OPAKOWANIA/PRODUKTY JEDNORAZOWEGO UŻYTKU Z TWORZYW SZTUCZNYCH – DYREKTYWA SUP W ZMIENIONEJ USTAWIE OPAKOWANIOWEJ
Termin: 10.10.2024 - 10.10.2024
Cena: 530.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE
Cel szkolenia
Przedstawienie obowiązków dla przedsiębiorców produkujących, oferujących opakowania z tworzyw sztucznych oraz obowiązków przedsiębiorców oferujących towar w opakowaniach, w tym produkty jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych.
Przedstawienie i omówienie zmiany ustawy opakowaniowej obowiązującej od 23 maja 2023 r. w kontekście. Obowiązków wynikających z BDO
Grupa docelowa
Podmioty produkujące opakowania z tworzyw sztucznych. Podmioty oferujące produkty/posiłki w opakowaniach jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych.
Podmioty wprowadzające towar w opakowaniu. Branża gastronomiczna, spożywcza, handlowa
Program
1.Regulacje prawne:
- dyrektywa SUP (Single – use plastics)
- definicje
- obowiązki
- zakres obowiązywania
2.Ustawa z 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi – zmiana wprowadzona 24 maja 2023 r.
- definicje ustawowe
- oznaczenia opakowań
- kto ma obowiązek oznaczania opakowań z tworzyw sztucznych
- obowiązki przedsiębiorców wynikające z ustawy
- wpis do rejestru BDO
- opłata za produkty jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych
- oznaczenia produktów jednorazowego użytku
- ewidencja/sprawozdawczość
- kampanie edukacyjne
- opłata kaucyjna
-koszty zagospodarowania odpadów
- jakie produkty nie mogą być wprowadzane
- kary i sankcje administracyjne
3.Nowe obowiązki wprowadzających jak i udostępniających produkty jednorazowe z tworzywa sztucznego
- rejestracja/aktualizacja wpisu w BDO
- jak realizować obowiązek prowadzenia ewidencji nie narażając firmy na
sankcje karne
- sprawozdawczość, kogo dotyczy
- kary za nie zrealizowanie obowiązków
4.Opłata recyklingowa w aspekcie ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi
- lekkie torby na zakupy z tworzyw sztucznych – obowiązki nałożone na
firmę
- wpis do rejestru BDO
- opłata recyklingowa, jak ją poprawnie realizować
- sprawozdawczość w BDO
- ewidencja – jak często aktualizować
- etykietowanie artykułów objętych systemem kaucyjnym
- sankcje karne i kary administracyjne
- co to jest kod EAN i kogo dotyczy
- sankcje karne za brak realizacji obowiązków
Prowadzący
Sabina Kościszspecjalizuję się w gospodarce odpadami i Prawie ochrony środowiska; absolwentka Politechniki Krakowskiej oraz studiów Podyplomowych na AGH i PK w zakresie gospodarki odpadami przemysłowymi. Roczne studia podyplomowe na AE w Krakowie, w zakresie systemów zarządzania ISO . Ekspert ochrony środowiska z wieloletnim doświadczeniem w doradztwie i prowadzeniu szkoleń w zakresie ochrony środowiska, w tym projektów w zakresie edukacji ekologicznej dla jednostek samorządowych. Koordynuję i przeprowadzam audyty środowiskowe. Posiadam długoletnie, doświadczenie jako główny specjalista w Inspekcji Ochrony Środowiska. Prywatnie menadżer d/s ochrony środowiska, biegły sądowy z zakresu gospodarki odpadami, ochrony powierzchni ziemi i gospodarki wodno -ściekowej, mediator w administracji. Metodologia szkolenia:
Wykłady, dyskusja z uczestnikami, odpowiedzi na pytania uczestników
Informacje dodatkowe
Cena: 530 zł +23% VAT - koszt udziału w transmisji on-line jednej osoby.Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach on-line, materiały szkoleniowe przesłane mailowo oraz certyfikat BDO.
Jak to działa?- Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
- Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć
- Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
- Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
- Podczas szkolenia macie Państwo możliwość zadawania pytań na czacie.
*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznychUczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia lub jego odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.Warunki rezygnacji:Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na
2 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.