Powered by Smartsupp
Skip to main content

Komunikacja w biznesie. Różnice i bariery w komunikacji.

Termin: 12.05.2025 - 12.05.2025
Cena: 540.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE
Internet

Masz pytanie – skontaktuj się:

  22 543 16 06
  szkolenia@bdo.pl

Cel szkolenia

CELE SZKOLENIA

Rozwój wiedzy
•    Poznanie stylów komunikowania się w zespole
•    Poznanie zasad prawidłowego obiegu informacji
•    Poznanie metod radzenia sobie z trudnymi komunikacyjnie sytuacjami.
•    Poznanie roli i wpływu zachowań oraz postaw na współpracę w zespole
•    Poznanie technik przekazywania informacji zwrotnej i krytyki konstruktywnej
•    Poznanie zasad języka motywującego
•    Zasady budowania klimatu otwartości wzajemnego szacunku.

Doskonalenie praktycznych umiejętności
•    Umiejętność prawidłowego komunikowania i budowania relacji
•    Rozwijanie umiejętności wyrażania emocji adekwatnych do sytuacji
•    Nauka nowych nawyków – przekazywania informacji, dawanie pełnych informacji, szybkie reagowanie
•    Rozwijanie umiejętności interpretowania zdarzeń tak, aby nie zmniejszały one skuteczności zespołowej
•    Nauka dawania informacji zwrotnej jako bodziec do rozwoju (bez blokowania się, koncentracji na negatywnych stronach itd.)
•    Nauka słuchania bez wydawania sądów, umiejętność dziękowania za sugestie, reagowania z wyprzedzeniem

Rozwój świadomości i budowanie postaw    
•    Świadomość własnych zachowań i postępowania w sytuacjach zawodowych oraz tego jak wpływają one na pracowników.
•    Zrozumienie, jak przekazywanie odpowiednich informacji wpływa na skuteczność biznesową – zmiana świadomości i postawy w tym zakresie.
•    Zmiana nieskutecznych sposobów komunikowania.
•    Stworzenie własnego stylu komunikacji i obiegu informacji w zespole.

 
MODUŁ I – PRZEBIEG PROCESU KOMUNIKACJI. RÓŻNICE W SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ I BARIERY W KOMUNIKACJI

Moduł poświęcony różnicom w sposobie komunikowania się ludzi.
•    Elementy procesu komunikacji;
•    Style komunikowania się;
•    Co wpływa, na jakość komunikacji między ludźmi;
•    Intencja a interpretacja;
•    Język faktów a interpretacja;
•    Różnice w sposobie komunikowania się (emocje / logika; tempo wypowiedzi; efekt płci, itp.);
•    Bariery komunikacyjne.
•    Celowość działań komunikacyjnych, cel świadomy i cel nieświadomy
•    Jaki mam styl komunikacji, autodiagnoza.
•    Co wynika z mojego stylu komunikowania się – szanse i zagrożenia

Praktyczne korzyści dla uczestników:
•    będą radzić sobie z przyczynami przekłamań na linii intencja nadawcy a interpretacja odbiorcy,
•    poznają przyczyny nieporozumień i błędnych interpretacji słów rozmówców.

Formy szkolenia
•    dyskusja moderowana,
•    ćwiczenia w podzespołach,
•    mini wykład
•    test autodiagnostyczny na styl komunikacji.

MODUŁ II – WARSZTAT MODERACYJNY

Moduł poświęcony problemom i trudnościom w komunikacji. Jest to najdłuższy moduł szkolenia
•    Identyfikowanie problemów i trudności. Np. chaos informacyjny, niepełne informacje lub ich brak
•    Cztery płaszczyzny porozumienia według modelu Von Thun’a – interpretacje i oceny, wspierające i zakłócające komunikację w zarządzaniu i współpracy
•    Błędy atrybucji (oceny) wpływające na efektywność w komunikacji. Jak oceny wpływają na spostrzeganie i interpretacje zachowań innych ludzi oraz zdarzeń. Metody komunikacyjne minimalizowania błędów w ocenie.
•    Panorama problemów i przykładowe metody oraz rozwiązania stosowane w wielu firmach
•    Analiza zdefiniowanych problemów i podział na obszary merytoryczne;
•    Poszukiwanie rozwiązań na określone wcześniej problemy;
•    Prezentacja rozwiązań i pomysłów na forum całej grupy.

Praktyczne korzyści dla uczestników
•    zdiagnozują problemy, jakie napotykają w komunikacji,
•    usystematyzują problemy oraz wypracują ich rozwiązania.
•    Poznają możliwe scenariusze działań i rozwiązania do zastosowania tzw. dobre praktyki z innych firm.

Formy szkolenia
Moderacja – ukierunkowana dyskusja z ciągłym zapisywaniem wyników dyskusji, burza mózgów

MODUŁ III– SKUTECZNE POROZUMIEWANIE SIĘ – GŁÓWNE ZASADY

Moduł poświęcony głównie poznaniu możliwości wpływania na atmosferę poprzez używanie odpowiednich technik werbalnego wpływu: język perswazji, sposób prezentowania informacji, argumentacja.
•    Język korzyści a język problemów;
•    Eliminacja języka egocentrycznego;
•    Perswazja poprzez słowo;
•    Techniki zmiany minusów na plusy;
•    Język wizji i kreowania potrzeb;
•    Eliminacja słów osłabiających wypowiedź;
•    Skuteczna argumentacja;
•    Budowanie właściwego wizerunku poprzez celowy dobór słów;
•    Nawiązywanie relacji;
•    Budowanie wiarygodności słowem;
•    Empatia w komunikacji, co oznacza w praktyce;
•    Budowanie klimatu zaufania i otwartości

Praktyczne korzyści dla uczestników
•    nauczą się budować skuteczne, przekonujące argumenty,
•    nauczą się wpływać na odbiór składanych propozycji, argumentów oraz wypowiedzi poprzez odpowiednie używanie słów i kolejności podawania informacji,
•    będą świadomie dobierali odpowiednie słowa do swojej wypowiedzi – zgodnie z celem, jaki zamierzają osiągnąć,
•    będą potrafili budować odpowiednie wizje, kreować potrzeby,
•    nauczą się budować wizerunek osoby pewnej i wiarygodnej.

Forma szkolenia
•    mini wykład z pełną interakcją ze strony uczestników,
•    ćwiczenie biegłości w posługiwaniu się technikami werbalnymi: „Język perswazji”, „Przekonaj mnie”,
•    ćwiczenie „Zarządzanie słowem”.

MODUŁ IV– TRUDNE SYTUACJE KOMUNIKACYJNE VS. NIEPOROZUMIENIA

Moduł poświęcony głównie poznaniu specyfiki trudnych sytuacji i radzenia sobie z nimi.
•    Wprowadzenie do specyfiki trudnych sytuacji.
•    Nieporozumienie jako szansa na doskonalenie relacji interpersonalnych;
•    Różnice w stylach reagowania na trudną sytuację;
•    Identyfikowanie czynników sprzyjających pojawianiu się nerwowych sytuacji;
•    Bank problemów mogących się pojawić w miejscu pracy;
•    Analiza zdefiniowanych potencjalnych problemów oraz poszukiwanie rozwiązań;
•    Komunikacja z „trudnym rozmówcą” ;
•    Profilaktyka sytuacji trudnych;
•    Indywidualny plan rozwoju uczestników szkolenia – planowanie wdrożenia nabytych umiejętności;

Praktyczne korzyści dla uczestników
•    nauczą się kierować rozmową,
•    nauczą się rozwiązywać trudne, patowe sytuacje dzięki stosowaniu odpowiednich pytań,
•    zwiększą skuteczność osiągania swojego celu;
•    zdiagnozują problemy, jakie napotykają w komunikacji,
•    usystematyzują problemy oraz wypracują ich rozwiązania.

Forma szkolenia:
•    mini-wykład z pełną interakcją ze strony uczestników,
•    burza mózgów;
•    scenki;
•    moderacja – definiowanie korzyści,

Podsumowanie szkolenia, indywidualne deklaracje uczestników dotyczące zmian w komunikowaniu się.

 

Magdalena Guillet


Wieloletni konsultant zarządzania, coach i trener z dwudziestoletnim doświadczeniem w prowadzeniu projektów doradczych i szkoleniowych.
Z wykształcenia filolog polski i teatrolog. Dyplomowany międzynarodowy trener zarządzania ( roczny kurs w Paryżu Cegos S.A. 2002) oraz mediator w organizacji ( Trop, roczna szkoła mediatorów 2013).

W swojej karierze zawodowej była naukowcem w CNRS w Paryżu, dyrektorem personalnym Carrefour Polska od jego wejścia na rynek polski do 3 tys pracowników, prowadziła francuską firmę pracy czasowej Ecco, rekrutowała oraz doradzała pracownikom w rozwoju ich kariery zawodowej, przez 10 lat była prezesem filii polskiej, międzynarodowej firmy doradczo szkoleniowej Cegos oraz partnerem zarządzającym Cegos SA Francja, gdzie prowadziła międzynarodowe projekty doradcze dotyczące m.in. restrukturyzacji zatrudnienia oraz projekty rekrutacyjne.

W latach 2005 -2009 współzałożyciel, członek zarządu Polskiej Izby Firm Szkoleniowych oraz jej wiceprezes. Kierowała też w ramach PIFS Komisją Jakości Rynku Szkoleń oraz stworzyła Kodeks Dobrych Praktyk branży szkoleniowej.
Prowadzi działania doradcze i szkolenia w obszarze strategii HR, umiejętności kierowniczych i umiejętności osobistych. Zajmuje się szeroko rozumianą tematyką zarządzania wiekiem i różnorodnością w firmach. W psychologii biznesu zajmuje się m.in. zarządzaniem konfliktem w przedsiębiorstwie, motywacją, komunikacją, integracją zespołu i zarządzaniem zmianą.
Prowadziła również zajęcia na MBA HR w Wyższej Szkole Handlu i Prawa im Ryszarda Łazarskiego z zakresu zarządzania zmianą oraz procesów zarządczych, w Wyższej Szkole Pedagogicznej TWP zajęcia z zakresu projektów innowacyjnych, prezentacji i autoprezentacji a także komunikacji werbalnej i niewerbalnej.

 


Cena:  540 zł + 23% VAT*
*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.


Cena obejmuje:
•    uczestnictwo w zajęciach on-line dla 1 osoby,
•    materiały szkoleniowe oraz certyfikat  ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej
•    dostęp do szkolenia na platformie Clikmeeting w czasie rzeczywistym
•    możliwość zadawania pytań w trakcie szkolenia,
•    wsparcie techniczne - kontakt telefoniczny lub w formie czatu podczas i przed szkoleniem.

 Jak to działa?
•    Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
•    Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa potwierdzenie realizacji szkolenia oraz link do zajęć
•    Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
•    Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma.

*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.



 

Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
12.05.2025 - 12.05.2025 Transmisja ONLINE 4887525 540.00 +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Pobierz ofertę w PDF

Komunikacja w biznesie. Różnice i bariery w komunikacji.

Termin: 12.05.2025 - 12.05.2025
Cena: 540.00 +VAT
Miejsce: Transmisja ONLINE

Cel szkolenia

CELE SZKOLENIA

Rozwój wiedzy
•    Poznanie stylów komunikowania się w zespole
•    Poznanie zasad prawidłowego obiegu informacji
•    Poznanie metod radzenia sobie z trudnymi komunikacyjnie sytuacjami.
•    Poznanie roli i wpływu zachowań oraz postaw na współpracę w zespole
•    Poznanie technik przekazywania informacji zwrotnej i krytyki konstruktywnej
•    Poznanie zasad języka motywującego
•    Zasady budowania klimatu otwartości wzajemnego szacunku.

Doskonalenie praktycznych umiejętności
•    Umiejętność prawidłowego komunikowania i budowania relacji
•    Rozwijanie umiejętności wyrażania emocji adekwatnych do sytuacji
•    Nauka nowych nawyków – przekazywania informacji, dawanie pełnych informacji, szybkie reagowanie
•    Rozwijanie umiejętności interpretowania zdarzeń tak, aby nie zmniejszały one skuteczności zespołowej
•    Nauka dawania informacji zwrotnej jako bodziec do rozwoju (bez blokowania się, koncentracji na negatywnych stronach itd.)
•    Nauka słuchania bez wydawania sądów, umiejętność dziękowania za sugestie, reagowania z wyprzedzeniem

Rozwój świadomości i budowanie postaw    
•    Świadomość własnych zachowań i postępowania w sytuacjach zawodowych oraz tego jak wpływają one na pracowników.
•    Zrozumienie, jak przekazywanie odpowiednich informacji wpływa na skuteczność biznesową – zmiana świadomości i postawy w tym zakresie.
•    Zmiana nieskutecznych sposobów komunikowania.
•    Stworzenie własnego stylu komunikacji i obiegu informacji w zespole.

 

Program

MODUŁ I – PRZEBIEG PROCESU KOMUNIKACJI. RÓŻNICE W SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ I BARIERY W KOMUNIKACJI

Moduł poświęcony różnicom w sposobie komunikowania się ludzi.
•    Elementy procesu komunikacji;
•    Style komunikowania się;
•    Co wpływa, na jakość komunikacji między ludźmi;
•    Intencja a interpretacja;
•    Język faktów a interpretacja;
•    Różnice w sposobie komunikowania się (emocje / logika; tempo wypowiedzi; efekt płci, itp.);
•    Bariery komunikacyjne.
•    Celowość działań komunikacyjnych, cel świadomy i cel nieświadomy
•    Jaki mam styl komunikacji, autodiagnoza.
•    Co wynika z mojego stylu komunikowania się – szanse i zagrożenia

Praktyczne korzyści dla uczestników:
•    będą radzić sobie z przyczynami przekłamań na linii intencja nadawcy a interpretacja odbiorcy,
•    poznają przyczyny nieporozumień i błędnych interpretacji słów rozmówców.

Formy szkolenia
•    dyskusja moderowana,
•    ćwiczenia w podzespołach,
•    mini wykład
•    test autodiagnostyczny na styl komunikacji.

MODUŁ II – WARSZTAT MODERACYJNY

Moduł poświęcony problemom i trudnościom w komunikacji. Jest to najdłuższy moduł szkolenia
•    Identyfikowanie problemów i trudności. Np. chaos informacyjny, niepełne informacje lub ich brak
•    Cztery płaszczyzny porozumienia według modelu Von Thun’a – interpretacje i oceny, wspierające i zakłócające komunikację w zarządzaniu i współpracy
•    Błędy atrybucji (oceny) wpływające na efektywność w komunikacji. Jak oceny wpływają na spostrzeganie i interpretacje zachowań innych ludzi oraz zdarzeń. Metody komunikacyjne minimalizowania błędów w ocenie.
•    Panorama problemów i przykładowe metody oraz rozwiązania stosowane w wielu firmach
•    Analiza zdefiniowanych problemów i podział na obszary merytoryczne;
•    Poszukiwanie rozwiązań na określone wcześniej problemy;
•    Prezentacja rozwiązań i pomysłów na forum całej grupy.

Praktyczne korzyści dla uczestników
•    zdiagnozują problemy, jakie napotykają w komunikacji,
•    usystematyzują problemy oraz wypracują ich rozwiązania.
•    Poznają możliwe scenariusze działań i rozwiązania do zastosowania tzw. dobre praktyki z innych firm.

Formy szkolenia
Moderacja – ukierunkowana dyskusja z ciągłym zapisywaniem wyników dyskusji, burza mózgów

MODUŁ III– SKUTECZNE POROZUMIEWANIE SIĘ – GŁÓWNE ZASADY

Moduł poświęcony głównie poznaniu możliwości wpływania na atmosferę poprzez używanie odpowiednich technik werbalnego wpływu: język perswazji, sposób prezentowania informacji, argumentacja.
•    Język korzyści a język problemów;
•    Eliminacja języka egocentrycznego;
•    Perswazja poprzez słowo;
•    Techniki zmiany minusów na plusy;
•    Język wizji i kreowania potrzeb;
•    Eliminacja słów osłabiających wypowiedź;
•    Skuteczna argumentacja;
•    Budowanie właściwego wizerunku poprzez celowy dobór słów;
•    Nawiązywanie relacji;
•    Budowanie wiarygodności słowem;
•    Empatia w komunikacji, co oznacza w praktyce;
•    Budowanie klimatu zaufania i otwartości

Praktyczne korzyści dla uczestników
•    nauczą się budować skuteczne, przekonujące argumenty,
•    nauczą się wpływać na odbiór składanych propozycji, argumentów oraz wypowiedzi poprzez odpowiednie używanie słów i kolejności podawania informacji,
•    będą świadomie dobierali odpowiednie słowa do swojej wypowiedzi – zgodnie z celem, jaki zamierzają osiągnąć,
•    będą potrafili budować odpowiednie wizje, kreować potrzeby,
•    nauczą się budować wizerunek osoby pewnej i wiarygodnej.

Forma szkolenia
•    mini wykład z pełną interakcją ze strony uczestników,
•    ćwiczenie biegłości w posługiwaniu się technikami werbalnymi: „Język perswazji”, „Przekonaj mnie”,
•    ćwiczenie „Zarządzanie słowem”.

MODUŁ IV– TRUDNE SYTUACJE KOMUNIKACYJNE VS. NIEPOROZUMIENIA

Moduł poświęcony głównie poznaniu specyfiki trudnych sytuacji i radzenia sobie z nimi.
•    Wprowadzenie do specyfiki trudnych sytuacji.
•    Nieporozumienie jako szansa na doskonalenie relacji interpersonalnych;
•    Różnice w stylach reagowania na trudną sytuację;
•    Identyfikowanie czynników sprzyjających pojawianiu się nerwowych sytuacji;
•    Bank problemów mogących się pojawić w miejscu pracy;
•    Analiza zdefiniowanych potencjalnych problemów oraz poszukiwanie rozwiązań;
•    Komunikacja z „trudnym rozmówcą” ;
•    Profilaktyka sytuacji trudnych;
•    Indywidualny plan rozwoju uczestników szkolenia – planowanie wdrożenia nabytych umiejętności;

Praktyczne korzyści dla uczestników
•    nauczą się kierować rozmową,
•    nauczą się rozwiązywać trudne, patowe sytuacje dzięki stosowaniu odpowiednich pytań,
•    zwiększą skuteczność osiągania swojego celu;
•    zdiagnozują problemy, jakie napotykają w komunikacji,
•    usystematyzują problemy oraz wypracują ich rozwiązania.

Forma szkolenia:
•    mini-wykład z pełną interakcją ze strony uczestników,
•    burza mózgów;
•    scenki;
•    moderacja – definiowanie korzyści,

Podsumowanie szkolenia, indywidualne deklaracje uczestników dotyczące zmian w komunikowaniu się.

 

Prowadzący

Magdalena Guillet


Wieloletni konsultant zarządzania, coach i trener z dwudziestoletnim doświadczeniem w prowadzeniu projektów doradczych i szkoleniowych.
Z wykształcenia filolog polski i teatrolog. Dyplomowany międzynarodowy trener zarządzania ( roczny kurs w Paryżu Cegos S.A. 2002) oraz mediator w organizacji ( Trop, roczna szkoła mediatorów 2013).

W swojej karierze zawodowej była naukowcem w CNRS w Paryżu, dyrektorem personalnym Carrefour Polska od jego wejścia na rynek polski do 3 tys pracowników, prowadziła francuską firmę pracy czasowej Ecco, rekrutowała oraz doradzała pracownikom w rozwoju ich kariery zawodowej, przez 10 lat była prezesem filii polskiej, międzynarodowej firmy doradczo szkoleniowej Cegos oraz partnerem zarządzającym Cegos SA Francja, gdzie prowadziła międzynarodowe projekty doradcze dotyczące m.in. restrukturyzacji zatrudnienia oraz projekty rekrutacyjne.

W latach 2005 -2009 współzałożyciel, członek zarządu Polskiej Izby Firm Szkoleniowych oraz jej wiceprezes. Kierowała też w ramach PIFS Komisją Jakości Rynku Szkoleń oraz stworzyła Kodeks Dobrych Praktyk branży szkoleniowej.
Prowadzi działania doradcze i szkolenia w obszarze strategii HR, umiejętności kierowniczych i umiejętności osobistych. Zajmuje się szeroko rozumianą tematyką zarządzania wiekiem i różnorodnością w firmach. W psychologii biznesu zajmuje się m.in. zarządzaniem konfliktem w przedsiębiorstwie, motywacją, komunikacją, integracją zespołu i zarządzaniem zmianą.
Prowadziła również zajęcia na MBA HR w Wyższej Szkole Handlu i Prawa im Ryszarda Łazarskiego z zakresu zarządzania zmianą oraz procesów zarządczych, w Wyższej Szkole Pedagogicznej TWP zajęcia z zakresu projektów innowacyjnych, prezentacji i autoprezentacji a także komunikacji werbalnej i niewerbalnej.

 



Informacje dodatkowe

Cena:  540 zł + 23% VAT*
*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o zaznaczenie właściwego punktu w oświadczeniu na formularzu.


Cena obejmuje:
•    uczestnictwo w zajęciach on-line dla 1 osoby,
•    materiały szkoleniowe oraz certyfikat  ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej
•    dostęp do szkolenia na platformie Clikmeeting w czasie rzeczywistym
•    możliwość zadawania pytań w trakcie szkolenia,
•    wsparcie techniczne - kontakt telefoniczny lub w formie czatu podczas i przed szkoleniem.

 Jak to działa?
•    Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy
•    Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa potwierdzenie realizacji szkolenia oraz link do zajęć
•    Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
•    Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia oraz faktury pro-forma, podając w tytule numer faktury pro-forma.

*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia  lub jego  odwołania oraz zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.