840 a kiedy 760.
  22. Zasady ustalania wyniku finansowego - typowe błędy jednostek sektora finansów publicznych z osobowością prawną w zakresie zasad ustalania wyniku finansowego wynikające z błędnego ujęcia wszystkich dotacji na koncie 740 (lub innym podobnym).
  23. Zmiany w sprawozdawczości budżetowej z wykonania planów finansowych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i zarządzanych przez niego funduszy oraz Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego i funduszy zarządzanych przez Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego oraz zmiany w sprawozdawczości budżetowej z wykonania planów finansowych państwowych osób prawnych, o których mowa w art. 9 pkt 14.
  24. Sprawozdania RB-Z i RB-N jednostek sektora finansów publicznych z osobowością prawną i typowe nieprawidłowości w zakresie sprawozdań z operacji finansowych dla państwowych funduszy celowych.
  25. Odpowiedzi na pytania.


Tomasz Wojtania

Doświadczony wykładowca z 20 letnią praktyką, specjalista od trudnych tematów, niezależny konsultant z dziedziny finansów publicznych oraz rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej. W latach 1993-2001 pracownik naukowy Katedry Rachunkowości Instytutu Zarządzania Politechniki Częstochowskiej. Stały współpracownik niektórych firm szkoleniowych. Autor setek publikacji i materiałów szkoleniowych, autor podręcznika "Podstawy rachunkowości budżetowej". Współautor raportu Banku Światowego "Porównanie polskich przepisów rachunkowości sektora publicznego z międzynarodowymi standardami rachunkowości sektora publicznego (MSRSP)". Autor projektu stanowiska dla Komitetu Standardów Rachunkowości w sprawie ujęcia, wyceny i prezentacji prawa wieczystego użytkowania gruntów oraz gruntów oddanych w wieczyste użytkowanie. Jako wykładowca pracował m.in. dla Najwyższej Izby Kontroli, Regionalnych Izb Obrachunkowych, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Ministerstwa Sprawiedliwości, Sądów, Prokuratur, Urzędów Wojewódzkich, Izb i Urzędów Skarbowych, Państwowej Straży Pożarnej, Policji, Wojska, Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Państwowych Inspektoratów Weterynarii, GDDKIA, Urzędów Pracy, Urzędów Gmin i Miast, Starostw Powiatowych, Urzędów Marszałkowskich oraz podległych im jednostek oświaty, pomocy społecznej, geodezji i innych, w tym jednostek pełniących rolę Instytucji oraz beneficjentów środków unijnych. Ponadto pracował dla agencji rządowych: ARIMR, ANR, ARR, ARM i innych jednostek sektora finansów publicznych np.:WFOŚIGW. Pracował również w Programie Partnerstwo dla Samorządu Terytorialnego LGPP oraz w KPRM w zespole Prof. T. Lubińskiej zajmując się tam tematyką budżetu zadaniowego. Przeszkolony w zakresie ochrony informacji niejawnych przez Prokuraturę Okręgową w Warszawie. Współpracownik i działacz Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Konsultant Banku Światowego nr 479364. Wykładowca w Krajowej Szkole Administracji Publicznej im. Lecha Kaczyńskiego.




Cena:  540 zł +23% VAT - koszt udziału w transmisji on-line jednej  osoby.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach on-line, materiały szkoleniowe przesłane mailowo oraz certyfikat BDO.

Jak to działa?
  • Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
  • Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć 
  • Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
  • Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
  • Podczas szkolenia macie Państwo możliwość zadawania pytań na czacie.

*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 2 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
12.11.2024 - 12.11.2024 Transmisja ONLINE 4787224 540.00 +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

PLANOWANIE BUDŻETOWE ORAZ ZASADY RACHUNKOWOŚCI BUDŻETOWEJ JEDNOSTEK SEKTORA FINANSÓW PUBLICZNYCH, W TYM PAŃSTWOWYCH FUNDUSZY CELOWYCH PO ZMIANACH USTAWY O FINANSACH PUBLICZNYCH

Termin: 12.11.2024 - 12.11.2024
Cena: 540.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest podniesienie kwalifikacji osób zajmujących się finansami, budżetem, księgowością i sprawozdawczością jednostek sektora finansów publicznych, w tym jednostek obsługujących dysponenta państwowego funduszu celowego w zakresie obowiązujących w roku 2024 zasad planowania budżetowego i zasad rachunkowości jako jednostki sektora finansów publicznych, w tym zasad ustalania wyniku finansowego oraz zasad rozliczania dotacji budżetowych.
Opublikowana w Dzienniku Ustaw z 22 lipca 2024 roku pod pozycją 1089 ustawa z dnia 28 czerwca 2024 roku o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw, a także przepisy prawa unijnego bezpośrednio wpływają na zasady planowania budżetowego i politykę rachunkowości jednostek sektora finansów publicznych.
Uchylone przepisy art. 31 i nowe przepisy w art. 30 ustawy o finansach publicznych wprowadzają obligatoryjne pozycje planu finansowego, dając jednak możliwość jego rozszerzenia o plan w układzie kasowym, a także o inne pozycje. 

Na szkoleniu omówione zostaną zasady sporządzania planu finansowego w układzie kasowym i w układzie memoriału stosownie do obowiązującego druku PF-OSPR i odpowiednio druku PFC. Omówione zostaną zasady ujmowania dotacji w planie finansowym i w księgowości na koncie 800, 840, 760/740 (720, 700), a także ich prawidłowe rozliczanie w celu prawidłowego ustalenia wyniku finansowego. Okazuje się bowiem, iż znaczna część jednostek sektora finansów publicznych z osobowością prawną wszystkie otrzymane dotacje ujmuje na koncie 740 (760), czym przyczynia się go wykazania „kreatywnego” wyniku finansowego za dany rok, gdyż finansowane głównie z dotacji nie powinny prezentować zysku w świetle zasad normujących rachunkowość budżetową. 

Wiele jednostek błędnie stosuje konto 853 oraz błędnie wyodrębnia księgi państwowych funduszy celowych zapominając o zmianach w ustawie o rachunkowości, które nie uznają za podmiot rachunkowości państwowe fundusze celowe. 
Plan finansowy jednostki sektora finansów publicznych z osobowością prawną i plan finansowych państwowego funduszu celowego nie powinien być jedynie planem „czwórkowo-siódemkowym” („853”), lecz planem „kasowo-memoriałowym” zgodnie z przepisami znowelizowanej ustawy o finansach publicznych i tzw. notą budżetową oraz ustawą budżetową. 

Szkolenie dla: wszystkich jednostek sektora finansów publicznych z osobowością prawną, w tym dla ZUS i KRUS oraz dla dysponentów i organów obsługujących państwowe fundusze celowe.

Program

  1. Zasady finansów publicznych, zasady rachunkowości i polityka rachunkowości na rok 2024 jednostki sektora finansów publicznych - zasada kasowa i zasada memoriału a zasada współmierności oraz ich zastosowanie w praktyce w roku 2024/2025
  2. Ustawa z dnia 28 czerwca 2024 roku o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw i przepisy prawa unijnego oraz ich wpływ na gospodarkę finansową w roku 2025.
  3. Zasady gospodarki budżetowej agencji wykonawczych po zmianach ustawy o finansach publicznych – obligatoryjne pozycje planu finansowego.
  4. Zasady gospodarki budżetowej instytucji gospodarki budżetowej po zmianach ustawy o finansach publicznych – obligatoryjne pozycje planu finansowego.
  5. Zasady gospodarki budżetowej państwowych funduszy celowych po zmianach ustawy o finansach publicznych – obligatoryjne pozycje planu finansowego.
  6. Zasady gospodarki budżetowej państwowych i samorządowych osób prawnych tworzonych na podstawie odrębnych ustaw po zmianach ustawy o finansach publicznych – obligatoryjne pozycje planu finansowego.
  7. Problem szczególny dot. ZUS i KRUS oraz innych państwowych i samorządowych osób prawnych, o których mowa w art. 9 pkt 8 i 14 ustawy o finansach publicznych – obligatoryjne pozycje planu finansowego.
  8. Zmiany art. 122 i art. 123 ustawy o finansach publicznych i sposób prezentacji planów finansowych w ustawie budżetowej na rok 2025.
  9. Zasady techniki prawodawczej i wynikający z nich problem zarządzeń wprowadzających plany finansowe jednostki sektora finansów publicznych na rok 2024 po uchyleniu art. 31 ustawy o finansach publicznych.
  10. Plan finansowy jednostki sektora finansów publicznych i jego związek z prawidłowo prowadzoną rachunkowością jednostki – wykaz kont księgowych, które powinny być uwzględnione w procedurze budżetowej.
  11. Druk PF-OSPR i druk PFC oraz ich odpowiednie zastosowanie w planowaniu budżetowym – plan finansowy w układzie memoriałowym, plan finansowy w układzie kasowym, dane uzupełniające, informacje nt. nakładów na aktywa trwałe / środków na wydatki majątkowe, dane statystyczne.
  12. Dotacje a płatności i zasady ich rozliczania – dotacje z budżetu państwa i płatności z budżetu środków europejskich, dotacje z budżetu jednostki samorządu terytorialnego oraz dotacje z państwowych funduszy celowych i środki pozyskiwane z państwowych funduszy celowych.
  13. Dotacje celowe na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji, dotacje celowe na realizację wskazanych zadań i programów, dotacje podmiotowe na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji a płatności oraz dotacje z państwowych funduszy celowych i środki pozyskiwane z państwowych funduszy celowych i ich ujęcie jako przychodów ujmowanych odpowiednio na koncie 800, 840, 760 (740/720/700) i 853.
  14. Specyfika gospodarowania środami BGK, w tym m.in. funduszu przeciwdziałania Covid-19 i Funduszu Pomocy Ukrainie niebędących ani dotacją ani subwencją.
  15. Typowe naruszenia art.127ust.2 pkt 3 ustawy o finansach publicznych przez dysponentów państwowych funduszy celowych na przykładzie błędów planów finansowych PFRON, Funduszu Pracy, Funduszu Solidarnościowego.
  16. Aktywa trwałe i aktywa obrotowe a wydatki bieżące i wydatki majątkowe – problem z finansowaniem tzw. niskocennych środków trwałych (amortyzowanych jednorazowo) z dotacji podmiotowej.
  17. Kasowe dochody i wydatki budżetowe jednostek sektora finansów publicznych – definicja, dochody i wydatki bieżące a dochody i wydatki majątkowe majątkowe, zasady wyceny i zasady księgowania kasowo zrealizowanych dochodów i wydatków, w tym z uwzględnieniem podatku VAT, rozliczanie kasowo zrealizowanych dochodów i wydatków w ramach planu kasowego. 
  18. Przychody i koszty księgowe jednostek sektora finansów publicznych oraz ich grupowanie – definicja, zasady wyceny i zasady księgowania, zasady ustalania i zasady księgowania przychodów i kosztów działalności operacyjnej podstawowej, działalności operacyjnej pozostałej, w tym działalności nadzwyczajnej, działalności finansowej i ich powiązanie z wynikiem finansowym oraz podatkiem CIT, rozliczanie osiągniętych przychodów i kosztów w ramach planu memoriałowego.
  19. Rozliczenia międzyokresowe przychodów i kosztów – rozliczenia międzyokresowe przychodów oraz czynne i bierne rozliczenia międzyokresowe kosztów, rezerwy.
  20. Koszty i przychody odnoszone bezpośrednio na fundusz – zakres zastosowania konta 800 w zakresie niepodlegających amortyzacji planowej i jednorazowej  aktywów trwałych sfinansowanych z dotacji lub otrzymanych nieodpłatnie oraz przychody i koszty odnoszone na konto 853. 
  21. Dotacje budżetowe i środki pozabudżetowe z funduszu przeciwdziałania Covid-19 i Funduszu Pomocy w księgowości – kiedy konto 800, kiedy 840 a kiedy 760.
  22. Zasady ustalania wyniku finansowego - typowe błędy jednostek sektora finansów publicznych z osobowością prawną w zakresie zasad ustalania wyniku finansowego wynikające z błędnego ujęcia wszystkich dotacji na koncie 740 (lub innym podobnym).
  23. Zmiany w sprawozdawczości budżetowej z wykonania planów finansowych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i zarządzanych przez niego funduszy oraz Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego i funduszy zarządzanych przez Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego oraz zmiany w sprawozdawczości budżetowej z wykonania planów finansowych państwowych osób prawnych, o których mowa w art. 9 pkt 14.
  24. Sprawozdania RB-Z i RB-N jednostek sektora finansów publicznych z osobowością prawną i typowe nieprawidłowości w zakresie sprawozdań z operacji finansowych dla państwowych funduszy celowych.
  25. Odpowiedzi na pytania.


Prowadzący

Tomasz Wojtania

Doświadczony wykładowca z 20 letnią praktyką, specjalista od trudnych tematów, niezależny konsultant z dziedziny finansów publicznych oraz rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej. W latach 1993-2001 pracownik naukowy Katedry Rachunkowości Instytutu Zarządzania Politechniki Częstochowskiej. Stały współpracownik niektórych firm szkoleniowych. Autor setek publikacji i materiałów szkoleniowych, autor podręcznika "Podstawy rachunkowości budżetowej". Współautor raportu Banku Światowego "Porównanie polskich przepisów rachunkowości sektora publicznego z międzynarodowymi standardami rachunkowości sektora publicznego (MSRSP)". Autor projektu stanowiska dla Komitetu Standardów Rachunkowości w sprawie ujęcia, wyceny i prezentacji prawa wieczystego użytkowania gruntów oraz gruntów oddanych w wieczyste użytkowanie. Jako wykładowca pracował m.in. dla Najwyższej Izby Kontroli, Regionalnych Izb Obrachunkowych, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Ministerstwa Sprawiedliwości, Sądów, Prokuratur, Urzędów Wojewódzkich, Izb i Urzędów Skarbowych, Państwowej Straży Pożarnej, Policji, Wojska, Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Państwowych Inspektoratów Weterynarii, GDDKIA, Urzędów Pracy, Urzędów Gmin i Miast, Starostw Powiatowych, Urzędów Marszałkowskich oraz podległych im jednostek oświaty, pomocy społecznej, geodezji i innych, w tym jednostek pełniących rolę Instytucji oraz beneficjentów środków unijnych. Ponadto pracował dla agencji rządowych: ARIMR, ANR, ARR, ARM i innych jednostek sektora finansów publicznych np.:WFOŚIGW. Pracował również w Programie Partnerstwo dla Samorządu Terytorialnego LGPP oraz w KPRM w zespole Prof. T. Lubińskiej zajmując się tam tematyką budżetu zadaniowego. Przeszkolony w zakresie ochrony informacji niejawnych przez Prokuraturę Okręgową w Warszawie. Współpracownik i działacz Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Konsultant Banku Światowego nr 479364. Wykładowca w Krajowej Szkole Administracji Publicznej im. Lecha Kaczyńskiego.



Informacje dodatkowe



Cena:  540 zł +23% VAT - koszt udziału w transmisji on-line jednej  osoby.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach on-line, materiały szkoleniowe przesłane mailowo oraz certyfikat BDO.

Jak to działa?
  • Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
  • Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć 
  • Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
  • Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
  • Podczas szkolenia macie Państwo możliwość zadawania pytań na czacie.

*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 2 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.