Powered by Smartsupp
Skip to main content

PRZYGOTOWANIE ZAMKNIĘCIA ROKU 2024 W INSPEKTORATACH WETERYNARII

Termin: 04.12.2024 - 04.12.2024
Cena: 540.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE
Internet

Masz pytanie – skontaktuj się:

  22 543 16 06
  szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia


Celem szkolenia jest podniesienie kwalifikacji w zakresie zamknięcia roku 2023 oraz zasad sporządzania rocznego sprawozdania budżetowego typu „RB” i sprawozdania finansowego jednostek budżetowych weterynarii za rok 2024.

Na szkoleniu omówione zostaną ostatnie zmiany przepisów i ich zastosowanie w księgowości jednostek, wytyczne Ministerstwa Finansów dotyczących rozliczeń międzyokresowych przychodów i kosztów, aktualizacji należności budżetowych oraz zasady przeprowadzania inwentaryzacji za rok 2024. Ponadto omówione zostaną zasady budżetowe i specyficzne rozwiązania dot. min. środków państwowych funduszy celowych i środków funduszy zarządzanych przez BGK (np. Fundusz Pomocy Ukrainie, Fundusz Przeciwdziałania Covid-19, RFRD itp.).

Omówione zostaną również zasady wykonywania budżetu państwa i zasady wykonywania budżetu środków europejskich. Ze szczególnym naciskiem omówione zostaną zasady ewidencji księgowej podatku VAT i typowe nieprawidłowości, które negatywnie wpływają na jakość i rzetelność danych prezentowanych w rocznej sprawozdawczości budżetowej i finansowej oraz w wynikach wykonania budżetu i w wynikach finansowych za rok 2024. 


Szkolenie dla kadry kierowniczej, głównych księgowych i księgowych Powiatowych i Wojewódzkich Inspektoratów Weterynarii oraz Głównego Inspektoratu 
  1. Nadrzędne zasady rachunkowości oraz zasady wyceny aktywów i pasywów obowiązujące w jednostkach sektora finansów publicznych w 2024 roku - wycena na moment początkowy (powstania) a wycena na dzień bilansowy oraz standardy ESA 2010.
  2. Inwentaryzacja za rok 2024 – spis, potwierdzenie, weryfikacja oraz stanowisko Ministerstwa Finansów dot. inwentaryzacji środków trwałych znajdujących się na terenie strzeżonym, które oprócz przeprowadzanego co 4 lata spisu z natury wprowadza coroczną inwentaryzację metodą weryfikacji.
  3. Specyfika rachunkowości i sprawozdawczości jednostek państwowych - problem środków funduszy nie mającego statusu państwowego funduszu celowego zarządzanych przez BGK, np. FPCovid-19 i Funduszu Pomocy, itp..
  4. Zasady ustalania wyniku finansowego na koncie 860 jednostek wykonujących budżet.
  5. Zasada ostrożności i zasada rzetelności oraz reguły dot. zasad ustalania wyniku finansowego w systemie TREZOR - problem wyższej amortyzacji wykazywanej w informacji dodatkowej niż w rachunku zysków i strat, problem braku kont 640 i 840.
  6. Klasyfikacja budżetowa i jej treść ekonomiczna po ostatnich zmianach.
  7. Pułapki podatku VAT w jednostkach budżetowych oraz typowe nieprawidłowości związane z wyceną danych prezentowanych w sprawozdaniach typu „RB” – obniżanie o VAT do kwoty netto należności wykazywanych w RB-27, a zakaz obniżania o VAT należności wykazywanych w RB-N, przypadek szczególny dotyczący zastosowania w praktyce paragrafu 453 klasyfikacji wydatków do podatku VAT, w zakresie używania paragrafu 453 do faktur zakupowych dla VAT naliczonego podlegającego odliczeniu i negatywny wpływ takiego rozwiązania na rzetelność danych budżetowych wykazywanych w sprawozdaniach typu „RB”.
  8. Faktury a decyzje – należności budżetowe PIW i WIW oraz problem ich dokumentowania.
  9. Obroty i salda poszczególnych kont jako dane księgowe, a zasady sporządzania sprawozdań zakresie budżetu państwa: Rb-23, Rb-27, Rb-28 – przykłady i schematy księgowań oraz powiązanie księgowości ze sprawozdawczością w państwowych jednostkach budżetowych wykonujących budżet państwa.
  10. Zasady sporządzania rocznych sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych dla celów statystycznych w zakresie operacji finansowych: RB-N, RB-Z.
  11. Bilans, rachunek zysków i strat, zestawienie zmian funduszu, informacja dodatkowa - powiązanie zapisów księgowych z poszczególnymi pozycjami sprawozdania finansowego państwowej jednostki budżetowej za rok 2024 – wyjaśnienia Ministerstwa Finansów dot. informacji dodatkowej i ich zastosowanie w praktyce.
  12. Specyfika sprawozdania finansowego za rok 2023 jednostki nadrzędnej.
  13. Analiza zgodności danych wykazywanych w rocznej sprawozdawczości budżetowej i finansowej za rok 2024.
  14. Odpowiedzi na pytania.
 


Tomasz Wojtania

Doświadczony wykładowca z 20 letnią praktyką, specjalista od trudnych tematów, niezależny konsultant z dziedziny finansów publicznych oraz rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej. W latach 1993-2001 pracownik naukowy Katedry Rachunkowości Instytutu Zarządzania Politechniki Częstochowskiej. Stały współpracownik niektórych firm szkoleniowych. Autor setek publikacji i materiałów szkoleniowych, autor podręcznika "Podstawy rachunkowości budżetowej". Współautor raportu Banku Światowego "Porównanie polskich przepisów rachunkowości sektora publicznego z międzynarodowymi standardami rachunkowości sektora publicznego (MSRSP)". Autor projektu stanowiska dla Komitetu Standardów Rachunkowości w sprawie ujęcia, wyceny i prezentacji prawa wieczystego użytkowania gruntów oraz gruntów oddanych w wieczyste użytkowanie. Jako wykładowca pracował m.in. dla Najwyższej Izby Kontroli, Regionalnych Izb Obrachunkowych, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Ministerstwa Sprawiedliwości, Sądów, Prokuratur, Urzędów Wojewódzkich, Izb i Urzędów Skarbowych, Państwowej Straży Pożarnej, Policji, Wojska, Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Państwowych Inspektoratów Weterynarii, GDDKIA, Urzędów Pracy, Urzędów Gmin i Miast, Starostw Powiatowych, Urzędów Marszałkowskich oraz podległych im jednostek oświaty, pomocy społecznej, geodezji i innych, w tym jednostek pełniących rolę Instytucji oraz beneficjentów środków unijnych. Ponadto pracował dla agencji rządowych: ARIMR, ANR, ARR, ARM i innych jednostek sektora finansów publicznych np.:WFOŚIGW. Pracował również w Programie Partnerstwo dla Samorządu Terytorialnego LGPP oraz w KPRM w zespole Prof. T. Lubińskiej zajmując się tam tematyką budżetu zadaniowego. Przeszkolony w zakresie ochrony informacji niejawnych przez Prokuraturę Okręgową w Warszawie. Współpracownik i działacz Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Konsultant Banku Światowego nr 479364. Wykładowca w Krajowej Szkole Administracji Publicznej im. Lecha Kaczyńskiego.




Koszty udziały w szkoleniu:

760 zł + 23% VAT - za osobę

720 zł +23% VAT - za osobę przy zgłoszeniu dwóch lub więcej osób z firmy


*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

Cena obejmuje:
  • uczestnictwo w szkoleniu,
  • materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia - wysłane elektronicznie
  • lunch, serwis kawowy
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
04.12.2024 - 04.12.2024 Transmisja ONLINE 4823924 540.00 +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

PRZYGOTOWANIE ZAMKNIĘCIA ROKU 2024 W INSPEKTORATACH WETERYNARII

Termin: 04.12.2024 - 04.12.2024
Cena: 540.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE

Cel szkolenia


Celem szkolenia jest podniesienie kwalifikacji w zakresie zamknięcia roku 2023 oraz zasad sporządzania rocznego sprawozdania budżetowego typu „RB” i sprawozdania finansowego jednostek budżetowych weterynarii za rok 2024.

Na szkoleniu omówione zostaną ostatnie zmiany przepisów i ich zastosowanie w księgowości jednostek, wytyczne Ministerstwa Finansów dotyczących rozliczeń międzyokresowych przychodów i kosztów, aktualizacji należności budżetowych oraz zasady przeprowadzania inwentaryzacji za rok 2024. Ponadto omówione zostaną zasady budżetowe i specyficzne rozwiązania dot. min. środków państwowych funduszy celowych i środków funduszy zarządzanych przez BGK (np. Fundusz Pomocy Ukrainie, Fundusz Przeciwdziałania Covid-19, RFRD itp.).

Omówione zostaną również zasady wykonywania budżetu państwa i zasady wykonywania budżetu środków europejskich. Ze szczególnym naciskiem omówione zostaną zasady ewidencji księgowej podatku VAT i typowe nieprawidłowości, które negatywnie wpływają na jakość i rzetelność danych prezentowanych w rocznej sprawozdawczości budżetowej i finansowej oraz w wynikach wykonania budżetu i w wynikach finansowych za rok 2024. 


Szkolenie dla kadry kierowniczej, głównych księgowych i księgowych Powiatowych i Wojewódzkich Inspektoratów Weterynarii oraz Głównego Inspektoratu 

Program

  1. Nadrzędne zasady rachunkowości oraz zasady wyceny aktywów i pasywów obowiązujące w jednostkach sektora finansów publicznych w 2024 roku - wycena na moment początkowy (powstania) a wycena na dzień bilansowy oraz standardy ESA 2010.
  2. Inwentaryzacja za rok 2024 – spis, potwierdzenie, weryfikacja oraz stanowisko Ministerstwa Finansów dot. inwentaryzacji środków trwałych znajdujących się na terenie strzeżonym, które oprócz przeprowadzanego co 4 lata spisu z natury wprowadza coroczną inwentaryzację metodą weryfikacji.
  3. Specyfika rachunkowości i sprawozdawczości jednostek państwowych - problem środków funduszy nie mającego statusu państwowego funduszu celowego zarządzanych przez BGK, np. FPCovid-19 i Funduszu Pomocy, itp..
  4. Zasady ustalania wyniku finansowego na koncie 860 jednostek wykonujących budżet.
  5. Zasada ostrożności i zasada rzetelności oraz reguły dot. zasad ustalania wyniku finansowego w systemie TREZOR - problem wyższej amortyzacji wykazywanej w informacji dodatkowej niż w rachunku zysków i strat, problem braku kont 640 i 840.
  6. Klasyfikacja budżetowa i jej treść ekonomiczna po ostatnich zmianach.
  7. Pułapki podatku VAT w jednostkach budżetowych oraz typowe nieprawidłowości związane z wyceną danych prezentowanych w sprawozdaniach typu „RB” – obniżanie o VAT do kwoty netto należności wykazywanych w RB-27, a zakaz obniżania o VAT należności wykazywanych w RB-N, przypadek szczególny dotyczący zastosowania w praktyce paragrafu 453 klasyfikacji wydatków do podatku VAT, w zakresie używania paragrafu 453 do faktur zakupowych dla VAT naliczonego podlegającego odliczeniu i negatywny wpływ takiego rozwiązania na rzetelność danych budżetowych wykazywanych w sprawozdaniach typu „RB”.
  8. Faktury a decyzje – należności budżetowe PIW i WIW oraz problem ich dokumentowania.
  9. Obroty i salda poszczególnych kont jako dane księgowe, a zasady sporządzania sprawozdań zakresie budżetu państwa: Rb-23, Rb-27, Rb-28 – przykłady i schematy księgowań oraz powiązanie księgowości ze sprawozdawczością w państwowych jednostkach budżetowych wykonujących budżet państwa.
  10. Zasady sporządzania rocznych sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych dla celów statystycznych w zakresie operacji finansowych: RB-N, RB-Z.
  11. Bilans, rachunek zysków i strat, zestawienie zmian funduszu, informacja dodatkowa - powiązanie zapisów księgowych z poszczególnymi pozycjami sprawozdania finansowego państwowej jednostki budżetowej za rok 2024 – wyjaśnienia Ministerstwa Finansów dot. informacji dodatkowej i ich zastosowanie w praktyce.
  12. Specyfika sprawozdania finansowego za rok 2023 jednostki nadrzędnej.
  13. Analiza zgodności danych wykazywanych w rocznej sprawozdawczości budżetowej i finansowej za rok 2024.
  14. Odpowiedzi na pytania.
 


Prowadzący

Tomasz Wojtania

Doświadczony wykładowca z 20 letnią praktyką, specjalista od trudnych tematów, niezależny konsultant z dziedziny finansów publicznych oraz rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej. W latach 1993-2001 pracownik naukowy Katedry Rachunkowości Instytutu Zarządzania Politechniki Częstochowskiej. Stały współpracownik niektórych firm szkoleniowych. Autor setek publikacji i materiałów szkoleniowych, autor podręcznika "Podstawy rachunkowości budżetowej". Współautor raportu Banku Światowego "Porównanie polskich przepisów rachunkowości sektora publicznego z międzynarodowymi standardami rachunkowości sektora publicznego (MSRSP)". Autor projektu stanowiska dla Komitetu Standardów Rachunkowości w sprawie ujęcia, wyceny i prezentacji prawa wieczystego użytkowania gruntów oraz gruntów oddanych w wieczyste użytkowanie. Jako wykładowca pracował m.in. dla Najwyższej Izby Kontroli, Regionalnych Izb Obrachunkowych, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Ministerstwa Sprawiedliwości, Sądów, Prokuratur, Urzędów Wojewódzkich, Izb i Urzędów Skarbowych, Państwowej Straży Pożarnej, Policji, Wojska, Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Państwowych Inspektoratów Weterynarii, GDDKIA, Urzędów Pracy, Urzędów Gmin i Miast, Starostw Powiatowych, Urzędów Marszałkowskich oraz podległych im jednostek oświaty, pomocy społecznej, geodezji i innych, w tym jednostek pełniących rolę Instytucji oraz beneficjentów środków unijnych. Ponadto pracował dla agencji rządowych: ARIMR, ANR, ARR, ARM i innych jednostek sektora finansów publicznych np.:WFOŚIGW. Pracował również w Programie Partnerstwo dla Samorządu Terytorialnego LGPP oraz w KPRM w zespole Prof. T. Lubińskiej zajmując się tam tematyką budżetu zadaniowego. Przeszkolony w zakresie ochrony informacji niejawnych przez Prokuraturę Okręgową w Warszawie. Współpracownik i działacz Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Konsultant Banku Światowego nr 479364. Wykładowca w Krajowej Szkole Administracji Publicznej im. Lecha Kaczyńskiego.



Informacje dodatkowe



Koszty udziały w szkoleniu:

760 zł + 23% VAT - za osobę

720 zł +23% VAT - za osobę przy zgłoszeniu dwóch lub więcej osób z firmy


*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

Cena obejmuje:
  • uczestnictwo w szkoleniu,
  • materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia - wysłane elektronicznie
  • lunch, serwis kawowy
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.