Planowanie i budżetowanie z zastosowaniem Power Query i elementami tabel przestawnych dla HR
Termin: 13.03.2025 - 14.03.2025
Cena: 1050.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE
Cel szkolenia
UWAGA: do tego szkolenia konieczne jest posiadanie Excela w wersji 2016 lub wyższej albo 2010 lub 2013 z dodatkiem Power Query, który można pobrać bezpłatnie ze strony Microsoft!!!Dla kogo:Warsztaty są skierowane do osób zajmujących się planowaniem i budżetowaniem w obszarze HR, ale pokazane tu narzędzia, rozwiązania i metody pracy z łatwością można zastosować w dowolnym obszarze firmy, w którym istotne są procesy planowania i budżetowania
Korzyści:• Zobaczysz, jak przygotować formatki do planowania i budżetowania, żeby łatwo było z nich pozyskiwać dane zbiorcze i budować budżety i plany globalne oraz automatycznie aktualizować dane po zmianach
• Zobaczysz, jak od planów jednostkowych szybko i bez błędów dojść do planów zbiorczych dla całej firmy
• Zobaczysz, na co zwrócić uwagę i jak przygotować dane, żeby ułatwić sobie pracę przy budżetowaniu i porównywaniu planu z realizacją
• Zobaczysz jak i do czego wykorzystać Power Query, żeby skrócić i uprościć proces budżetowania i sprawdzania realizacji budżetów
• Dostaniesz gotowe narzędzia ułatwiające budżetowanie i planowanie, które w łatwy sposób przystosujesz do swoich potrzeb
Program
1. Jak przygotować budżet płac?
• Formatka do planowania płac dla poszczególnych działów – jak ją przygotować, żeby łatwo można było plany płac poszczególnych działów zaczytać na jedną wspólną bazę danych, która będzie podstawą do budżetów kosztów płac
• Plany płac poszczególnych działów zaczytujemy na wspólną bazę danych i przekształcamy tak, żeby można było zrobić jak najwięcej obliczeń, analiz i raportów budżetowych
• Budżet kosztów płac dla całej firmy – zastawiamy wcześniej przygotowane dane w jednej tabeli budżetowej z podziałem na działy, okresy, składniki wynagrodzeń
• Wstępne analizy globalne kosztów płac dla całej organizacji
2. Jak przygotować budżet szkoleń i kosztów szkoleń?
• Formatka do planowania szkoleń dla poszczególnych działów – jak ją zbudować i co może ułatwić zaczytywanie danych na wspólny plan szkoleń
• Plany poszczególnych działów – jak zaczytać na wspólną bazę danych i przekształcić tak, żeby można było zrobić jak najwięcej obliczeń, analiz i raportów budżetowych
• Plan szkoleń dla całej firmy – plany i harmonogramy szkoleń oraz budżety kosztów szkoleń
• Wstępne analizy globalne kosztów szkoleń pracy dla całej organizacji
• Zestawienie planów z wykorzystaniem budżetów szkoleniowych (Plan / Realizacja)
3. Jak przygotować plan urlopów?
• Formatka do planowania urlopów
• Plany poszczególnych działów, które zaczytamy na jeden wspólny plan urlopowy dla całej firmy
• Plan urlopowy dla całej firmy
• Wstępne analizy globalne wykorzystania urlopów i dostępnego czasu pracy dla całej organizacji
4. Jak przygotować budżet kosztów pracy?
• Jak z poszczególnych, zupełnie różnych plików kosztowych (budżetowych) stworzyć budżet kosztów pracy, który się aktualizuje? Połączymy dla przykładu koszty wynagrodzeń, koszty szkoleń oraz koszty benefitów.
Nauczysz się z Power Query:• jak bardzo szybko przekształcać dane i poprawiać błędy w bazach,
• jak czyścić dane z niepotrzebnych informacji,
• jak usuwać np. puste wiersze i kolumny
• jak łączyć dane z wielu plików o takiej samej strukturze (takie same kolumny w każdym pliku)
• jak łączyć tylko wybrane dane z wielu plików, gdzie każdy plik wygląda zupełnie inaczej, ale potrzebujemy wybranych danych w jednej bazie danych
• jak łączyć dane z jednego pliku Excel’a, ale z wielu arkuszy
• jak z danych, które na pierwszy rzut oka wyglądają, jak śmietnik uzyskać to, czego potrzebujesz
• jak przygotować dane, żeby aktualizowały się przy każdej zmianie w bazie danych
Prowadzący
Danuta WoźnicaSpecjalista w dziedzinie zarządzania finansami przedsiębiorstw i wieloletni praktyk biznesu. Z zamiłowania trener w zakresie dynamicznej analizy danych przy użyciu arkusza kalkulacyjnego Excel. Wiedzę i doświadczenie z zakresu zastosowania między innymi Excela zdobyła pracując przez trzynaście lat na wszystkich szczeblach struktury organizacyjnej w polskich firmach, gdzie zarządzała między innymi działami logistyki, finansów, księgowości i płac, administracją, windykacją, IT. To powoduje, że wszystko czego uczy umie powiązać z praktyką. Przekazuje wiedzę i rozwiązania, które można wykorzystać w codziennej pracy na każdym niemalże stanowisku.
Informacje dodatkowe
Cena: 1.050 zł + 23% VAT**Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.Cena obejmuje:• uczestnictwo w zajęciach on-line dla 1 osoby,
• materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej
• dostęp do szkolenia na platformie Clikmeeting w czasie rzeczywistym
• możliwość zadawania pytań w trakcie szkolenia,
• wsparcie techniczne - kontakt telefoniczny lub w formie czatu podczas i przed szkoleniem.
Jak to działa?• Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
• Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa potwierdzenie realizacji szkolenia oraz link do zajęć
• Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
• Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma.*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia lub jego odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.Warunki rezygnacji:Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.