Powered by Smartsupp
Skip to main content

Zarządzanie czasem i delegowanie zadań (szkolenie na zamówienie)

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest praktyczne zapoznanie Uczestników z organizacją pracy własnej oraz umiejętnością delegowania zdań.

MODUŁ – Zarządzanie czasem – umiejętne wykorzystanie możliwości czasowych

  • Co to znaczy zarządzać własnym czasem?
  • Dobry „Kierownik Czasu"
  • Korzyści z dobrego gospodarowania czasem

MODUŁ – Identyfikacja swoich metod zarządzania czasem (atutów i słabości)

  • Jakie metody zarządzania czasem stosuję, na co dzień?
  • Które metody zarządzania czasem są efektywne, dlaczego?
  • Jakie sposoby i strategie zarządzania czasem stosuję mimo tego, że są nieefektywne?

MODUŁ - Różnica między „zarządzaniem czasem” a „zarządzaniem sobą w czasie”

  • Omówienie różnic pomiędzy „zarządzaniem czasem”, a „zarządzaniem sobą w czasie”

MODUŁ – Bariery utrudniające zarządzanie sobą w czasie

  • Jakie bariery utrudniają nam zarządzanie sobą w czasie
  • Co obniża naszą motywację do działania i osiągania wyznaczonych celów

MODUŁ – Cele w procesie zarządzania czasem

  • Metodologia pracy z celami - kluczowe zasady zarządzania poprzez cele
  • Definiowanie i przedstawianie celów – warunki poprawnie sformułowanego celu, rodzaje celów, reagowanie na przeszkody w realizacji
  • Znaczenie celów w pracy zawodowej • Definiowanie celów zawodowych
  • Zasady formułowania inspirujących celów Kontrola i weryfikacja celów – określanie mierników

MODUŁ - Ustalanie priorytetów. Planowanie pracy własnej

  • Zasady planowania: zasada 60/40, ABC, Eisenhowera, ustalanie priorytetów, terminy wykonania, rezerwy, działania rutynowe, zmiany
  • Reguły dotyczące przebiegu dnia pracy • Zasada Pareto (80/20) i jej znaczenie dla pracy
  • Narzędzia planowania i zarządzania czasem
  • Wykorzystanie zasad planowania w codziennej pracy
  • Moja wydajność a koncentracja i efektywność pracy
  • Praca w systemie wielozadaniowym


MODUŁ - Identyfikacja pożeraczy czasu

  • Wprowadzenie pojęcia „pożeraczy czasu" Rodzaje pożeraczy czasu (wewnętrzne i zewnętrzne
  • Identyfikacja Pożeraczy Czasu (praca grupowa - na przykład odkładanie na później, przeszkadzające telefony, nieefektywne zebrania, itd.)
  • Poszukiwanie rozwiązań na zdefiniowane pożeracze czasu (praca grupowa) + prezentacja wyników
  • Określenie własnych „pożeraczy czasu"
  • Stworzenie listy i ustalenie najczęściej występujących Identyfikacja wymówek; zapobieganie
  • Wprowadzenie pojęcia „pożeraczy czasu”
  • Rodzaje pożeraczy czasu (wewnętrzne i zewnętrzne)
  • Identyfikacja Pożeraczy Czasu (praca grupowa - na przykład odkładanie na później, przeszkadzające telefony, nieefektywne zebrania, itd.)
  • Poszukiwanie rozwiązań na zdefiniowane pożeracze czasu (praca grupowa) + prezentacja wyników
  • Określenie własnych „pożeraczy czasu”
  • Stworzenie listy i ustalenie najczęściej występujących
  • Identyfikacja wymówek; zapobieganie

MODUŁ – Efektywność pracy

  •  Zasady planowania działań:- pozytywne rozpoczęcie i zakończenie pracy- opracowanie planu działania – indywidualnych i dla pracowników- wdrażanie planów indywidualnych i w zespole
  • Organizacja pracy swojej i współpracowników
  • Organizacja poczty elektronicznej Selekcja informacji
  • Kontrola i monitorowanie realizacji celów

MODUŁ: Delegowanie

  • Co to dla mnie znaczy „delegować”?
  • Nasze rozumienie delegowania
  • Stereotypy na temat delegowania
  • Czym jest delegowanie?
  • Czy umiem delegować?
  • Dlaczego delegujemy?
  • Co możemy delegować a czego nie?
  • Zrozumienie znaczenia procesu przekazywania obowiązków i dzielenia się odpowiedzialnością, jako jednego ze skuteczniejszych narzędzi motywowani
  • dyskusja moderowana, mini wykład
  • burza mózgówdyskusja moderowana, case study
  • praca w podzespołach
  • ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem wybranych metod
  • praca indywidualna
  • praca indywidualna i w podgrupach
  • ćwiczenia praktyczne – studia przypadków 

Cena ustalana indywidualnie

Chcesz zapoznać się z ofertą szkolenia zamkniętego?
Napisz na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. i podaj: liczbę osób, preferowany termin, miejsce szkolenia (online czy u siebie w firmie) oraz najważniejsze wytyczne do organizacji szkolenia.

Iwona Charzewska

Manager szkolenia in-company
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel: +48 (22) 543 16 99

Newsletter BDO

Chcesz otrzymywać najnowsze informacje o najnowszych artykułach, aktualnościach i szkoleniach?