Powered by Smartsupp
Skip to main content

Skuteczne Negocjacje (szkolenie na zamówienie)

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest praktyczne przygotowanie się do procesu negocjacji poprzez wykorzystanie skutecznej komunikacji oraz rozwiązywania trudnych sytuacji w negocjacjach.

Budowanie klimatu do rozpoczęcia negocjacji

  • Klimat napięcia / klimat porozumienia
  • Jasne reguły gry / ustalenie zasad obowiązujących zainteresowane strony
  • Ustalenie obiektywnych kryteriów oceny interesów strony

Negocjacje pozycyjne versus negocjacje integracyjne

  • Strategia negocjacji pozycyjnych
  • Komunikacja w negocjacjach nastawionych na współpracę
  • Korzyści wynikające ze stosowania obu taktyk negocjacyjnych


Przygotowanie się do procesu negocjacji

  • Proces równoważenia wskaźników sił w negocjacjach – jak go uzyskać?
  • Współczesne podejście do procesu negocjacyjnego
  • Nastawienie wobec sytuacji negocjacyjnej
  • Opracowanie możliwości korzystnych dla obu stron


Komunikacja w negocjacjach. Wykorzystanie analizy transakcyjnej w negocjacjach

  • Zasady skutecznego porozumiewania się
  • Transakcje i gry w negocjacjach (wg koncepcji Berne`a)
  • Kontrtaktyki wobec gier
  • Odkrywanie wspólnych interesów 

Metody rozwiązywania trudnych sytuacji negocjacyjnych

  • Jak obejść pat w negocjacjach ?
  • Impas w negocjacjach – radzenie sobie z nim
  • Potrafić świadomie odejść od stołu i wiedzieć jak powrócić
  • Przyjmowane postawy emocjonalne
  • Cechy dobrego negocjatora


Techniki wywierania wpływu oraz chwyty psychologiczne

  • wojna pozycyjna
  • wojna psychologiczna
  • Zły i dobry policjant (manipulacja emocjami)
  • Wpędzić rozmówcę w kompleks niższości (manipulacje skoncentrowane na samoocenie)
  • Wszystko albo nic (manipulacje poczuciem kontroli)
  • Efekt ‘Columbo’... (manipulacje oparte na wrodzonych automatzmach)
  • Techniki przeciwdziałania manipulacjom

Role w zespole negocjacyjnym

  • Role psychologiczne zgodnie z koncepcją Belblina
  • Podział ról ze względu na cel negocjacji
  • Negocjacje dystrybucyjne i integracyjne


Język perswazji

  • Techniki perswazji
  • Metaforyzowanie jako narzędzie negocjatora
  • wykorzystanie modalności zmysłowych w perswazji (kanał czuciowy, wzrokowy i słuchowy)


Długofalowe strategie negocjacyjne

  • Zrozumienie systemu motywacji drugiej strony
  • Budowanie silnych relacji partnerskich
  • Dążenie do relacji ‘wygrany – wygrany’

Zakończenie szkolenia. Podsumowanie trenera oraz indywidualne deklaracje uczestników dotyczące dalszej pracy indywidualnej

Cena ustalana indywidualnie

Chcesz zapoznać się z ofertą szkolenia zamkniętego?
Napisz na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. i podaj: liczbę osób, preferowany termin, miejsce szkolenia (online czy u siebie w firmie) oraz najważniejsze wytyczne do organizacji szkolenia.

Iwona Charzewska

Manager szkolenia in-company
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel: +48 (22) 543 16 99

Newsletter BDO

Chcesz otrzymywać najnowsze informacje o najnowszych artykułach, aktualnościach i szkoleniach?