Oceny pracownicze (szkolenie na zamówienie)
Cel szkolenia
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy:
- będą potrafili oceniać skuteczność systemu oceny rocznej
- będą wiedzieć jak korzystać z narzędzi pomocniczych przy korzystaniu z systemu oceny
- będą wiedzieć, jakie są fazy rozmowy oceniającej i jak się do nich przygotować oraz je przeprowadzić
- zapoznają się z najczęstszymi błędami oraz sposobami jak ich unikać
- będą potrafili przeprowadzić rozmowę z pracownikiem na zasadzie partnerstwa
- będą potrafili w trakcie rozmowy zmotywować pracownika a także budować autorytet szefa
Program
Przedstawienie programu, ćwiczenie otwierające szkolenie.
- Dlaczego ocena okresowa jest ważnym elementem zarządzania zespołem? (dyskusja moderowana, mini wykład i prezentacja).
- Korzyści dla kierownika, firmy i samego pracownika
- Ocena kluczowym aktem zarządzania – motywowanie, budowanie autorytetu kierownika, rozwój pracowników.
- Ocena, jako narzędzie służące do podwyższania skuteczności indywidualnej i zbiorowej
Cele rozmowy okresowej:
- Rozwojowe
- Alokacyjne
- Aktywizujące
- Szacujące
Jakie elementy niezbędne są do stworzenia skutecznej oceny? Analiza istniejącego arkusza oceny – co naprawdę oceniamy? (ćwiczenia w parach)
- Uzgodnienie pojęć – jakie zachowania pracownika świadczą o posiadaniu lub nie poszczególnych kompetencji;
- Tworzymy słowniczki zachowań – nauka interpretacji oraz obserwacji pracownika
Etapy oceny:
- Przygotowanie rozmowy
- Ocena według przyjętych kryteriów
- Sporządzanie bilansu minionego okresu, ocena wyników, aktualne kompetencje pracownika, odegrana rola
- Wnioski na przyszłość
Studium przypadku na przykładzie symulacji oceny pracownika Zleceniodawcy. Jak sporządzić obiektywną ocenę?
- Oparcie oceny na faktach (praca w grupach)
- Poznanie metody pozwalającej na przedstawienie najbardziej znaczących faktów
- Specyfika oceny 180 – jakie elementy są ważne, co należy wziąć pod uwagę
Symulacja rozmowy rocznej. Komunikacja szefa w trakcie rozmowy. Analiza najczęściej popełnianych błędów przez oceniającego. Seria scenek wraz z informacja zwrotną.
- Wyciągnięcie wniosków – analiza danych (ćwiczenia w parach)
- Techniki rozmowy :(ćwiczenia-prezentacje)
- Jakie zachowanie przyjąć w każdym etapie rozmowy?
- Jak zachować się w przypadku konfliktu? Zachowania asertywne.
- Wyrażanie pochwał i konstruktywnej krytyki. Motywowanie i budowanie autorytetu kierownika
Ustalanie celów na rok przyszły - scenki
- Negocjacje planu postępu, wychodzenie z sytuacji konfliktowych. Analiza scenek
- Podsumowanie szkolenia:
- Jak bardzo ważny jest szef w procesie oceny, co od niego zależy?
- „Zatrudniam się w firmie, odchodzę od szefa” – wpływ kierownika na motywację pracowników.
- Do czego naprawdę służy ocena? Proces modelowania zachowań i wzbogacanie zasobów firmy
- Indywidualne refleksje i deklaracje dotyczące planu postępu.
Informacje organizacyjne
Cena ustalana indywidualnie
Chcesz zapoznać się z ofertą szkolenia zamkniętego?
Napisz na
Iwona Charzewska
Manager szkolenia in-company
tel: +48 (22) 543 16 99
Newsletter BDO
Aktualności
- Kasowy PIT podpisany przez Prezydenta
- VAT w procedurze SME
- Egzekucja administracyjna z wynagrodzenia za pracę
- Klika słów o urlopie na żądanie
- Cyfryzacja dokumentów księgowych
- Nowa definicja budynku i budowli
- Limit płatności gotówkowych z wątpliwościami
- Amortyzacja łodzi sezonowej
- Ochrona sygnalistów już obowiązuje
- Podatek od budowli wchodzącej w skład przedsiębiorstwa