Powered by Smartsupp
Skip to main content

Korygowanie listy płac Konsekwencje rozliczeń składkowo-podatkowych w dokumentacji ubezpieczeniowej i podatkowej.

Termin: 18.02.2025 - 18.02.2025
Cena: 720.00 +VAT
Miejsce: Poznań
Hotel Mercure Poznań Centrum****
Roosevelta 20
Mapa Dojazdu

Masz pytanie – skontaktuj się:

  22 543 16 06
  szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy i umiejętności osób odpowiedzialnych za naliczanie listy płac, a także uświadomienie osobom odpowiedzialnym za sporządzanie naliczeń, konsekwencji, jakie mogą wyniknąć z błędów popełnionych na liście.
Na pracodawcy, jako płatniku składek oraz zaliczek na podatek, ciąży  odpowiedzialność za dokonywanie prawidłowych naliczeń, a popełnione błędy mogą skutkować dodatkowym obciążeniem finansowym pracodawcy, jak również sankcjami przewidzianymi w obowiązujących przepisach.
Zagadnienia omawiane podczas naszego szkolenia będą uzupełniane o przykłady, które w praktyczny sposób zaprezentują w jaki sposób skorygować daną nieprawidłowość oraz jakie konsekwencje dla pracodawcy może oznaczać popełnienie danego błędu.

Do udziału w naszym szkoleniu zapraszamy pracowników zajmujących się obsługą kadrowo-płacową, w szczególności naliczaniem listy płac.
Zapraszamy na szkolenie

Cele szkolenia:
•    poszerzenie wiedzy i umiejętności z zakresu korygowania wynagrodzeń, zasiłków, składek i podatku  dochodowego,
•    podniesienie kompetencji osób odpowiedzialnych za naliczanie wynagrodzeń w celu ograniczenia konsekwencji dla pracodawcy w razie naruszenia przepisów prawa.
 
I.    Najczęstsze przyczyny korygowania listy płac.
II.    Konsekwencje korygowania wynagrodzenia – jakie skutki niesie ze sobą korekta wynagrodzenia lub zasiłku?
III.    Korygowanie błędnie naliczonych wynagrodzeń i zasiłków na liście płac – konsekwencje składkowo-podatkowe.
1.    Nadpłata wynagrodzenia – czy można odzyskać od pracownika lub zleceniobiorcy nadpłacone wynagrodzenie?
•    nadpłata wynagrodzenia z powodu wpłynięcia zwolnienia po terminie wypłaty listy płac,
•    nadpłata wynagrodzenia z powodu popełnienia błędu przez pracodawcę.
2. Niedopłata wynagrodzenia – konsekwencje  dla pracodawcy.
3. Wypłacenie zasiłku w zawyżonej lub zaniżonej wysokości – błędne ustalenie podstawy zasiłkowej.
4. Wypłacenie wynagrodzenia chorobowego zamiast zasiłku chorobowego.
5. Uznanie zdarzenia za wypadek przy pracy – wypłata zasiłku lub wynagrodzenia chorobowego zamiast zasiłku wypadkowego.
6.    Dopłata składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe z umowy zlecenia w przypadku błędnego rozstrzygnięcia tzw. zbiegu ubezpieczeniowego,
•    błędne oskładkowanie umowy zlecenia z winy zakładu pracy,
•    błędne oskładkowanie umowy zlecenia z winy zleceniobiorcy.
7.Uznanie umowy o dzieło za umowę zlecenia.
8. Dopłata składek na skutek nieuwzględnienia przychodu w postawie wymiaru składek.
9.Nadpłata składek ZUS w wyniku przekroczenia tzw. trzydziestokrotności:
•    sporządzenie korekty rozliczenia składek na liście płac,
•    korygowanie dokumentów rozliczeniowych,
•    obliczenie zaliczki na podatek,
•    wyliczenie kwoty zwrotu dla ubezpieczonego.
10.     Uznanie umowy zlecenia za umowę o pracę.
IV.  Jak odzyskać niepotrącone składki od ubezpieczonego?
V. Skutki opłacenia składek ZUS za ubezpieczonego (pracownika, zleceniobiorcę) – interpretacje i stanowiska organów skarbowych.
VI. Korygowanie listy płac a korekta wpłaty do PPK:
•    korygowanie błędnie naliczonej i pobranej od pracownika wpłaty do PPK,
•    korygowanie nieprawidłowo wykazanej wpłaty do PPK na ZUS RCA .
VII. Wpływ błędnego rozstrzygnięcie zbiegu ubezpieczeniowego w umowie zlecenia na objęcie zleceniobiorcy programem PPK – problem niezawarcia umowy o prowadzenie i niepobrania należnych wpłat do PPK.
VIII. Rozliczanie skorygowanych wpłat do PPK w instytucji finansowej – nadpłaty i niedopłaty.
IX. Korygowanie dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych ZUS za okresy wsteczne po zmianach od 1 stycznia 2024r.
X. Zwrot nadpłaty składek z ZUS:
•    sposoby rozliczania nadpłaty składek przez ZUS,
•    prawo płatnika do wystąpienia z wnioskiem o zwrot nadpłaty na konto bankowe.
XI. Niedopłata zaliczki na podatek jako skutek korygowania wynagrodzenia lub zasiłku – w jaki sposób należy dokonać dopłaty podatku?
XII. Nadpłata zaliczki – rozliczenie i zwrot.
XIII. Korekty pobranych zaliczek na podatek a korygowanie PIT-11 i PIT-4R za ubiegłe lata.
XIV. Korekta błędnie pobranego podatku z umowy cywilnoprawnej do 200 zł – konsekwencje zmiany zaliczki na podatek zryczałtowany. Korekta PIT-8AR.
XV. Odpowiedzialność pracodawcy za błędne naliczenia wynagrodzeń, zasiłków i wpłat do PPK – sankcje.
XVI. Pytania – czas dla uczestników szkolenia.
 

Katarzyna Sobieszczańska
niezależny ekspert i doradca ds. ZUS świadczący usługi dla małych i średnich przedsiębiorstw, doradca kancelarii prawnych. Praktyk od lat zainteresowany tematyką związaną z ubezpieczeniami społecznymi i sprawami ZUS. Specjalista ds. kadr i płac z ponad 10-letnim doświadczeniem. Przez ponad 5 lat osoba odpowiedzialna za sprawy ZUS w jednym z dużych banków. Obecnie samodzielny przedsiębiorca wspierający firmy w zakresie spraw ZUS (m.in. kontrole, korygowanie dokumentów, doradztwo) a także świadczący usługi kadrowo-płacowe. Trener z zakresu spraw ZUS i obsługi programu Płatnik - specjalista w zakresie korygowania dokumentów.

Cena: 

720 zł + 23% VAT - za osobę

680 zł +23% VAT - za osobę przy zgłoszeniu dwóch lub więcej osób z firmy


*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

Cena obejmuje:
  • uczestnictwo w szkoleniu
  • materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia - wysłane elektronicznie
  • lunch, serwis kawowy
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Więcej informacji o hotelu: Hotel Mercure

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty

Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
18.02.2025 - 18.02.2025 Poznań 4853925 720.00 +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

Korygowanie listy płac Konsekwencje rozliczeń składkowo-podatkowych w dokumentacji ubezpieczeniowej i podatkowej.

Termin: 18.02.2025 - 18.02.2025
Cena: 720.00 +VAT
Miejsce: Poznań

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy i umiejętności osób odpowiedzialnych za naliczanie listy płac, a także uświadomienie osobom odpowiedzialnym za sporządzanie naliczeń, konsekwencji, jakie mogą wyniknąć z błędów popełnionych na liście.
Na pracodawcy, jako płatniku składek oraz zaliczek na podatek, ciąży  odpowiedzialność za dokonywanie prawidłowych naliczeń, a popełnione błędy mogą skutkować dodatkowym obciążeniem finansowym pracodawcy, jak również sankcjami przewidzianymi w obowiązujących przepisach.
Zagadnienia omawiane podczas naszego szkolenia będą uzupełniane o przykłady, które w praktyczny sposób zaprezentują w jaki sposób skorygować daną nieprawidłowość oraz jakie konsekwencje dla pracodawcy może oznaczać popełnienie danego błędu.

Do udziału w naszym szkoleniu zapraszamy pracowników zajmujących się obsługą kadrowo-płacową, w szczególności naliczaniem listy płac.
Zapraszamy na szkolenie

Cele szkolenia:
•    poszerzenie wiedzy i umiejętności z zakresu korygowania wynagrodzeń, zasiłków, składek i podatku  dochodowego,
•    podniesienie kompetencji osób odpowiedzialnych za naliczanie wynagrodzeń w celu ograniczenia konsekwencji dla pracodawcy w razie naruszenia przepisów prawa.
 

Program

I.    Najczęstsze przyczyny korygowania listy płac.
II.    Konsekwencje korygowania wynagrodzenia – jakie skutki niesie ze sobą korekta wynagrodzenia lub zasiłku?
III.    Korygowanie błędnie naliczonych wynagrodzeń i zasiłków na liście płac – konsekwencje składkowo-podatkowe.
1.    Nadpłata wynagrodzenia – czy można odzyskać od pracownika lub zleceniobiorcy nadpłacone wynagrodzenie?
•    nadpłata wynagrodzenia z powodu wpłynięcia zwolnienia po terminie wypłaty listy płac,
•    nadpłata wynagrodzenia z powodu popełnienia błędu przez pracodawcę.
2. Niedopłata wynagrodzenia – konsekwencje  dla pracodawcy.
3. Wypłacenie zasiłku w zawyżonej lub zaniżonej wysokości – błędne ustalenie podstawy zasiłkowej.
4. Wypłacenie wynagrodzenia chorobowego zamiast zasiłku chorobowego.
5. Uznanie zdarzenia za wypadek przy pracy – wypłata zasiłku lub wynagrodzenia chorobowego zamiast zasiłku wypadkowego.
6.    Dopłata składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe z umowy zlecenia w przypadku błędnego rozstrzygnięcia tzw. zbiegu ubezpieczeniowego,
•    błędne oskładkowanie umowy zlecenia z winy zakładu pracy,
•    błędne oskładkowanie umowy zlecenia z winy zleceniobiorcy.
7.Uznanie umowy o dzieło za umowę zlecenia.
8. Dopłata składek na skutek nieuwzględnienia przychodu w postawie wymiaru składek.
9.Nadpłata składek ZUS w wyniku przekroczenia tzw. trzydziestokrotności:
•    sporządzenie korekty rozliczenia składek na liście płac,
•    korygowanie dokumentów rozliczeniowych,
•    obliczenie zaliczki na podatek,
•    wyliczenie kwoty zwrotu dla ubezpieczonego.
10.     Uznanie umowy zlecenia za umowę o pracę.
IV.  Jak odzyskać niepotrącone składki od ubezpieczonego?
V. Skutki opłacenia składek ZUS za ubezpieczonego (pracownika, zleceniobiorcę) – interpretacje i stanowiska organów skarbowych.
VI. Korygowanie listy płac a korekta wpłaty do PPK:
•    korygowanie błędnie naliczonej i pobranej od pracownika wpłaty do PPK,
•    korygowanie nieprawidłowo wykazanej wpłaty do PPK na ZUS RCA .
VII. Wpływ błędnego rozstrzygnięcie zbiegu ubezpieczeniowego w umowie zlecenia na objęcie zleceniobiorcy programem PPK – problem niezawarcia umowy o prowadzenie i niepobrania należnych wpłat do PPK.
VIII. Rozliczanie skorygowanych wpłat do PPK w instytucji finansowej – nadpłaty i niedopłaty.
IX. Korygowanie dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych ZUS za okresy wsteczne po zmianach od 1 stycznia 2024r.
X. Zwrot nadpłaty składek z ZUS:
•    sposoby rozliczania nadpłaty składek przez ZUS,
•    prawo płatnika do wystąpienia z wnioskiem o zwrot nadpłaty na konto bankowe.
XI. Niedopłata zaliczki na podatek jako skutek korygowania wynagrodzenia lub zasiłku – w jaki sposób należy dokonać dopłaty podatku?
XII. Nadpłata zaliczki – rozliczenie i zwrot.
XIII. Korekty pobranych zaliczek na podatek a korygowanie PIT-11 i PIT-4R za ubiegłe lata.
XIV. Korekta błędnie pobranego podatku z umowy cywilnoprawnej do 200 zł – konsekwencje zmiany zaliczki na podatek zryczałtowany. Korekta PIT-8AR.
XV. Odpowiedzialność pracodawcy za błędne naliczenia wynagrodzeń, zasiłków i wpłat do PPK – sankcje.
XVI. Pytania – czas dla uczestników szkolenia.
 

Prowadzący

Katarzyna Sobieszczańska
niezależny ekspert i doradca ds. ZUS świadczący usługi dla małych i średnich przedsiębiorstw, doradca kancelarii prawnych. Praktyk od lat zainteresowany tematyką związaną z ubezpieczeniami społecznymi i sprawami ZUS. Specjalista ds. kadr i płac z ponad 10-letnim doświadczeniem. Przez ponad 5 lat osoba odpowiedzialna za sprawy ZUS w jednym z dużych banków. Obecnie samodzielny przedsiębiorca wspierający firmy w zakresie spraw ZUS (m.in. kontrole, korygowanie dokumentów, doradztwo) a także świadczący usługi kadrowo-płacowe. Trener z zakresu spraw ZUS i obsługi programu Płatnik - specjalista w zakresie korygowania dokumentów.

Informacje dodatkowe


Cena: 

720 zł + 23% VAT - za osobę

680 zł +23% VAT - za osobę przy zgłoszeniu dwóch lub więcej osób z firmy


*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma

Cena obejmuje:
  • uczestnictwo w szkoleniu
  • materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia - wysłane elektronicznie
  • lunch, serwis kawowy
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Więcej informacji o hotelu: Hotel Mercure

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty