Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych (szkolenie na zamówienie)
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest nabycie wiedzy i umiejętności do przygotowania się do wystąpienia publicznego, budowania intersujących prezentacji oraz przekonywania słuchaczy do swojego stanowiska
Program
Wystąpienia przed audytorium
- Reguły dopasowania do audytorium
- Reguły budowania komunikatów
- Struktura skutecznej wypowiedzi
- Dobór słów i argumentów
Przygotowanie do wystąpień publicznych
- Dobór treści – technika trzech kroków: cel + wiedza + doświadczenie;
- Planowanie przebiegu wystąpienia;
- Ustalanie priorytetów: zasada MIN-MAX;
- Przewidywanie trudności;
- Określanie czasu trwania poszczególnych części wystąpienia – zasady określania czasu, pułapki;
- Układanie modułów w kolejność;
- Zapamiętywanie prezentacji – różne techniki.
Budowanie interesujących prezentacji
- Język perswazji w prezentowaniu – prostota, żargon, wirusy mowy, zmiana języka egocentrycznego na język osobisty, metody aktywnego kierowania uwagą słuchaczy i celowe nadawanie znaczenia
- Ciekawe metafory i analogie
- Interesujące sposoby na przedstawianie określonych treści;
- Dobór obrazowych przykładów dla trudnych fragmentów prezentacji
- Zasady budowania przekazu wg percepcji półkul mózgowych;
- Wzbudzanie zainteresowania poprzez odpowiednie techniki podawania informacji – stopniowanie wiedzy, zadawanie pytań, budowanie zaciekawienia
Przekonywanie słuchaczy do swojego stanowiska
- Stanowisko a interes;
- Opinie a fakty;
- Pytania, czyli motor komunikowania się: rodzaje pytań, zbieranie informacji poprzez pytania, reagowania na pytania;
- Budowanie i stosowanie argumentów (zasady przedstawiania argumentów, slogan, argument zindywidualizowany, pułapki w argumentacji);
- Argumenty logiczne: korzyści teraźniejsze, przyszłe;
- Argumenty emocjonalne budowane w oparciu o wartości, potrzeby;
- Strategie przedstawiania argumentów i rozwiązań;
- Etapy w przekonywaniu;
- Budowanie wspólnej płaszczyzny z audytorium
Kontakt ze słuchaczami
- Moduł poświęcony sposobom rozpoczynania i kończenia prezentacji, nawiązywania i budowania satysfakcjonującego kontaktu ze słuchaczami.
- Korzystanie z pomocy (projektor, flipchart);
- Techniki wpływania na odbiorców: prawo podobieństwa, prawo wyboru, technika “Robienia w Anioła”, wkładani w pozytywne ramy tożsamości, prawo wzajemności zachowań, itp.;
- Kończenie prezentacji – wskazówki i najczęściej popełnianie błędy.
W podsumowaniu uczestnicy mają możliwość sformułowania własnych celów rozwojowych w obszarze tematu szkolenia, oceny przebiegu szkolenia i sprawdzenia nabytej wiedzy
Sesja formułowania celu rozwojowego – podsumowanie pracy z Indywidualnym Planem Działania
Ankieta Ewaluacyjna
Podczas szkolenia zastosowane zostaną wybrane metody aktywizujące i angażujące uczestników, będą to min.:
- Analiza przypadku
- Dyskusje grupowe i międzygrupowe
- Mini-wykłady
- Ćwiczenia indywidualne i grupowe
- Projektowanie
- Kwestionariusze psychologiczne
Informacje organizacyjne
Cena ustalana indywidualnie
Chcesz zapoznać się z ofertą szkolenia zamkniętego?
Napisz na
Iwona Charzewska
Manager szkolenia in-company
tel: +48 (22) 543 16 99
Newsletter BDO
Aktualności
- Kasowy PIT podpisany przez Prezydenta
- VAT w procedurze SME
- Egzekucja administracyjna z wynagrodzenia za pracę
- Klika słów o urlopie na żądanie
- Cyfryzacja dokumentów księgowych
- Nowa definicja budynku i budowli
- Limit płatności gotówkowych z wątpliwościami
- Amortyzacja łodzi sezonowej
- Ochrona sygnalistów już obowiązuje
- Podatek od budowli wchodzącej w skład przedsiębiorstwa